Auteur Topic: [CL] Dag 2: Eerste slachtoffer  (gelezen 51300 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #180 Gepost op: 24-01-2020, 14:50:20 »
- MollenvangR-art droomde dan weer weg over hoe zijn favoriete club: Manchester United hun glorietijd beleefde.

Om even deze erbij te pakken. De bijnaam van Man united is: The Red Devils. De rode Duivels is de bijnaam van het Belgisch voetbalelftal. Is een van de overvallers een Belg? (of misschien wel Belg zelf?)  ::vergroot:: ::vergroot::

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #181 Gepost op: 24-01-2020, 14:59:27 »
Is er nog een Belg?

Edit: Convans natuurlijk

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #182 Gepost op: 24-01-2020, 15:01:10 »
Is er nog een Belg?

Edit: Convans natuurlijk
En Robbie :P (zijn er misschien nog wel meer?) Zitten ook mensen bij hier die ik niet ken :P (en mocht ik gekilld worden door de overvallers, kwam ik dan te dichtbij de oplossing van deze hint? :P)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 15:05:02 door MollenvangR-Art »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #183 Gepost op: 24-01-2020, 15:02:26 »
nee hoor, maar dacht dat we vriendjes waren en dat we goed zaten maar gister zag ik opeens dat je op mij ging wat ik ook raar vind is dat je af en toe 1 zinnetje zegt en dan weer paar uur weg bent zonder meer uitleg te geven waarom je bijvoorbeeld eerst op mij stemde als direceur en we soortvan vriendjes waren en daarna opeens vol op mij ging stemmen richting het einde, omdat je zag dat meerdere op mij gingen?
Zonder meer uitleg? Ik heb uitgelegd in het topic waarom ik jou in mijn top 3 had zitten hoor. Dat had met name te maken na jouw discussie met Lucy.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #184 Gepost op: 24-01-2020, 15:08:30 »
ik weet eigenlijk nog niet echt op wie ik wil stemmen. zit wel nog steeds met kaaasje in mn hoofd vanwege het stemmen op mij maar zonder uitleg en iets te zeggen. voor de rest zit ik ook met lama in mn hoofd aangezien ze eerst op mij stemde voor directeur en we soortvan vriendjes waren en daarna opeens tegen het einde aan switchte en op mij stemden op eruit te gaan misschien omdat ze een overvaller is en ze de stemmen moesten verdelen over mij en molebuster.
en de witte vindt ik ook verdacht  vanwege onderandere de analyse van de dikke controleur en dat mocht hij een overvaller zijn op mij stemde vanwege het verdelen tussen mij en molebuster
Zonder meer uitleg? Ik heb uitgelegd in het topic waarom ik jou in mijn top 3 had zitten hoor. Dat had met name te maken na jouw discussie met Lucy.
oke maar blijf het raar vinden en je staat daarom ook op mn lijstje

maar het blijft moeilijk :-\\

chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #185 Gepost op: 24-01-2020, 15:11:34 »
Ik weet het ook echt niet.

Enerzijds is het misschien verstandig om naar stemgedrag te kijken, anderzijds zou het zomaar kunnen dat een overvaller alsnog op MoleBuster heeft gestemd.

Dus misschien stem ik wel weer gewoon Mrchipie, of misschien Lucy, omdat ik die twee gisteren sterk verdacht en het gewoon echt niet weet nu.
Frankje Lapi

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #186 Gepost op: 24-01-2020, 15:13:21 »
Zeg Frank ga anders even je mond spoelen of zo :-*

Ik ga denk ik op LdH stemmen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #187 Gepost op: 24-01-2020, 15:15:13 »
Pfff dit spel gaat iets te snel voor mij met zoveel spelers. Ik moet ook nog werken en heb nog andere dingen te doen.. Ik heb nog steeds niet bij kunnen lezen. :(

Ik zal nog even uitleggen. Ik zag wat posts van MrChippie en vond die verdacht overkomen. Ik weet zelfs niet meer precies waarom. Toen zag ik dat iemand anders dat ook vond en dat vond ik eigenlijk ook verdacht dat anderen daar in meegaan (logica ver te zoeken maar goed..). Veel verder ben ik niet gekomen want ik moest ook nog werken... Toen dacht ik al als ik op mrchippie ga stemmen en nog steeds niet bijgelezen ben komt het misschien wel verdacht over, maar dacht so be it.

Zo nu weer verder en dan hopelijk de laatste pagina's straks nog lezen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #188 Gepost op: 24-01-2020, 15:18:05 »
Dus misschien stem ik wel weer gewoon Mrchipie, of misschien Lucy, omdat ik die twee gisteren sterk verdacht en het gewoon echt niet weet nu.
lucy en ik zijn het beide niet denk ik, maar ik zou ook beetje kijken naar hoe de rest van de middag/avond verloopt en ik zou kijken naar de analyse van de dikke controleur
Zeg Frank ga anders even je mond spoelen of zo :-*
wooow dit is wel erg hard
chipsverslaafde <3

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #189 Gepost op: 24-01-2020, 15:19:16 »
wooow dit is wel erg hard
Ligt eraan hoe vaak Frank zijn  tanden poetst ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #190 Gepost op: 24-01-2020, 15:20:20 »
Ligt eraan hoe vaak jij je tanden poetst ;D
::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #191 Gepost op: 24-01-2020, 15:21:54 »
wooow dit is wel erg hard

Ben wel meer gewend van Lucy  :P
Frankje Lapi

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #192 Gepost op: 24-01-2020, 15:24:15 »
Ik ben ook behoorlijk in de war hoor... maar wat wil je met nog 32 spelers  ::oink::

Ik wil ook niet iedereen die op MB stemde gelijk vertrouwen.
DC, je hebt er iig veel tijd in gestoken. Complimenten voor je analyse.

Overigens wel mee eens dat mensen die expliciet MB hebben geopperd omwolfs zijn, zeker de mensen die dit in het begin deden. De mensen die niets of weinig hebben gezegd erover en toch op MB hebben gestemd vind ik wel verdachter. Het zou zo maar kunnen dat deze mensen de discussie over MB hebben geobserveerd en ook maar uiteindelijk op hem hebben gestemd omdat ze zagen dat dat hij wel een meerderheid zou krijgen. Ze worden dan minder verdacht gevonden denken ze.

Even kijken wie eventueel deze tactiek gebruikt heeft. Het is een wild guess hoor. Ik zit er wel vaker nssdt met dit soort dingen  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 15:31:49 door Lama1997 »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #193 Gepost op: 24-01-2020, 15:40:43 »
Ik zit op de telefoon en quoten lukt niet.
Wel zie ik dat ik beschuldigd word van het in bescherming nemen van inactieven.... maar wat ik daarover heb gezegd is wel uitgekomen bij molebuster... hij was inactief en is later wat actiever geworden. (Wellicht nadat zijn medeslechteriken hem op zijn inactiviteit hebben gewezen)
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #194 Gepost op: 24-01-2020, 15:44:38 »
Ik ben ook behoorlijk in de war hoor... maar wat wil je met nog 32 spelers  ::oink::

Ik wil ook niet iedereen die op MB stemde gelijk vertrouwen.
DC, je hebt er iig veel tijd in gestoken. Complimenten voor je analyse.

Overigens wel mee eens dat mensen die expliciet MB hebben geopperd omwolfs zijn, zeker de mensen die dit in het begin deden. De mensen die niets of weinig hebben gezegd erover en toch op MB hebben gestemd vind ik wel verdachter. Het zou zo maar kunnen dat deze mensen de discussie over MB hebben geobserveerd en ook maar uiteindelijk op hem hebben gestemd omdat ze zagen dat dat hij wel een meerderheid zou krijgen. Ze worden dan minder verdacht gevonden denken ze.

Even kijken wie eventueel deze tactiek gebruikt heeft. Het is een wild guess hoor. Ik zit er wel vaker nssdt met dit soort dingen  ::rofl::
Dan noem ik als een van de mensen bij wie ik deze strategie zie Hautoa. Heeft op MB gestemd, maar nauwelijks iets gepost (omdat ze weg was, kan ik nog inkomen want je hebt ook een leven naast het forum).
 
Vervolgens is er de analyse van DC, de reactie van Miek die in mijn richting wijzen en komt met een argument dat ik minder fanatiek in dit spel zou zitten /meedoen dan anders en haalt ook nog eens mijn forumspellen verleden erbij.

Misschien dat ze dit even verder kan verklaren waarom ze dit vindt:
Mensen die op Molebuster gestemd hebben vind ik ook niet verdacht. Mensen die tegen het stemmen op Molebuster waren zijn wel verdacht.


Dat vind ik makkelijk gezegd als je zelf op MB gestemd hebt, door die hele groep als minder verdacht weg te zetten zet je jezelf ook als minder verdacht neer :P Ik neig dus nu naar een stem op Hautoa omdat het allemaal wel erg mooi samenvalt en zelf zo lekker onder de radar te kunnen blijven. Maar ik wacht nog even af voor ik mijn definitieve keuze maak. Misschien heeft ze wel een goede redenatie  ::ok::

Is er trouwens iemand die iets met mijn hint kan over de Red Devils? Zit daar iets in of zwam ik? Voordat deze pagina's ondergesneeuwd raakt.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2020, 15:50:15 door MollenvangR-Art »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #195 Gepost op: 24-01-2020, 15:47:00 »
Nee hoor klopt :) Ik zal maar niet nog eens gaan uitleggen hoe het echt zit. Anyway inmiddels heb ik wel aangegeven wat ik zelf verdacht vind. Zou jij nog eens op LdH stemmen?

Nee doe idd maar niet.

Ik wil eerst alles nog even teruglezen voor ik mijn stem bepaal. Hij behoort iig nog zeker tot mijn verdachten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #196 Gepost op: 24-01-2020, 15:50:12 »
Ik zit op de telefoon en quoten lukt niet.
Wel zie ik dat ik beschuldigd word van het in bescherming nemen van inactieven.... maar wat ik daarover heb gezegd is wel uitgekomen bij molebuster... hij was inactief en is later wat actiever geworden. (Wellicht nadat zijn medeslechteriken hem op zijn inactiviteit hebben gewezen)
Niet echt. Molebuster heeft welgeteld 1 bericht gepost met "ik moet dit bijlezen", dat is écht niet actief deelnemen aan een spel ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #197 Gepost op: 24-01-2020, 15:52:49 »
Nee, dat is niet actief deelnemen aan het spel, maar inactieven waren op dat moment in de discussie de mensen die nog niks gepost hadden en/of niet gestemd hadden
Wit is ook een kleur!

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #198 Gepost op: 24-01-2020, 16:15:50 »

Overigens wel mee eens dat mensen die expliciet MB hebben geopperd omwolfs zijn, zeker de mensen die dit in het begin deden. De mensen die niets of weinig hebben gezegd erover en toch op MB hebben gestemd vind ik wel verdachter. Het zou zo maar kunnen dat deze mensen de discussie over MB hebben geobserveerd en ook maar uiteindelijk op hem hebben gestemd omdat ze zagen dat dat hij wel een meerderheid zou krijgen. Ze worden dan minder verdacht gevonden denken ze.  ::rofl::

Ik kan verklaren waarom mijn stem uitging naar Molebuster. De afgelopen dagen had ik het erg druk en had dus ook geen tijd om alles helemaal door te lezen. Ik heb het globaal doorgelezen en zag meerdere keren Molebuster voorbij komen dat er op hem gestemd zou worden. Vanwege de tijd heb ik dus ook op hem gestemd maar puur omdat ik het heel druk had en zag dat er meer mensen op hem zouden gaan

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2: Eerste slachtoffer
« Reactie #199 Gepost op: 24-01-2020, 16:24:00 »
Overzicht belangrijke momenten uit de verhaaltjes:


Dag 2
- ‘Swifty en Daisy kunnen jullie het slachtoffer naar buiten dragen? Ik zie dat jullie zich nog wat op de achtergrond gehouden hebben, nu mogen jullie als eerste zonlicht binnenlaten!
- Mrchipie, Hautoa en B&W, jullie geven dekking’.

Daisy en ik kunnen dus tegen zonlicht, zijn geen weerwolven. En de andere 3 wellicht ook niet (afhankelijk van in hoeverre ze in het licht moeten komen om dekking te geven).
Keep calm and eat chocolates!