Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco  (gelezen 13447 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2019, 10:13:23 »
Ik had hetzelfde als Kaat: bij Stayin' Alive denk ik meteen aan reanimatie. Dat is echt uniek voor dat nummer en alleen voor dat nummer. Zelfs met de uitleg achteraf vind ik die link onlogisch: reanimeren + hart = reanimeren. Als het alleen Stayin' Alive was geweest, dan had ik meteen reanimeren als associatie ingetypt.

Ik snap de link achteraf wel. Bij reanimatie is het toch de bedoeling dat je Heart nog een beetje On Keept Go'en. ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2019, 11:00:06 »
Onverdacht van Kaat dat ze reanimatie zegt. Hoe dan ook geen interessante opdracht voor de mol om te zitten. Relatief makkelijk en weinig geld te verdienen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2019, 11:04:40 »
Opzich wel gelijk in, maar als je dan bedenkt dat de moeilijkere opdracht die vrij makkelijk te saboteren was voor veel geld wel is gelukt...Vind ik het niet zo zeker dat de mol niet bij deze groep zat.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2019, 11:38:35 »
Ik wil Kaat wel verdenken maar reanimatie luidop zeggen had er even goed voor kunnen zorgen dat Bruno dat zou intypen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2019, 13:33:37 »
Zo'n rare fout is het niet. Stayin' alive is uit de film Grease met Olivia Newton John, wat Bruno verkeerd verstond als Elton John.

Stayin' alive is uit de film Saturday Night Fever, niet uit Grease. De enige link met Grease is dat John Travolta in beide films speelde  ::jaja::
Elton John was volledig fout en Kaat gaat ermee aan de haal, herhaalt het nog een paar keer foutief.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2019, 13:54:28 »
elton john was t gevolg van olivia newton john dat bruno zei. maar ook olivia newton john is fout, want dit nummer komt niet uit greas, maar uit saturday night  fever en daar speelt olivia niet in mee.
(het is overigens een nummer van de beegees).

Maar feit blijft dat er we degelijk een associatie is op t gebied van film/soundtrack nl dat beide nummers gebruikt worden in de soundtrack van een film. Dat de gezochte assoicatie dan reanimatie moet zijn, vind ik erg veel weg hebben van een hint naar t beroep van elisabet.



Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2019, 15:01:27 »
Bij Kaat en Bruno ging het dus fout. Maar mij was het ook niet gelukt. Toen Kaat het had over reanimeren, toen zag ik wel dat dat paste qua letters, maar uiteindelijk had ik dat ook niet in durven typen.

Elisabet was met de wissel wel heel onverdacht. De derde opdracht was makkelijk, en dus logisch dat dat helemaal goed ging.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2019, 21:24:32 »
Toen Kaat het had over reanimeren, toen zag ik wel dat dat paste qua letters, maar uiteindelijk had ik dat ook niet in durven typen.

Waarom niet intypen, fout werd niet gestraft hoor.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2019, 21:24:56 »
Kan maar zo zijn dat Elisabet het hier zo naar haar zin had (liedjes over hart, reanimatie) dat zij hier niet gemold heeft om die reden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2019, 21:25:33 »
Waarom niet intypen, fout werd niet gestraft hoor.

Wel toch? Bij fout zou het kanon rood poeder schieten.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 21:28:20 door Mollenmania »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2019, 21:30:43 »
Wel toch? Bij fout zou de kanon rood poeder schieten.

Ja en? Dat kregen ze nu ook omdat ze geen antwoord hadden gegeven. Geen mingeld en het spel ging gewoon door met de volgende opdracht.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2019, 23:31:42 »
Hebben we nou naar een slecht DJ-toneelstukje gekeken van Kaat en Bruno, die niets van de nummers kunnen maken, zelfs niet horen dat t nummer is afgelopen en buiten de tijd raken, of zijn Vlamingen sowieso heel slecht in muziek..? Bruno leek er werkelijk niets van te snappen, was enorm passief en liet alles maar gebeuren terwijl Kaat ook niets wist behalve 'reanimatie' niet intypen. Toch bijna ongeloofwaardig..?

Joeri en Elisabet erg kandidaats en hun best doen, maar met alle grote bedrage die deze aflevering gewonnen konden worden was dit klein pils en nog 2/3 maar gelukt dus echt mollen was niet nodig. Als goed ingevoerde mol heb je zelf wat 'kandidaatse' voorkennis (climax goed aangeven, juiste mensen in je groep zetten) wat je minder verdacht maakt...

Ben erg geneigd te veronderstellen dat de Mol in dit viertal te vinden is...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #32 Gepost op: 2-04-2019, 00:20:20 »
Als de mol hier aanwezig is, zou t voor mij kaat moeten zijn vanwege t simpele feit dat zij van deze 4 de enige is due ik nog niet had weggestreept. Strepen voor de Anderen omdat joeri al te vaak de held was. Elisabet bleef slapen met de slang een omdat ze samen met Bruno de held was in de kajuit. Bruno bracht dan weer Ingrid en elisabet naar boven in de ketenwandeling.

Voor kaat als mol vind ik t feit dat ze herhaaldelijk reanimatie zegt, vreemd. Tuurlijk was t Kleingeld wat ze zouden winnen, maar t was niet nodig dit risico.

Nee ik denk dat de mol visjes aan t zoeken is geweest.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #33 Gepost op: 2-04-2019, 00:23:18 »
Ja en? Dat kregen ze nu ook omdat ze geen antwoord hadden gegeven. Geen mingeld en het spel ging gewoon door met de volgende opdracht.

Moge duidelijk zijn dat ik je gewoon verkeerd begreep.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2019, 19:26:16 »
Bij het laatste liedje geeft Kaat aan dat ze zal klappen op t moment dat Bruno op de knop moet drukken.
Halverwege het liedje klapt Kaat in haar handen .. zogenaamd om iedereen ff aan te sporen.
Ze stond niet op mn verdachtenlijstje maar dit is extreem verdacht. Met name in combi met de uitdrukking op haar gezicht er vlak na

En die reanimatie situatie vind ik weer super onmols.

Maar begin te twijfelen nu

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #35 Gepost op: 2-04-2019, 22:45:30 »
Op t moment van de “ontploffing” zie je kaat aan de rand vd beeld nog net een beweging maken . De een zal t zien als logisch gevolg van in de Muziek meegaan, maar t lijkt op een soort teleurstellende ( zo doeme nee he, weer mislukt)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #36 Gepost op: 2-04-2019, 23:04:26 »
Op t moment van de “ontploffing” zie je kaat aan de rand vd beeld nog net een beweging maken . De een zal t zien als logisch gevolg van in de Muziek meegaan, maar t lijkt op een soort teleurstellende ( zo doeme nee he, weer mislukt)

Dat laatste zou raar zijn. Ook Kaat wijst (door te klappen) precies het goede moment aan. Het kan geen verrassing geweest zijn dat deze deelopdracht slaagde. (De Mol kon hier trouwens ook weinig aan doen dus zou het prima kunnen dat Mol Kaat hier gewoon ook haar best deed. Wel vind ik haar puur onmols bij de deelopdracht ervoor, door mee te gaan met Elisabets juiste wissel terwijl Bruno het daar niet per se mee eens was.)
« Laatst bewerkt op: 2-04-2019, 23:06:49 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #37 Gepost op: 2-04-2019, 23:06:37 »
Het blijft een opvallend beeld, vooral omdat t echt precies op de rand van het beeld staat. Had makkelijk of meer gekaderd kunnen worden of juist volledig weggeknipt. Net zoiets als t vast pakken van de micro bij afvaller eva.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #38 Gepost op: 2-04-2019, 23:08:31 »
Het ging toch om een totaalshot? Dan hoeft Kaat toch niet in het midden te staan? Ik zie er niks vreemds in.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #39 Gepost op: 2-04-2019, 23:22:12 »
Het enige vreemde met het klappen is wat ik eerder postte.

Ze klapte eerder.. op een moment dat het nog niet zover was. Als ze de mol is probeerde ze Bruno te vroeg op de knop te laten drukken