Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels  (gelezen 11612 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #60 Gepost op: 26-04-2019, 16:05:01 »
Wij zien enkel de stukjes waarin Axel vertraagde of wilde rusten maar van Bas hebben wij nauwelijks wat gezien. Kennelijk wil de montage ons doen geloven dat Axel heeft vertraagd hoewel hij een moeilijk stuk heeft afgelegd en zijn lengte was hier ook een nadeel. Het kan ook goed zijn dat Bas Axel een omweg heeft laten nemen of dat Bas zelf vertraagde in tunnel 2. Ik heb ook de indruk dat hij Axel een verkeerde exit wilde laten nemen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #61 Gepost op: 26-04-2019, 16:34:32 »
Dat kan ook moeilijk anders. Axel heeft (zag ik in een schema in het Bas-topic) twaalf minuten verspeeld door terug te gaan en uit te rusten. Dat is een zesde deel van de totale tijd onder de grond en veel meer dan Bas. Sterker nog, in de tijd die Axel nodig had om wat anders te doen dan vooruitgaan en geld verzamelen had Joeri nodig voor bijna de hele tunnel.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #62 Gepost op: 27-04-2019, 14:37:24 »
Mij viel nog een mogelijk mols zinnetje van Bas via de porto naar Joeri. Joeri kwam op dat moment richting exit 4 een koker tegen. Bas zei: "Die koker daar zit geen geld in." Wilde hij Joeri hier toch subtiel verleiden om 'm te openen? Da's toch net iets anders dan dat hij bv had gezegd "Die koker kan een boobytrap zijn". In elk geval kostte het weer even tijd omdat Joeri dus stopte en even via de porto Bas weer opriep met de vraag "Dus dit is een pasvraag of een boobytrap?".
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #63 Gepost op: 27-04-2019, 16:18:41 »
Exit 4 (en 5) was aanzienlijk verder, waardoor er veel makkelijker meer tijd kan geroken worden.

Ja maar degene die het langste stuk krijgt, krijgt meestal ook de langste tijd en valt dus meer op. Waarschijnlijk heeft Bas erop gegokt dat Joerie het niet zou halen.
Graven, graven, graven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #64 Gepost op: 28-04-2019, 16:07:42 »
Joeri heeft hier het meeste geld verdiend. Bas was verbaasd dat Joeri nog binnen de tijd binnenkwam. Joeri wordt verdacht door Bas als eerste, daarna door Elisabet en Axel zit toch meer op Bas. Om Axel nog even gek te maken heeft hij het geld binnengehaald. En o o o wat haalt hij veel onnodig binnen wel 1250 euro. Maar dan moet je ook roepen dat Axel 1000 euro binnenhaalt en Bas ook nog altijd 750 euro.
Het is wel waarschijnlijk dat Kaat een verkeerde mol had.

Kaats epic. Axel in de tunnel. Joeri zei: Axel boobytrap voorbij? Blijkbaar verdenkt Kaat toch Joeri. Ze zegt epic omdat ze haar mol haar hoort helpen om Axel voorbij de pasvraag te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 20:07:39 door foxhunter »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #65 Gepost op: 13-05-2019, 02:22:59 »
Iedereen doet ongeveer dezelfde tijd naar exit 1. Hoeveel meter was het 20?

Dit is 100% zeker gemanipuleerd door de montage. Het was immers gewoon rechtdoor, naar rechts, rechtdoor en je was er al, zonder hoogteverschillen etc.

Elisabet deed hier 10 minuten over of meer. Ze heeft hier flink gemold en de montage laat zich hier in de vingers kijken om dan maar bij elke andere kandidaat na haar, er 6 min van te maken, zodat het niet opvalt. Dit klopt 100% niet. Dit kan ook niet met het verschil in fysiek tussen iedereen.

Ik weet zeker dat Joeri exit 1 wel in een minuutje had gehaald. Een sportieve man begint altijd meteen snel en het was nog het simpele gedeelte.

Joeri had namelijk nog een moeilijke en lange weg te gaan met hoogteverschillen en had het hele parcous in ongeveer dezelfde tijd afgelegd als Elisabet over het eerste kleine stukje.

Ik haal niet graag gelijk, maar ik wil de makers wel constructieve feedback geven. De montage heeft het mollen hier van Elisabet vrij goed weggewerkt door bij iedereen te laten blijken dat het eerste stukje minstens 10min duurde, maar dit kon echt niet. Als je nu ziet wat ze allemaal in die 10min had gedaan ::oink:: Ik was tevens haar lengte ook helemaal vergeten! Ze hadden misschien de totale tijd van Joeri weg moeten halen, want daardoor kon je zien dat Joeri net zolang over het gehele parcours deed als Elisabet over het eerste stukje. Maarja, dan krijg je weer kritiek waarom ze geen tijd laten zien bij Joeri. Enfin, creatieve oplossing, maar wel met veel onthullende informatie.


Geweldige opdracht trouwens en leuke molactie(die helaas niet op camera was) en geweldig acteerwerk::vergroot::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3 - Tunnels
« Reactie #66 Gepost op: 13-05-2019, 11:13:45 »
Ik haal niet graag gelijk, maar ik wil de makers wel constructieve feedback geven. De montage heeft het mollen hier van Elisabet vrij goed weggewerkt door bij iedereen te laten blijken dat het eerste stukje minstens 10min duurde, maar dit kon echt niet. Als je nu ziet wat ze allemaal in die 10min had gedaan ::oink:: Ik was tevens haar lengte ook helemaal vergeten! Ze hadden misschien de totale tijd van Joeri weg moeten halen, want daardoor kon je zien dat Joeri net zolang over het gehele parcours deed als Elisabet over het eerste stukje. Maarja, dan krijg je weer kritiek waarom ze geen tijd laten zien bij Joeri. Enfin, creatieve oplossing, maar wel met veel onthullende informatie.

En kijk, het forum (ik incluis) was toch niet overtuigd dat ze de Mol was.

De sterkte van het format blijft dat iedereen op een bepaald moment blind wordt voor argumenten die niet bij een eerdere visie passen. Daarom kan 'De Mol' gewoon blijven tonen dat Elisabet veel te lang in de tunnels was om maar 1 segment te doen en de meerderheid zal blijven zeggen: "Ja, maar in de opdracht ervoor was mijn Mol meer verdacht".