Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10  (gelezen 64998 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #400 Gepost op: 14-01-2020, 10:41:16 »

7. Wat is jouw favoriete karaoke liedje? ***
Spice Girls - Wannabe
Ik ben zeker geen fan van karaoke, maar als ik wat zou moeten zingen is de keus: een heel mooi liedje (ik noem maar wat: Over de Muur of Für Alle) of een heerlijk fout nummer. Dan zou ik toch gaan voor een echt fout nummer. Ik had 3 nummers in gedachten die ik best mee zou willen en kunnen zingen: Hit me baby van Britney Spears, Barbie Girl van Aqua of Wannabe van de Spice Girls. Ik heb dus gekozen voor de laatste... Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon een leuk nummer om te beluisteren...
Toch nog 1 iemand die het juist had! Goed geraden, Molduck! Overigens, Nena en The Muppets had ik wel verwacht als antwoorden bij mij...

8. Wat jouw blonde moment van 2019?
Boodschappen doen bij een supermarkt, om er vervolgens thuis achter te komen dat ik helemaal niet naar de supermarkt moest gaan maar naar de winkel ernaast voor een verjaardagskaart.
Ik vroeg me in de supermarkt al af wat ik ook alweer moest kopen. Ik had werkelijk geen idee meer... Ik dacht even dat ik gek geworden was.Logisch dus als ik een kaart moest kopen in de winkel die ernaast zit. Thuis gekomen bedacht ik het me pas, en dus moest ik de volgende dag na mijn werk weer langs de winkel...
Juist geraden door Tim, Frank, MV. Wat de kluissleutels aangaan, die mij ook werden toebedeeld: ik heb inderdaad vorig jaar een keer de kluissleutels meegekregen, aangezien ik moest sluiten, maar de keer erop lagen ze dus nog gewoon thuis op tafel, en moest ik ze snel weer thuis ophalen...

9. Wat is het meest bijzondere voorwerp dat je dit jaar hebt gekocht?
Een (officieel?) wapenschild van de Bundesrepublik Deutschland.
Op 30 december 2018 gekocht op mijn werk. Zo wapenschild dat vroeger in West Duitsland bij de grens hing of op belangrijke gebouwen hing.
Tienmaal juist. Leek mij ook wel een weggevertje, ook al heb ik er nooit wat over gepost.

10. Wat is de meest bijzondere droom die jij ooit gehad hebt?
Dat ik samen met een mooie vrouw een van de grootste helden ooit werd nadat wij alle inwoners van een stad van hun ondergang hadden gered.
Dromen onthoud ik nooit zo, maar deze was me wel bijgebleven, zeker ook omdat ik een soortgelijke droom de laatste tijd vaker heb... Ik loop door het winkelgebied van een stad, ontmoet een zeer mooie vrouw, er ontstaat door wat voor reden dan ook een grote brand, wij redden de bevolking, aka helden!
Juist door: Swifty, Tim, D*N, Lucy, MV en Starlight. Meer dan ik van tevoren had gedacht!

11. Je mag 3 dagen lang maar 1 ding eten, wat zal dat dan zijn?
Een BigMac-menu.
Dat kan ik wel 3 dagen eten. Heerlijk! Daarbij heb je in ieder geval ook nog wat frietjes en cola! Dit leek mij een weggevertje, gezien mijn voorliefde voor de Mc...
Robbie, Swifty, Frank, Hans, D*N hadden het juist. Opvallend vaak de nasi bij mij gezet... Dan heb ik toch liever bami. En een salade? Doe maar niet...

12. Wat zou je graag volgend jaar om deze tijd bereikt willen hebben?
Dat mijn vernieuwde ik zich verder heeft ontwikkeld in de ingezette lijn.
Ik zit de laatste paar jaar steeds beter in mijn vel. Mede door een aantal kleine veranderingen. Ik zit minder lang achter de computer, ik heb meer vastigheid qua tijden, ik eet minder veel, ik ben begonnen met meer bruin brood ipv wit brood, ik probeer iedere dag (ook als ik niet moet werken) naar buiten te gaan en minimaal een half uur te lezen, ik zeg vaker 'nee' tegen vragen van anderen, ik schaam mij niet meer voor mijn mening. En dan zijn er vast nog wel wat veranderingen! En hopelijk kan ik deze lijn dit jaar voortzetten!
Lucy had dit als enige goed! Een relatie? Graag, dat lijkt me ook super. Net als de vaste baan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #401 Gepost op: 14-01-2020, 10:58:15 »
Ja sorry hoor, maar ik associeer 7000 meter boven zee niet met een vliegtuig die vliegt naar Londen, maar naar een berg die 7000 meter boven zeeniveau ligt. En volgens mij weten zeer weinig mensen de kruishoogte van lijnvluchten.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #402 Gepost op: 14-01-2020, 11:11:31 »
Ik kwam zelfs nog een bericht tegen met de vliegtuigen waarin LdH zou gaan vliegen, en heb toen nagezocht op welke hoogte deze ongeveer vlogen, en daar stond 4000 meter. Dus toen dacht ik dat 7000 meter wel een langere vlucht zou zijn ::)

Als je met zoveel nazoekwerk nog niet het juiste antwoord kan vinden, is het gewoon te moeilijk.

De quiz wordt er wel makkelijker voor jou van ;D :P
Nah, als Daisy bijv ipv "een Duits waterballet" had ingevuld "De winst van Verstappen in Duitsland" had ik hem alsnog niet per se bij Daisy gezet :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #403 Gepost op: 14-01-2020, 11:14:56 »
Ik kwam zelfs nog een bericht tegen met de vliegtuigen waarin LdH zou gaan vliegen, en heb toen nagezocht op welke hoogte deze ongeveer vlogen, en daar stond 4000 meter. Dus toen dacht ik dat 7000 meter wel een langere vlucht zou zijn ::)

Als je met zoveel nazoekwerk nog niet het juiste antwoord kan vinden, is het gewoon te moeilijk.
Nah, als Daisy bijv ipv "een Duits waterballet" had ingevuld "De winst van Verstappen in Duitsland" had ik hem alsnog niet per se bij Daisy gezet :P

Op dit soort korte vluchten blijven vliegtuig tussen de 7.500 en 9.000 meter hoogte tussen het stijgen en het dalen. 4.000 meter is wel heel laag, maar dat terzijde. Maarja dat weten zeer weinig mensen.

Qua formule 1 had ik wel gelijk de link gelegd met het Duitse waterballet, echter had ik daarbij LdH gekoppeld.

« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 11:23:07 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #404 Gepost op: 14-01-2020, 11:18:13 »
Ik weet nog dat Daisy zo enthousiast was een F1 wedstrijd dit seizoen (in bepaalde bewoordingen) en dat ik zoiets had gepost dat de GP van Amerika met 6 wagens me was bijgebleven. Alleen dat waterballet moest ik nog even terugzoeken of dat de GP van Duitsland was. Door deze post kon het voor mij niet anders dan Daisy zijn :P (maar ja moet je maar net onthouden/weten).

Pfff ik leef nog ... Wat een race.

Samen met Canada 2011 de beste race van deze eeuw. ::jaja::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #405 Gepost op: 14-01-2020, 11:40:49 »
Je moest sowieso nog maar net weten dat Duits waterballet iets met Formule 1 te maken had. Weet ik veel ::rofl::

En ja LdH, iedereen weet dat vliegtuigen normaal op 10 km hoogte vliegen, duh
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #406 Gepost op: 14-01-2020, 12:11:20 »
Je moest sowieso nog maar net weten dat Duits waterballet iets met Formule 1 te maken had. Weet ik veel ::rofl::
Als je googlede op "een Duits waterballet" (echt met "een" erbij, als je alleen "Duits waterballet" deed vond ik het niet) kon ik één nieuwsbericht erover vinden. Maar ik vond het echt iets voor LdH om zo'n antwoord te geven, niet voor Daisy ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #407 Gepost op: 14-01-2020, 12:15:25 »
Als je googlede op "een Duits waterballet" (echt met "een" erbij, als je alleen "Duits waterballet" deed vond ik het niet) kon ik één nieuwsbericht erover vinden. Maar ik vond het echt iets voor LdH om zo'n antwoord te geven, niet voor Daisy ::rofl::

Oh ja ik heb denk ik alleen gegoogled naar Duits waterballet
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #408 Gepost op: 14-01-2020, 12:16:34 »
Het is bij mij soms ook wel zo van 'iets Duits?' -> LdH. Werkte voor het wapenschild, maar niet voor Nena blijkbaar ;D

Ik had Duits Waterballet wel met sport geassocieerd overigens. Maar 7000 meter absoluut niet met vliegen, ik heb een rijtje landen opgezocht waarin bergen van die hoogte liggen, en toen gekeken of daar toevallig iemand op vakantie is geweest.
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #409 Gepost op: 14-01-2020, 12:23:07 »
Het is bij mij soms ook wel zo van 'iets Duits?' -> LdH. Werkte voor het wapenschild, maar niet voor Nena blijkbaar ;D

Ik had Duits Waterballet wel met sport geassocieerd overigens. Maar 7000 meter absoluut niet met vliegen, ik heb een rijtje landen opgezocht waarin bergen van die hoogte liggen, en toen gekeken of daar toevallig iemand op vakantie is geweest.

Ik had precies hetzelfde.  ::jaja::

Bij de berg van Nieky kwam ik uit op Georgië, maar toen dacht van, huh, D*N, Hans en Minke waren toch in 2018 in Georgië geweest?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #410 Gepost op: 14-01-2020, 12:24:37 »
Ja ik ben toevallig thuis in de bergen en wist vrij zeker dat er niemand op een berg van 7000 meter was geweest want dat zijn er maar erg weinig en dat doe je echt niet zomaar even ;)

Mijn familie is toevallig net terug uit Argentinië waar ze op de top van de hoogste berg van Zuid Amerika stonden, die toevallig ook de hoogste berg ter wereld buiten Azië is, en die is niet eens 7000 meter hoog ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #411 Gepost op: 14-01-2020, 12:25:14 »
Ik had precies hetzelfde.  ::jaja::

Bij de berg van Nieky kwam ik uit op Georgië, maar toen dacht van, huh, D*N, Hans en Minke waren toch in 2018 in Georgië geweest?

Niet Hans, Jesper ;)
En als je dat getal googlede met mountain kreeg je meteen Guatemala haha
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #412 Gepost op: 14-01-2020, 12:49:25 »
Niet Hans, Jesper ;)
En als je dat getal googlede met mountain kreeg je meteen Guatemala haha

Oeps ::schaam::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #413 Gepost op: 14-01-2020, 15:03:58 »
Ja dat was wel te doen leek me. Vond ik leuker dan Vulkaan beklimmen in Guatemala als antwoord.
Duits waterballet wist ik meteen wat het betekende, maar wel bij de verkeerde gezet. Dat vond ik dan wel weer een leuke omschrijving.

You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #414 Gepost op: 14-01-2020, 15:20:23 »
Ja maar dat weet je toch alleen als je formule 1 volgt? Het was nauwelijks te googlen als je geen idee hebt waar je naar moet zoeken
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #415 Gepost op: 14-01-2020, 16:48:07 »
ik dacht dat het om een of andere willekeurige voetbalwedstrijd zou gaan...
Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #416 Gepost op: 14-01-2020, 17:27:43 »
Ik wist dat het Guatemala was maar kon het via het forum nergens aan Nieky linken.. :-X
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #417 Gepost op: 14-01-2020, 21:29:50 »
Oh dat had ik al door alleen te zoeken op Guatemala :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #418 Gepost op: 14-01-2020, 21:31:48 »
Oh dat had ik al door alleen te zoeken op Guatemala :P

Als ik de zoekfunctie gebruik zie ik hier niks over Guatemala verschijnen hoor.
Heb heel rebels geen vakantieverslag getypt blijkbaar
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #419 Gepost op: 14-01-2020, 22:22:43 »
Als ik de zoekfunctie gebruik zie ik hier niks over Guatemala verschijnen hoor.
Heb heel rebels geen vakantieverslag getypt blijkbaar

Ik ga je gewoon stalken op twitter, net zoals jij. En maar denken, goh, leuk iemand oprecht geinteresseerd, nee hoor  :P

....

Misschien kunnen we afwisselen Lucy, jij het ene jaar, ik de ander (tot we het zat zijn of het forum wordt opgeheven ;)) Ik moet en zal nog een keer op het podium eindigen. ::jaja::