Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10  (gelezen 65284 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #300 Gepost op: 12-01-2020, 20:47:25 »
Toch gewoon nog 9 punten verschil :o Had verwacht dat het dit jaar echt heel dicht bij elkaar zou liggen, vooral gezien m'n tijdnood aan het einde. Maar misschien ben ik gewoon bij de forumquiz ineens bizar goed in gokken ::rofl::

Maar yay, weer gewonnen ::bravo:: D*N en Niek ook gefeliciteerd! Ooit zullen jullie me toch eens verslaan :-*
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #301 Gepost op: 12-01-2020, 20:47:52 »
Gefeliciteerd Dennis   ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 20:55:00 door Molduck »
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #302 Gepost op: 12-01-2020, 20:48:47 »
Gefeliciteerd podiumplaatsers ::bravo::


..wat is ze goed he.. ::love::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #303 Gepost op: 12-01-2020, 20:49:57 »
Toch gewoon nog 9 punten verschil :o Had verwacht dat het dit jaar echt heel dicht bij elkaar zou liggen, vooral gezien m'n tijdnood aan het einde. Maar misschien ben ik gewoon bij de forumquiz ineens bizar goed in gokken ::rofl::


Je moet maar even kijken waar je het gewonnen hebt, D*N heeft het eerste deel beter gemaakt, jij het tweede deel, met name bij 1 vraag heb je het een stuk beter gedaan, anders was het écht heel spannend geweest. ::jaja::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #304 Gepost op: 12-01-2020, 20:52:04 »
Gefeliciteerd Starlight ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #305 Gepost op: 12-01-2020, 20:52:07 »
Gefeliciteerd Starlight, super dat je toch weer gewonnen hebt  ::respect::


Gefeliciteerd D*N, wat fijn dat er eindelijk iemand anders in de top 2 staat :D ::bravo::

Goed gedaan Niek, toch weer een podium ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #306 Gepost op: 12-01-2020, 20:54:28 »
Ik zie nu dat ik wel erg vaak twee keer dezelfde antwoorden gegeven heb bij vragen.


volgende keer 5 keer controleren ipv. 3.. oeps..

En de radiovraag was mijn beste ronde. tsss
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 20:56:25 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #307 Gepost op: 12-01-2020, 20:57:57 »
Zo zonde dat ik bij een paar vragen die dubbele antwoorden niet nagekeken heb, had mij twee plekken hoger kunnen opleveren ::)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #308 Gepost op: 12-01-2020, 21:00:24 »
Ik zal direct maar even mijn antwoorden toelichten, eerder vanmiddag alvast uitgewerkt. ;)

1. "Vier uur op een boot." - Daisy en vraag 1 is eigenlijk altijd een vakantie antwoord. En zo ook dit jaar. Zoek en gij zult vinden.... Instagram (account is openbaar, link staat in mijn profiel dus je kunt zo kijken), 12 juni 2019 ... daar staat het antwoord gewoon letterlijk! Starlight, verbaast me dat je deze fout had. :P
2. "Precies hetzelfde als vorig jaar." - Niemand goed. Vorig jaar was mijn antwoord "Twijfels, stress en enkele kleine lichamelijke ongemakken", en wat dat betreft was 2019 een kopie van 2018. Twijfels, ik twijfel nog steeds over wat ik verder wil, zeker nu ik de 35 ga aantikken in maart. Stress was ook weer een factor, vooral eind zomer door allerlei problemen waar ik hier inhoudelijk niet op zal ingaan. En ik had een fikse luchtweginfectie eind mei, waar ik flink lang heb gesukkeld (zelfs in Noorwegen was het nog niet over).
3. "Alle meet ups buiten het forum om." - No lies. Forum is leuk, real life is nog leuker!
4. "Nieky, een leraar moet goed zijn met taal." - Schoot me als eerste te binnen. Nu denk ik dat met elke persoon die aan me gekoppeld wordt wel een prima team zou vormen, al heb ik wel een taalkenner nodig, ik ben er voor het fanatisme (het willen winnen).
5. "Een Duits waterballet." - Ik dacht, laat ik géén Songfestival invullen, want dat doet vast iedereen, dacht ik voor de quiz al. Dat had ik aardig goed ingeschat. Dus ben ik (speciaal voor Nieky) voor sport gegaan, één van de gaafste F1 races in jaren, de Grand Prix van Duitsland, dat was door de regen een waterballet (had dit nu toch maar ingevuld Spacy!!)
6. "Mattie & Marieke Of Jan Willem Start Op" - Ik wilde bijna van de week posten dat ik in de Jan-Willem Start Op WIDM pool zit, maar dat heb ik vanwege deze vraag toch maar niet gedaan. Deze was niet onmogelijk als je m'n twitter een beetje hebt gestalkt, want ik deel en like van beide shows wel eens wat. (Als ik had geweten dat zoveel mensen Geen zouden invullen, had ik deze vraag er nooit ingedaan)
7. "Queen - Don't stop me now" - Ik vond het een superleuke vraag, maar ik kon maar geen antwoord verzinnen. :D Hier kan ik wel keihard meeschreeuwen, dus dit maar ingevuld. Ik geloof dat ik inmiddels wel wat anders ingevuld zou hebben.
8. "De mixer met één hand aanzetten, terwijl ik met de andere hand de gardes er nog inklik." - Dit heeft op het forum gestaan, heeft op twitter gestaan, deze was niet zo moeilijk.
9. "Twee dansende kerstmannen." -  Had ik verwacht dat het niet geraden ging worden, had eigenlijk 14x auto verwacht (dank Swifty!) maar ook dat viel wel mee. Ja ik heb een nieuwe auto gekocht, maar dat vond ik voor mijn begrippen niet bijzonder genoeg. Ik ben geen kerstvierder, maar ik was vorig jaar op de kerstmarkt in Valkenburg en kwam daar in de grote grot een leuk kraampje tegen, met lichtgevende figuurtjes die dansende kerstmannen moesten voorstellen. Vond ze zo grappig dat ik ze gekocht heb (zal even kijken of ik ergens een foto kan opsnorren).
10. "Een droom in een droom. Ik had een nachtmerrie - en daaruit schrok ik wakker, en toen belande ik weer in een nieuwe droom, waarin ik mijn nachtmerrie moest uitleggen." - Opvallend vaak goed geraden (of heb ik er over gepost??) Inhoudelijk weet ik het niet meer, maar dit was best wel een rare en ook enge droom. Dat is me dan wel bijgebleven.
11. "Brood (van 3 dagen guilty pleasure eten word ik gegarandeerd ziek)." - Ik zou best chips, grieks eten oid dergelijks willen invullen, maar ik vrees dat ik na dag 1 boven het toilet hang, want dan ga ik er veel te veel van eten! Dan maar gewoon brood. Dat vult vanzelf, en dan weet ik ook beter wanneer ik moet stoppen. ;)
12. "Een betere balans tussen werk en privé." Enough said! Nieky en ik vaak verwisseld bij deze vraag, verbaast me niet. ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #309 Gepost op: 12-01-2020, 21:05:43 »
Miek:
- 5 sleutelhangers met een logo erop, namelijk een rendiertje en de naam ‘Karibu' 
- Een paar keer een kluissleutel van werk mee naar huis genomen

Ik zie een verband  ::) :P

Verder had ik dus eerst wat antwoorden aan Miek gekoppeld, die uiteindelijk toch omgewisseld. Nu kom ik Miek nog wel eens tegen, maar die sleutelhanger heb ik nooit gezien :P Ik dacht die Karibu iets is Fins, ik dacht de witte, Finse voornaam... Karibingo! ;D #not :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #310 Gepost op: 12-01-2020, 21:07:00 »
Ooooh shit. Die auto heb ik last minute gewisseld. Vond het qua taal een Swifty-antwoord maar toen zag ik die post  ;D

En waterballet ook getwijfeld. Maar bij LdH gezet omdat ik dacht dat jij songfestival specialer vond.

Gefeliciteerd D*N en starlight
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #311 Gepost op: 12-01-2020, 21:08:31 »
Snap ik wel, was 50/50, LdH of ik. ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #312 Gepost op: 12-01-2020, 21:12:52 »
1. "Vier uur op een boot." - Daisy en vraag 1 is eigenlijk altijd een vakantie antwoord. En zo ook dit jaar. Zoek en gij zult vinden.... Instagram (account is openbaar, link staat in mijn profiel dus je kunt zo kijken), 12 juni 2019 ... daar staat het antwoord gewoon letterlijk! Starlight, verbaast me dat je deze fout had. :P
Ik kijk nog wel eens op Facebook voor antwoorden, maar nooit aan gedacht om op Instagram te kijken! Vergeet ook meestal dat ik het heb eigenlijk. Maar zal het noteren voor volgend jaar ;D

Verder kon ik me herinneren dat je aan het begin van het jaar veel werkstress had en dat dat later in het jaar beter leek te gaan en je goede gesprekken had gevoerd enzo, dus ik gunde je gewoon een promotie en plezier op het werk ::hug::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #313 Gepost op: 12-01-2020, 21:13:20 »
Er staan fouten hoor, bij het 'antw pp'-blad. Ik bedoel, Lucy die een voetbalwedstrijd invult als beste tv-moment? ??? HDD die niet Starlight heeft ingevuld bij Lingo ??? (ik twijfelde tussen taal is ons ding en wij rocken dat, maar dat het Starlight moest zijn is toch evident) LdHmolletje die de Spice Girls wil doen ???


Echt he, zo kan ik toch nooit in de top vijf komen, als jullie zulke rare antwoorden geven ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #314 Gepost op: 12-01-2020, 21:14:24 »
Ik kijk nog wel eens op Facebook voor antwoorden, maar nooit aan gedacht om op Instagram te kijken! Vergeet ook meestal dat ik het heb eigenlijk. Maar zal het noteren voor volgend jaar ;D



Ik heb geen Insta maar heb die vier uur gewoon gevonden in het vakantieverslag van Daisy hier (of was het toch op FB?)
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #315 Gepost op: 12-01-2020, 21:18:38 »
Misschien ook leuk, ik heb dus deze quiz echt een beetje als een flierefluiter ingevuld, omdat ik nog steeds denk dat 3e voor mijn hoogst mogelijke is. Dat heb ik al eens gehaald (had ik nu ook gehaald met eigen antwoorden), maar tussen het flierefluiten door heb ik nog even 'gebiecht' bij Daisy. Hoe erg je er naast kunt zitten soms  ::rofl:: (ik zat toen op 10/11 goed,werd uiteindelijk 13 goed bij vraag 1). Dus heb nog redelijk op tijd bij sommige antwoorden het licht gezien :P

Hoi Daisy,
Hier even een soort biecht (die achteraf heel grappig kan zijn). Ik denk oprecht dat ik heel close in de buurt ben van de bonus voor alles goed bij vraag 1. Heb nog 2 antwoorden over: 4 uur op een boot en 7000 meter boven zee. En wie blijven er over: de 2 die vaak vage antwoorden geven: HDD en Pac ;D

Ik snap dat je inhoudelijk niet gaat reageren, maar wilde dit toch even delen, omdat ik ook gewoon heel relaxed deze quiz aan het maken ben, zonder de echte drang hoog te eindigen/we zien wel waar het schip strandt. Maar met een achterstand van 12 punten, zou een bonus wel heel lekker zijn.

Redenering

Brtdm - Paragliden in Gudauri, zowel letterlijk als figuurlijk het hoogtepunt. (is terug te vinden)

D*N - Mijn angst voor spreken in het openbaar overwinnen en een speech houden (ik denk dat dit dat bij de burgemeester was  ???)

Daisy -  Promotie gemaakt op het werk. Ik doe nu vooral dingen die ik leuk vind en waar ik me goed bij voel. (leek me het meest logisch en ik hoop oprecht dat het nu goed gaat op werk want heb regelmatig anders gezien op het forum ::hug::)

de_witte - Het Belgisch kampioenschap in Blankenberge (Google is your best friend, BK schaken... Blankenberge!)

FrankLapidus   Mezelf kunnen zijn (ik hoop zo dat Frank wat meer acceptatie voelt in zijn omgeving voor zijn geaardheid)

Hulpdakdekker - ?   

LdHmolletje - De vele tripjes die ik dit jaar heb mogen maken, met name de rondreis door een land die ik altijd al wilde bezoeken! (dit antwoord ademt LDH)

Lucy- Diploma halen en een baan scoren ('ik ben afgestudeerd en ik vind het spannend zoiets zei Luus dit jaar')
Miek1999 - Nieuwe uitdagingen aangaan (twijfel, maar Miek is natuurlijk bestuur geworden bij haar studievereniging, leek me logisch)

Mitchkox - Zelfstandig het prototype voor een app volledig in elkaar klussen. (ICT achtergrond, moet hem zijn)

Molduck - Nieuw huis, nieuwe baan (is verhuisd en volgens mij heeft ze mij wel eens verteld over nieuwe baan)

Nieky - 3976 meter (even Niek stalken op FB terwijl we niet eens vrienden zijn brengt me naar Guatemala, vervolgens google + 3976 meter en je komt uit in... Guatemala)

Pac   - ?

putyourHANSup! - Reizen en chillen met vrienden: niet heel specifiek, maar dat zijn toch wel steeds de hoogtepuntjes. (Hans maakt veel reizen met vrienden, zou ook nog een HDD of Pac antwoord kunnen zijn, maar ik vind het 7000 meter en 4 uur op een boot antwoord niet bij hem passen)

Robbieazerty - Escape room vakantie (Robbie stalken op FB terwijl we geen vrienden zijn... ik zie allemaal Escape Room foto's, dus bingo?)

SpacyColours - Van 11m² studentenkamertje naar eigen hofjeswoning! (ik ken Spacy een beetje en weet dat hij is verhuisd binnen Leiden, of dat een hofjeswoning is geen idee, maar moet haast wel)

Starlight - Vakantie naar Bratislava en Wenen (kan ook HDD's antwoord zijn, maar Starlight en boot of 7000 meter, vind ik te vaag antwoord voor haar)

Swifty - Stedentripje Lissabon (is vindbaar, ook op FB)

TimvDons   Eerste fulltime baan (was de enige logische optie, want HDD en Pac zijn niet fulltime aan het werk)

Volgens deze redenatie zou ik dus met deze vraag heel goed zitten, maar ja wie heeft wat gezegd... achteraf is dit natuurlijk heel grappig als deze hele redenatie geen kant klopt  ::rofl:: (ik zal hem dan wel in het topic gooien).

 ::zwaai::

Biecht 2 in volgende post.. 5000 tekens  ::)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #316 Gepost op: 12-01-2020, 21:18:49 »

Een paar dagen later... had ik een rare ingeving en schatte ik mezelf nog lager in dan ik eindigde ;D

Hoi,

Vergeet mijn vorige biecht van de MFQ maar gauw (al wil die nog steeds zelf wel publiceren is achteraf gewoon leuk ;D). Was het leuk 4 uur op een boot tussen de fjorden? Zal jij gelachen hebben dat ik dat niet aan je gekoppeld heb  ::rofl:: man wat zat ik er ver naast, tot er ineens een lichtje ging branden. Heb e.e.a gehusseld bij vraag 1, ben benieuwd of ik hem nu beter heb staan. Dat zal ik zondag weten. Zitten nog steeds vage antwoorden tussen, maar ja, wilde dit toch even kwijt.

En o ja, de forum hoogtepuntenvraag. Ik had ZAP over in combinatie met Mitch, dat klopt niet natuurlijk. Toen had ik ineens een ingeving. Normaal zou je zeggen actief lid worden is een antwoord van Hans of Lucy. Alleen Lucy was de hele week aanwezig bij de spelletjesweek volgens mij, leek me logischer passen. Hans daarentegen heeft het tijdens ZAP moeilijk gehad, maar ook veel plezier. Alleen als ik actief lid koppel aan Hans, dan blijft ZAP over voor Mitch. Had hij niks mee van doen. Dus als je actief lid worden ;D nu leest als: ik ben actiever geworden, maar door deze formulering denkt iedereen dat ik Hans of Lucy ben...? Want in 2018 postte hij alleen op widm gedeeltes en in 2019 deed hij mee aan RTF, was hij bij een spelletjesdag in juli. Dan ben je wel actiever geworden. Ik weet het, het klinkt gek, maar als dit goed blijkt te zijn kan ik bij wijze van laatste eindigen en alsnog heel blij zijn  ::rofl::

Ben trouwens bijna klaar. Moet ook wel, want deadline komt eraan. Morgen de laatste 2 vragen en een final check-up en wat zal iedereen verrast zijn als ik ineens op pakweg, nou, plek 7-8 eindig? Misschien nog net iets hoger, of veeeel hoger aangezien er een aantal mensen geen tijd hadden, D*N hem lastig vond, Frank moeite had, zelfs Starlight twijfelt zegt ze (en ook zij weet niet beter dan dat ik niet meedoe :P). Maar ja met 12 punten achterstand, is het lastig en ben vooral benieuwd wat deze uitdaging me heeft gebracht.

Nou morgen zie je mijn quiz tegemoet.

Groetjes.  ::zwaai::

Challenge geslaagd denk ik zo :)  ::ok:: Hadden nog paar puntjes meer kunnen zijn, want had in andere vragen ook nog dingen gehusseld die eerst juist waren (zoals app in elkaar klussen van HDD).

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #317 Gepost op: 12-01-2020, 21:20:03 »
Ja LdH en Spice Girls?  dat geloof ik gewoon niet  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #318 Gepost op: 12-01-2020, 21:23:06 »
Oh wauw, ik heb dus gewonnen op de droom-, voorwerp- en blonde moment-vraag.. die ik op een paar antwoorden na die ik dacht te weten in het laatste uur nog heb moeten gokken ::rofl::

Ik weet niet of dat nou heel hoopgevend is voor jullie of dat het juist betekent dat niemand me kan verslaan omdat ik zelfs nog win als ik gok ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #319 Gepost op: 12-01-2020, 21:24:06 »

Ik heb geen Insta maar heb die vier uur gewoon gevonden in het vakantieverslag van Daisy hier (of was het toch op FB?)

Vast wel, ik heb er vast wel eens over gehad. ::jaja::

Verder kon ik me herinneren dat je aan het begin van het jaar veel werkstress had en dat dat later in het jaar beter leek te gaan en je goede gesprekken had gevoerd enzo, dus ik gunde je gewoon een promotie en plezier op het werk ::hug::

Die goede gesprekken hebben uiteindelijk het tegenovergestelde bereikt (alleen maar realisatie dat ik niet echt meer op mijn plek zit), maar goed nieuw jaar, nieuwe kansen, dus wie weet staat er volgend jaar iets anders. ;)