Auteur Topic: [Aflevering 1] - 10 maart  (gelezen 10794 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #60 Gepost op: 11-03-2019, 10:59:56 »
Misschien was het ook niet de allerbeste move om de campagne op te bouwen rond dat er nog geen Mol gekozen was.

Het heeft de hype verlegd naar anderhalve week voor de start van het programma. De reactie van de kandidaten was leuk, maar wij waren natuurlijk niet zo verbaasd.

Ik vond het net iets briljant, wij weten het en de kandidaten niet. Toch een serieuze mindfuck

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #61 Gepost op: 11-03-2019, 11:04:21 »
Ik heb toch al een "F*ck! F*ck! F*ck!" gehoord bij Axel. ;)

Het "Fucking hell", "Doeme", en "Fuck" vloog je om de oren inderdaad. Dat maakt mij geen flaus aus, maar om te zeggen dat er niet gevloekt werd is bijna een mollenstreek. ::rofl::
Woosie down?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2019, 12:11:50 »
Heerlijk begin, leuk dat je als kijker eens naar wat anders moet kijken dan naar sabotages. Zeker aangezien iedereen in feite perfect zou moeten kunnen jongleren.

Anderzijds, het is nog altijd perfect mogelijk dat de mol al op voorhand gekozen was en dat die 3 misschien boodschappen "voor de show" was. Ze zouden dit natuurlijk niet toegeven naar de kijkers omdat dit nogal flauw zou zijn, maar het kan wel.


Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #63 Gepost op: 11-03-2019, 12:30:36 »
Het "Fucking hell", "Doeme", en "Fuck" vloog je om de oren inderdaad. Dat maakt mij geen flaus aus, maar om te zeggen dat er niet gevloekt werd is bijna een mollenstreek. ::rofl::

Als Belg zijnde kan ik wel zeggen dat deze woorden ook wel vaak uit mijn mond komen,
nooit slecht bedoeld maar eerder als stopwoordje. (dus zeker niet iets slechts achter zoeken)
klaar voor de strijd

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #64 Gepost op: 11-03-2019, 12:39:09 »
Anderzijds, het is nog altijd perfect mogelijk dat de mol al op voorhand gekozen was en dat die 3 misschien boodschappen "voor de show" was. Ze zouden dit natuurlijk niet toegeven naar de kijkers omdat dit nogal flauw zou zijn, maar het kan wel.

Maar bedoel je dan dat de Mol zelf ook al wist dat ie de Mol was of alleen dat de makers wisten wie ze zouden kiezen? Ik geloof de makers wel. Temeer omdat het zo doordacht in elkaar zit en er ook aandacht besteed wordt aan de geheime last-minute briefingen. Ik verwacht ook dat we in de laatste aflevering te zien krijgen hoe de keuze uiteindelijk tot stand is gekomen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #65 Gepost op: 11-03-2019, 13:02:57 »
Als Belg zijnde kan ik wel zeggen dat deze woorden ook wel vaak uit mijn mond komen,
nooit slecht bedoeld maar eerder als stopwoordje. (dus zeker niet iets slechts achter zoeken)

Dat doe ik ook beslist niet hoor. Dank voor de uitleg trouwens; we spreken dezelfde taal, maar er zijn subtiele cultuurverschillen. Ik heb trouwens een groot zwak voor onze zuiderburen, zeg ik maar even ter geruststelling  ::hug::
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 13:07:18 door Michmol »
Woosie down?

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #66 Gepost op: 11-03-2019, 13:06:30 »
Erg leuke eerste opdracht, maar toch wat jammer dat de kijker al wist dat er geen mol is gekozen. Als ze dat niet hadden verklapt in de campagne, hadden ze hier de kijker serieus op het verkeerde been gezet. Daarnaast haalde het voor mij ook het interactieve element van het programma weg. Omdat ik wist dat er geen mol was, hoefde ik ook niet echt op te letten. Maar toegegeven, dat is ook iets persoonlijks. En zoals anderen al melden: hoe minder Café De Mol, hoe meer tijd voor het programma, en dat kan ik alleen maar onderschrijven. Ik kijk al uit naar volgende week.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #67 Gepost op: 11-03-2019, 13:06:40 »
Maar bedoel je dan dat de Mol zelf ook al wist dat ie de Mol was of alleen dat de makers wisten wie ze zouden kiezen? Ik geloof de makers wel. Temeer omdat het zo doordacht in elkaar zit en er ook aandacht besteed wordt aan de geheime last-minute briefingen. Ik verwacht ook dat we in de laatste aflevering te zien krijgen hoe de keuze uiteindelijk tot stand is gekomen.
De persoon die nog niets wist maar de makers wel zou kunnen.
Maar inderdaad, heel waarschijnlijk dat we dit proces wel in de overzichtsaflevering zullen zien.

Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #68 Gepost op: 11-03-2019, 13:43:20 »
Hele toffe aflevering, ondanks dat er "niks" te speuren valt. Natuurlijk kan je wel naar houding en gezicht kijken, maar daar ben ik geen pro in.

Wat ik superleuk vond, was dat de eerste opdracht een combi van jongleren en bungeejumpen was, waarbij achteraf dus bleek dat "iedereen" jongleren moest oefenen, omdat ze dachten dat ze de mol waren.  ::rofl::

Kan niet wachten op de 2e aflevering om de Mol aan het werk te zien  ::vergroot::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #69 Gepost op: 11-03-2019, 14:01:24 »
Het is een fantastische mindf*ck voor de kandidaten en daardoor ook voor ons.

- Ook met alleen kandidaten kan meer dan de helft van het geld blijven liggen
- Kandidaten kunnen ook liegen dat het gedrukt staat: Jongleren? Mwah. Beetje. Lang geleden.

Een aantal heeft al bewezen dingen te weigeren, niet te kunnen of te durven, te kunnen liegen etcetera. Dus wat zien we straks? De Mol aan het werk. Of de kandidaat die we al zagen?

Prachtig.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #70 Gepost op: 11-03-2019, 17:51:59 »
En het begin is ook al zo prachtig. "Dit is het verslag van een reis..." tot aan "De Mol." Bijna precies zoals de aller eerste De Mol in 1998 begon. Het toont aan hoe dicht ze bij het origineel willen blijven. En het zorgt ervoor dat die wending zo mooi aankomt: "Dat dachten ze."

Indrukwekkend dat ze opnieuw een perfecte start hebben weten te verzinnen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #71 Gepost op: 11-03-2019, 18:06:38 »
Ik geloof wel oprecht dat de mol niet stiekem toch al van te voren gekozen was, zou het hele idee ook een beetje verpesten, denk wel dat de makers daarin eerlijk zijn. Wat ik wel sterk vermoed is dat op het moment dat de kandidaten hun schermen te zien kregen, er iets meer aan de hand was dan dat wij nu denken. Bijvoorbeeld dat alleen de mol een misschien scherm kreeg, en dat er werd gezegd dat er 3 kandidaten een misschien scherm kregen gewoon een rookgordijn was. Vind het hele concept van ''3 kandidaten krijgen een misschien scherm'' erg verdacht, zit iets achter gok ik.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #72 Gepost op: 11-03-2019, 18:09:44 »
Maar dat zou toch uitkomen? Achteraf als het spel gespeeld is kan iedereen gewoon eerlijk zeggen wat voor scherm ie te zien kreeg. Nee, ik geloof volledig in de opzet zoals ie gepresenteerd is.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #73 Gepost op: 11-03-2019, 18:26:52 »
Vette eerste aflevering!

Misschien kreeg iedereen wel een "misschien" scherm.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #74 Gepost op: 11-03-2019, 18:32:30 »

Misschien kreeg iedereen wel een "misschien" scherm.

Ook dat zou dan uitkomen  ::rofl::

Lijkt me dat het gewoon is zoals het gepresenteerd wordt

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #75 Gepost op: 11-03-2019, 18:37:13 »
Ook dat zou dan uitkomen  ::rofl::

Lijkt me dat het gewoon is zoals het gepresenteerd wordt

Ik moet zo hard wennen aan je nieuwe avatar. ::rofl::

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #76 Gepost op: 11-03-2019, 18:39:44 »
Ook dat zou dan uitkomen  ::rofl::

Lijkt me dat het gewoon is zoals het gepresenteerd wordt

Ik bedoel ook niet als geheim wat niemand mag weten, kan toch prima dat dat in de laatste aflevering bekend wordt. Verandert niks, behalve dat iedereen even die spanning heeft van "misschien word ik het" en dat de productie zich niet limiteert tot 3 kandidaten, ervan uitgaand dat ze daar echt iemand kiezen gebaseerd op hun reactie.

Zou ik wel leuk vinden, als dat achteraf blijkt.  ;D Maar in ieder geval leuk gedaan met 1 opdracht zonder mol, ben benieuwd of daar nog waardevolle info uit komt als je het vergelijkt met toekomstige opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 18:42:24 door Molow »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #77 Gepost op: 11-03-2019, 18:49:23 »
Ik heb weer vreselijk genoten. Wat weten de Vlamingen hetzelfde programma toch een compleet eigen invulling te geven. Buiging van mij.  ::trots::
Graven, graven, graven...

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #78 Gepost op: 11-03-2019, 20:02:27 »
Net gekeken; wat mooooooi! ::love:: ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #79 Gepost op: 11-03-2019, 20:58:33 »
Het grote verschil met WIDM, met permissie, is de goede uitleg en het gevoel dat ik zo'n beetje alles zie. Ik zit er helemaal in, terwijl ik weet dat we aan die eerste opdracht weinig kunnen zien wat ons dichter bij de Mol brengt. Daarnaast de gelaagdheid...

- Vijf verschillende jongleurs (vijf dus ook niet, waarom deze niet?)
- Vijf duo's
- Een extra laag met de letters, mogelijkheid om te verdubbelen

Probeer daar maar eens een Mol-positie te vinden :-)