Auteur Topic: feedback topic  (gelezen 6427 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
feedback topic
« Gepost op: 15-05-2019, 17:17:44 »
Op verzoek.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: feedback topic
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2019, 17:35:19 »
Ga zo door. ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: feedback topic
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2019, 18:24:31 »
Vreemd, zojuist was er nog maar één topic met deze titel...

Voor de zekerheid dan maar ook hier:
Nou ik wil wel feedback geven hoor: stuur het voltallige Nederlandse porductieteam van WIDM op stage bij de Vlaamse makers van de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2019, 19:13:11 »
Pluspunten
+ Fantastische samenstelling van de groep
+ Heerlijke montage met duidelijke uitleg van elke opdracht
+ Verdenkingen worden niet meegedeeld, zo moeten wij de mol zoeken zoals het hoort, op basis van de opdrachten en lichaamstaal en eventueel door te kijken hoe kandidaten zich gedragen tegenover bepaalde personen in een opdracht.
+ De transparantie! De manier waarmee de productie omgaat met de fanbase is ongezien. Geen enkele vraag wordt uit de weg gegaan!
+ De opdrachten. Stuk voor stuk gelaagde opdrachten!
+ De twists. Elk seizoen komt er wel een nieuwigheid in het spel die de integriteit van het spel niet aantast, maar wel zorgt dat er nieuwsgierigheid komt!
+ De mol die bekend wordt gemaakt in de voorlaatste aflevering met een evenement in Kinepolis
+ De laatste aflevering! Hulde daarvoor, molacties, verdenkingen, leuke weetjes, het groepsgevoel, de selectie van de kandidaten, ... zo hoort het!
+ De humor die steeds opnieuw te vinden is doorheen de afleveringen
+ De manier waarop kandidaten in beeld worden gebracht, nooit denigrerend. Je leeft echt met ze mee
+ Café De Mol: leuke terugblik, beter dan vorige jaren

Minpunten
- Finale-vrijstelling
- Kinepolis-evenement wordt eerder een massa-evenement, ik vond het gezelliger de eerste jaren met wat minder personen, maar snap wel dat je zoveel mogelijk fans wil aantrekken



Veel feedback is er niet nodig, de perfectie wordt benaderd. Ik kan alleen maar zeggen: doe zo verder en zolang jullie met dit enthousiasme steeds opnieuw een seizoen maken, blijft dit het beste programma ooit gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 15-05-2019, 19:18:08 door Convans »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: feedback topic
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2019, 19:47:26 »
 ::respect:: ::respect:: ::respect:: ::respect:: ::respect::
...óf niet!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2019, 20:43:38 »
Vreemd, zojuist was er nog maar één topic met deze titel...

Voor de zekerheid dan maar ook hier:
Nou ik wil wel feedback geven hoor: stuur het voltallige Nederlandse porductieteam van WIDM op stage bij de Vlaamse makers van de Mol.

 ::rofl:: Dat was ook genoeg toch? Ik vond het slotje wel terecht  :P

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: feedback topic
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2019, 21:12:14 »
 :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2019, 22:06:36 »
Dit seizoen van De Mol vond ik beduidend beter dan het vorige. Elke zondag leefde ik echt naar de uitzending toe. Vooral het standvastig acteren van de Mol zelf en de zeer hoogstaande en gelaagde opdrachten zullen me bijblijven. Het merendeel van de opdrachten vond ik ook een prachtige connectie hebben met het land in kwestie, al hadden de eerste twee opdrachten overal kunnen plaatsvinden. Net als voorgaande jaren is de presentator bevlogen, betrokken en bescheiden.

Niettemin zijn er ook een paar dingen die mij net wat minder bevielen.
  • Het geleur met dieren hoeft voor mij niet, maar daar is inmiddels al het een en ander over gezegd  ;)
  • Je leert de kandidaten gaandeweg echt goed kennen, maar ik had desondanks minder de drang te achterhalen wie van hen nu toch die Mol was. Bij Wie is de Mol? heb ik dat speurgevoel sterker. Ik heb me vaak afgevraagd waar dat verschil door komt. Misschien dat de nogal beperkte informatie over het stemgedrag van de kandidaten ermee te maken heeft? Ik vermoed dat dit toch een bepaalde afstand schept. Ik hoop dat ik volgend seizoen wat meer mijn speurneus kan opzetten en wat vaker hoor wie nu precies wie verdenkt.
  • Jammer genoeg werd door de makers eigenlijk al weggegeven dat Joeri niet de Mol kon zijn. Een soortgelijk iets – nou ja, sort of – gebeurde in Nederland ook bij Stine, maar voor mijn gevoel was de verontwaardiging toen veel groter. Misschien omdat Joeri toch al niet zo verdacht werd?
  • Het gegeven dat er nog geen Mol was, werd inventief ingevuld, maar het zorgde er wel voor dat het aantal Molacties in mijn ogen wat beperkt bleef.
Al met al overheerst de bewondering voor de vrijwel eindeloze creativiteit van de bedenkers  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #8 Gepost op: 15-05-2019, 22:15:16 »

  • Jammer genoeg werd door de makers eigenlijk al weggegeven dat Joeri niet de Mol kon zijn. Een soortgelijk iets – nou ja, sort of – gebeurde in Nederland ook bij Stine, maar voor mijn gevoel was de verontwaardiging toen veel groter. Misschien omdat Joeri toch al niet zo verdacht werd?


Maar was dat gewoon niet in de aflevering waarin Joeri afviel? Dat maakt het toch minder erg dan bij Stine. En ja, Joeri kon bijna onmogelijk als mol gezien worden, dat zagen de makers ook wel  ::rofl::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: feedback topic
« Reactie #9 Gepost op: 15-05-2019, 23:01:10 »
De Mol is het beste wat er op televisie te zien is, ik heb 0 verbeterpunten. Ga zo door, nog heel veel jaren graag. :)  ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: feedback topic
« Reactie #10 Gepost op: 15-05-2019, 23:16:57 »
Allereerst: lof en bewondering voor de mol.  ::bravo:: Totaal onvoorbereid dit avontuur aangaan, je moet het maar durven en kunnen.

Ook bewondering en lof voor de makers! Wat een mooi gevarieerd seizoen en mooie opdrachten. Vietnam is prachtig.

En wat een mooie groep kandidaten: verschillende mensen die allemaal weten te intrigeren en een mooi verhaal hebben. In dat opzicht jammer dat Liesbeth zo snel afviel, maar dat is het spel.

Bij de terugblik merkte iemand op dat het misschien wel heftig is om aan 30 mensen te vertellen dat ze in hen een potentiële mol zagen. Daar ben ik het wel mee eens: als 20 mensen dan toch nog moeten afvallen, is dat moeilijk voor hen. Hopelijk is er een goede nazorg.  ;)

Ander punt zijn toch de vele dierenopdrachten. Dat roept bij mij de vraag op in hoeverre het diervriendelijk is (maar natuurlijk weet ik niet hoe het achter de schermen is).

Wat overheerst is dat ik het top vind: qua kandidaten, mol, opdrachten, verhaallijn, locaties, presentatie, ontknoping en nabespreking. Alle lof dus voor iedereen die dit programma heeft gemaakt en de deelnemers!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #11 Gepost op: 16-05-2019, 09:38:17 »
Maar was dat gewoon niet in de aflevering waarin Joeri afviel?

Twee dagen eerder verscheen op de site van VIER al een video erover.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #12 Gepost op: 16-05-2019, 11:43:35 »
..Bij de terugblik merkte iemand op dat het misschien wel heftig is om aan 30 mensen te vertellen dat ze in hen een potentiële mol zagen. Daar ben ik het wel mee eens: als 20 mensen dan toch nog moeten afvallen, is dat moeilijk voor hen. Hopelijk is er een goede nazorg.  ;)
..

Uit 12000 inzendingen het tot de laatste 30 schoppen en er even aan mogen ruiken is toch al een hele prestatie? Natuurlijk zul je even teleurgesteld zijn maar als je dat niet kan verwerken zonder professionele hulp, is het wellicht verstandig je úberhaupt maar niet in te schrijven ;) Het feit dat ze 30 kandidaten uitgebreid testen laat zien hoe grondig ze te werk gaan om de perfecte groep samen te stellen. Ik vond het geweldig hoe we dit jaar een inkijk hebben gekregen in het hele selectieproces. Tot en met de keuze van de mol zelf! ::ok::

Je gelooft het niet maar een verbetering die ik nog zie:

Ik vond de invloed op het geld soms iets te onevenredig verdeeld tussen de verschillende groepen. Vooral in aflevering 7. Joeri en Kaat missen 2 opdrachten en geven bij de derde alleen de voorzet. De mol gaat zichzelf natuurlijk niet een hele aflevering buitenspel zetten en zal zodoende nooit Dikke Bertha spelen.

Verder kunnen mol, groep en makers mij niet genoeg geprezen worden voor al dat moois wat wij dit seizoen voorgeschoteld hebben gekregen. ::super:: ::bravo:: ::respect::

Ik kijk al weer uit naar volgend seizoen  ::wijn::

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: feedback topic
« Reactie #13 Gepost op: 16-05-2019, 17:14:22 »
Eigenlijk best wel logisch dat men een selectie van 30 mensen heeft gemaakt. Ik vermoed dat van die 20 afvallers er een stuk of zes (drie mannen en drie vrouwen) op een reservelijst stonden. Stel je voor dat Kaat een week voor de reis naar Vietnam haar been had gebroken, Joerie een aanrijding had gehad of Ingrid ziek was geworden. Dan moet het programma toch door kunnen gaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: feedback topic
« Reactie #14 Gepost op: 16-05-2019, 19:57:14 »
Uit 12000 inzendingen het tot de laatste 30 schoppen en er even aan mogen ruiken is toch al een hele prestatie? Natuurlijk zul je even teleurgesteld zijn maar als je dat niet kan verwerken zonder professionele hulp, is het wellicht verstandig je úberhaupt maar niet in te schrijven ;) Het feit dat ze 30 kandidaten uitgebreid testen laat zien hoe grondig ze te werk gaan om de perfecte groep samen te stellen. Ik vond het geweldig hoe we dit jaar een inkijk hebben gekregen in het hele selectieproces. Tot en met de keuze van de mol zelf! ::ok::

Ook waar. Was ook erg mooi om te zien.

Maar er zat een vrouw tussen die bijna ontroerd reageerde. Dan is het best heftig als je op het laatst toch een 'nee' krijgt, denk ik.

En als je dan toch bij de laatste 30 zit, plús een kans om de mol te zijn (dus nog meer dingen die op je pad komen / meer druk), dan zit je er toch wel heel dichtbij... En een prachtige prestatie dat je zover komt. Ik ben een beetje een softie met dit soort dingen vrees ik  ::rofl::, maar volgens mij is de impact heel groot.

Ook logisch dat je ruim moet selecteren, maar toch kun je dat vrij snel onderschatten als je je inschrijft voor zoiets. Lijkt mij hoor, ik zit veilig op de bank.  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #15 Gepost op: 16-05-2019, 21:34:52 »
Volgend jaar gaat iedereen op de vraag of ie de mol wil zijn JA antwoorden ::hypocriet:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: feedback topic
« Reactie #16 Gepost op: 17-05-2019, 08:33:27 »
Volgend jaar gaat iedereen op de vraag of ie de mol wil zijn JA antwoorden ::hypocriet:: ;D

Volgend jaar vindt er zeer waarschijnlijk geen selectie plaats, want Gilles heeft aangegeven dat het programma na 2020 niet jaarlijks blijft. Maar als he bedoelt dit jaar, dan heb je vrijwel zeker wel gelijk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: feedback topic
« Reactie #17 Gepost op: 17-05-2019, 09:22:26 »
Volgend jaar vindt er zeer waarschijnlijk geen selectie plaats, want Gilles heeft aangegeven dat het programma na 2020 niet jaarlijks blijft. Maar als he bedoelt dit jaar, dan heb je vrijwel zeker wel gelijk.

Is het officieel zeker dat het niet jaarlijks blijft? Ik heb alleen een interview gegeven waar hij brainstormt over dat idee.

Met de huidige kijkcijfers en media-aandacht is het zeer waarschijnlijk dat het gewoon jaarlijks blijft

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: feedback topic
« Reactie #18 Gepost op: 17-05-2019, 09:36:28 »
Eigenlijk heb ik alleen maar positieve feedback. Ik vond het namelijk een fantastisch seizoen! Elke week kon ik niet wachten totdat ik de afleveringen kon terugkijken. Keer op keer was ik weer verbaasd over hoe goed doordacht de opdrachten zijn, hoe goed de sfeer wordt neergezet (ik heb het idee dat ik erbij ben én dat de kandidaten het leuk hebben met elkaar) en dit jaar hoe goed de twist van de onvoorbereide mol werd doorgevoerd. Top ook dat we alle molacties daadwerkelijk in beeld hebben gezien in de afleveringen! Dit seizoen heeft mijn stoutste dromen overwonnen.

Als ik dan toch een tip mag geven: dit jaar konden we bepaalde kandidaten al (bijna) uitsluiten door hun erg ongunstige molpositie. Denk aan Kaat en Joeri bij de Dikke Bertha-opdracht. Als de groep gesplitst wordt zou het fijn zijn als beide opdrachten evenveel molpotentieel hebben.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: feedback topic
« Reactie #19 Gepost op: 17-05-2019, 09:36:45 »
Is het officieel zeker dat het niet jaarlijks blijft? Ik heb alleen een interview gegeven waar hij brainstormt over dat idee.

Met de huidige kijkcijfers en media-aandacht is het zeer waarschijnlijk dat het gewoon jaarlijks blijft

Ik denk dat Vier dit succes wel nog even wil behouden ja. Zeker niets definitief hierover