Auteur Topic: Ik hou van de Benelux  (gelezen 49071 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #100 Gepost op: 14-05-2019, 21:07:26 »
Wat een onzin weer..... Je beoordeelt wel een antwoord van Spacy dat niet dikgedrukt staat en wij moeten ineens onze antwoorden gaan dikdrukken? ::megafoon::
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #101 Gepost op: 14-05-2019, 21:09:47 »
Maar het staat gewoon in de spelregels...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #102 Gepost op: 14-05-2019, 21:09:55 »
Wat een onzin weer..... Je beoordeelt wel een antwoord van Spacy dat niet dikgedrukt staat en wij moeten ineens onze antwoorden gaan dikdrukken? ::megafoon::
Wel Tim een hand geven graag als je protesteert, anders ben je morgen ook voorpaginanieuws :P

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #103 Gepost op: 14-05-2019, 21:11:09 »
Maar het staat gewoon in de spelregels...

Dat kan zijn.... maar als de presentator het van de ene persoon accepteert moet hij het van iedereen accepteren
Wit is ook een kleur!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #104 Gepost op: 14-05-2019, 21:16:04 »
Wat een onzin weer..... Je beoordeelt wel een antwoord van Spacy dat niet dikgedrukt staat en wij moeten ineens onze antwoorden gaan dikdrukken? ::megafoon::

Daar kwam ik te laat achter, toen ik het antwoord gestuurd had en weer ik het topic keek. ::sorry::

Maar telt hij wel of niet? Ik moest snel typen om voor 21.00 uur te zijn (ik was exact 21.00 zoals je ziet) omdat Convans zo lang tijdrekte en ik niet eerder kon antwoorden (die van Rutte mag je fout rekenen, mijn fout dat ik het ben vergeten ben de moeilijkste niet). En die eerste heb ik dik gedrukt na jouw spelregel aanwijzing :P

Dat kan zijn.... maar als de presentator het van de ene persoon accepteert moet hij het van iedereen accepteren

Na even nadenken heb ik een besluit genomen. Ik heb een fout gemaakt door Spacycolours antwoord te beoordelen ondanks dat hij het dikgedrukt had. Hierdoor is verwarring ontstaan bij het andere team, en ze daarbij benadeelt. Daarom heb ik besloten de antwoorden toch goed te keuren.

Dit besluit staat vast. Protesten door andere teams zullen niet behandeld worden, of er moet een goed argument komen. Qua gevolgen voor het spel. Deze twee punten zullen, naar verwachting de uiteindelijke eindstand niet beïnvloeden omdat er nog genoeg punten te verdienen zijn.

Tot zover deze ronde voor vandaag.
Morgend de vragen voor Team Luxemburg
« Laatst bewerkt op: 14-05-2019, 21:18:49 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #105 Gepost op: 14-05-2019, 21:17:54 »
zo te zien was mijn antwoord niet goed dan?
Hoeveelste zijn onze trambestuurders uiteindelijk geworden? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #106 Gepost op: 14-05-2019, 21:18:25 »
De tussenstand na dag 2:

Team BE: 2 punten
Team NL: 4 punten
Team LUX: 2 punten
« Laatst bewerkt op: 14-05-2019, 23:29:52 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #107 Gepost op: 14-05-2019, 21:18:53 »
Gokje.... de Luxemburgse trambestuurders werden kampioen! ::hypocriet::
::ok:: prima oplossing denk ik (al had ik oprecht ermee kunnen leven als 1 fout gerekend was).

Wat is het antwoord op deze vraag? :) Die is misschien een beetje weggevallen in de drukte?

Edit: ik zie het al, 3 punten hebben we dus dan is deze ook goed. Goede ronde al jongens  ::bravo::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #108 Gepost op: 14-05-2019, 21:19:56 »
::ok:: prima oplossing denk ik (al had ik oprecht ermee kunnen leven als 1 fout gerekend was).

Wat is het antwoord op deze vraag? :) Die is misschien een beetje weggevallen in de drukte?

Kan hem nog steeds afkeuren als je wil :P
Die was ook goed, en is verwerkt in de tussenstand.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #109 Gepost op: 14-05-2019, 21:21:19 »
Kan hem nog steeds afkeuren als je wil :P
Die was ook goed, en is verwerkt in de tussenstand.
Haha, mijn eerlijkheidsgevoel zegt ja doe maar, maar mijn teamgevoel en fanatisme zegt nee laat maar het besluit is nu genomen en denk dat het zo goed opgelost is :P

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #110 Gepost op: 14-05-2019, 21:21:44 »
De tussenstand na dag 2:

Team BE: 4 punten
Team NL: 2 punten
Team LUX: 3 punten

België heeft ergens twee bonuspunten verdiend?
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #111 Gepost op: 14-05-2019, 21:22:20 »
Wij al 2 minpunten  ::oink::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #112 Gepost op: 14-05-2019, 21:25:41 »
Wij al 2 minpunten  ::oink::

::sorry:: Ik ben er echt niet bij vandaag ::ohno::

Heb het aangepast
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #113 Gepost op: 14-05-2019, 21:40:37 »
Uhm sorry maar ik ga toch protesteren. Regels zijn regels en Spacy’s antwoord was ook helemaal niet goedgekeurd dus het argument dat je dat goedkeurde gaat niet op. Het was voor de andere teams juist een voordeel dat je zei dat het antwoord fout was want nu konden ze zelf antwoord geven ::)

Heb je met je AL overlegd over je besluit?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #114 Gepost op: 14-05-2019, 21:45:44 »
Uhm sorry maar ik ga toch protesteren. Regels zijn regels en Spacy’s antwoord was ook helemaal niet goedgekeurd dus het argument dat je dat goedkeurde gaat niet op. Het was voor de andere teams juist een voordeel dat je zei dat het antwoord fout was want nu konden ze zelf antwoord geven ::)

Heb je met je AL overlegd over je besluit?

Ik ga even met de AL in overleg. Lijkt mij in deze situatie wellicht wel het beste. Had ik niet aan gedacht ::sorry::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #115 Gepost op: 14-05-2019, 22:02:37 »
Ik snap er geen reet van, maar zie dat ik na 9 uur ook niet meer mag gokken  ;D
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #116 Gepost op: 14-05-2019, 23:29:32 »
Na overleg met de AL is het volgende besloten:

* De vraag van Lucy was goed en blijft goed.
* De vraag van Bjorrn en Convans waren fout beantwoord, maar werden goed beantwoord door Team LUX. Deze punten blijven behouden voor Team LUX.
* De vraag van SpacyColours wordt geschrapt en daarvoor in de plaat stel ik morgen een nieuwe vraag aan SpacyColours.

Voor dit moment wil ik het hier graag bij laten. Mijn excuses voor het gedoe en de verwarring van vanavond ::sorry::

Morgen gaan we weer met verse moed aan de slag met de vragen voor Team LUX + de vraag voor SpacyColours.

Een fijne avond en tot morgen ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #117 Gepost op: 14-05-2019, 23:44:40 »
En vanaf nu wel allemaal dikdrukken ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #118 Gepost op: 15-05-2019, 00:54:45 »
Sorry jongens, de verwarring begon bij mij, omdat ik er niet aan dacht om mijn antwoord dik te drukken. Excuses daarvoor (en ook voor als mijn antwoord te grof was).
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Ik hou van de Benelux
« Reactie #119 Gepost op: 15-05-2019, 09:02:41 »
De laatste vragen van deze ronde


Vraag voor Mollenvanger

De Vlaamse mol werd vorige week zondag bekend gemaakt. Maar hoeveel geld verdiende de winnaar? Je mag afronden op duizendtallen!   

Vraag voor Jann
Vorige week werd Groothertog Jean van Luxembourg begraven. De Groothertog was net als onze Koningin Beatrix 30 jaar of langer aan de macht. Maar hoe lang was de Groothertog aan de macht? 30-32 jaar, 33-35 jaar, 36-38 jaar of 39-40 jaar?

Vraag voor Nieky
Vorige week reed de eerste trein met speciale gekoelde containers vanuit Spanje naar Nederland. Deze trein maakt duizenden vrachtwagenritten per jaar overbodig. Hoeveel ritten worden per jaar door de trein overbodig gemaakt? Je mag er tweeduizend ritten naastzitten.

Vraag voor De Witte
Het songfestival is weer begonnen. België, Nederland en Luxemburg hebben alle drie minstens eenmaal het songfestival gewonnen. Bij elkaar opgetelt, hoevaak wonnen de landen het songfestival (Dus het aantal overwinningen van België + Nederland + Luxemburg.) Je mag er 1 overwinning naast zitten.
 
Extra vraag voor Spacy
De Marathon van Utrecht was het afgelopen weekend in het nieuws? Waarom was de Marathon in het nieuws?

Deadline is 21.00.00 uur vanavond.
Regels blijven hetzelfde
* Opzoeken, overleggen etc is verboden
* Antwoord dikgedrukt plaatsen, anders geldt hij niet
* geantwoord is geantwoord.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela