Poll

Wat was de beste molactie (3 keuzes)

1.1. Zo veel mogelijk kisten naar boven krijgen. Uiteindelijk wel stemmen voor het geld, omdat ze wist dat het geld toch niet in de pot zou komen.
2.1. Verwarring zaaien over het aantal honden dat ze had en het antwoord 04 aandragen i.p.v. 05.
2.2. De perfecte kandidaat uithangen door €250 binnen te brengen, maar ondertussen €1500 van andere kandidaten stelen.
3.2. Met het blokje 'de Mol' te koop lopen.
4.2. Verkeerde informatie doorgeven en een biertje drinken/heel rustig aan doen :D
4.3. Credits opbouwen door goede antwoorden in te typen, maar vervolgens twee verkeerde antwoorden intypen, waardoor twee tablets op rood komen te staan
5.2. Veel 5-letterwoorden leggen, wat het minst oplevert en veel tijd kost
6.2. De twee hoogste bedragen eruit halen en vervolgens vullen met lagere bedragen.
7.1. Stoken tussen RP en Jaimy en uiteindelijk meegaan in de (verkeerde denkwijze) van RP (extra molactie)
7.3. Oranje trossen het bos in slepen in de hoop dat er daardoor minder verdiend kon worden. Uiteindelijk heeft ze een koker in de trossen laten hangen
8.1. Verkeerde bedragen in het vuur gooien

Auteur Topic: Wat vond jij de beste molactie van Merel?  (gelezen 19635 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Gepost op: 21-03-2019, 12:12:04 »
Wat was volgens jou de beste molactie van Merel? (beetje in het kader van de napret  :D)

Je mag drie dingen aanvinken! Ben benieuwd naar jullie motivaties  :)


Mijn top-3:
1. 2.2 --> Mooie balans tussen kandidaats overkomen en de groep flink benadelen. Ze heeft het super goed gedaan, aangezien ze zelf ook de laserstralen moest ontwijken!

2. 6.2 --> door de wegversperring de laatste ronde, niet 100% gelukt. Echter heeft ze wel ervoor gezorgd dat 2x500 sowieso niet in de pot is gekomen.

3. 4.2 --> veel lef hebben om verkeerde info te noemen. Kans op ontdekken was groot
« Laatst bewerkt op: 21-03-2019, 13:28:21 door Lama1997 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2019, 14:57:32 »
Ik heb gestemd voor:
2.2 geld weghalen bij het laserlabyrint: als Sinan goed had gekeken had hij het kunnen weten. Ook leuk dat de verontwaardiging van de groep 'wat is er weinig geld te verdienen' achteraf gezien niet blijkt te kloppen. (Alleen wel jammer dat Merel zelf het hoogste bedrag binnenbracht, een verkeerde inschatting lijkt me).
5.2 lingo-opdracht slecht spelen: dit was open en bloot mollen, vooral gezien haar lingo-verleden. Leuk om te zien!
7.3 bananentrossen verslepen: Merel werd hiermee gedwarsboomt door de productie, omdat ze niet wist hoe het geld verdiend kon worden. Als de trossen die ze weg heeft gesleept daadwerkelijk geld hadden bevat was het een mooie molactie geweest. Dapper hoe ze onder de ogen van haar medekandidaten een kokertje liet hangen!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2019, 17:42:28 »
Acties waarin ze schijnt het beste werk te hebben geleverd, maar toch duidelijk heeft gemold vind ik erg leuk. Men schrijft haar af in die opdrachten, maar dan bam, toch nog flink wat geld versnoept. Dus 2.2 en 6.2.

Mijn derde keuze gaat naar 2.1. Qua bedrag niet zo'n belangrijke streek, maar een Mol die zich sterker kan tonen dan de groep zelf en iedereen weet te overtuigen van het verkeerde antwoord, nou dat is pas een mollenactie! En dan komt Niels erachter en heb je vervolgens nog een back-up.
Wauw Merel!  ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2019, 18:34:20 »
Ik sluit me aan bij de voorgaande spreker. ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2019, 18:54:47 »
1. 6.2
2. 2.2

Jammer dat ze in beide gevallen niet nog wat minder geld verdiende. Opdracht 2.2 nog even € 100 in haar bh proppen. In opdracht 6.2 met de € 250 net te laat binnenkomen.

Online Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2019, 23:03:43 »
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de kisten (1.1), de koffiepedia (4.3) en de bananen (7.3), omdat dit drie acties zijn die

  • ze helemaal alleen gedaan heeft, niet geholpen door productie
  • ze deed onder toeziend oog van de andere kandidaten
  • vol in beeld waren
Het laserlabyrint is geinig hoor, maar het enige dat we daarvan zien is dat ze als 2e wil en de lage bedragen van de anderen in verhouding tot de 3500 die in beeld komt. Idem voor het tuktukken - het enige dat we zien is dat ze als eerste enveloppen pakt, de rest komt niet in beeld.

En molacties die niet in beeld komen, vind ik, die tellen toch niet helemaal. Dan is er namelijk geen kunst aan om niet ontdekt te worden :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2019, 23:31:00 »
Vraagje, wat doet ze van molactie bij opdracht 1.1?

Ze haalt absoluut niet zoveel kisten naar boven en door uiteindelijk te gaan voor het geld vestigt ze toch meteen de aandacht op haar, wat een mol best niet doet of zie ik iets over het hoofd?


O en ik vind er persoonlijk maar 2 geslaagd: laseropdracht, mooi gewaagd om als 2de te gaan en zoveel geld weg te nemen en koffiepedia omdat dat wel risky business was ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2019, 13:38:38 »
Je zou hier gewoon alle opdrachten moeten listen. Ik kan hier onmogelijk een keuze uit maken, sowieso omdat de kooi mijn favoriet is... die mag in de beste actie aller tijden (met dank aan de mooie edit). Ze heeft in elke opdracht gemold, dus waarom niet gewoon doornummeren?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2019, 14:04:28 »
Je zou hier gewoon alle opdrachten moeten listen. Ik kan hier onmogelijk een keuze uit maken, sowieso omdat de kooi mijn favoriet is... die mag in de beste actie aller tijden (met dank aan de mooie edit). Ze heeft in elke opdracht gemold, dus waarom niet gewoon doornummeren?
Omdat die niet officieel bevestigd zijn. Dan kan ik bij andere opdrachten wel iets typen maar dat blijven slechts aannames

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2019, 14:14:29 »
Je hoeft het ook niet te specificeren. Gewoon de opdrachten chronologisch, bijv. afl 1 laseropdracht, iedereen weet wat ermee bedoeld wordt en waar die mogelijk een molactie gezien heeft. Bij het abseilen staat buiten kijf dat ze opeens haar getal niet meer wist en overruled moest worden door Sarah. Maar dat was een kleine actie in een grote opdracht, ik begrijp wel waarom dat niet bij de officiele 'tenlastelegging' staat.

Neem gewoon maar aan dat je de hele dag, 24/7, mol bent, en er constant molacties uit je handen en mond vloeien, want dat is je wezen. En de kooi mag ook klein zijn, ik vind het duidelijk wel de beste actie in beeld. In elk geval, deze poll zou wat mij betreft uit moeten gaan van wat wij als molloten op dit forum allemaal bespraken, niet wat ergens heel summier wordt vrijgegeven door de productie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2019, 17:36:33 »
Ik weet niet waar ik op moet stemmen. Ik vind niets echt overtuigend...

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2019, 18:48:36 »
2.1 (Ver tellen) -> Ik vond het vrij briljant hoe ze 5 via 2 en met behulp van Niels naar 4 kreeg.
4.3 (Koffiepedia) -> Quick thinking.
7.3 (Bananenplantage) -> Hard gewerkt.

Laserlabyrint ook een prima actie, maar inderdaad achter de schermen. Lingo prima uitgevoerd. Alleen Links/rechts heb ik nog wat moeite mee, omdat ze daar zelf minder had kunnen verdienen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2019, 00:41:30 »
Ik heb gestemd op Koffiepedia en Geld Oogsten, omdat dat echte molacties zijn die niet zijn gescript.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2019, 09:54:29 »
2.2, 6.2, 7.3 waren de (al dan niet gescripte) brutaalste molacties van Merel dit seizoen vind ik. Het is jammer dat ze bij de bananen trossen niet beloond is voor haar harde werk, dat Jaime haar verkeerd op sleeptouw nam en op een wegversperring uitkwam maar anders was dat icm het laserlabyrint toch wel een mooie actie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #14 Gepost op: 23-03-2019, 13:22:45 »
Acties waarbij het lijkt alsof je geld binnenbrengt, maar eigenlijk een veelvoud laat liggen, hebben mijn voorkeur.

Het FTM-principe heb ik steeds in mijn achterhoofd gecombineerd met een soort schaduwoverzicht. Er was veel commentaar op het feit dat Merel van de finalisten het meeste geld binnengebracht leek te hebben, maar daarbij werd vergeten dat je niet alleen naar de plussen moet kijken.


Dat een aantal acties gescript waren, of leken te zijn (iedere combinatie mogelijk....), vind ik eigenlijk helemaal geen probleem. Want nergens staat geschreven dat een mol alles altijd maar alleen moet doen.

Gedurende de seizoenen zijn er stijlen ontwikkeld, en heeft de ''nieuwe'' mol een boel studiemateriaal, dus voorbeelden van hoe je de boel kan ondermijnen, zonder dat je je ware identiteit prijsgeeft. Maar soms vind ik het helemaal niet gek als een mol tips krijgt.

Kijk naar De Mol 7. Daar krijgt de mol, zeker nu die pas in Vietnam is gekozen, per opdracht tips voor de beste mol-actie. Ik zal er geen voorbeeld van noemen, want er zullen vast mensen hier zijn die aflevering 2 nog niet hebben gezien.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #15 Gepost op: 23-03-2019, 18:03:49 »
Het FTM-principe heb ik steeds in mijn achterhoofd gecombineerd met een soort schaduwoverzicht. Er was veel commentaar op het feit dat Merel van de finalisten het meeste geld binnengebracht leek te hebben, maar daarbij werd vergeten dat je niet alleen naar de plussen moet kijken.
Ik vraag zo vaak naar de bedragen die juist verspeeld worden. Op de diverse plekken krijg ik er zelden antwoord op. Dat wil zeggen: het wordt in de overzichten niet meegenomen. Óf het wordt door alle kandidaten gedeeld in plaats van het de een meer toe te schrijven dan de ander, waardoor de mol er niet extra verdacht uitkomt. Bijvoorbeeld op Facebook.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wat vond jij de beste molactie van Merel?
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2019, 11:03:05 »
Voor mij de top-3 is

1- de kooi, zeer mooi in beeld gebracht, een juweeltje tot in de verre toekomst!
2- steenfabriek, zoals ze daar slim 2 opdrachten verpest was zo puur des mols!
3- abseil, een heel geniepig kleine subtiele actie op het eind maar waar de goede luisteraar de mol in herkent!

Een aparte categorie voor mij is de combi laser met tuktukenveloppen, ik houd zeker van zulke verbonden opdrachten!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)