Auteur Topic: [CL] Dag 0: Het plan  (gelezen 29884 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
[CL] Dag 0: Het plan
« Gepost op: 21-01-2020, 19:54:58 »


11 september 2001
 
Totale chaos. Deze dag staat waarschijnlijk in heel veel mensen hun geheugen gegrift. De wereld stond een paar uur volledig stil, een van de grootste terroristische aanslagen vond plaats. Het o zo machtige Verenigde Staten leek heel even een machteloze natie. In deze context schetsen we het verhaal van Convans en Mitchkox.
 
Convans is in augustus 2001 net 23 geworden en heeft een diploma als business analyst op zak. Zijn grote talent was zeer snel zaken kunnen observeren en verwerken en op een goed georganiseerde manier plannen tot uitvoering laten komen. Mitchkox wordt in oktober 2001 23 jaar en ook hij is net afgestudeerd. Als wiskundige wordt hij geprezen voor zijn analytisch inzicht. Het kraken van codes en schaken zijn eigenlijk zijn enige 2 hobby's.
 
De aanslag op de WTC torens lijkt een ver-van-hun-bed-show, maar waar anderen vooral de gruwel van deze daden benadrukken, tonen Convans en Mitchkox weinig emoties. Ze zijn zelfs enthousiast over het feit hoe 'makkelijk' een van de grootste overheden van de wereld compleet belachelijk gemaakt kan worden.
 
 
21 maart 2009
 
Jaren gaan voorbij en Convans en Mitchkox leiden een prachtig leven. Ze trekken naar Duitsland en richten daar hun eigen bedrijfje op in 2003. Ze bundelen hun krachten en ontwikkelen een programma die de beurs enigszins voorspelt. Mitchkox houdt zich bezig met de technische kant en Convans zorgt dat het bedrijf succesvol wordt.
 
Tot die 21ste maart 2009. De zaken gaan al jaren goed, maar dan stort hun wereld in. De beurs crasht volledig en hun bedrijf haalt de lente van 2009 niet. Hebben ze teveel risico genomen? Beiden zijn er heilig van overtuigd dat ze geflikt zijn door alles en iedereen. De hele bankenwereld was zodanig corrupt dat het systeem ooit moest barsten. Convans en Mitchkox waren wel slim, maar jammer genoeg ook naïef. Ze vertrouwden de verkeerde mensen en hadden het geloof in de overkoepelende overheid.
 
Op deze dag knapte er iets in het hoofd van Convans. Hij kon niemand meer vertrouwen en richtte zijn woede tegenover alles en iedereen. Hij had werkelijk alles verloren en had zelfs geen onderdak meer. Ook Mitchkox was bijna volledig gepluimd. Gelukkig huurde hij nog een klein appartementje in Frankfurt. Hij stelde voor dat zijn goede makker Convans daar een tijdje zou verblijven.
 
En zo geschiedde. Convans beïnvloedde Mitchkox met zijn grote woede en revanchegevoelens. Convans was zo kwaad dat hij terug wilde vechten voor al het onrecht dat hem is aangedaan. Toen dacht hij terug aan de aanslag op de WTC torens. Hij wilde ook een overheid belachelijk maken en zich wreken. Heel de wereld moest erover praten! Hij nam de krant en zag dat er plannen waren om de ECB te bouwen in Frankfurt (De Europese Centrale Bank). 'Waarom overvallen we niet de ECB en stelen we enkele miljoenen van Europa?', vroeg hij aan Mitchkox. Mitchkox dacht dat hij aan het lachen was, maar in de weken volgend op dit absurde idee, werden effectieve plannen gemaakt en ook Mitchkox begon te geloven dat dit mogelijk was.





« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:27:43 door D*N »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2020, 19:55:18 »
22 maart 2009 - 27 december 2019
 
Meer dan 10 jaar. Zoveel geduld hadden ze om hun plan tot in de kleinste details waterdicht te maken. Het doel was simpel, de ECB overvallen en honderden miljoenen euro's stelen. Het motief? Pure wraak op alles en iedereen. Ze voelden zich in de steek gelaten en ze wilden in de geschiedenisboeken terechtkomen. Hadden ze daar veel voor over? Ja, het doel heiligt de middelen. Er konden slachtoffers vallen.
 
Convans en Mitchkox waren zodanig geobsedeerd dat ze zich inwerkten in het bedrijf die instond voor de bouw van het nagelnieuwe gebouw. Mitchkox werkte als projectingenieur en Convans stond in voor de financiering en budgetplanning. Beiden waren perfect op de hoogte over dit gebouw. Bij de opening op 18 maart 2015 hadden ze zodanig veel kennis over hoe het gebouw in elkaar zat dat ze zich eigenlijk al klaar voelden om de bank te overvallen, maar wie gaat de bank overvallen?

Zelf moesten ze natuurlijk van buitenaf alles in goede banen leiden dus de volgende stap in het plan was om de perfecte overvallers te vinden. Die zoektocht ging toch moeilijker dan gedacht, de meeste professionele overvallers waren criminelen en dat soort personen wilde Convans zeker niet in zijn team hebben.

De oplossing kwam er bij toeval. Convans was een grote fan van Wie is de mol en dat bracht hem tot nadenken. Andere molloten staan bekend om hun inzicht en gedrevenheid. Dit zijn belangrijke eigenschappen voor het overvallen van een bank. Convans deelde regelmatig zijn inzichten op het wiesidemol.com forum en zo werd de oplossing gevonden. Waarom laten we deze forummers niet onze overvallers zijn? Mitchkox was nog niet helemaal overtuigd,  maar na verloop van tijd meldde hij zich ook op het forum. Het doel? Personen in de gaten houden op zoek naar de ideale overvallers.

Convans was hier meer dan 4 jaar mee bezig. Mitchkox een kleine 2 jaar. Uiteindelijk eind 2019 hadden ze hun lijstje klaar, maar dat lijstje bleek veel groter dan gedacht. Dat bracht hen op ideeën…

We laten op het moment van de overval alle potentiële overvallers in de bank aanwezig zijn en laten de gegijzelden ook nog een kans om met het geld ervandoor te gaan.

Het plan was simpel. Op 21 januari 2019 om 8:30 gaat de ECB open. Op die dinsdag is er net een vergadering gepland in Straatsburg waar alle belangrijke leden bij moeten zijn. Dit wil zeggen dat de bank onderbemand is. Toevallig was er op die dag ook een betoging gepland in Frankfurt, de bevoegde beveiligingsdiensten werden vooral daar ingezet. Dit was het ideale moment om te zorgen dat het ECB in lockdown ging.

De gekozen overvallers werden gebriefd over het hele plan. Die dinsdag om 9:00 moesten zij aanwezig zijn in het gebouw. Wat zij niet wisten is dat ook alle andere potentiële overvallers met een list in het bankgebouw werden gelokt. De uitleg die de overvallers kregen was ook schaars. Ze hadden zich waarschijnlijk wel wat anders voorgesteld na zo'n lange voorbereiding van Convans en Mitchkox.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2020, 19:55:55 »
21 januari 2020

Om 7:00 volgde nog een korte briefing. De overvallers zouden allemaal in het gebouw aanwezig zijn om 9:00. Hoe en waarom werd hen allen persoonlijk meegedeeld. Ook de andere 28 potentiële overvallers maakten zich klaar om richting de ECB te trekken.

Even voor 9:00 was er niets merkbaar in de ECB. Het leek een normale dag te worden. Er was weinig volk in het gebouw. Een loodgieter herstelde de toiletten, veel van het personeel was nog niet aangekomen, een stagiair begon aan zijn eerste dag, …

Tot er plots een luide knal te horen was net voor de ingang. De weinige security aanwezig stormde richting ingang op dat zelfde moment klonken 2 schoten van aan de grote zaal bij de ingang. 3 medewerkers zaten helemaal onder het bloed. Nog geen seconde later ging het ECB in lockdown. Metalen platen zetten alle ramen en deuren af en uit een luidspreker klonk eerst een muziekje:


Daarna sprak een luide mannenstem: ‘34 personen zitten hier opgesloten, 3 medewerkers werden jammer genoeg vermoord. De lichamen moeten zo snel mogelijk naar de koelcel verplaatst worden. Jullie zijn hier niet toevallig. Ieder van jullie werd zorgvuldig geselecteerd. Als jullie alle instructies gedetailleerd volgen, kunnen jullie hier levend uitgeraken met heel veel geld. Onder jullie zitten 6 overvallers, zij wisten al veel langer dat dit ging gebeuren, maar geen paniek ook zij wisten niet dat de rest van jullie niet per toeval hier is terechtgekomen.

Jullie hebben allen kwaliteiten in huis om een bank te overvallen. Straks doen jullie allemaal een oranje pak aan. Waag het niet om iemand fysiek aan te vallen of je wordt meteen geliquideerd. Bij binnenkomst werden jullie allemaal gefouilleerd, zo werd een soort van chip ingeplant. Wij kunnen jullie op elk ogenblik gif toedienen. Wanneer de chip er gewelddadig uitgehaald wordt, spat hij open en ga je ook binnen de 25 seconden dood.

Iedereen krijgt dus een oranje pak, een masker en een geweer. Enkel de overvallers zullen een echt geweer hebben, maar de geweren zijn onmogelijk te onderscheiden. Voor jullie aan het werk gaan moet er een leider van de groep gekozen worden. Deze persoon heeft de eindbeslissing wanneer er een persoon door de groep gelyncht wordt en er zich een gelijke stand voordoet. Deze persoon mag zich plaatsvervangend bankdirecteur noemen. Cupido duidt ook een koppel aan. De andere rollen treden pas in werking vanaf dag 1! De overvallers laten iedereen dus nog in leven vannacht!

Wie wil bankdirecteur ad interim worden? Barst los!  ::bravo::

Stemmen kan tot woensdag 22 januari 2020 20:00! Graag jullie stem naar Mitchkox en Convans sturen! Je mag je stem ook wijzigen tot morgenavond 20:00!

Deelnemerslijst:
1. Kaaasje
2. belg
3. FrankLapidus
4. Molduck
5. D*N
6. MV
7. Miek1999
8. Swifty
9. Vermoljoen
10. LdH
11. Lucy
12. Bjorrn
13. Jann
14. SpacyColours
15. TimvDons
16. Jacco
17. B&W
18. Nieky
19. SanderFMC
20. Daisy
21. Tim579
22. Dikke Controleur
23. Robbieazerty
24. MoleBuster
25. Linus
26. Lama1997
27. L Lawliet
28. Focus
29. mrchipie
30. Brtdm
31. Hautoa
32. Mollenmania
33. de_witte
34. ennasil

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2020, 19:57:26 »
Geen paniek, niet elke dag zal zo'n lang verhaal worden, maar er moest toch een inleiding komen nu  ::rofl::

Laat de discussie maar beginnen!

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2020, 20:10:11 »
Dit is heel origineel en tof bedacht! Mijn complimenten!
Bij deze stel ik me kandidaat, ik ga hier niet teveel zagen, dus stem maar gewoon op mij ::tandpastasmiley::
Als ik toch en reden zou moeten geven: ik ben nog niet zolang actief aan het meeschrijven op dit forum, dus ik ben heel neutraal in het maken van eindbeslissingen, als ik die zou moeten maken.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 20:12:56 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2020, 20:15:34 »
Wow staan we hier met zn allen. Sta ik in mijn oranje pak naar al die anderen in oranje pakken te kijken... Wat was het druk in de bank. Waar moet ik beginnen? Wie ziet er betrouwbaar uit voor plaatsvervangend bankdirecteur? Hey iemand stelt zich al kandidaat.. Maar wat moet ik daar eigenlijk mee. Ik heb nog geen idee. Eerst maar eens wat meer over mensen te weten komen. Zijn er nog meer geïnteresseerden?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2020, 20:18:11 »
Kijk, superleuk idee om 34 molloten in te zetten voor een bankoverval, maar jullie zorgen toch wel dat er hier een tv aanwezig is, zodat we zaterdag gewoon kunnen blijven kijken? #prioriteiten.

Maargoed, een bankdirecteur dus. Aangezien we nog helemaal niets weten, kunnen we volgens mij net zo goed volledig willekeurig gaan stemmen. En natuurlijk wil iedereen meer macht, overvaller of gegijzelde. Maar waarschijnlijk zul je daar vroeg of laat een prijs voor moeten betalen.

Het enige wat mij wel grappig lijkt is als de Dikke Controleur Bankdirecteur wordt, gewoon voor het plaatje.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2020, 20:20:58 »
Is het niet een idee om gewoon te loten om een bankdirecteur te kiezen. Dat gaat dan helemaal random. Ik heb via naamloten.nl geloot en daar kwam
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
uit. Als iemand anders wil loten vind ik dat ook goed, of als jullie een ander idee hebben  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2020, 20:31:02 »
Ik vind loten best een goed idee. Maar dan moet ook iedereen stemmen op degene die het vaakst geloot wordt.

Momenteel zijn er 6 mensen die meer weten dan de rest. Als iedereen gewoon willekeurig een stem uitbrengt is de kans het grootste dat een overvaller Bankdirecteur wordt. Dus mocht het zover komen dat we iemand zullen moeten elimineren, dan wordt dat waarschijnlijk de Bankdirecteur.

Als we willekeurig, maar wel massaal op dezelfde stemmen is de kans kleiner dat de Bankdirecteur een overvaller is en is de kans groter dat deze langer overleefd. Het enige punt is, wie bepaald deze willekeurige persoon?

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2020, 20:36:30 »
Het enige punt is, wie bepaald deze willekeurige persoon?
Als we de persoon, die gaat loten om deze willekeurige persoon te bepalen, een screenshot laten sturen met bewijs dat de persoon die hij/zij hier neerzet, ook echt de persoon is die hij/zij heeft geloot, kun je niet valsspelen (tenzij je heel lang doet om een screenshot te sturen, maar dat valt op)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 20:38:08 door Jacco :) »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2020, 20:37:33 »
Wat een verhaal, waar zijn we in beland! :o geniaal die Convans en Mitchcox! ::bravo::

Iedereen ziet er even schuldig of onschuldig uit in zijn/haar oranje pakkie. Geen idee wie we als directeur moeten benoemen. Wat mij betreft wel iemand die het ook wil zijn. Nog meer gegadigden naast Vermoljoen?

Edit: goed punt BRTDM. Loten geeft een betere kans op een neutrale directeur inderdaad ::ok::


Degene die loot kan evt ook een filmpje maken van de loting? Met getuigen via beeldbellen of zo?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 20:39:06 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2020, 20:39:58 »
Het enige wat ik hier wil bereiken is dat we geen enkele reden hebben om de Bankdirecteur te verdenken. En dat kan alleen als deze volledig willekeurig gekozen wordt. Dan is de kans 28/34 dat dit een gegijzelde is.

Een idee: het aantal mensen dat om 23:30 vanavond online is gedeeld door 10 is het nummer van de persoon op wie we massaal gaan stemmen. Daar heeft niemand hier invloed op en kan niemand nu weten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2020, 20:41:00 »
Geen paniek, niet elke dag zal zo'n lang verhaal worden, maar er moest toch een inleiding komen nu  ::rofl::

Laat de discussie maar beginnen!
Leuk geschreven, er kwam na seizoen 4 ook een seizoen 5 en 6 van la Casa toch?  ::vergroot:: misschien kunnen ze jullie vragen voor de scripts :P

Om even in de sfeer te komen nog even deze:



Het enige wat mij wel grappig lijkt is als de Dikke Controleur Bankdirecteur wordt, gewoon voor het plaatje.
::rofl:: ::rofl::

Ik kan me er op zich wel in vinden om te loten hoor, tenzij er echt iemand is die zegt ik wil graag bankdirecteur worden?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2020, 20:41:44 »
Een idee: het aantal mensen dat om 23:30 vanavond online is gedeeld door 10 is het nummer van de persoon op wie we massaal gaan stemmen. Daar heeft niemand hier invloed op en kan niemand nu weten.
::ok::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2020, 20:42:21 »
Ik weet niet of ik loten wel zo’n goed idee vind. Als iedereen zelf kiest wie hij of zij als leider/burgemeester wil, dan kan je aan de stemmen al iets proberen af te leiden. Door met iedereen voor een bepaalde speler te stemmen, valt dat weg. Het blijft sowieso gissen aan het begin, maar we kunnen sneller aan de gang met het speuren als we gewoon even kijken hoe het loopt en het niet af laten hangen van kansberekening.

Btw, tof intro, goed geschreven! ::respect:: ::bravo::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2020, 20:43:44 »
Maar als de 6 overvallers op dezelfde stemmen heb je voor 1 persoon al 6 stemmen, en als de rest willekeurig stemt is de kans klein dat die 6 stemmen worden ingehaald.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2020, 20:45:45 »
"Geen fysiek geweld"

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2020, 20:46:56 »
Wij kunnen niet zien wie op wie stemt. Als iedereen individueel kiest is er weinig zekerheid. En daar houden we niet van, dus elimineren we vroeg of laat de Bankdirecteur. En dan blijft er weinig te herleiden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2020, 20:47:27 »
Als we dan meteen weten wie de zes overvallers zijn dan zou ik de overvaller als leider zeker voor lief nemen ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 0: Het plan
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2020, 20:48:04 »
Wij kunnen niet zien wie op wie stemt. Als iedereen individueel kiest is er weinig zekerheid. En daar houden we niet van, dus elimineren we vroeg of laat de Bankdirecteur. En dan blijft er weinig te herleiden.

Hier wil ik wel even op reageren! De stemming wordt iedere dag bekend gemaakt hoor  ;)