Auteur Topic: Tour de France pool 2019  (gelezen 56425 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #120 Gepost op: 11-07-2019, 10:05:04 »
Goh..  ::) hoe zou dat komen? :P

Haha ik heb geen idee ??? ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #121 Gepost op: 11-07-2019, 10:55:27 »
Fransen? Eén gouden regel: nooit juichen voor Belgen en als het even kan geen Belgische renners selecteren (om die reden zit Wout Van Aert niet in mijn ploeg, hoewel hij daar op grond van zijn prestaties zeker recht op had). Ik zou mijn sportende taalgenoten het allerbeste willen wensen, maar het is simpelweg onmogelijk: de stuitende arrogantie en infantiele, psychotische, fanatieke en aan waanzin grenzende Hollanderhaat van Vlaamse mediafiguren (Wuyts en Vannieuwkerke in het bijzonder) en supporters zijn ronduit ondraaglijk - overigens niet alleen bij het wielrennen, maar bij alle sporten (Vincent Kompany!). Toen Mike Teunissen in het geel reed, deed Vannieuwkerke er op de BRTN weer alles aan om die prestatie zoveel mogelijk te bagatelliseren. Guillaume Van Keirsbulck en Jens De Keukeleire (oh, please!) werden daarentegen luidkeels bejubeld. En toen Tim Wellens virtueel het geel overnam van Teunissen, verkeerde Wuyts zowaar in extase. Supporteren voor Belgen? Pas na een grondige mentaliteitsverandering in het Vlaams Gewest. Maar dat is ijdele hoop, vrees ik...

Dit is natuurlijk de grootste onzin die ik hier in jaren heb gelezen. Als je al niet de juiste namen weet, reageer dan niet.

Wees blij dat Vlaanderen wielergek is en zoveel enthousiasme toont. Als je dan al niet mag supporteren voor landgenoten.

Maargoed zinloze discussie tegen zo’n dwaze reactie. Ik gun het iedereen en ben persoonlijk meer fan van Teunissen dan Van Aert. Hou maar Xandro Meurisse in de gaten de komende weken, zal nog wel wat laten zien in deze tour. Hij is echt in de vorm van zijn leven.

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #122 Gepost op: 11-07-2019, 11:31:34 »
En welk Forumlid schreef op 7 juli 2018 ook alweer het volgende, mijn beste Convans?:
En ik verwacht niet dat Nederlanders voor België gaan supporteren. Ik ga het omgekeerd ook niet doen. Ik heb nooit iets tegen Nederland gehad, maar ik ga er ook nooit van mijn leven voor supporteren eerlijk gezegd en dat gevoel hebben veel Belgen.

In Vlaanderen ziet men liever een "Ollander" verliezen dan een Belg winnen. De voorbeelden zijn legio en ik kan er zo tig opnoemen (met het Belgische gejuich over de door Nederland verloren WK-finale in 2010 en het "Kompany-incident" in 2017 als absolute dieptepunten). Dus zeg mij wat er "onzinnig" is aan mijn observatie. Heb je de laatste dagen überhaupt naar Vive le Vélo (een schaamteloze kopie van De Avondetappe, maar dit terzijde) gekeken? De schimpscheuten van Vannieuwkerke tegen Nederlanders zijn al niet meer op één hand te tellen...! Gezonde rivaliteit is nog wel grappig, maar blinde haat is ronduit zielig, ja beangstigend zelfs! Wuyts en Vannieuwkerke kunnen een voorbeeld nemen aan hun collega Renaat Schotte, die zich wel altijd zeer correct naar Nederlanders opstelt.

"Ollanders" hebben in Vlaanderen de naam arrogant te zijn, maar wat arrogantie betreft, zijn de Vlaamse media en supporters ons de afgelopen jaren verre voorbijgestreefd. En voor je me weer een gebrek aan kennis verwijt: ik heb nota bene een tijdje in België gewoond en heb als "Ollander" dus recht van spreken.

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #123 Gepost op: 11-07-2019, 11:40:06 »
En die naam alleen al...Vive le Vélo. Aanstellerig. Waarom is er niet gekozen voor een Nederlandse naam? Omdat dat teveel associaties oproept met het noordelijke buurland?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #124 Gepost op: 11-07-2019, 11:52:42 »
Ik stel voor dat jullie dit gezellig per privé bericht voortzetten.






In overig nieuws is Patrick Bevin de eerste uitvaller, met twee breukjes in ribben - na een val van eergister.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #125 Gepost op: 11-07-2019, 12:50:00 »
En welk Forumlid schreef op 7 juli 2018 ook alweer het volgende, mijn beste Convans?:
En ik verwacht niet dat Nederlanders voor België gaan supporteren. Ik ga het omgekeerd ook niet doen. Ik heb nooit iets tegen Nederland gehad, maar ik ga er ook nooit van mijn leven voor supporteren eerlijk gezegd en dat gevoel hebben veel Belgen.

Heb je de laatste dagen überhaupt naar Vive le Vélo (een schaamteloze kopie van De Avondetappe, maar dit terzijde) gekeken?

Ja dat ging over voetbal op een WK. Kan je toch niet vergelijken? ;)

Ik heb vooral de indruk dat de Belgen zeer veel respect hebben voor de Nederlandse prestaties. Vooral dan van MVDP en Dumoulin. Die worden echt op handen gedragen in België. MVDP lijkt me bijna nog populairder dan Van Aert. Dus ik vind dat je opmerking geen steek houdt.

Waarom vive le vélo? Omdat België toch ook Franstalig is en het gaat over de TdF?  ::rofl::

Ik ken vele niet-wielerfans die er zeer graag naar kijken. Zeer knap werk van Karl en de productie errond. Er zitten trouwens erg veel Nederlanders in Vive le vélo?  ;)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #126 Gepost op: 11-07-2019, 13:43:24 »
Kopgroep van 14 man; inclusief bolletjestruidrager Tim Wellens.
Hierna komen een week lang nauwelijks bergpunten, dus vandaag gaat redelijk de bergpunten bepalen voor deze week voor komende week.

Barguil zit niet in de break.
Dat was vermoedelijk een miskleun om hem te pakken.
Ik snap niks van wielrennen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #127 Gepost op: 11-07-2019, 14:11:58 »
Voor mij is Pasqualon mee :D

Hopelijk kan hij wat uitrichten :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #128 Gepost op: 11-07-2019, 15:09:19 »
Voor mij is Pasqualon mee :D

Hopelijk kan hij wat uitrichten :P

Hij is echter voornamelijk een sprinter. Verwachtte dat hij zich rustig zou laten afzakken na de vroege tussensprint, maar hij blijft meerijden in de kopgroep. Wellicht zodat hij uiteindelijk minder inspanning hoeft te doen om in de tijd binnen te komen. Of wellicht kan hij z'n ploeggenoten nog steunen; bijvoorbeeld Meurisse die meezit voor bergpunten of.. ik denk Martin dat de kopman is, om nog wat te sleuren in de finale?

Hij pakte echter wel de 20 punten van de tussensprint, dus in het sprintklassement staat hij nu iets van 12e.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #129 Gepost op: 11-07-2019, 15:25:42 »
Alle beetjes helpen momenteel ::rofl::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #130 Gepost op: 11-07-2019, 15:50:58 »
Overigens werkt 'Een overzicht van de renners' nog niet; en gaat 'Toegekende punten per etappe' vooralsnog fout qua opmaak.

Bedankt voor het melden. Het overzicht van de renners heb ik actief gezet en de opmaak van de 'toegekende punten...' ga ik later bekijken. Het overzicht van de deelnemende ploegen staat ook een beetje raar uitgelijnd. Ga ik ook bekijken.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #131 Gepost op: 11-07-2019, 16:58:22 »
Bedankt voor het melden. Het overzicht van de renners heb ik actief gezet en de opmaak van de 'toegekende punten...' ga ik later bekijken. Het overzicht van de deelnemende ploegen staat ook een beetje raar uitgelijnd. Ga ik ook bekijken.

Helaas is er iets verkeerd gegaan waardoor de overzichten van de TdF pool tijdelijk een fout geeft. Ik heb Compuart gevraagd een backup van een bestand terug te zetten, die dit probleem veroorzaakt.
Geniet nooit met mate...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #132 Gepost op: 11-07-2019, 18:01:24 »
Jammer dat Ciccone niet won he KnevelGraus  ::ohno::

Wat een mooie ontknoping en een verrassende Thomas!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #133 Gepost op: 11-07-2019, 18:08:16 »
Eindelijk de eerste puntjes met Uran te pakken. Knappe overwinning van Teuns. Typisch dat niemand Ciccone of Teuns heeft ;D Inderdaad mooie mooie van Thomas, had Bernal verwacht.

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #134 Gepost op: 11-07-2019, 18:39:14 »
Jammer dat Ciccone niet won he KnevelGraus  ::ohno::

Puur sportief gezien gun ik Teuns de overwinning nog wel, maar de Vlaamse mediavedetten en onsportieve supporters gun ik het eerlijk gezegd niet. Wat ik de belgicisten gun, is meer zelfreflectie en meer liefde voor de taalgenoten aan de andere kant van de grens. Dat men in Vlaanderen juicht (zij het wel met te veel klaroengeschal en getrompetter, naar mijn smaak) voor Vlaamse overwinningen, valt te begrijpen. Waar het mij om te doen was, is dat de Vlaamse media en het Vlaamse sportpubliek "Ollanders" niets gunnen en prestaties van "Ollanders" consequent bagatelliseren.

Overigens ben ik lang niet de enige die zich gruwelijk ergert aan op de BRTN (en ja, ik weiger "VRT" te schrijven) overdreven beleden Hollanderhaat. Dit satirische artikel in het gerenommeerde tijdschrift HP/De Tijd vormt daarvan een krachtig voorbeeld: https://www.hpdetijd.nl/2019-04-01/michel-wuyts-hoopt-op-een-belg/. Het valt dus echt op, Convans. Sterker nog, het viel exact 25 jaar ook al op: https://www.nrc.nl/nieuws/1994/06/27/hollanderhaat-bij-brt-commentatoren-7229941-a842617.

Op dringend verzoek van Hulpdakdekker laat ik het hier verder bij. Op dit Forum zijn we allemaal vrienden.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #135 Gepost op: 11-07-2019, 20:23:45 »
DE TUSSENSTAND VAN DE TOURPOOL 2019

Na de zesde rit


 ::ok:: ::ok:: ::ok:: 1. G-Root met 534 punten   ::ok:: ::ok:: ::ok::

 ::ok:: ::ok:: 2. Nieky met 479 punten ::ok:: ::ok::

 ::ok:: 3.    Duncton met 396 punten ::ok::


Dagwinnaar: G-Root (+52)
Grootste stijger: hulpdakdekker (+2)
Grootste dalers: Schulz & MollenvangR-Art (-2)

Benieuwd waar jij staat? Kijk dan >>> hier <<<
2024: wie is de Mol?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #136 Gepost op: 11-07-2019, 20:31:33 »
Hmm... grootste daler, 31 punten gescoord. Maar niemand scoort echt goed vandaag. Dus geen schande om dan te dalen. Ik moet echt hopen op Uran deze tour..

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #137 Gepost op: 11-07-2019, 20:41:37 »
Hm, ik zit echt vastgeroest op de 23e plek :-X
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #138 Gepost op: 11-07-2019, 21:23:25 »
Jammer dat de aanval van Barguil mislukte vandaag.

Op zich doen mijn renners het wel aardig, maar al 200 punten achter nummer 1 G-root... dat gaat erg hard. Gelukkig is Parijs nog ver.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2019
« Reactie #139 Gepost op: 11-07-2019, 21:39:23 »
Jammer dat de aanval van Barguil mislukte vandaag.

Zeker spijtig. Weet ook niet precies wat nu z'n plan is.
Ik dacht vooraf zeker dat hij voor de bollen ging, maar maakt nog geen aanleiding voor ontsnappingen. Daarnaast staat hij nog relatief kort in het klassement (3 minuten, plaats 27), zodat hij wellicht niet heel veel ruimte krijgt in een ontsnapping.
Tegelijkertijd is het ook niet niet een dusdanig kansrijke positie om naar een top-5 stek in het klassement te gaan.
Dus hopelijk is zijn plan niet om onzichtbaar naar een 15e plaats in het eindklassement te fietsen ofzo, want dan gaat hij heel weinig punten pakken.



Komende etappes gaan waarschijnlijk weinig verschuivingen geven. Vooral wat heuveltjes, met minimale bergpunten en vermoedelijk minder verschuivingen in het klassement.
Dus dat is alom slecht nieuws om het gat naar G-Root en Nieky te dichten.

Pas etappe 12, of vermoedelijk pas 14, wordt het weer interessant. Maar dan begint Parijs rustigaan weer te lonken.

Vooral zo jammer dat we deze poule maar eens per jaar hebben. Paar suboptimale inschattingen, of een paar keer pech, en het duurt weer een vol jaar voor een nieuwe poging.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.