Elisabet spreekt haar verbazing uit nadat Bruno en Eva vuur zijn gaan maken over het feit dat Eva goed is in fysieke proeven en dat ze haar nu een niet fysieke proef geven.
De mol mogelijkheid is in deze opdracht om onder het mom van een mogelijke fysieke proef de sterkste kandidaat tot het laatst te bewaren.
Let op he. Ze springt niet met bungeejumpen. Ze laat martijn al het roeiwerk doen, pakt geen zak met nootjes. Nachtje met een slang.. 500 euro is peanuts he. Ze probeert met 2.5 minuut op de klok nog het gesprek te veranderen of Eva wel of niet de waarheid spreekt. Ze lijkt in de boot heel druk in de weer, maar op die 'wat zullen we drinken' zinnen na lost eigenlijk Bruno alle puzzels op.
Die muziekopdracht wisselt ze die rokjesdame prima, maar bij staying alive doet ze vrij weinig eigenlijk he. Vergeleken met de visopdracht is het winbedrag minder dan de helft en zou ze dus eigenlijk bij de verkeerde groep zitten in dit geval... Bij de paintballopdracht vraag ik me af of ze 1x geschoten heeft eigenlijk? In ieder geval volgt ze alleen maar en vraagt ze net als bij Eva weer openbaar of dit niet anders overlegt moet worden omdat 1 joker voor Bas met een privilege gewoonweg niet klopt. Ook als hij de vrijstelling pakt en direct als ze bij de groep komen zegt ze hierover iets in het openbaar. Het bewaren van de dogtag van Bruno lijkt me echt een foutje geweest. Ook in het restaurant was het natuurlijk makkelijk om de opdracht niet te halen.
Maargoed, ik zit nog met teveel kandidaten die allemaal dit soort akties uitvoeren?
Waarom zou Bruno als mol bij die krijgskunst opdracht na 2x van die beuken te krijgen op tijd terugkeren op de mat? En waarom begint hij tijdens het ontbijt over Bas onder de grond en een schietopdracht??
Waarom zou Axel als mol uiteindelijk de fakkel tijdens de bootopdracht toch zo in het vuur steken dat deze aan gaat?
Waarom zou Joeri zich als mol met de krachtsinspanning op de boot niet in het water laten vallen? Hij heeft het al een aantal keren over een geweldige mol gehad...zou hij zichzelf bedoelen?
Bas kan ik het moeilijkst peilen. Wat heeft hij als mol eraan om de vrijstelling te pakken? Waarom zou hij als mol in het restaurant juist wel zijn opdracht winnen? Hij zorgt ervoor dat de steen opdracht lukt...geen geld, alleen wel overnachting in een bed. Bij de zwemopdracht heeft hij niets gedaan behalve dat ding laten zinken. Bij de visopdracht...gooi maar terug die vis werd hij overrulled door martijn. Hij heeft wel slimme ideeen, maar er wordt amper gebruik van hem gemaakt.
Ik heb nog steeds 4 potentiëlen zeg... Elisabet, Kaat, Axel en Bas...