Auteur Topic: [FINALE] - Fort Boyard  (gelezen 13222 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[FINALE] - Fort Boyard
« Gepost op: 27-03-2019, 11:13:26 »
.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2019, 23:16:27 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE]
« Reactie #1 Gepost op: 28-03-2019, 23:16:11 »
Wouter, Nieky en Hans, welkom in de finale! Die speelt zich af op deze burcht midden op zee: Fort Boyard!

In het Fort zijn achter verschillende kamers opdrachten te vinden. Je hebt er altijd slechts beperkte tijd voor, zoals aangegeven door de "zand"loper buiten elke kamer.


Bovendien hebben jullie algemeen ook beperkte tijd, waardoor jullie niet elke kamer kunnen doen.
Er zijn zes kamers, maar jullie kunnen er maar 5 doen. Het is op tijd, dus je moet me pm'en welke kamer je wil doen en wanneer ongeveer. Dan stuur ik je de link naar die kamer en kan je het spel spelen. Het zijn allemaal flash games waarbij je uiteindelijk een screenshot van jou score naar mij moet sturen.

Als je de beste score hebt in een kamer win je: 3 sleutels en 2 gouden munten.
Als je de 2e beste score hebt win je : 2 sleutels en 1 gouden munt.
Als je de laagste score hebt, win je nog  1 sleutel voor de moeite.

De sleutels kunnen jullie gebruiken om koffers te openen. Er zijn 50 koffers, allemaal met een andere inhoud (geld, nog sleutels of nog gouden munten of een combinatie daarvan).
Met de gouden munten kan je bij mij hints kopen naar de inhoud van de koffers. Het doel is om zo veel mogelijk geld bij elkaar te sprokkelen. Als je nieuwe sleutels en gouden munten vindt in de koffers kan je die weer in zetten om hints te kopen en andere koffers te openen.

Degene die door het correct ontcijferen van de hints de juiste koffers opent en zo het meeste geld verzamelt is niet alleen de winnaar van Fort Boyard, maar zelfs van heel Zap 2.0!

Zoals gezegd ben ik zondag jarig en heb ik dan volk over de vloer en moet ik voor het werk maandag naar de US vertrekken. Dat is 6 uur tijdverschil, dus ik vrees dt wanneer ik van het werk terug kom, het hier al middernacht is ofzo en dat dan niet handig gaat.
Mocht het jullie nog lukken om vrijdagavond en/of zaterdag overdag wat van de kamers te doen ,zou dat geweldig zijn. Het stuk nadien is gewoon posten welke koffer je wil open doen enzo, daar hoeven we niet gelijktijdig voor online te zijn.

Stuur me ook gerust een whatsapp bericht als je kan, dan kijk ik of ik op dat moment ook kan.

Rest me alleen nog om de kamers te omschrijven zodat jullie een vaag idee hebben wat er zich achter de deur bevindt!

Kamer 1 - SLOPEN - je moet me binnen de 30 minuten je beste score doorsturen.
Kamer 2 - BALLETJE BALLETJE - je moet me binnen 15 minuten een screenshot sturen van je winst.
Kamer 3 - VERVEN - je moet binnen 15 minuten een screenshot met je beste score sturen.
Kamer 4 - MULTITASKEN - je moet binnen 20 minuten een screenshot van je hoogste score sturen.
Kamer 5 - GELDVERSPILLING - Speel zo snel mogelijk al je geld kwijt. Stuur een screenshot wanneer je minder dan 0.50 euro over hebt. Hier telt de snelste tijd.
Kamer 6 - SNEL TYPEN - je moet binnen 20 minuten een screenshot van je hoogste score sturen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #2 Gepost op: 28-03-2019, 23:21:29 »
Veel succes enneuh... eyes on the prize!!


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #3 Gepost op: 28-03-2019, 23:22:30 »
Veel succes enneuh... eyes on the prize!!

Dat is niet eerlijk, dit motiveert Hans niet :( :P

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2019, 08:42:53 »
OK, deze voor Hans dan:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2019, 09:47:26 »
OK, deze voor Hans dan:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
;D ach de baard is lang en als het lang is vind Hans het vast goed  ::ok::  maar dit doet Sinterklaas dus in de rest van het jaar?  ???

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2019, 19:59:34 »
Ik heb zulke motivatie helemaal niet nodig om te winnen ::hand:: ::hypocriet::

Succes, Wouter en Nieky! Dat de beste moge winnen :D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #7 Gepost op: 7-04-2019, 22:10:42 »
You'll never walk alone

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #8 Gepost op: 7-04-2019, 22:23:35 »
:D ::hyper::

Ik vertrek woensdag op reis voor vijf dagen, dus dan kan ik tot maandag niet online komen. :-\\ Zou het evt. lukken om het spel in de komende twee dagen af te ronden?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #9 Gepost op: 7-04-2019, 22:37:30 »
Dat moet dan wel want ik ben vanaf zondag een week weg  ;D
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2019, 23:01:44 »
:D ::hyper::

Ik vertrek woensdag op reis voor vijf dagen, dus dan kan ik tot maandag niet online komen. :-\\ Zou het evt. lukken om het spel in de komende twee dagen af te ronden?

Dat moet dan wel want ik ben vanaf zondag een week weg  ;D
Maar nu kwam die twist toch dat de afvallers jullie plek in zouden nemen?  ::) :P

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #11 Gepost op: 7-04-2019, 23:07:58 »
Yep, het eerste deel is gespeeld!

Hier zijn de resultaten:
Kamer 1 - SLOPEN
Er moesten enkele gebouwen gesloopt worden. Door steeds op Continue te klikken telde de score bij elkaar op. Binnen 30 minuten moest de beste score doorgestuurd worden.
Alle drie de finalisten hebben dit gespeeld. Wie had de beste score?
Hans: $249.073
Wouter: $249.731
Nieky: $272.478

Dus de winst:
Hans: 1 sleutel
Wouter: 2 sleutels en 1 munt
Nieky: 3 sleutels en 2 munten

Kamer 2 - BALLETJE BALLETJE
Kandidaten moesten balletje balletje spelen en zo veel mogelijk geld winnen binnen 15 minuten.
Wouter en Hans speelden deze. Wie deed het het best?
Wouter: 550
Hans: 1600

Dus de winst:
Hans: 4 sleutel en 2 munten
Wouter: 4 sleutels en 2 munten
Nieky: 3 sleutels en 2 munten

Kamer 3 - VERVEN
Kandidaten moesten een potje verven en hun vlakken niet laten onderbeken of oververven door online tegenstanders. De beste score moest binnen 15 minuten opgestuurd worden. Alle kandidaten speelden dit, maar wie had de beste score?

Wouter: 12100
Hans: 75300
Nieky: 122400

Dus de winst:
Hans: 6 sleutel en 3 munten
Wouter: 5 sleutels en 2 munten
Nieky: 6 sleutels en 4 munten

Kamer 4 - MULTITASKEN
Kandidaten moesten multitasken en binnen 20 minuten de beste score opsturen.
Enkel Hans en Nieky speelden deze en hun scores waren:
Hans: 67
Nieky: 120

Dus de winst:
Hans: 8 sleutel en 4 munten
Wouter: 5 sleutels en 2 munten
Nieky: 9 sleutels en 6 munten

Kamer 5 - GELDVERSPILLING
Kandidaten moesten zo snel mogelijk al hun geld kwijt spelen in deze Alice in Wonderland slots.
Alleen Wouter en Nieky speelden deze en dit is hoe snel ze hun geld kwijt waren:

Nieky: 8 minuten
Wouter: 7 minuten

Dus de winst:
Hans: 8 sleutel en 4 munten
Wouter: 8 sleutels en 4 munten
Nieky: 11 sleutels en 7 munten

Kamer 6 - SNEL TYPEN
In 20 minuten moesten kandidaten hun beste score sturen in dit spel over snel typen. Iedereen speelde dit en de scores waren:

Nieky: 739
Wouter: 773
Hans: 1434

Dus de uiteindelijke winst:
Wouter: 10 sleutels en 5 munten
Hans: 11 sleutels en 6 munten
Nieky: 12 sleutels en 7 munten




« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 00:23:37 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #12 Gepost op: 7-04-2019, 23:17:53 »

Met de munten mogen jullie hints kopen, die je kunnen helpen in het beslissen welke koffer je wil openen. Sommige hints zijn waardevoller dan andere en kosten daarom ook meer. Maar aan de andere kant: hoe meer hints je hebt, hoe meer koffers je kan afstrepen of juist overhouden. Aan jullie om te beslissen. De hints kunnen door iedereen gekocht worden (dus het is niet zo dat A hint 1 koopt, de rest hint 1 dus niet meer kan kopen).
Hints mogen uitgewisseld worden onderling. Maar of je elkaar in deze fase daar nog toe kan vertrouwen, moeten jullie zelf weten.

Dit zijn de hints en hoeveel ze kosten:
Voor 1 munt:
Hint 1 en 2

Voor 2 munten:
Hint 3, 4 en 5

Voor 3 munten:
Hint 6, 7, 8 en 9

Voor 4 munten:
Hint 10, 11, 12, 13 en 14

Voor 5 munten:
Hint 15, 16, 17, 18, 19 en 20


MAAR! In de koffers zitten soms ook munten, dus je mag ook al beslissen om koffers te openen. Zo kan je mogelijk wat meer munten sparen om duurdere hints te kopen.


Om de koffers te openen gebruik je de sleutels. Elke koffer kan maar één keer geopend worden.
Het is wie eerst komt, eerst maalt! Dus het is aan jullie om de koffers te openen wanneer je wil. Dat doe je door hier te posten welke van de 50 koffers je wil openen.
Een koffer kan enkel geopend worden met een sleutel. Nieky kan dus 13 koffers openen, Hans 11 en Wouter 9. Maar ook in de koffers zitten soms nog sleutels, dus mogelijk kan je er nog meer openen.
In de koffers zit dus geld. Degene met het meeste geld is de uiteindelijke winnaar van ZAP 2.0!


LET WEL OP!! Donderdagavond om 20u worden de tijgers los gelaten!! Op dat moment zullen jullie dus niet meer bij de koffers kunnen en moet je het stellen met wat je tot dan verzameld hebt.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #13 Gepost op: 7-04-2019, 23:30:35 »
STOP DE PERSEN!

Wouter wees me terecht op iets. Het lijkt intussen door m'n drukke agenda jaren geleden, maar toen Wouter 9 dagen geleden Alice in Wonderland kreeg, waren er de eerste minuten technische problemen. Ik heb toen via Whatsapp aan hem laten weten dat ik de tijd pas om 14:11 zou laten starten (hij had om 14:13 bevestigd dat het werkte en ik heb er dan 2 minuten af gedaan omdat ik niet wist hoe lang het al werkte, maar het om 14:10 nog niet werkte). Wouter stuurde zijn screenshot om 14:18 in en deed er dus 7 minuten over. Daarmee had hij dus een snellere score dan Nieky.

Dit was dus de tussenstand:
Hans: 8 sleutel en 4 munten
Wouter: 8 sleutels en 4 munten
Nieky: 11 sleutels en 7 munten

En de uiteindelijke stand is dus:
Wouter: 10 sleutels en 5 munten
Hans: 11 sleutels en 6 munten
Nieky: 12 sleutels en 7 munten

Ik pas het ook hierboven even aan.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 23:23:17 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #14 Gepost op: 7-04-2019, 23:33:34 »
Er kunnen vanaf nu hints gekocht worden.

Ik wacht tot maandagavond 20u en stuur dan de hints tegelijk (ongeveer) uit, zodat iedereen op hetzelfde moment de hints gekregen heeft.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #15 Gepost op: 7-04-2019, 23:43:38 »
::megafoon::
PROTEST
::megafoon::

Ik hoor 12 sleutels te hebben volgens mij  ;D
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #16 Gepost op: 8-04-2019, 00:25:53 »
::megafoon::
PROTEST
::megafoon::

Ik hoor 12 sleutels te hebben volgens mij  ;D
Staat er toch?  ::hypocriet::


Sorry jongens, ik schuif het op de jetlag. Speaking of which, ik kan maar best eens gaan slapen, want morgen weer werken...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #17 Gepost op: 8-04-2019, 21:38:01 »
Sorry allemaal, heel stom maar ik had een etentje dat ik rats vergeten was. Ze belde me daarstraks op van euhhh ben he mij vergeten? En ben in zeven haasten naar het restaurant gereden. Daar zit ik nu kog (zij is even sigaretje roken), dus voorlopig kan ik nog niets posten. Komt vanavond nog wel, weet alleen niet hoe laat... sorry!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #18 Gepost op: 8-04-2019, 21:39:19 »
Smakelijk!
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [FINALE] - Fort Boyard
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2019, 22:46:04 »
Thanks! Thuis! Hints komen eraan!