Auteur Topic: [CL] Dag 0: Het plan  (gelezen 29844 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2020, 20:50:04 »
In dat geval ga ik weer even nadenken of mijn tactiek dan nog zin heeft.

In dat geval: is er iemand die zichzelf misschien wil opofferen? Dan kunnen we de bankdirecteur direct elimineren. Is het een overvaller, mooizo. Is het een gegijzelde, dat is dan vervelend, maar dan is de volgende wel willekeurig gekozen.

Ohnee, dan hebben we nog weinig informatie..
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 20:55:30 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2020, 20:56:39 »
De bankdirecteur mag als ie uitgeschakeld wordt zelf een opvolger aanwijzen dus dat werkt ook niet :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2020, 20:56:54 »
Ik vind het een prima idee om te loten!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2020, 20:57:17 »
De bankdirecteur mag als ie uitgeschakeld wordt zelf een opvolger aanwijzen dus dat werkt ook niet :P

Daarom juist wel, een gegijzelde weet namelijk niks.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2020, 21:00:17 »
Daarom juist wel, een gegijzelde weet namelijk niks.
Maar dan kan iedereen nu toch ook gewoon random stemmen? 28 van de stemmers weten nu ook niets, vrijwel net zo random.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2020, 21:02:03 »
Het loten is geen slecht idee, maar het zou stom zijn om op een overvaller te stemmen.
Ik denk dat ik zelf iemand ga kiezen op basis van wat er nu allemaal wordt gezegd. Gewoon iemand random kiezen die misschien nog niks heeft gezegd, heeft denk ik ook geen zin.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2020, 21:05:53 »
Ja als we informatie willen halen uit de stemmen, kan random stemmen wel. Maarja, die overvallers zijn ook niet dom. En we blijven met een onzekerheid over.
Vandaar mijn voorstel om er zeker van te zijn dat de Directeur volledig willekeurig is. Ik weet zeker dat we anders vroeg of laat de Directeur gaan elimineren, in de hoop iets meer te weten te komen. En uiteindelijk schieten we daar waarschijnlijk niks mee op.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2020, 21:06:19 »
Mwah ik ben niet zo'n fan van loten. En opzich hebben we nog wel even om te beslissen  ;D
Frankje Lapi

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2020, 21:09:23 »
We kunnen ook 5 mensen loten en vervolgens stemmen op een van die 5.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2020, 21:09:58 »
Tot zover mijn plan om dit spel lekker onopvallend vanaf de zijlijn te bekijken..   ::trots:: ::pinokkio::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2020, 21:10:08 »
Natuurlijk is het wel zo dat als we random stemmen en de overvallers allemaal op dezelfde stemmen die een overvaller is, de kans inderdaad groter is dat het een overvaller zal zijn. Dus de bankdirecteur is dan zeer waarschijnlijk een overvaller.
Misschien is het loten juist wel een goed idee. Ik ga er nog eens even over nadenken.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2020, 21:12:00 »
We kunnen ook 5 mensen loten en vervolgens stemmen op een van die 5.

Ja zoiets zou ik ook wel fijn vinden  ::ok:: dan heb je een mix van loten en stemmen
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2020, 21:13:29 »
Voor jullie aan het werk gaan moet er een leider van de groep gekozen worden.

Wie wil bankdirecteur ad interim worden? Barst los!  ::bravo::

Tot zover mijn plan om dit spel lekker onopvallend vanaf de zijlijn te bekijken..   ::trots:: ::pinokkio::
::rofl:: Je neemt qua ideeën in ieder geval al aardig het voortouw binnen de groep. Als ik zo de omschrijving lees, is het dan niks voor jou om Bankdirecteur zijn Brtdm haha? :P

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2020, 21:13:54 »
Ja maar we zien wie op wie heeft gestemd. Dus die overvallers gaan echt niet met z'n allen op dezelfde overvaller stemmen... (of juist wel omdat we dat niet verwachten.)

Wel denk ik dat als we een aantal doden hebben (overvallers, gegijzelden) we meer info hebben als we niet random stemmen dan als we dat wel doen.

Ik ben dan ook nog wel benieuwd.  Wie wil er überhaupt directeur zijn? (naast vermoljoen)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2020, 21:15:52 »
Het probleem met loten is dat we geen zekerheid hebben of dit echt de gelootte namen zijn. Loten of gewoon een naam invullen komt op hetzelfde neer. En de overvallers lezen ook mee, dus die moeten wel lef hebben om nu nog op een andere overvaller te stemmen.

Maar ik weet vrijwel zeker dat we in de volgende ronde hierdoor patronen denken te zien die er niet zijn. De theoretische kans blijft groter dat een overvaller wint.

En daarom heb ik liever de zekerheid van de absolute willekeur. We kunnen daarna wel zien of iedereen ook zo heeft gestemd of niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2020, 21:16:32 »
Er wordt gezegd dat de stemming bekend wordt gemaakt: is dat dan x stemt op y en a stemt op b of is dat dan y had zoveel stemmen in totaal en b had er zoveel in totaal?
Want dat is wel een groot verschil als we er informatie willen uithalen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #36 Gepost op: 21-01-2020, 21:17:53 »
Er wordt gezegd dat de stemming bekend wordt gemaakt: is dat dan x stemt op y en a stemt op b of is dat dan y had zoveel stemmen in totaal en b had er zoveel in totaal?
Want dat is wel een groot verschil als we er informatie willen uithalen.

Ik post eerst een overzicht van wie hoeveel stemmen kreeg en daarna volgt de deelnemerslijst met naast de naam van de deelnemer ook de naam waarop diegene gestemd heeft  ;)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #37 Gepost op: 21-01-2020, 21:18:50 »
::rofl:: Je neemt qua ideeën in ieder geval al aardig het voortouw binnen de groep. Als ik zo de omschrijving lees, is het dan niks voor jou om Bankdirecteur zijn Brtdm haha? :P

Nou.. in mijn voorspelling wordt ik dan erg snel gedood door de groep.
Aan de andere kant.. gezien dit voortouw, ben ik ook een makkelijk prooi voor overvallers.

Dusja, wat maakt het ook uit. (Nog steeds liever willekeur)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #38 Gepost op: 21-01-2020, 21:19:20 »
Ik post eerst een overzicht van wie hoeveel stemmen kreeg en daarna volgt de deelnemerslijst met naast de naam van de deelnemer ook de naam waarop diegene gestemd heeft  ;)
Ok. Dat wilt dus zeggen dat de overvallers waarschijnlijk niet met z’n allen op dezelfde gaan stemmen. Ze kunnen natuurlijk wel opsplitsen in groepen zodat het minder opvalt.

EDIT: ze kunnen bijvoorbeeld zeggen:
3 op persoon A
2 op persoon B
En 1 op persoon C
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 21:21:20 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2020, 21:20:49 »
Als iemand op het goede spoor van de overvallers zit, en die persoon word er uit gestemd, kunnen we zien wie er op hem heeft gestemd. Daar zullen dan waarschijnlijk overvallers tussen zitten.