Auteur Topic: Alles over Pokémon!  (gelezen 8042 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Alles over Pokémon!
« Gepost op: 22-01-2020, 13:34:33 »
Ik kon geen Pokémon topic vinden, dus hierbij een topic over één van de grootste videogame/anime/manga etc. series ever.  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2020, 13:42:18 »
First!

Arcanine is de beste Pokémon ever.
HG/SS zijn de beste Pokémon games ever.
PMD is ook echt super leuk en ik ben mega blij dat ze dat gaan remaken voor de Switch.

 ::joehoe:: ::bravo::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2020, 13:47:14 »
Arcanine is overrated tbh, leuk maar te overhyped.

HG/SS beste pokemon games kan ik wel inkomen ja ::jaja::. Alles bij elkaar zijn die echt top.

PMD is geweldig, maar dan vooral de tweede ::love::. Ik ben nog een beetje neutraal over de remake.


Ik heb overigens Sword/Shield niet gekocht uiteindelijk ondanks de hype die ik had van tevoren. Teveel negatieve reviews en de switch is zo duur, dus ik weet niet of het het wel waard is zeg maar...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2020, 14:45:39 »
Hey een Pokémon topic. Misschien leuk om eens te filosoferen. Als je van alle acht de generaties Pokémon een team mocht samenstellen met 6 Pokémon om Pokémon meester te worden, welke zouden dat dan worden? (en dat is denk ik nog best een lastige vraag gezien er nu ruim 800 van die beestjes zijn :P) (en waarom dan die 6)




Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2020, 14:58:37 »
Zo duur is de Switch toch niet vergeleken met andere consoles?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2020, 15:00:40 »
Zo duur is de Switch toch niet vergeleken met andere consoles?
Wie zei iets over andere consoles?  ::rofl:: 200 euro is gewoon veel geld, en als het spel dan tegenvalt al helemaal
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2020, 15:03:11 »
Oh zo ;D
Ja okee fair
Maar Pokemon Lets Go was leuk hoor
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2020, 18:51:51 »
Hey een Pokémon topic. Misschien leuk om eens te filosoferen. Als je van alle acht de generaties Pokémon een team mocht samenstellen met 6 Pokémon om Pokémon meester te worden, welke zouden dat dan worden? (en dat is denk ik nog best een lastige vraag gezien er nu ruim 800 van die beestjes zijn :P) (en waarom dan die 6)
Oeh, ik ben echt van de oude garde, ik ken eigenlijk alleen de eerste twee generaties van Yellow en Silver. Later ben ik voor de grap nog wel ergens een keer begonnen met Pokémon Black, om weer dat nostalgische gevoel terug te krijgen van Pokémon spelen in een wereld waarvan je de Pokémon nog niet kent. Maar bij elke Pokémon die ik toen tegen kwam dacht ik "wtf is dit nou weer? Een ijsje? Een stel radars? Een lamp die je levensenergie opslurpt?" En ik vond het verhaal van Black (*speelt Pokémon voor het verhaal*) nergens op slaan. De bad guy vond dat we Pokémon met rust moeten laten want ze laten vechten is monstermishandeling, maar daardoor voelde ik me zelf de bad guy want hij had gewoon een punt. Alleen jammer dat hij dan alsnog alle Pokémon wilde vangen en laten vechten of zo, nou ja, heel vaag.

Maar mijn favoriete spel was Pokémon Trading Card Game voor de Gameboy. Dat spel heb ik echt eindeloos lang gespeeld. Mijn favoriete deck bestaat uit de volgende Pokémon (en nog een paar anderen):

1. Dragonair (Resistance voor Psychic/Ghost, geen weakness, en Hyper Beam. Niets verzadigender dan elke beurt een energiekaart van je tegenstander weggooien.)
2. Clefable (Kan met 1 random energiekaart Metronome doen. Oftewel, elke move van de tegenstander, maar dan vaak goedkoper)
3. Jigglypuff (Speciale Gameboykaart, maar ook mijn favoriete personage in Smash Bros games, omdat ik de meester ben van de B+Down move. Ook de beste manier om Giga Bowser mee te verslaan op de GameCube.)
4. Gengar. (Damage counters van de tegenstander verplaatsen)
5. Meowth, ook een exclusieve Gameboy-kaart.
6. Mr. Mime, zijn Poké-power is zeer vaak nuttig.

In Trading Card game moet je natuurlijk een beetje dezelfde types Pokémon in een deck hebben, in tegenstelling tot de RPG-games.

Ik probeer me even te herinneren hoe mijn meest gebruikte opstelling er in Pokémon Black ongeveer uitzag, is alweer een tijdje geleden en ik heb het ook nooit uitgespeeld. Ik weet de officiële namen van die Pokémon niet meer, ik gaf ze zelf altijd mooie en betekenisvolle namen. ;D

1. Groene starter (hoewel ik in Silver altijd Totodile koos)
2. Cactus die ik Dessye heb genoemd, naar een stad in Ethiopië.
3. Die tweede evolutie van die gothic chick.
4. Die muis met witte sjaal. Één van mijn Pokémon heette Serofina, dat was óf deze, óf:
5. Zo'n witte vogel
6. Volgens mij dan toch die lamp, of dat beest met een gat in z'n rug die je ziel opslokt als je erin staart, waar ik me altijd heel ongemakkelijk bij voelde want dat gat was constant in beeld. ::)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2020, 19:54:38 »
Black 2 / White 2 zijn de beste games en vanaf daar ging het bergafwaarts. Ghetsis is de beste villain, maar de Pokémon zelf zijn wat minder. 


Dit is toch gewoon topmuziek.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2020, 20:21:29 door Satanito »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2020, 19:55:26 »
Ik krijg opeens allemaal ideëen voor een online Pokémonspel op RN  ::oink::
You'll never walk alone

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2020, 19:58:14 »
Jaaa ::bravo::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2020, 20:48:01 »
Ik krijg opeens allemaal ideëen voor een online Pokémonspel op RN  ::oink::

Klinkt best tof  ::oink::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2020, 20:51:35 »
Ik weet nog dat ik 6 jaar oud was toen ik voor de eerste keer Pokemon speelde. Ik snapte er helemaal niks van dus ik bleef maar rondjes lopen en rondjes lopen. Toen ik ouder was begreep ik dat je gyms moest verslaan, maar waar de vierde gym precies zat... ik heb het nooit gevonden. ???

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2020, 21:16:18 »
Oeh, ik ben echt van de oude garde, ik ken eigenlijk alleen de eerste twee generaties van Yellow en Silver. Later ben ik voor de grap nog wel ergens een keer begonnen met Pokémon Black, om weer dat nostalgische gevoel terug te krijgen van Pokémon spelen in een wereld waarvan je de Pokémon nog niet kent. Maar bij elke Pokémon die ik toen tegen kwam dacht ik "wtf is dit nou weer? Een ijsje? Een stel radars? Een lamp die je levensenergie opslurpt?" En ik vond het verhaal van Black (*speelt Pokémon voor het verhaal*) nergens op slaan. De bad guy vond dat we Pokémon met rust moeten laten want ze laten vechten is monstermishandeling, maar daardoor voelde ik me zelf de bad guy want hij had gewoon een punt. Alleen jammer dat hij dan alsnog alle Pokémon wilde vangen en laten vechten of zo, nou ja, heel vaag.

En that's where you go wrong ;D. De pokémon van die generatie vind ik zelf ook wat minder over het algemeen (hoewel er zeker ook nog genoeg favorieten in zitten). Het argument over dat ze gebaseerd zijn op rare dingen is stom, want in generatie 1 heb je net zo goed pokémon die op dezelfde soort rare dingen zijn gebaseerd, en dat vind iedereen maar oké ;D.

Het verhaal van Black & White is één van de beste over de gehele pokémon serie. Juist ook dat je bij jezelf die vraag stelde van....wacht, ben ik de bad guy? Is wat het mede goed maakt. Team Plasma staan voor een nobel doel en dragen dit ook uit, maar zijn heerlijk hypocriet. Uiteindelijk blijkt dat Ghetsis (de leider van Team Plasma) de organisatie gebruikt voor zijn eigen gewin en het PETA statement voor hem gewoon een cover was. De arme idealistische N is hiervoor gebruikt :\'(.

Maar misschien komt het omdat je hem nooit hebt uitgespeeld ;)

Ik krijg opeens allemaal ideëen voor een online Pokémonspel op RN  ::oink::
Jaaa ::hyper::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2020, 21:24:01 »
Het verhaal van Black & White is één van de beste over de gehele pokémon serie. Juist ook dat je bij jezelf die vraag stelde van....wacht, ben ik de bad guy? Is wat het mede goed maakt. Team Plasma staan voor een nobel doel en dragen dit ook uit, maar zijn heerlijk hypocriet. Uiteindelijk blijkt dat Ghetsis (de leider van Team Plasma) de organisatie gebruikt voor zijn eigen gewin en het PETA statement voor hem gewoon een cover was. De arme idealistische N is hiervoor gebruikt :\'(.
::love:: ::love:: ::love::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #15 Gepost op: 22-01-2020, 21:43:13 »
Ik weet nog dat ik 6 jaar oud was toen ik voor de eerste keer Pokemon speelde. Ik snapte er helemaal niks van dus ik bleef maar rondjes lopen en rondjes lopen. Toen ik ouder was begreep ik dat je gyms moest verslaan, maar waar de vierde gym precies zat... ik heb het nooit gevonden. ???
Haha, zo herkenbaar. :P Ik heb in Silver eindeloos lang vastgezeten omdat je zo'n boompje om moest hakken, maar ik had geen idee hoe je dat moest doen. Pas veel later kom je daar dan ineens achter.

Je had ook zo'n bug waarmee je Pokémon kon klonen, en iedereen deed dat toen en ging ze daarna ruilen.

Dat heeft me wel een keer een trauma opgeleverd met een Omanyte.

Ik was toen eens op vakantie op een camping Silver aan het spelen, en een jongen zag dat ik een Mew had. Die had ik dan weer via/via van iemand gekregen. Die wilde hij wel hebben, en dan had hij voor mij een Omanyte. We zouden ze eerst ruilen, daarna klonen, en dan weer terug ruilen. Dus ik gaf hem mijn Mew, en ik kreeg zijn Omanyte. Die Omanyte heette Oma, ook nog. Afijn, net toen we ze wilden klonen, moest hij ineens weg, gaan eten of zo. Daarna zou hij weer langskomen. Maar ik heb dat joch nooit meer teruggezien, en hij heeft dus mijn Mew gejat.

Ik besef me nu ineens dat dit dan de verhalen zijn die wij later aan onze kleinkinderen gaan vertellen. ;D

@D*N: Ah, maar ik bedoelde ook niet te zeggen dat Pokémon uit die generatie raarder zijn dan anderen, maar dat ik ze als raarder ervaarde omdat ik bij Black een stuk ouder was. :P Dat was ook waarom ik het ging spelen, om die ervaring van m'n jeugd weer te beleven, maar dan vanuit een ander perspectief. Toen ik als kind Silver speelde, was Lickitung gewoon Lickitung, en Jynx gewoon Jynx. Daar stelde ik geen vragen over, daar hechte ik geen oordeel aan - dat was gewoon zoals het was, punt. En zo zullen ze voor mij ook altijd blijven. Bij Black was ik ouder en beleefde ik het compleet anders. Hetzelfde als dat ik toen ook niet meer een half jaar vastzat vanwege een boompje, of een snotjoch zou laten avondeten terwijl hij mijn zeldzaamste Pokémon heeft.

En het verhaal, ik weet niet of het zo bedoeld was, maar op mij kwam het juist over alsof de makers dat idee van "Pokémon laten vechten is slecht voor ze" belachelijk wilde maken door dat aan de bad guy te koppelen. Maar ik heb inderdaad het einde nooit gezien. ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #16 Gepost op: 22-01-2020, 21:47:11 »
Ik was toen eens op vakantie op een camping Silver aan het spelen, en een jongen zag dat ik een Mew had. Die had ik dan weer via/via van iemand gekregen. Die wilde hij wel hebben, en dan had hij voor mij een Omanyte.
Ik had ooit op Chrystal een mew en een celebi omdat iemand die wel met me wilde ruilen. Jaren later ging ik mn cassette weer eens spelen bleek alle data gewist :(

Die bug ken ik trouwens niet ;D ken wel Missingno bug van Red. Dat je oneindig Rare Candies kon krijgen  ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #17 Gepost op: 22-01-2020, 21:49:26 »
@D*N: Ah, maar ik bedoelde ook niet te zeggen dat Pokémon uit die generatie raarder zijn dan anderen, maar dat ik ze als raarder ervaarde omdat ik bij Black een stuk ouder was. :P Dat was ook waarom ik het ging spelen, om die ervaring van m'n jeugd weer te beleven, maar dan vanuit een ander perspectief. Toen ik als kind Silver speelde, was Lickitung gewoon Lickitung, en Jynx gewoon Jynx. Daar stelde ik geen vragen over, daar hechte ik geen oordeel aan - dat was gewoon zoals het was, punt. En zo zullen ze voor mij ook altijd blijven. Bij Black was ik ouder en beleefde ik het compleet anders. Hetzelfde als dat ik toen ook niet meer een half jaar vastzat vanwege een boompje, of een snotjoch zou laten avondeten terwijl hij mijn zeldzaamste Pokémon heeft.
Ja oké makes sense. Natuurlijk ervaar je het anders wanneer je ouder bent ::jaja::. Ik heb ooit ook nog de originele blue gespeeld, die ervaarde ik ook wel anders dan bijvoorbeeld pokemon sun ;D.

Citaat
En het verhaal, ik weet niet of het zo bedoeld was, maar op mij kwam het juist over alsof de makers dat idee van "Pokémon laten vechten is slecht voor ze" belachelijk wilde maken door dat aan de bad guy te koppelen. Maar ik heb inderdaad het einde nooit gezien. ;)
Dat wordt dus uiteindelijk duidelijk gesplitst tussen N (wou echt pokémon bevrijden=goed) en Ghetsis (wou gewoon macht=slecht) ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #18 Gepost op: 22-01-2020, 22:14:10 »
Dat wordt dus uiteindelijk duidelijk gesplitst tussen N (wou echt pokémon bevrijden=goed) en Ghetsis (wou gewoon macht=slecht) ;).
Ah, dat verklaart wel een hoop. Zeker mooi! :)

Maar heb je dan niet dat je aan het einde alsnog het gevoel hebt dat je zelf een bad guy bent? Want dat vind ik dan dubbel, als het moraal is dat Pokémon bevrijd moeten worden, en dan sta je daar met je "gotta catch em all". Of is het moraal eigenlijk dat wilde Pokémon aanvallen, uit hun natuurlijke habitat rukken, hele familiebanden verscheuren om ze op te sluiten op een computer (en ze daar kunt verwijderen ::oink:: ), en tot bloedens toe laten vechten voor je eigen geld en glorie, allemaal oké is, zolang je verder maar wel lief tegen ze bent?

Die bug ken ik trouwens niet ;D ken wel Missingno bug van Red. Dat je oneindig Rare Candies kon krijgen  ::rofl::
Bij mij op het schoolplein had op een gegeven moment binnen no-time iedereen een level 99 Mewtwo dankzij die bug. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Alles over Pokémon!
« Reactie #19 Gepost op: 22-01-2020, 22:29:53 »
Tijd voor een kort quizje. Net als in de TV serie. Hoe heet deze Pokémon?

Het is...?