Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10  (gelezen 65186 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #380 Gepost op: 13-01-2020, 15:52:10 »
12. Doel 2020 - Een baan hebben en samenwonen
Behalve dan voor LdH. Die dacht weliswaar dat ik wel graag wil samenwonen, maar dat HDD liever 100 liedjes leert spelen op de ukulele. Prioriteiten.
Die dacht dat je met mij wou samenwonen, voor de verandering? ??? ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #381 Gepost op: 13-01-2020, 17:55:59 »
Starlight, gefeliciteerd met weer een overwinning! En D*N en Nieky natuurlijk met jullie topklasseringen!
Ikzelf ben wel tevreden met plaats 7. Volgende weet ik in ieder geval dat ik minder moet doordenken... Dan had ik in ieder geval wat meer puntjes gehad... En mijn facebook eens doorkijken!
Ik zal volgende editie proberen al mijn antwoorden zo duidelijk mogelijk te maken... Al viel dat volgens mij wel mee dit jaar (vraag 1 en 3 volgens mij)

Die dacht dat je met mij wou samenwonen, voor de verandering? ??? ::rofl::.
Nee, met iemand anders natuurlijk ::) Haha! In eerste instantie had ik dat antwoord trouwens ook al aan Lucy toebedacht...

Ja LdH en Spice Girls?  dat geloof ik gewoon niet  ::rofl::
;D Morgen heb ik meer tijd en zal ik in ieder geval mijn antwoorden toelichten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #382 Gepost op: 13-01-2020, 18:18:42 »
Wie kent mij het best:
Molduck 9
Franklapidus 8
Nieky 6
Lucy 5
Starlight 4
Hans 4
Mollenvanger 4
Robbie 3
Swifty 3
Timvdons 3
Brtdm 3
LdHmolletje 2
Spacycolours 0

Volgens mij waren er zeker 7 vragen bij mij opzoekbaar, plus zeker nog 2 logische keuzes dus valt nog best tegen ;D. Ldh wel een opvallende uitschieter naar beneden. Frank opvallend aan de bovenkant gezien wij verder niet buiten het forum om praten (en de rest van de hogere scores wel).

Wie ken ik het best:
Lucy 8
Daisy 7
Hdd 7
Miek 6
Molduck 6
Swifty 6
Nieky 5
Ldhmolletje 5
Robbie 4
Spacy 4
Brtdm 4
De witte 4
Franklapidus 4
Starlight 3
Hans 2
Timvdons 2
Mitchkox 1
Pac 1

Lucy het beste is geen verrassing. Pac was té cryptisch voor mij deze keer en Mitch ken ik ook gewoon nog niet. Verder vooral opvallend dat Hans zo laag staat gezien we samen op vakantie zijn geweest ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #383 Gepost op: 13-01-2020, 20:47:33 »
Mijn lijstje met toelichtingen

1. Wat was jouw hoogtepunt van 2019?
Nieuw huis, nieuwe baan

Alleen de mensen die mij op fb hebben konden dit goed hebben.

2. Wat was jouw dieptepunt van 2019?
Overlijden familielid, slechte gezondheid bij familieleden

Helaas een herhaling van vorige jaar.

3. Wat is jouw forummoment van 2019?
Game night, Zap 2.0

Om robbie te helpen met Zap 2.0 vond ik echt super leuk. Daarom is het mijn forummoment.  Ik hou van de benelux zou te makkelijk zijn geweest.

4. Als je verplicht met een medeforummer zou moeten meedoen aan Lingo, wie zou dat zijn en waarom? * Hans omdat hij goed in taal is.

Voor Hans gekozen omdat hij goed in spelletjes is en meerdere talen kan.

5. Wat is jouw TV moment van 2019?
Moeilijk kiezen teveel grappige momenten.

Hier kon ik er niet zo snel eentje verzinnen. De mol of wie is de mol vond ik te makkelijk.

6. Welke ochtendshow op de radio luister jij het vaakst? **
538 ochtendshow.

538 staat altijd aan op het werk.

7. Wat is jouw favoriete karaoke liedje? *** Teletubbies

Ik zing bijna karaoke. ik kijk bijna elke ochtend met peuter molduck de Teletubbies. Vandaar mijn keuze

8. Wat jouw blonde moment van 2019?
Naar mijn telefoon zoeken terwijl ik hem in mijn hand heb.

Dit heb ik nog nooit gepost maar overkomt mij wel wekelijks. Ik heb altijd mijn telefoon kwijt.
9. Wat is het meest bijzondere voorwerp dat je dit jaar hebt gekocht? een nieuwe keuken

Voor het nieuwe huis hebben we een nieuwe keuken gekocht want die was dringend vervang toe.

10. Wat is de meest bijzondere droom die jij ooit gehad hebt?
Over een toekomst met kinderen

Ik onthoud mijn dromen niet vaak. Maar deze toevallig wel. 
Het was een droom dat ik een gezin had met meer kinderen. Z’n levensecht droom.

11. Je mag 3 dagen lang maar 1 ding eten, wat zal dat dan zijn?
chocolate chip cookies

Ik ben verslaafd aan chocolade en dan specifiek aan chocolate chip cookies. Als ik het 3 dagen eet zal ik wel misselijk zijn.

12. Wat zou je graag volgend jaar om deze tijd bereikt willen hebben?
Een vaste baan

Ik heb nu sinds november een nieuwe baan. En hoop dat ik dit jaar contract verlenging krijg.

De statistieken komen later

 ::oink:: Ik ken Dennis het beste. We hebben elkaar toch beter leren kennen dan ik had verwacht.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #384 Gepost op: 13-01-2020, 21:05:47 »
Wat leuk om jullie allemaal weer een beetje beter te leren kennen, zo met die antwoorden en toelichtingen :D


Het was weer leuk, maar kostte ook weer ontzettend veel energie. Op dit moment weet ik niet of ik daar volgend jaar nog zin in heb. Zeker met alle (al dan niet bewust) vage antwoorden gaat de lol er voor mij ook wat vanaf. Ik wil dit kunnen invullen omdat ik mensen ken, niet omdat ik moet gaan beredeneren wie expres vaag zou doen met welke bewoording. Zelf doe ik er bij vraag 1 misschien ook aan mee hoor, door niet gewoon Acatenango en Guatemala te benoemen.
Wat dat betreft zeker een extra hulde aan Starlight, die altijd straight to the point is. 'Gestoken worden door een Hoornaar' zou je ook kunnen opschrijven als 'gestoken worden' en dan is het antwoord alweer veel moeilijker terug te vinden.


Ik sluit me hier wel bij aan. Niet dat ik me perse heb geërgerd aan vage antwoorden, wel dat het behoorlijk wat tijd en energie kost als je serieus wil meedoen, en daarom baal ik eigenlijk dat ik nog maar 8e ben geworden. Ik heb gewoon een dikke achterstand tov mensen die een partner hebben waarvan ze de meeste antwoorden kunnen invullen, of in een vriendengroep (app) zitten waarin heel veel gedeeld wordt. En dan heb ik zelfs nog een flinke voorsprong tov dappere nieuwkomers als Mitchkox en Brtdm, die minder of geen FB/insta/linked/twitter-vriendjes hebben onder de RN-ers.

Wat dit betreft overigens chapeau voor Frank, zo scoren voor het tweede jaar op rij, supergoed!

Ik vind het echt een ontzettend leuke quiz, maar zoals ik me nu voel doe ik volgend jaar even niet mee.



Daisy, super bedankt voor de organisatie, het was vlekkeloos en knap dat je weer leuke nieuwe vragen hebt bedacht ::bravo::

Iedereen bedankt voor het insturen van de lijstjes en het geven van de toelichtingen. Ieder jaar ben ik weer onder de indruk van de openhartigheid van iedereen hier, heel fijn dat jullie dat allemaal doen ::hug::
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 21:09:22 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #385 Gepost op: 13-01-2020, 21:27:49 »
Idee voor een (eventueel) 11e editie.
Geen open quiz meer, maar quizvragen die je per PM kunt opvragen.
En dat je dan per vraag (bijv.) een uur krijgt om hem te maken. Dan heeft iedereen evenveel tijd voor de quiz.
En een verbod op vage antwoorden vind ik prima, maar wat is vaag?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #386 Gepost op: 13-01-2020, 21:51:44 »
Ik sluit me ook wel bij Nieky en Swifty aan. Ik vind het elk jaar weer heel leuk om mee te doen en zal sowieso m'n titel wel blijven verdedigen - maar ik erger me soms ook wel licht aan de vage antwoorden die worden gegeven.

Bij een verbod lijkt het me echter wel lastig waar je de grens moet trekken. Antwoorden als "3976 meter" bij het hoogtepunt vind ik zelf nog wel prima: één keer Googlen en je hebt gevonden waar het over gaat. Iets als "7000 meter boven zee" vind ik al lastiger, want dan moet je gaan gokken waar het over gaat. Daarnaast snap ik bij het dieptepunt wel dat veel mensen vagere antwoorden geven, omdat dat niet altijd iets is waar je heel open over wil zijn.

Voor mij is de grens tussen acceptabel en te vaag in ieder geval dat je moet gaan nadenken waar het überhaupt over gaat, maar ik denk dat dat iets is wat lastig te verbieden is. Zo had ik ook heel lang geen idee wat er werd bedoeld met "Een Duits waterballet", en duurde het ook heel lang voor ik dit had gevonden. Maar voor een ander is dit misschien wel weer heel duidelijk.

Hierbij dan wel een oproep aan iedereen om hier volgend jaar aan te denken bij het invullen van de antwoorden. Het is de forumquiz, geen cryptogram.

Overigens vind ik het nadeel aan de quiz per vraag en dan per vraag een uur dat je er dan specifiek een uur voor moet gaan uittrekken. Het voordeel van de huidige opzet is dat je er af en toe tussendoor even een kwartiertje aan kan gaan zitten. Daarnaast heb ik nu zeker niet gewonnen op tijd, ik heb de halve quiz nog op zaterdag moeten invullen, dus in hoeverre dat zou helpen om anderen een grotere kans te geven weet ik niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #387 Gepost op: 13-01-2020, 21:52:53 »
Dat kun je niet verbieden. Was meer een oproep aan een ieder  ;)

Het puzzelen vind ik ondertussen bij mijn Kerstvakantie horen. Maar er gaat heel veel uur inzitten.

Evt nieuwe opzet heb ik twijfels over. 12 uur is minder tijd dan dat er nu in is gaan zitten, maar juist door het gehele document te hebben valt er wat meer te puzzelen  ;). Maar sta er als experiment ook niet onwelwillend tegenover.

@Swifty; het voordeel van een app is beperkt hoor. Natuurlijk ken je elkaar net wat beter, maar de meeste mensen delen de grote dingen hier ook en het gaat er niet over  wie wat gedroomd heeft of iets. Ik haal zelden een antwoord met zekerheid uit de app.

Het veel tijd kosten is ook een perfectionisme dingetje. Als ik mn eerste versie had opgestuurd had ik denk ik evenveel goed gehad want heb ook nog wat fout gewisseld.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 21:55:14 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #388 Gepost op: 13-01-2020, 21:57:45 »
Je zou eventueel ook meerdere vragen tegelijk op kunnen vragen. Wil je er 3 tegelijk, kan, krijg je 3 uur voor die 3 vragen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #389 Gepost op: 13-01-2020, 22:01:01 »
Ja, en toch is 12 vragen opvragen á 1 vraag per uur en dan afhankelijk zijn van andermans online-tijden rond de kerstperiode is voor veel mensen ook niet optimaal denk ik.

Ik moet maar gewoon minder perfectionistisch zijn. Alleen mijn hoofd is dat nodig om ooit van Starlight te winnen  ::rofl::

We hoeven al geen 20 vragen meer, dus misschien moeten we ook niet mopperen  ;D
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #390 Gepost op: 13-01-2020, 22:08:30 »
Anders geef ik mezelf volgend jaar gewoon een tijdslimiet van een uur per vraag, en dan mag verder iedereen er zoveel tijd aan besteden als hij wil ::tandpastasmiley:: alleen een beetje awkward als ik dan nog win

Hoewel ik om eerlijk te zijn geen idee heb hoeveel uur ik er nu aan heb gespendeerd en hoeveel minder ik dan eigenlijk heb :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #391 Gepost op: 13-01-2020, 22:29:42 »
Ik denk dat het heel veel zou schelen als mensen inderdaad gewoon normale antwoorden geven. En dat je dus niet gaat zitten denken van, nee dat is te makkelijk dat ga ik niet opschrijven. Het hoeft toch ook niet nog moeilijker te worden? ::rofl::

Ik had ook geen idee wat Duits waterballet betekende.

Wat we in ieder geval zouden kunnen doen is dat de organisator de antwoorden bekijkt en als zij denkt dat er iets vaags tussen zit, gewoon de vraag stelt van hee, dit lijkt een vaag antwoord, is het mss mogelijk iets duidelijker te zijn? Dan kan iemand altijd nog zeggen, ik wil er op een openbaar forum niet duidelijker over zijn, maar heb je wel een soort extra check.

@Daisy ik organiseer ook graag weer als je volgend jaar weinig tijd hebt of weer mee wil doen ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #392 Gepost op: 13-01-2020, 22:34:18 »
Bedankt Daisy voor de organisatie!! Ik vind het elk jaar weer heel leuk om hieraan mee te doen. :D

Korte toelichting nog bij mijn antwoorden:
1. Wat was jouw hoogtepunt van 2019?
Reizen en chillen met vrienden: niet heel specifiek, maar dat zijn toch wel steeds de hoogtepuntjes. Daar geniet ik altijd zo van, lachen met leuke mensen, mooie gesprekken hebben, lekker drankje erbij, op een mooie zomeravond of in een sfeervol cafeetje. Zalig.

2. Wat was jouw dieptepunt van 2019?
Ik kan niks verzinnen! Ik heb een tof jaar achter de rug. Soms nog wel twijfel over m’n studiekeuze en wat te doen na deze master, maar vorig jaar waren die twijfels veel groter, veel meer aanwezig.

3. Wat is jouw forummoment van 2019?
WIDM-fandag, de eerste keer dat ik daar was, en het was op zich aardig, maar vooral het op de foto gaan met de kandidaten maakte het een heel toffe dag. :) En nu kon ik eindelijk befaamde molloten als Heinz en Pac eens in real life spotten!

4. Als je verplicht met een medeforummer zou moeten meedoen aan Lingo, wie zou dat zijn en waarom? *
Starlight, wij zouden dat samen rocken. Dat was geen bewuste valstrik, die bewoording, het zijn puur mijn eigen woorden. ;) Cool dat we elkaar juist hebben geplaatst daar. En nog steeds leuk om te lezen dat mensen met mij aan Lingo willen meedoen. Ik zou dat serieus graag doen! Al is het maar om Jan Versteegh nog eens in het echt te zien. ::regenboog::

5. Wat is jouw TV moment van 2019?
De finale van De Mol. Prachtmoment, ik keek met iemand anders en we zaten allebei op de foute Mol. Ook toen de winnaar bekend was, redeneerden we: oh nou dan moet het Bas wel zijn. Nee hoor, we zaten er helemaal naast. Zo’n gevoel had ik nog nooit gehad in een Molfinale. Ik hoop heel erg dat ik dat gevoel snel nog eens ga hebben. :D

6. Welke ochtendshow op de radio luister jij het vaakst? **
Geen. Buiten de top 2000 kom ik niet aan radio luisteren toe. Enkel voor de Staat van Stasse zet ik ‘m echt aan, maar dan moet ik wel ’s avonds doordeweeks in Nederland zijn.

7. Wat is jouw favoriete karaoke liedje? ***
Guus Meeuwis – Brabant. Ik ga bijna nooit karaoke zingen, alhoewel ik het wel tof vind, maar het komt er niet van. Dit nummer vind ik melodieus heel mooi en ik kan de noten halen, ook wel fijn. ;D Veel mensen hadden ‘m bij Nieky of Mitchkox geplaatst, heel logisch natuurlijk, maar deze was toch echt m’n favoriet. Er is ook vaak Roxette aan mij gekoppeld, wellicht vanwege m’n post over het overlijden van de zangeres?

8. Wat jouw blonde moment van 2019?
We gingen als verrassing kerstkaartjes sturen naar een vriendin in Peru en ik post in een whatsappgroep waar zij ook in zit: “vanmiddag kaartjes schrijven voor *naam vriendin* op die en die plaats!” Oeps, weg verrassing.
Ja, dat dus. Ik heb nog snel m’n berichtjes in die app verwijderd. Even later maakten anderen dezelfde fout. Maar alsnog was de vriendin heel blij met de kaartjes. :)

9. Wat is het meest bijzondere voorwerp dat je dit jaar hebt gekocht?
Limonade met dropsmaak. Gekocht op vakantie in Zweden, D*N was daarbij. Spacy ook goed ingevuld!

10. Wat is de meest bijzondere droom die jij ooit gehad hebt?
Ik heb geen flauw idee, ik vergeet al mijn dromen vrij snel.

11. Je mag 3 dagen lang maar 1 ding eten, wat zal dat dan zijn?
Broodje kaas. Deze was blijkbaar heel obvious, waarschijnlijk door de +/- met broodbeleg? Of wisten mensen dit nog op een andere manier. “Kaas” was bijna nooit bij mij gezet, enkel met het broodje erbij. Meloen is m’n favoriete fruit, dus die had ook nog gekund Luus! En Swifty: oeps ik lees direct na je uitleg van chocola je handtekening. Da’s alvast een blond momentje van me van het nieuwe jaar :P

12. Wat zou je graag volgend jaar om deze tijd bereikt willen hebben?
Een leuke stageplek in het buitenland. Alleen MV wist deze! Het is nog niet heel concreet, maar het is zeker een optie voor me, als overstap van de unief naar de grote-mensen-werkwereld. En dan kan ik weer een paar maanden in het buitenland (liefst Frankrijk en/of Spanje) zijn om m’n Erasmus in Spanje nog eens lichtjes over te doen en om de vreemde taal nog beter onder de knie te krijgen.



Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #393 Gepost op: 13-01-2020, 22:34:33 »
Dan de statistieken.
Wie kent mij het beste?
0 Robbie
1 Frank, Molduck, Spacy
2 Swifty, LdH, D*N, MV, Starlight
3 Nieky, Brtdm, Lucy
4 Tim

Robbemans! Snel meer spelletjesdagen in Vlaanderen. ;) En D*N inderdaad, we zijn nog op vakantie geweest! Moeten we dus blijkbaar vaker doen om elkaar écht goed te leren kennen haha.


Wie ken ik het beste?
1 Spacy
2 de_witte, Pac
3 Brtdm, Daisy, Frank, Nieky, Robbie, Tim
4 D*N, Mitchkox, Starlight, Swifty
5 LdH
6 hdd, Lucy, Miek
8 Molduck

Molduck, jij scoort geloof ik elk jaar hoog bij mensen die ik goed ken. :) Spacy, jou moet ik toch nog wat beter leren kennen! Nog eens aan Zap meedoen en dan succesvoller zijn in een bondje? ;)

En oh ja, mijn eigen blonde moment is niet goedgerekend in het excel-antwoorden-ding! Ik heb dus als het goed is 1 puntje meer, maar dat maakt voor de einduitslag niet uit. Maar ik wilde het toch even gezegd hebben. ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #394 Gepost op: 13-01-2020, 22:35:09 »
Wat we in ieder geval zouden kunnen doen is dat de organisator de antwoorden bekijkt en als zij denkt dat er iets vaags tussen zit, gewoon de vraag stelt van hee, dit lijkt een vaag antwoord, is het mss mogelijk iets duidelijker te zijn? Dan kan iemand altijd nog zeggen, ik wil er op een openbaar forum niet duidelijker over zijn, maar heb je wel een soort extra check.

@Daisy ik organiseer ook graag weer als je volgend jaar weinig tijd hebt of weer mee wil doen ;D
Dat vind ik een goede Luus  ::ok::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #395 Gepost op: 13-01-2020, 23:55:42 »
Ik vind die cryptogram-antwoorden juist leuk, zolang het antwoord maar wel te raden valt. Maar een beetje vaagheid hoort er wel bij, toch? Als iedereen heel open en uitgebreid antwoord zou geven, wordt het misschien juist weer te makkelijk/saai. Stel dat ik bij forumhoogtepunt zou zetten: "Het winnen van Ik hou van de Benelux!", dan kan je heel makkelijk vinden dat ik dat ben (oké, kan ook Lucy zijn in dat geval). Daar moeten we dan een beetje de balans in zien te vinden, dat het niet te makkelijk en niet te moeilijk wordt.

@Swifty: hey, jij hebt mij overgehaald om mee te doen, moet ik nu jou weer overhalen om volgend jaar mee te doen? ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #396 Gepost op: 14-01-2020, 00:13:53 »
Ik vond dus voornamelijk het antwoord van Ldh op het forummoment gewoon stom (Ondanks dat ik hem goed heb ingevuld ;D), omdat die ook geen antwoord geeft op de vraag die wordt gesteld.

Daarnaast wel wat lichte irritatie bij antwoorden als "Hetzelfde als vorig jaar", "15 meter boven de grond", "7000 meter boven zee", "vier uur op een boot" en natuurlijk alle songfestival antwoorden.

Sommige van de vragen waren ook gewoon lastig, maar ik denk dat een beetje frustratie er misschien ook gewoon bij hoort ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #397 Gepost op: 14-01-2020, 00:19:22 »
Ik vind die cryptogram-antwoorden juist leuk, zolang het antwoord maar wel te raden valt. Maar een beetje vaagheid hoort er wel bij, toch? Als iedereen heel open en uitgebreid antwoord zou geven, wordt het misschien juist weer te makkelijk/saai. Stel dat ik bij forumhoogtepunt zou zetten: "Het winnen van Ik hou van de Benelux!", dan kan je heel makkelijk vinden dat ik dat ben (oké, kan ook Lucy zijn in dat geval). Daar moeten we dan een beetje de balans in zien te vinden, dat het niet te makkelijk en niet te moeilijk wordt.
De quiz wordt er echt niet te makkelijk van als mensen gewoon eerlijk en duidelijk antwoorden.

Mijn antwoorden zijn altijd straight to the point en vaak nazoekbaar, en toch zijn er mensen die maar 2 punten op mij scoren :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #398 Gepost op: 14-01-2020, 10:08:52 »
De quiz wordt er wel makkelijker voor jou van ;D :P
Nee hoor grapje. Maar @Spacy als je per se je antwoord vaag wil houden kan dat toch ook? Ik stel alleen voor dat je als organisatie ook zou kunnen checken bij iemand of die t niet iets duidelijker wil maken als het echt vaag is.

En wat ik vooral heel stom vind, is als mensen bepaalde antwoorden niet gaan geven omdat het dan te makkelijk zou zijn. Ik bedoel iedereen weet ook dat ik van musicals hou en actief lid geworden ben dit jaar, dan ga ik niet ineens een ander antwoord geven omdat het anders te makkelijk is.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #399 Gepost op: 14-01-2020, 10:41:06 »
Dan zoals beloofd mijn antwoorden met toelichting:

1. Wat was jouw hoogtepunt van 2019?
Zo'n 7000 meter boven zee.
Letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt. In september ben ik naar Londen geweest, en op de heenreis moesten we een kleine kilometer hoger vliegen dan normaal (naar zo'n 700 meter) vanwege turbulentie. Het was het begin van een heerlijke korte vakantie in Londen, dat van het ene naar het andere hoogtepunt ging.
Misschien iets te cryptisch ben ik achter gekomen, hoewel ik dacht dat hij toch makkelijk aan mij toe te wijzen was. 7000 meter impliceert een vliegtuig, en aangezien de meeste vluchten naar boven de 10.000 meter trekken moest het wel een korte vlucht zijn. En aangezien ik genoeg over Londen heb gezegd, en aangezien men toch wel weet dat ik ook van vliegtuigen hou, en omdat mijn antwoorden eigenlijk altijd over reizen gaan, leek mij deze niet al te moeilijk...
Enkel Nieky en D*N hadden dit goed. Kijk ik toch wel van op. Hmm, een fulltime baan... helaas, nog niet, maar zou ik wel graag hebben. En een tripje naar Lissabon staat in ieder geval hoog op de lijst.

2. Wat was jouw dieptepunt van 2019?
Uit eerste hand de tekorten/problemen in de Zorg ondervinden.
Aangezien mijn vader ruim 7 weken in het ziekenhuis heeft gelegen maak je zo vanuit eerste hand mee hoe het op dit moment zoal in de zorg gaat. En het was niet echt best. Weinig tijd voor de patiënten, steeds je een ongeluk zoeken naar een dokter of zuster als je ze nodig hebt, omdat die weer administratief werk hebben, afspraken die niet doorgaan, wachtlijsten. En zo kan ik doorgaan...
Enkel Nieky had dit goed. De meesten hadden het hartinfarct bij mijn vader, maar het ging om zeer ernstige nierproblemen en uitdrogingsverschijnselen. Maar lichamelijk gaat het wel steeds beter!

FORUM
3. Wat is jouw forummoment van 2019?
Mijn forummoment kwam eigenlijk nog eind vorig jaar. Al had ik dit jaar nog een soortgelijk moment.
Deze was inderdaad vaag, maar toch een makkie leek mij. Eind vorig jaar won ik immers de ER-pool, en begin dit jaar de De Mol België pool. Toch 2 duidelijke forummomenten lijkt mij.
Juist geraden door 9 van jullie. Ook tweemaal de fandag? Daar ben ik helaas niet naartoe gegaan...

4. Als je verplicht met een medeforummer zou moeten meedoen aan Lingo, wie zou dat zijn en waarom? *
Daisy, ik denk dat zij heel veel interessante 5-,6- en 7-letterwoorden kent; en tijdens de reclameblokken kan ik mooi naar al haar reisverhalen luisteren.
Ik had wel gedacht dat er meerderen voor haar zouden gaan... Zij is en slim, en weet veel van verschillende landen waarnaar ik graag nog eens zou willen gaan. En gezien haar reisberichten zal ze er vast ook wel uitgebreid over kunnen vertellen.
Frank, Hans, Lucy en Starlight hadden dit juist!

5. Wat is jouw TV moment van 2019?
De publiekspunten voor Israël tijdens het Eurovisie Songfestival.
Dit was dus het antwoord met typefout... Juist op het moment dat ik Zweden wilde gaan typen kwam net op het Journaal de Israëlische vlag in beeld. Stom... Maar goed, ik heb niet heel veel echte hoogtepunten op tv gezien, maar het Songfestival was toch wel het hoogtepunt. En dat kwam tot de climax bij de punten van Zweden (wat ik dus wilde typen)...
Juist geraden door Robbie en Brtdm. Opvallend vaak werd de winst van Verstappen in Duitsland bij mij gezet. Op zich wel te begrijpen, maar ikzelf vond het een echt Daisy-antwoord...

6. Welke ochtendshow op de radio luister jij het vaakst? **
Geen.
Ik heb thuis in de ochtend enkel het Journaal aan. Ik luister eigenlijk alleen naar de radio op het werk, tijdens de Top 2000 en tijdens de Tour de France. Oh ja, en als het toevallig bij iemand in de auto aanstaat...
Robbie, Swifty, Tim, Frank, MV en Starlight hadden dit juist. Overigens, Brtdm, 100%NL zal ik zelf nooit luisteren, wat een verschrikkelijke zender...
Ich bin ein Bärliner!