Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco  (gelezen 13451 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #60 Gepost op: 10-04-2019, 11:14:36 »
Ik heb deze opdracht ook net teruggekeken. En ik vind ook dat Elisabet hier verdacht is. Ze haalt er eerst 2 goede uit, die helemaal in het zwart gekleed zijn. Dat is makkelijk te onthouden. Ook Joeri haalt er 2 goede uit. De 3e die Elisabet meeneemt is de foute, opnieuw helemaal in het zwart, het meisje met het zwarte jurkje. Ook makkelijk te onthouden. Ook zien we haar niet even dansen met het meisje, zodat we geen oordeel kunnen vormen over haar keuze.
Maar Joeri kiest direct nadat Elisabet haar foute pakt, ook een foute. Het meisje met zwart t-shirt en blauwe broek, dat later door Elisabet wordt aangewezen in het Joeri-vak. De vraag is nu: is Elisabet verdachter omdat ze als eerste een (makkelijk te herkennen) foute aanwijst, of is Joeri verdachter omdat hij direct daarna naar zijn foute toeloopt?

En de vraag blijft waarom Elisabet als Mol later Joeri corrigeert. Zij heeft zelf de eerste fout gemaakt, dus dan moet het een poging zijn om zich onverdacht te maken (die 500 euro kost, dus dat kan nog).


Ja jij zit nu natuurlijk Joeri als mol te bekijken, en gaat dit bericht spiegelen voor Joeri. Dat kan en ik sluit het zeker niet uit. Maar dat kleedje zit me dwars, dat was makkelijk herkenbaar en omdat zij als eerste deze zo snel opeens fout zette. De correctie volgde vanuit het commentaar van Kaat en Bruno, de toezichthouders, die hadden in de gaten dat het niet klopte.

De opdrachten met vissen en deze met dansen zijn opdrachten waarbij je heel voorzichtig moet mollen. Je staat onder direct toezicht van een medekandidaat en je wordt gecontroleerd door een tweede team op afstand. Elisabet heeft het wat mij  betreft geprobeerd om te mollen.
Ik vroeg me af of Joeri wel in staat zou zijn om ritme's te onderscheiden, maar goed hij zit op toneel dus zal echt geen ploegbaas-cultuurbarbaar zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #61 Gepost op: 11-04-2019, 13:24:46 »
Ja jij zit nu natuurlijk Joeri als mol te bekijken, en gaat dit bericht spiegelen voor Joeri. Dat kan en ik sluit het zeker niet uit. Maar dat kleedje zit me dwars, dat was makkelijk herkenbaar en omdat zij als eerste deze zo snel opeens fout zette. De correctie volgde vanuit het commentaar van Kaat en Bruno, de toezichthouders, die hadden in de gaten dat het niet klopte.
De opdrachten met vissen en deze met dansen zijn opdrachten waarbij je heel voorzichtig moet mollen. Je staat onder direct toezicht van een medekandidaat en je wordt gecontroleerd door een tweede team op afstand. Elisabet heeft het wat mij  betreft geprobeerd om te mollen.
Ik vroeg me af of Joeri wel in staat zou zijn om ritme's te onderscheiden, maar goed hij zit op toneel dus zal echt geen ploegbaas-cultuurbarbaar zijn.
Ja, ik heb gekeken of Joeri hier misschien verdacht was, en dat vind ik wel. Omdat het moment waarop hij zijn foute eruit haalt direct volgt op de foute keuze van Elisabet (een seconde erna danst hij er al naar toe). Dus dat kun je ook zien als proberen te mollen. Maar ik vind Elisabet ook absoluut verdacht hier, zeker in combinatie met die makkelijk herkenbare kleding, dus laten we zeggen iets verdachter nog dan Joeri. ::ok:: Aan de andere kant: Kaat en Bruno geven aanwijzingen, wat nu als Joeri die niet ziet/hoort, of net doet alsof, met zo'n koptelefoon op? Elisabet merkt het op, en corrigeert.
Ga maar liever niet denken dat Joeri geen ritmes kan onderscheiden, want dan moet je hem bijna wel gaan verdenken van voorkennis hè, met zijn 4 goede keuzes. ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #62 Gepost op: 11-04-2019, 15:10:24 »
En zo slaat de discussie om van "totaal niet meer verdacht"  naar wie van de twee is het meest verdacht.  ::trots::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #63 Gepost op: 11-04-2019, 22:16:37 »
Bij de Vietnamese dansers was er maar een vrouw " met een kleedje".
En welke danser wordt als eerste fout gezet?
Kaat en Bruno geven duidelijk aan dat die niet goed staat, al meteen zodra Elisabet het kleedje fout gezet had. Ook vlak voor het einde werd deze fout geroepen door Kaat (Bruno zegt opeens dacht het niet - raar, want eerder gaf hij duidelijk aan dat die fout was).

Nee hoor, zo raar is dat niet. Het is juist uitermate slim van Bruno! Hij realiseert zich immers dat hij zojuist Mol Elisabet aan het werk heeft gezien en wil voorkomen dat Kaat dat ook door heeft. Dus ontkent hij gauw wat hij iets eerder zelf had gezegd. In de hoop dat Kaat dan gaat twijfelen of niet doorheeft dat Bruno juist iets heel scherps zei.

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #64 Gepost op: 11-04-2019, 22:21:43 »
Nee hoor, zo raar is dat niet. Het is juist uitermate slim van Bruno! Hij realiseert zich immers dat hij zojuist Mol Elisabet aan het werk heeft gezien en wil voorkomen dat Kaat dat ook door heeft. Dus ontkent hij gauw wat hij iets eerder zelf had gezegd. In de hoop dat Kaat dan gaat twijfelen of niet doorheeft dat Bruno juist iets heel scherps zei.


 ::ok:: .
Ik vond het vreemd, maar hier was ik nooit opgekomen. Een detail en tóch. Top Tunnelgraver !!


En voor de Joeri verdenkers: Elisabet was veel beter in het herkennen van danspasjes, dat zie je in beeld.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2019, 22:27:22 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #65 Gepost op: 11-04-2019, 22:44:20 »
Yep. Om die reden zie ik Bruno ook wel als finalist. En gezien Joeri's gedrevenheid ga ik ervan uit dat we achtereenvolgens Bas, Axel en Kaat nog zullen zien afvallen en de drie finalisten dus Elisabet, Bruno en Joeri zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #66 Gepost op: 11-04-2019, 22:45:47 »
Yep. Om die reden zie ik Bruno ook wel als finalist. En gezien Joeri's gedrevenheid ga ik ervan uit dat we achtereenvolgens Bas, Axel en Kaat nog zullen zien afvallen en de drie finalisten dus Elisabet, Bruno en Joeri zijn.
Eens!
Maar wie wordt de winnaar? Zullen we die nog even geheim houden?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #67 Gepost op: 12-04-2019, 10:59:27 »
Ja, want ik geef eigenlijk al veel te veel weg en ik moet nog een beetje omhoog in de pool.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #68 Gepost op: 12-04-2019, 11:34:25 »
Nee hoor, zo raar is dat niet. Het is juist uitermate slim van Bruno! Hij realiseert zich immers dat hij zojuist Mol Elisabet aan het werk heeft gezien en wil voorkomen dat Kaat dat ook door heeft. Dus ontkent hij gauw wat hij iets eerder zelf had gezegd. In de hoop dat Kaat dan gaat twijfelen of niet doorheeft dat Bruno juist iets heel scherps zei.
Waarom zegt Bruno dan 1 aflevering later dat zijn hoofdverdachten Eva en Joeri zijn (in een biecht, dus hij had geen reden om te liegen?)
klaar voor de strijd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #69 Gepost op: 15-05-2019, 11:47:18 »
Dit seizoen leert me dat je niemand moet afschrijven op basis van één opdracht. Al blijft de disco toch een blunder. Niemand verdacht haar op dat moment en toch corrigeerde ze terwijl de fout niet eens bij haar zat. Maar goed, nooit iemand afstrepen op basis van een opdracht.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #70 Gepost op: 15-05-2019, 13:36:07 »
Dit seizoen leert me dat je niemand moet afschrijven op basis van één opdracht. Al blijft de disco toch een blunder. Niemand verdacht haar op dat moment en toch corrigeerde ze terwijl de fout niet eens bij haar zat. Maar goed, nooit iemand afstrepen op basis van een opdracht.
In het interview met 'Dag Allemaal' wordt door Gilles en Elisabet verteld dat ze hier niet gebrieft was en het bedoeld was als een soort rustpauze voor Elisabet, omdat ook niet élke opdracht moet mislukken. Perfecte opdracht dus om zich ook bij de mensen thuis onverdacht te maken... ;)


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #71 Gepost op: 15-05-2019, 16:59:58 »
Begrijpelijk ook, omdat het om niet zo veel geld gaat. 1500 euro. Dan kun je best wat rustiger aan doen als mol en blijft de schade beperkt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #72 Gepost op: 15-05-2019, 17:14:36 »
In het interview met 'Dag Allemaal' wordt door Gilles en Elisabet verteld dat ze hier niet gebrieft was en het bedoeld was als een soort rustpauze voor Elisabet, omdat ook niet élke opdracht moet mislukken. Perfecte opdracht dus om zich ook bij de mensen thuis onverdacht te maken... ;)

Oké, maar waarom 2 mensen uit het Joeri vak halen? Joeri had hier de schuld voor gekregen. Ze kwam hier volgens mij ook vrij ongeschonden uit. Akkoord dat je de mensen thuis minder verdacht maakt, maar zoiets mag een mol niet laten liggen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #73 Gepost op: 15-05-2019, 22:59:21 »
Oké, maar waarom 2 mensen uit het Joeri vak halen? Joeri had hier de schuld voor gekregen. Ze kwam hier volgens mij ook vrij ongeschonden uit. Akkoord dat je de mensen thuis minder verdacht maakt, maar zoiets mag een mol niet laten liggen.

Hm, dat begrijp ik ook niet. Het heeft wel geholpen dat ik haar ging afstrepen (ten onrechte dus  ::rofl::), maar ze had die mensen gewoon op de verkeerde plek kunnen laten staan zonder dat het echt op zou vallen. Lijkt mij dan; scheelt toch weer extra geld in de pot.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #74 Gepost op: 17-05-2019, 07:49:45 »
Wel goed lezen hè ;)
Ze was dus niet gebrieft. Wist zij veel wat de goede antwoorden waren of wie de goede mensen waren
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #75 Gepost op: 21-05-2019, 21:09:32 »
Wel goed lezen hè ;)
Ze was dus niet gebrieft. Wist zij veel wat de goede antwoorden waren of wie de goede mensen waren

Ondanks het niet-briefen had ze blijkbaar toch door dat die mensen fout stonden.

En prima om als mol wat rust te hebben, maar om vervolgens actief voor geld te zorgen? Dat vind ik weer het andere uiterste  ;D, wat Belgian Mol ook aangeeft.

Dat kan een ongelukje zijn geweest doordat ze geen instructie heeft gehad, maar ik blijf het vreemd vinden. Het had niet gehoeven. Maar ja, dat vind ik.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #76 Gepost op: 22-05-2019, 08:56:34 »
Dat kan een ongelukje zijn geweest doordat ze geen instructie heeft gehad, maar ik blijf het vreemd vinden. Het had niet gehoeven. Maar ja, dat vind ik.  ;)

Was het niet zo dat zij ze eerst fout had gezet? En dat Bruno en Kaat aangaven dat er mensen fout stonden. Dan valt het als mol toch op als je daar niks aan doet. En is het juist onverdacht als je het goed zet.

Als ik iets mis in dit verhaal hoor ik het graag :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #77 Gepost op: 22-05-2019, 15:34:33 »
Was het niet zo dat zij ze eerst fout had gezet? En dat Bruno en Kaat aangaven dat er mensen fout stonden. Dan valt het als mol toch op als je daar niks aan doet. En is het juist onverdacht als je het goed zet.

Als ik iets mis in dit verhaal hoor ik het graag :P

Nou ja, misschien moet ik het nog even nakijken dan.  ::rofl:: Ik kreeg juist de indruk dat Joeri die persoon fout had neergezet. Maar als Bruno en Kaat aandringen op die wissel, dan zou het een stuk logischer zijn inderdaad.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #78 Gepost op: 22-05-2019, 19:23:55 »
Nou ja, misschien moet ik het nog even nakijken dan.  ::rofl:: Ik kreeg juist de indruk dat Joeri die persoon fout had neergezet. Maar als Bruno en Kaat aandringen op die wissel, dan zou het een stuk logischer zijn inderdaad.

Net gekeken. Joeri wordt aangesproken op een foute danser in het vak van Elisabet en Elisabet reageert door een foute in het vak van Joeri naar haar vak te halen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Silent disco
« Reactie #79 Gepost op: 22-05-2019, 19:55:04 »
Ah, dat verandert het toch een beetje.  ::ok::
Bedankt Mitchkox!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)