Auteur Topic: [Aflevering 2] - 17 maart  (gelezen 8019 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #40 Gepost op: 18-03-2019, 14:26:28 »
Mooie aflevering en twee geweldige opdrachten ::bravo::. De eerste was inderdaad lastig, maar de tweede was een hele interessante qua molacties ::vergroot::. Daarnaast gaven beide wel leuke en interessante beelden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #41 Gepost op: 18-03-2019, 14:52:43 »
Als mol lijkt het mij het beste om niet bij het initieel kookduo te zijn. Niet alleen kan je niet forceren dat de groep jou kiest (er zijn veel kandidaten die goede koks zijn), bovendien maakt het niets uit. Want Gilles verklapt na de keuze van Bas en Kaat dat elk duo toch aan koken zal toekomen.
Er valt eigenlijk met meer zekerheid te saboteren in een iets latere fase van de opdracht, dan kan niets nog goedgemaakt worden. Is het gerecht op dat moment al FUBAR dan hoef je zelfs niet in te grijpen.
Wat er tussendoor met die torens gebeurt is eigenlijk bijzaak (dat bleek ook uit de briefing 's nachts).

Bij de 2e opdracht kan de mol proberen bij de sterke of zwakke groep te zijn maar opnieuw valt dit niet echt te forceren. Als Ingrid de mol is, zou ze niet geloofwaardig zichzelf in de sterke groep kunnen krijgen.
Máár had de mol in de sterke groep gezeten dan denk ik wel dat de 'zwakke schakel' uit plastic gevonden zou worden. Weer zo'n momentje dat de mol als een fanatieke kandidaat kan overkomen door zoiets op te lossen, terwijl het eigenlijk de opdracht saboteert. In de zwakke groep zou de mol de zwakke schakel niet vinden (maar mogelijk de andere wel)
Aangezien dit niet gebeurt ga ik ervan uit dat de mol in de zwakke groep zat en daar voor vertraging zorgde. Misschien wist de mol op een bepaalde manier dat het bamboedansen €600 kon opleveren dus snel doorgaan was daar de beste keuze.

Enkel personen voldoen aan beide criteria:
Elisabet: laatste kookduo en zet de slechte dipsaus op het menu, werkt vertragend in de 2e opdracht
Axel: derde kookduo, voegt het limoengras toe wat ook tot afkeuring van het gerecht leidt. Wil het bamboedansen meteen skippen
Eva: vierde kookduo, voegt de noedels toe. Zorgt voor wat vertraging op de bruine zeep.
Ingrid in mindere mate. Deed met Bruno weinig verkeerd als 2e kookduo en Bruno vond de zwakke schakel.

Weinig valt te linken uit de eerdere opdrachten (bungee, jongleren...)
Wel is er ook de theorie van de slachtoffers van de mol die bij spreiden niet opzichzelf gaan stemmen. Dus op de vraag is de mol een man/vrouw zouden vrouwelijke kandidates eerder man antoorden (50% kans ipv 40% kans) en omgekeerd. Dit maakt Eva voor mij extra verdacht, omdat zij met Liesbeth het 4e duo vormde bij het koken.

Dus op volgorde voor mij, na vandaag:
Eva
Elisabet
Axel

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #42 Gepost op: 18-03-2019, 15:54:28 »
bovendien maakt het niets uit. Want Gilles verklapt na de keuze van Bas en Kaat dat elk duo toch aan koken zal toekomen. Er valt eigenlijk met meer zekerheid te saboteren in een iets latere fase van de opdracht, dan kan niets nog goedgemaakt worden.

Maar elk team dat ná Bas en Kaat komt heeft geen zekerheid over het gerecht. Alleen het eerste duo kan letterlijk zien hoe de maaltijd bereid wordt. De rest moet het allemaal doen met ofwel hun halfgebakken beschrijving, of hopen dat de rest álle recept stappen vrijspelen met het stapelen, wat nooit zou gaan lukken. Dus het maakt wel degelijk uit wie er aan de kookopdracht begint.

Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #43 Gepost op: 18-03-2019, 16:22:18 »
Weer een mooie aflevering, leuk die culturele en natuur opdrachten  ::bravo::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #44 Gepost op: 18-03-2019, 16:38:37 »
Maar elk team dat ná Bas en Kaat komt heeft geen zekerheid over het gerecht. Alleen het eerste duo kan letterlijk zien hoe de maaltijd bereid wordt. De rest moet het allemaal doen met ofwel hun halfgebakken beschrijving, of hopen dat de rest álle recept stappen vrijspelen met het stapelen, wat nooit zou gaan lukken. Dus het maakt wel degelijk uit wie er aan de kookopdracht begint.
Ik bedoel voor de mol maakt het niet uit. Hoeft niet persé bij het gekozen duo te zitten. De mol komt sowieso aan de kookpotten te staan en kan dus zien hoe "fucked up" het reeds is, of het indien nodig wat slechter maken.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #45 Gepost op: 18-03-2019, 17:13:38 »
Ik bedoel voor de mol maakt het niet uit. Hoeft niet persé bij het gekozen duo te zitten. De mol komt sowieso aan de kookpotten te staan en kan dus zien hoe "fucked up" het reeds is, of het indien nodig wat slechter maken.

Ja dat is zo, talloze manieren om te mollen. Ik kan me alleen na Gilles tip aan de mol om de maaltijd met teveel saus in één keer te verklooien bijna niet voorstellen dat dat ook daadwerkelijk is wat de mol gedaan heeft? Dan is zo'n beginpositie veel subtieler mollen, zeker als je een ander (Kaat/Bas) de schuld ook kunt toeschuiven. Ze laten behoorlijk wat zien van de opdracht dus elke fout wordt uitgelicht. Terwijl in de aanvankelijke chaos het meeste fout lijkt te gaan en je als mol daar de controle hebt over wat de rest van de kandidaten wel of niet kunnen verknallen. Als je niet weet dat de vis nog met citroengras moet worden nagebakken (bjvoorbeeld) dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat anderen de opdracht nog kunnen doen laten slagen. Die torens werden toch nooit gehaald.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #46 Gepost op: 20-03-2019, 11:32:19 »
Mooie aflevering, met 2 interessante opdrachten. De eerste was bijna niet te halen, de tweede was echt fantastisch in beeld gebracht... Wow!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #47 Gepost op: 20-03-2019, 12:09:34 »
Volgens mij is er geen tv-programma dat beter in beeld wordt gebracht dan De Mol. Je moet er voor de grap eens op letten hoeveel verschillende camerastandpunten er gebruikt worden. :D

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #48 Gepost op: 22-03-2019, 00:24:26 »
Omdat ik dacht dat er misschien een glimp van de mol zichtbaar zou moeten kunnen zijn heb ik het bezoek van Gilles aan de mol nog eens beeld voor beeld in HD bekeken. Ik heb wat snapshot gemaakt en die vervolgens getweakt met wat filters. En ja, ik denk dat de mol inderdaad zichtbaar is geworden. Niet van top tot teen en niet in het gezicht maar je ziet meer dan wat de makers lief is als ik gelijk heb.

Het is natuurlijk verre van uitgesloten dat ik spoken ben gaan zien. Toch plaats ik het resultaat in een spoiler want als je het beeld eenmaal op je hebt laten inwerken en je ziet het ook, zie je het niet meer anders. Wees dus gewaarschuwd ;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik ben benieuwd of iemand mijn spook/mol ook ziet.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #49 Gepost op: 22-03-2019, 00:39:40 »
Ik zie t niet .. zal vast aan mij liggen.

Maar je ziet stoel en tafel.. als je dan kijkt waar jij de schouder ziet moet dit een errug lang persoon zijn  ::hypocriet::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #50 Gepost op: 22-03-2019, 02:18:10 »
Ik zie t niet .. zal vast aan mij liggen.

Maar je ziet stoel en tafel.. als je dan kijkt waar jij de schouder ziet moet dit een errug lang persoon zijn  ::hypocriet::

Het duurde bij mij ook echt even tot ik het zag (of mijn hersenen het er van gemaakt hadden ::rofl::) Ik waag toch nog een dappere poging:

Ik ga niet alleen af op dit ene beeld maar ook op andere die ik bekeken en gefilterd heb. In mijn ogen staat de persoon rechts en dichtbij. De "vlek" in het midden rechts lijkt een (mol)boekje of tablet. Dat zet de persoon in normaal perspectief toch? Gilles staat net buiten beeld en houdt het object naar de persoon toe..

Misschien is het hier een heel klein beetje beter te zien wat ik bedoel. Focus alleen op rechts van de groene lijn: en probeer je een beeld te vormen van wat ik hierboven schets

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Overweeg het wellicht nog een keertje (en anders heb ik dikke pech en ligt het aan mij hoor ;) ) want als ik het wel goed zie dan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #51 Gepost op: 22-03-2019, 02:36:04 »
Na lang kijken lukt t me de arm en schouder te ontdekken maar de borst zie ik nog steeds niet  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #52 Gepost op: 22-03-2019, 05:39:00 »
Bedoel je dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #53 Gepost op: 22-03-2019, 09:28:10 »
Is er iemand die iets kan met de biecht van de mol aan het einde van de aflevering? Misschien de stemvervormer terug vervormen? Al weten we niet zeker of het ook echt de mol is die dit inspreekt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #54 Gepost op: 22-03-2019, 10:06:06 »
Je kan het altijd proberen maar beeld en stem terug proberen te (ver)vormen lijken me zinloze exercities. De makers gaan helemaal niks prijsgeven.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #55 Gepost op: 22-03-2019, 11:20:53 »
Na lang kijken lukt t me de arm en schouder te ontdekken maar de borst zie ik nog steeds niet  ::rofl::

Tof dat je nog even hebt gekeken en weet dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bedoel je dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat is een (hele mooie) uitleg die je er aan zou kunnen geven maar dat blijft speculeren. Ik beperk mij tot wat ik denk te zien:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #56 Gepost op: 22-03-2019, 14:11:10 »
Tof dat je nog even hebt gekeken en weet dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


 ::rofl::

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #57 Gepost op: 22-03-2019, 20:20:26 »
Was even bang dat bij de eerste opdracht de mol op widm ging lijken.
Dit was ook zo'n bijna onmogelijke opdracht. Jammer.
Als mol was het zinloos om nog iets te doen, omdat er al tig fouten gemaakt waren.

De tweede opdracht daarentegen vond ik echt een geweldige opdracht.
Een opdracht met meerdere lagen.

Ik hoop dat er ook nog wat van die gesplitste groepen opdrachten, dus bv 2 mensen die een opdracht gaan doen en de rest die een andere opdracht doen.

Ik vond wel dat de mannen bijna allemaal haantjes waren.
Iedereen vond zichzelf het sterkst en het slimst.

Jammer voor Liesbeth dat ze er uit moest.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #58 Gepost op: 22-03-2019, 20:31:52 »
Ik had afgelopen week weinig tijd om de aflevering beter te bekijken, maar gelukkig is het vandaag alsnog gelukt. :D

Ik heb enorm genoten tijdens het kijken! De eerste opdracht was heel tof omdat het een mix was van cultuur en communicatie. Heel origineel om de kandidaten te laten koken. ::bravo:: Een hele goede molopdracht, omdat de mol op elke plek wel wat kon doen. Ik ben het overigens niet eens met de kritiek dat de opdracht onhaalbaar was, want ik denk dat het wel degelijk had kunnen slagen. Met een paar foutjes is het alsnog verkoopbaar, en dat was het criterium.

Opdracht 2 vond ik ook echt ge-wel-dig. ::bravo:: Dit zat enorm goed in elkaar en was ook spannend. Het kwam ook zo veel overeen met dingen die we met scouting doen. Een hike lopen, maar ook de verschillende opdrachten tussendoor. Ik herkende dus best een aantal scoutingdingen in deze opdracht, leuk ::joehoe::

De molbriefing en moldagboek maakten de aflevering helemaal af. Leuk ook dat ze het ‘er-is-nog-geen-mol-gekozen’ nog terug laten komen, en niet dat het gewoon een twist was voor de eerste aflevering.

Jammer wel dat Liesbeth als eerste weg moest. Dat had ik haar echt niet gegund  ::hug::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - 17 maart
« Reactie #59 Gepost op: 22-03-2019, 20:51:23 »
Leuk dat je dingen van scouting herkende. Dat element heeft altijd duidelijk in De Mol gezeten. Scouting is dan ook een stuk groter in België dan hier als ik me niet vergis.