Auteur Topic: [Aflevering 2] - 17 maart  (gelezen 8025 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2019, 23:14:23 »
kunnen de Vlamingen onder ons niet naar specifieke woordkeuze kijken ?

Wat me opviel, was dat het vrij accentloos was. Dat zou Martijn toch iets onwaarschijnlijker maken bijvoorbeeld. Al zijn zo'n aannames ook "te makkelijk".

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #21 Gepost op: 17-03-2019, 23:25:17 »
Ik weet nog wel dat we in de Mol met stemvervormer in WIDM 4 allerlei verschillende accenten hoorden afhankelijk van wie je Mol was.

Offline Telstar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #22 Gepost op: 17-03-2019, 23:25:40 »
Citaat
kunnen de Vlamingen onder ons niet naar specifieke woordkeuze kijken ?

Ik kan mij deze tekst in elk mogelijk dialect van de deelnemers inbeelden.

Enkel dit stuk:

Citaat
en als ik met jou praat dan ben je zo eerlijk
jij kan het niet zijn, dat weet ik zeker

Is iets wat ik geen enkel van de kandidaten ooit zou horen zeggen.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2019, 23:33:25 door Telstar »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #23 Gepost op: 17-03-2019, 23:31:01 »
Zou er een spraakgenerator zijn gebruikt?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #24 Gepost op: 17-03-2019, 23:35:18 »
Liesbeth die vertelt over haar overleden man. ::bravo::

Ik gun haar nu al ontzettend hard een grote pot als winnaar.

Toen ze hier over begon vreesde ik al voor haar scherm. Zodra een kandidaat extra aandacht krijgt, vallen ze af. Ik had haar wel een paar rondes verder gegund.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #25 Gepost op: 17-03-2019, 23:35:30 »
Mooie aflevering. Spijtig voor degene die er nu uit ligt maar zo is het spel. Wel gaaf hoe op het einde je een moldagboek hoort. Mij viel een rode/witte/blauwe gloed op zodra de tekst verscheen. Er was maar 1 kandidaat met rood/wit/blauw patroon bij de executie.  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #26 Gepost op: 17-03-2019, 23:36:50 »
Wel gaaf hoe op het einde je een moldagboek hoort. Mij viel een rode/witte/blauwe gloed op zodra de tekst verscheen. Er was maar 1 kandidaat met rood/wit/blauw patroon bij de executie.  ::vergroot::
Een typische plek om een hint in te zoeken. Ik ga er maar ver vandaan blijven denk ik :P
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #27 Gepost op: 17-03-2019, 23:40:04 »
Eva doet drie opeenvolgende opmerkelijke uitspraken, voor aanvang van de eerste opdracht:
1) "Ik zie niks"
2) "Ik heb een slecht geweten"
3) "Zijn dat graven"

Ik zie niks had ik ook genoteerd. Een mol is stekeblind. De andere zouden zo in WIDM terug kunnen komen ala worst fashion mol ever dus tja molpuntje voor Eef ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #28 Gepost op: 17-03-2019, 23:43:05 »
Ik zie niks had ik ook genoteerd. Een mol is stekeblind. De andere zouden zo in WIDM terug kunnen komen ala worst fashion mol ever dus tja molpuntje voor Eef ::ok::
Minpuntje juist omdat het er te dik bovenop ligt

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #29 Gepost op: 18-03-2019, 00:26:50 »
Kunnen we niets met pauzes in de zinnen.. dat is ook te horen met een vervormer

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #30 Gepost op: 18-03-2019, 00:28:53 »
Een mooie aflevering. Opdracht 1 was vrij kansloos, de mol geeft of geen goede overdracht of komt op laatste positie om nog even scheutje x erbij te stoppen. Maar wel erg leuk om iets extra s te doen met de tijd tussen de wissels en t Vietnamese recept.

Opdracht 2 goed voor de samenwerking, mooie beelden.
Tof dat er effectief een zwakke schakel was.

Mooi dat we via een biecht te horen krijgen dat de teller bij de zwakke groep op 2000 stond en dat t wachten dus geld heeft gekost aan de pot.

Mol dagboek, ik denk dat de film shots langzaam duidelijkheid gaan geven. De vervorming van de stem en de tekst geeft ons meer om te speuren, juhu.

Offline MarieS

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #31 Gepost op: 18-03-2019, 00:54:08 »
Ik kan mij deze tekst in elk mogelijk dialect van de deelnemers inbeelden.

Enkel dit stuk:

Is iets wat ik geen enkel van de kandidaten ooit zou horen zeggen.

Als West-Vlaming meen ik hier qua taalgebruik een provinciegenoot aan het woord te horen. Bas klinkt na vele jaren elders te wonen helemaal niet meer West-Vlaams, dus in mijn ogen blijft enkel Martijn over. Hoewel ik die tot nu toe helemaal niet zo verdacht vond.  ::vergroot::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #32 Gepost op: 18-03-2019, 00:58:55 »
Kippevel gekregen! Geweldig mooie vernieuwende aflevering.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #33 Gepost op: 18-03-2019, 02:34:31 »
Deze aflevering schreeuwt: Eva. Enorm in de luwte gehouden ook.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2019, 09:11:12 door foxhunter »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #34 Gepost op: 18-03-2019, 07:15:41 »
Wat me opviel, was dat het vrij accentloos was. Dat zou Martijn toch iets onwaarschijnlijker maken bijvoorbeeld. Al zijn zo'n aannames ook "te makkelijk".

Raar, voor mij was het of ik Martijn hoorde

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #35 Gepost op: 18-03-2019, 07:53:16 »
Het gebruik van de worden moordenaar en slachtoffer zijn woorden die perfect bij advocate Eva passen. Maar zo makkelijk zullen ze het ons wel niet maken  ;D

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #36 Gepost op: 18-03-2019, 10:29:45 »
Bruno, Eva en Elisabet worden alle 3 voorgesteld deze aflevering in de cirkel waar de mol werd gekozen in Aflevering 1, misschien de 3 kandidaten die Jij word de mol misschien hebben gezien?

Zelf vind ik hem wel redelijk obvious..

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #37 Gepost op: 18-03-2019, 10:52:45 »
Prachtige aflevering met veel lagen in de opdrachten, en coulour locale. Ik houd daarvan  ::ok::

Veel te speuren wat mij betreft, je kan hier wel wat zaken uithalen. In 1 woord: fantastisch  ::bravo::
Meer L

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #38 Gepost op: 18-03-2019, 11:00:20 »
Mooie opdrachten, simpel maar doeltreffend, duidelijk uitgelegd. Zwakste schakel, die er dan ook echt blijkt te zijn, subliem!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #39 Gepost op: 18-03-2019, 11:43:35 »
Heerlijke aflevering weer. Genoten van de groep, gelaagde opdrachten en veel Vietnam. De eerste opdracht was lastig te laten slagen. Vraag me af in welke positie de mol wil zitten, praktisch gezien is als eerste gaan koken het meest bepalend voor slagen of falen van de opdracht. Viel me op dat Bas gelijk zichzelf aanwees en dit snel bij de groep afdwong. Hij en Kaat zaten beiden aan de basis voor het mislukken. Gilles liet een tip aan de mol horen voor deze opdracht; zodra je er een verkeerd sausje overheen gooit is de hele opdracht mislukt. Dat leidt naar Elisabet die teveel verkeerde saus bij de noedels gooide, maar geloof zelf niet dat het zo simpel is dat dat Elisabet nu de mol zou kunnen maken. Gilles zei achteraf dat de fouten hierin zaten:

FOUT:
-gebakken noedels (Liesbeth, Eva)
-overbodige ingredienten (Joeri, Elisabet)
-vis te rauw (Bruno)
-verkeerde dipsaus

Maar met de info die Bas en Kaat de groep meegaven was het sowieso mislukt.

Bij de 2e opdracht viel me op dat Kaat de sterke groep onderweg meermalen aanspoorde om sneller te lopen. Dat was uiteindelijk correct (aangezien de zwakke groep ruim sneller binnenkwam), maar op dat moment was dat nog lang niet zeker.
Ook Martijn wilde steeds tempo maken en ook bovenop de berg was hij degene die niet lang wilde wachten. Achteraf gezien had zijn methode achter wel meer geld opgebracht. Kaat mols omdat ze geld uit de pot hield door te willen wachten? Of Martijn mols omdat hij iedereen steeds ophaaste? En in de zwakke groep was het Elisabet die veel tijd probeerde te rekken; bij 1e bordje wilde ze goed nadenken en niet meteen doorlopen, bij de zeepschuif zette zij aan tot blijven proberen.

Mols kwamen over op mij;
-Bas (geen optimale info verschaft bij de 1e opdracht),
-Martijn (zet aan tot snel lopen voor 1 groep),
-Kaat (geen goede info weggegeven bij de 1e opdracht en haaste de sterke groep op om vervolgens te vertragen en geld weg te spelen).
-Elisabet (saus bij de noedels, vertragen bij de zwakke groep en meermalen een blokje richting Joeri laten glijden bij de torenbouwopdracht)

NIET
-Eva (blijft herhalen tijdens de wandeling dat de tijd doortikt en zet aan tot tempo)
-Bruno (lijkt alles nog goed te doen tot nu toe)
-Ingrid

TSJA...
-Joeri
-Axel

Kijk uit naar de 3e aflevering!
« Laatst bewerkt op: 18-03-2019, 11:49:24 door Nat007 »