Auteur Topic: [MO20] Actieve Kijkers  (gelezen 6639 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #20 Gepost op: 9-03-2020, 20:23:03 »
Zoek je nog jagers D*N  ;D :P
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2020, 16:47:58 »
Ik wil wel graag in de kijkers-pm als dat kan :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2020, 16:50:09 »
Ik wil wel graag in de kijkers-pm als dat kan :D

Dat zou ik ook graag willen, maar helaas.

Eigenlijk wacht ik met smart op de volgende afvaller, kan ik met andere praten over mijn verdenkingen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #23 Gepost op: 9-05-2020, 21:51:43 »

Leuk! ::bravo::

Die laatste kandidaat is sowieso MV. En hij is sowieso de mol. Dus. Ja. We zijn eruit. Was gezellig! ::joehoe::

Of wacht; het is GerritDeBloempot natuurlijk. En dan is dat een dubbelaccount van MV. Dus is hij de mol. Dat kan ook. ::tandpastasmiley::

Eerste verdenkingen:
Leuke opdrachten Dennis!

Ik vind Sanmol nu al verdacht  ::rofl:: ze is te aanwezig en verder gewoon gebaseerd op gevoel

Poeh poeh, wat een opdracht meteen. Ik moet het denk ik nog even 3 keer lezen om alles volledig te snappen, maar een leuke samenhang in ieder geval.  ::ok::
Ik zou niet weten wie ik als schot-voor-de-boeg-mol zou willen kiezen. Ik ga maar voor Brent dan. Totaal nergens op gebaseerd nog.

En kunnen wij misschien ook de muziek te horen krijgen? Ik ben wel benieuwd.

Mijn schot voor de boeg mol is Robindtc, hij is nu nog een beetje stil, wat natuurlijke een goede mol-tactiek is.
Ik heb het gevoel dat Sanmol zichzelf nu al verdacht aan het maken is, dat zou een mol denk ik niet doen.

De opdrachten zijn echt leuk! Vooral de 'waar gaan we heen opdracht' zit echt goed in elkaar  ::ok::

Sanmol en Vermoljoen liggen elkaar nu al niet, heerlijk  ::bravo::

Helemaal mijn type opdracht, daar ga ik op een later moment eens goed voor zitten. ;D

Mijn schot-voor-de-boeg mol is dus MV, maar stiekem ook een beetje Lucy.

Tim! Of misschien wel Lucy, maar dat is schot-voor-de-boeg  ::rofl::

Bedankt trouwens voor die Dolma in de gerechten. Nu heb ik honger.
Maakt het bijbehorende land wel ingewikkeld, want volgens de Armeniërs is het namelijk een Armeens gerecht. Alleen noemen we het hier Tolma. De Turken denken daar echter wel anders over.

Ik ga later deze week ook nog even zitten voor deze opdracht, erg leuk om zelf te puzzelen met alles.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 01:10:32 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #24 Gepost op: 9-05-2020, 21:55:36 »
Niet de mol:
Lucy is het niet. 100% zeker ::jaja:: Heeft 1 keer geprobeerd de mol te zijn, was een spectaculaire mislukking. Wil het niet, kan het niet. Zelfs als ze het weer zou willen proberen zou D*N dat ook niet aandurven.

Mollenvanger, als die het is horen we de komende 10 jaar niks anders meer. Heeft D*N geen zin in. Zou een onverwachte keuze kunnen zijn, hij is wel betrouwbaar qua activiteit. Maar ik zie het niet voor me.

LdHmolletje, zelfs als D*N een onvoorspelbare molkeuze wil maken kiest hij niet LdHmolletje. Was vorige keer zelfs als host inactief, absolute no-go.

Waarschijnlijk niet de mol:
Michael, té onbekend. Is een week geleden of zo ineens verschenen. Zou een risico zijn dat D*N misschien bereid is om te nemen, maar voor hetzelfde geld is hij over een week weer verdwenen.

Robbie. Na Lukie, Swifty en mijzelf denk ik dat er dit jaar echt een onbekendere mol wordt gekozen. Is ook nog recentelijk mol geweest bij het WIDM weekend. Maar nooit uitsluiten, betrouwbaar is hij in ieder geval niet.


Misschien de mol:
Het zou heel goed kunnen dat de Mol bij het Pokémontrio (Brent, Chardo, Lodewijck) zit. Nieuwe gezichten, kennen het spel goed, sinds kort vrienden van D*N en dat zou een sterk verbond van drie personen meteen in de weg zitten.

Tim zou het ook kunnen zijn, ik denk dat die het wel zou willen en D*N kent hem best wel goed. Was actief als host en men pikt redelijk veel foutjes van hem.

Sanmol lijkt me nu al iets te opvallend maar verder geen grote reden om die nu al af te schrijven.

Robindtc was inactief in het spel dat ik organiseerde, D*N was ook geen fan van hem geloof ik. Maar is lang genoeg geleden dat dat niet per se een reden is om hem bij voorbaat uit te sluiten.

Vermoljoen, geen reden om aan te nemen dat dat niet kan. Ken hem verder niet goed maar geloof dat hij ook meedeed met Weerwolven dus geen compleet nieuw gezicht.

Da's wel een goeie, het valt me op dat ze alledrie meedoen (ik zelf zou er max 2 van hebben gekozen, Lodewijk en één van die andere twee, omdat ze nogal hun stempel drukken op de sfeer en erg op elkaar lijken). Ik dacht ook al dat, als het alledrie kandidaten zijn, er wel twee ver gaan komen omdat ze waarschijnlijk alle info met elkaar gaan delen.

Het was anoniem schat:
Ah, da's waar. :-X

Hoi ik moet alles nog even lezen maar even een shoutout naar Spaghetti Bluesky ::rofl::

Aha, zij waren Focus, Lawliet en Linus. Wie is wie dan?

Btw, super toffe opdrachten tot nu toe! Enorm gaaf. Toch spijt dat ik mezelf niet heb ingeschreven ::rofl::

Mijn inbox heeft zich nog nooit zo populair gevoeld. ::rofl::

Ik doe nog geen gooi naar wie de mol kan zijn, mijn weerwolfervaring heeft me een trauma opgeleverd.  :-X

Ik denk trouwens dat Vermoljoen het niet is, die was met weerwolven niet de meest strategische/tactische speler.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #25 Gepost op: 9-05-2020, 21:58:36 »
Ik denk dat de mol bij opdracht 1 in de tweede groep wil zitten die raadt. Als je in de eerste groep zit, komen de antwoorden tegelijkertijd binnen en kan het zomaar zijn dat de mol als enige een fout antwoord gaf. Dat valt veel te veel op. Daarom wilt de mol als tweede groep een kandidaat raden zodat hij zich kan spiegelen aan de rest. Dit maakt Brent, Lucy, Tim, Michael, Lodewijk en Sanmol iets verdachter voor mij.

Of de mol nu geld heeft opgehaald, daar kan je eeuwig over doorgaan, denk ik. Geld uit de pot of vertrouwen winnen? Even grote kansen.

Opdracht 3 zit zo goed in elkaar dat je daar overal wel kan mollen. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen!
(Ik had daar echt niet in de positie van douane moeten zitten, ik zou meteen het overzicht kwijt zijn ::rofl::)

Hallo ::zwaai::

Ga nog even alles lezen

Heb zin om het te volgen.

Heb nog niet echt een schot voor de boeg mol

Yay een kijkers PM. Eens kijken of deze beter scoort dan de vorige, toen zaten we massaal fout. ::rofl::
(Complimenten nogmaals HIDM ::bravo:: )

Die opmerking van Robbie over het penningmeesterschap slaat nergens op, als iemand weet dat je overal rekening mee moet houden is het Robbie, die wil zichzelf verdacht maken.

thanks, nou ik zie nu al 12 mollen als ik eerlijk ben :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #26 Gepost op: 9-05-2020, 22:01:06 »
Nou, laat ik ook eens even een licht gaan schijnen op de Mol. Thanks HIDM voor je uitgebreide overzicht/analyse. Interessant!! ::bravo::

Ik snap dus echt de ballen niet van deze opdracht, dus ik ben fan! ::tandpastasmiley:: Heerlijk hoe iedereen er vol in gaat, dat sowieso. Wie ik na de eerste dag toch wel meteen afschrijf is michael90. Heb het gevoel dat hij er snel uit gaat, gebaseerd op natuurlijk precies niks, maar oké. Wel jammer, want ik vind het tof hoe de verdeling nieuw/oud is in het spel!! ::ok::

MV, Tim en LdH zouden als oud-organisatoren natuurlijk een heel chille positie kunnen hebben als Mol; geen of minder spanning rondom zo'n spel/rol, aangezien ze die van binnen en buiten kennen. Maar of D*N voor zo'n veilige keuze zou gaan? Hij blijft D*N, zelfs als D'N. ::hypocriet::

In die D*N-gedachtentunnel zit ik te twijfelen over de drieling. Ik heb Weerwolven alleen in het begin gevolgd, maar daar vond ik ze vooral eeuh.. opvallend aanwezig... ::rofl:: Het was anoniem natuurlijk, maar de keuze voor de Mol was dat niet, voor zover ik het begrijp. Dus ik kan mij ergens niet voorstellen dat één van hen NIET de Mol is geworden (idd vanwege het front dat ze wss zullen vormen - in elk geval in het begin). Ze zullen het alledrie ook vast kunnen, waarbij ze de obvious Mol zullen willen spelen, wat D*N misschien wel leuk vind om te hebben in het spel. Ben wel beetje bang dat ze op een gegeven moment te sterk worden als front; ben benieuwd hoe ze dan gaan spelen. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat ze elkaar juist het hardste willen gaan verraden. ::rofl:: Btw: hoezo een ander account, maakt het zoveel ingewikkelder?! :P

Verder zie ik het Robbie en Lucy beide prima doen, voor wat ik van hen heb gezien op het forum. En passen wel in het plaatje van voorgaande Mollen, mijns inziens. Maar juist daardoor ben ik geneigd ze af te strepen. ::rofl::

Dan hebben we Sanmol en Vermoljoen: zijn beide erg actief, maar wel op het oog lekker bezig. Mensen om dus in de gaten te houden: zou zomaar een potentiële Mol tussen kunnen zitten. Lijkt mij voor wat ik van ze zie dat vooral Sanmol een mooie Mol-insteek kan hebben? Vermoljoen lijkt me voor nu de meest enthousiaste kandidaat, dus zou ook best snel kunnen afvallen? ::hug::

En dan mijn momenteel meest in het oog springende kandidaat: Robindtc. Waarom? Puur gevoel. :P Ik heb momenteel nog geen reden om aan te nemen dat hij het niet zou kunnen zijn, in elk geval.

Dus:
Mol: Robindtc of Sanmol.
Misschien Mol: Tim of Robbie. Waarbij ik ook graag de optie open wil hebben van de drieling als eerste drielingMol ooit! ::trots:: Hebben we die alvast maar genoemd. Ik was de eerste! ::joehoe::

Maar eigenlijk heb ik nog veel te weinig gezien om nu echt al een onderbouwde gedachtegang te hebben, dus ik blijf het genietend volgen! ::jaja:: Ben benieuwd hoe D*N deze PM's gaat lezen; misschien nu al volledig in de stress doordat we al goed zitten. 8)

het enige dat ik voorlopig snap is dat ik blij ben dat ik niet meedoe......... zou anders weer veel te veel tijd in gaan zitten ::hypocriet::

Ik neem nu even de tijd om alles door te lezen. Kom ik nog op terug  ::bravo::

Wat een heerlijk begin van het seizoen. Hele leuke groep en ik vind het verhaal van de hook-up date van Sanmol nu al een hoogtepunt van de aflevering  ::rofl:: ::rofl::

Wat een leuke opdrachten meteen. Vooral de derde  ::bravo:: Ik ben wel het overzicht kwijt hoor  ::rofl:: Ik denk dat de mol bij de douane of de bagagedragers kan zitten. Want de proevers staan te veel in de spotlights.
Robindtc zou mijn eerst keus zijn voor nu maar ik moet er nog eens goed induiken ::vergroot::

Die spaghettiwesterns verhalen zijn wel leuk om te lezen ::bravo::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #27 Gepost op: 9-05-2020, 22:07:39 »
Toffe verhalen van Chardo en Sanmol ::bravo:: ::rofl::. Ik zou letterlijk niet weten welke gelogen zijn en welke niet. Ik zou bij Sanmol gokken dat verhaal 1 gelogen is en bij Chardo dat verhaal 2 gelogen is. Gelukkig sta ik niet in dezelfde schoenen als de oud-mollen :P


De proevers zijn vooral afhankelijk van de informatie die ze krijgen. Vermoljoen heeft die lijst verrassend snel opgelost. Robbie maakte wat foutjes en MV deed bijna niks, en zouden daardoor net zo goed mol kunnen zijn.
Bij de douane zie ik dat Sanmol heel veel landen herkent. Dit is natuurlijk onverdacht, tenzij hij een fout heeft gemaakt, dan is het weer heel verdacht. Tim geeft wel regelmatig koffers door, maar vooral de muziek uit de luidsprekers is belangrijk dus dat maakt ‘m verdacht.
Bij de bagagedragers kan je makkelijk mollen. Omdat je weet hoe laat je online moet zijn voor een koffer, kan er dus ‘toevallig’ iets tussendoor komen. Bij de luidsprekers doen ze het slechter dan de douaniers, dus dat maakt ze allemaal verdacht.
Ook komt er bij de minigames ook niet echt vaart in. Als ze tijd hebben voor Hold the Button, dan kunnen ze ook wel eventjes een steen op de toren leggen, maar dat gebeurt niet...

In totaal vind ik Tim en Robbie het meest verdacht, maar ik ben nog niet overtuigd.

hmmmm, platte houtjes schuiven.... dat is een beetje het verkeerde spelletje... Ik sla liever dames ..... of paarden
Dit kan ik niet zo goed, maar ik wil het wel proberen (al moet ik er meteen bij zeggen dat ik er de hele maandag niet bij kan zijn)


Ik ben wel benieuwd naar al die liedjes ::hypocriet:: ::hypocriet::

Oeps, die heb ik dan gemist ::hypocriet::

Het is in ieder geval een groep met een aantal sterke karakters ::rofl::

Ik voorspel Lucy en Sanmol samen in de finale ;D

Zou het kunnen dat Lucy en Sanmol een bondje hebben en ze net doen alsof?  ;D

Als het niet zo is is het gewoon hilarisch  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Hoop wel dat de storm snel weer gaat liggen anders wordt het echt geen gezellig seizoen :o

Sanmol is wel heftig idd  ::rofl::

Ik zal ook eens een inbreng leveren na een deel gelezen te hebben.

De drieling vind ik wel wat irritant. Moeilijk te peilen, maar ze vinden zichzelf ook heel erg interessant. Als kandidaat zou ik ze gewoon afschrijven, anders steek je er teveel energie in. Is een van hen de mol? Pech  :-X   Ik denk het niet.

Sanmol en Lucy, tja om Lucy op stang te jagen, moet je niet veel doen en Sanmol speelt daar wel aardig op in. Leuk om de groep meteen op scherp te zetten. Alleen te gevaarlijk als mol om je zo in de kijker te spelen. Dus Sanmol is het ook niet.

Vermoljoen lijkt me ook geen meesterbrein in tactische spelletjes, dus het zou me erg verbazen moest hij de mol zijn. Anders valt hij wel snel door de mand.

Lucy speelt gewoon haar zelf, dus haar durf ik hier niet afschrijven. Ik vind ze zelf eerder verdacht.

Mollenvanger, Tim, Robbie en Ldh hebben veel ervaring en houden zich (bewust) wat op de achtergrond. Ik hou ze in de gaten.

Over Michael en Robin heb ik nog weinig te zeggen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #28 Gepost op: 9-05-2020, 22:15:52 »
Proevers (Vermoljoen, MV, Robbie): Vermoljoen doet veel om de lijsten compleet te krijgen, MV en Robbie een beetje. Maar ik denk niet dat je hier als mol veel invloed hebt. Passagierslijsten waren de gemakkelijkste opdracht én bovendien openbaar. Je kan uiteindelijk het verkeerde gerecht proeven, maar daarbij ben je afhankelijk van hoe de andere groepen het doen. Aan de andere kant: wel lekker om in de luwte te beginnen.

Spelfanaten (Brent, LB, Michael): komen traag op gang, met als gevolg dat ze nu van de andere groepen te horen krijgen voor welke landen ze moeten spelen. Als dat tactiek is geweest, heeft het niet helemaal goed uitgepakt. LB begon als eerste met Raad de Forummer. Daar hebben ze behoorlijk wat ingrediënten mee vrijgespeeld, dus dat lijkt een goede keuze.

Douane (Sanmol, Tim, Lucy): hebben een afspeellijst. Hoeven verder eigenlijk alleen koffers te openen? Tim is daar erg snel mee, maar volgens Lucy maakt dat niet (meer) uit en gaat het vooral om de informatie die ze nog van de spelfanaten moeten krijgen.

Bagagedragers (LdH, Robin, Chardo): hebben een afspeellijst. De (meerwaarde van de) koffers snap ik nog niet helemaal. Is dat alleen een extra manier om ingrediënten te achterhalen voor als de spelfanaten niet alles (kunnen) doen? Zitten er nog aanwijzingen naar het land in de andere items in de koffers? Robin maakt mooie lijstjes, maar noemt daarin alleen de ingrediënten. En hadden ze nou maximaal 25 koffers mogen pakken, of maximaal 25 aan de douane mogen doorgeven? Dan hadden ze er best wat langer over kunnen doen:
De afspeellijsten lijken wel cruciaal. Je hoeft alleen maar het juiste land te 'horen' en voor de rest kan je alles goed doen. Of weinig landen herkennen. De vraag is wel in hoeverre dat achteraf op gaat vallen.

Zo, wat een opdracht weer... :o


Nog even terug naar het land: India dus (gerecht 8, koffer 31).

Dat gaat vrij snel al fout. Sanmol denkt India te horen (verdacht, maar ook wel obvious).
https://www.realitynet.org/forum/?topic=68798.msg2252897#msg2252897

Lucy herstelt dat en lijkt dus gewoon goed bezig.
https://www.realitynet.org/forum/?topic=68798.msg2254320#msg2254320

Vervolgens wordt Ghana bij gerecht 8 geplaatst. Ik kom dat hier voor het eerst tegen:
https://www.realitynet.org/forum/?topic=68798.msg2254242#msg2254242

Alleen verbetert Sanmol dat zelf (rare actie als je de mol bent), waarna Lucy de schuld op zich neemt (dus of ik zie iets over het hoofd, of Lucy wil zichzelf verdachter / Sanmol minder verdacht maken).
https://www.realitynet.org/forum/?topic=68798.msg2255129#msg2255129


Ik zie in zowel Lucy als Sanmol in ieder geval geen mol.

Wat een heerlijke chaos op de markt zeg!!

Boos op B&W omdat ie de negeerfunctie uitlegt:
Echt heel dom om te zeggen.

Ja dat was niet heel slim  ::rofl::

Niek, Hans en ik zijn nu MV en Tim in het rond aan het sturen. Volgens mij komen ze hierna naar jou om frikandellen te eten Frank!

Neh, valt wel mee, het werkt niet.

Nee ik zag het, daar blokkeer je m'n pm mee ::rofl:: (kon nu niks naar je sturen)
Beetje snel en onaardig gereageerd, sorry!
Maar het werkt gelukkig dus niet ;D

Ja Hans zei het al  ::ok:: ::jaja::

Hilarische opdracht dit. ::tandpastasmiley::

Heb jij die koekjes zelf gebakken?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #29 Gepost op: 9-05-2020, 22:20:32 »
Yep. #dedication :-X

Maar ik werk in een theehuis, dus ik bak wekelijks koekjes, ook voor de verkoop. Toen ik hoorde van deze opdracht heb ik een zak mee naar huis genomen en daadwerkelijk aan elk koekje een ironisch bedoelde anti-stigma-spreuk gehangen en weer ingepakt. Ik ga ze morgenavond uitdelen aan vrienden. ::rofl::

::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

D*N en ik komen een keer langs ::jaja::

Zalig, Spacy!! ::bravo::

Ik wilde heul graag een GIF van een Lama in mn post verwerken, Maar het lukt op een of andere manier niet via mobiel. Weet iemand hoe dit kan?#dtv

Wat een afschuwelijke opdracht is dit, ik hou d'r van ::rofl:: ::rofl::

Je houdt ze lekker bezig! ::rofl::

Ik heb nu de avatar van Robin gestolen en mijn naam lijkt nu op die van hem, ook nog een manier om de kandidaten af te leiden mocht iemand inspiratie nodig hebben

You evil bastard ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

HAHAHA dat werkte bij mij ook, ik was zo van waarom doet Robin ineens Kruidvat  ::rofl::  ::rofl::

Briljant  ::rofl::
Ik had als kandidaat al lang de kruidvat laten wegslepen  :P

Zien mensen nou echt het verschil tussen een grote I en een kleine l niet?

Ik vroeg me heel even af hoe een kandidaat in dit gesprek terecht was gekomen  ::rofl::

Ik hoop dat Tim dagen tevergeefs op zoek gaat naar een Waldo  ::rofl::

::rofl:: ::bravo:: ::rofl::

Ik snap ook gewoon oprecht niet hoe sommige kandidaten daadwerkelijk serieus in gaan op dit soort dingen, behalve dan om jezelf verdacht te maken. ::rofl::

Puur nepmollen denk ik..
Of echt natuurlijk  :P

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik zie nu pas deze zee aan berichten. Heeft het voor mij nog zin om iets te doen?

Ja! ::bravo::

Ja, MollenvangR-Art staat bij jouw kraampje. Ik heb hem gezegd dat, omdat hij jouw eerste klant is, jij MISSCHIEN een soort speciale gift voor hem hebt. Maar daar moet hij natuurlijk wel iets voor doen, dus je kunt één of andere quiz-vraag bedenken die hij nooit goed kan hebben, of een andere opdracht. :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #30 Gepost op: 9-05-2020, 22:23:13 »
Iemand zin om een spelletje te spelen op de markt?

Haha, wat had je in gedachten?  ::hypocriet::

Idk een woordslang of zo

Hahaha, jaaaa. Dat is wat we willen! ::bravo:: ::jaja::

Oh leuk ik kom ook meedoen  ::joehoe::

Maaaan wat wordt er veel gepost :D
Kan het niet bijhouden...

en wat irritant lezen op telefoon, vooral PMs :(

Hidm Zullen we straks weer een spelletje doen op de markt?

Er wordt zoveel gepost dat het na een dag werken gewoon niet bij te lezen. Is er nog iets bijzonders dat ik moet weten?

Zal vanavond nog een leuke actie met de badeendjes verzinnen.


We doen een woordslang, is leuk  ;D

Kan ik daarin meedoen zonder alles door te hoeven lezen?

Wel goed bezig allemaal hoor ::bravo::
Lekkere chaos.

Is er nou eigenlijk iets wat we moeten doen naast het spammen?  ::rofl::

Tim is de mol  ::jaja::

Zeker mogelijk. Ik zie in LdH, Lucy, Vermoljoen en Michael in ieder geval geen mol. ::ohno::
MV is erg aan het mollen, maar kan ook heel erg goed nepmollen zijn.

Dank voor dr samenvatting D*N.

Heb ik een make over gehad? Even gaan zoeken in het topic dan. Of staat ie daar niet in?

Dank voor de samenvatting, ik loop ruim 50 pagina's achter en met al die plaatjes loopt mijn tablet vast, dus ik laat deze opdracht even voor wat het is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #31 Gepost op: 9-05-2020, 22:32:19 »
Wist niet dat jij blond was Kaas!

Ben ik ook niet echt  ;D
(meer rossig, maar Colombia was zonnig dus in de finale was ik vast wat blonder ;p )

Hoeveel seconden was het verschil weer voor die finale? Had nog nooit zo snel een test gemaakt  ::hypocriet::

3 toch?

Snif, dat was eigenlijk de reden dat ik me dit jaar niet inschreef. Hoe heb ik me vorig editie zo kunnen ompraten om toch de verkeerde mol te kiezen  ::rofl::

Maar wss was de kans zeer klein om gekozen te worden als deelnemer van het vorige seizoen. Dit jaar wel erg veel chaos, dan ging het er bij ons toch wat rustiger aan toe en iets georganiseerder  :P

Uiteindelijk was de kans van alle kandidaten uit ons seizoen dit jaar 0 geweest want er waren genoeg geschikte kandidaten die niet in ons jaar meededen ::jaja::

Mijn aandeel in dit seizoen is al groter dan toen ik zelf meedeed. :-X

Hmmm dus Tim is de boel wel een beetje aan het verstieren... ::vergroot::

Bizar hoe snel wij testen op een foute mol kunnen maken ::rofl::

In hindsight, sla ik mezelf zo voor m'n kop. Ook dat ik HIDM niet als bondje had gedumpt toen ik dat eigenlijk wilde.
Maar goed verdienste van een goede mol zullen we maar zeggen :D

Ik heb nu echt niet meer de tijd om het allemaal bij te houden als kijker laat staan als deelnemer. Hoe deed ik dat 2 jaar geleden? Met alle overzichten en uitzoekdingen er nog bij... ::oink::

Volgens mij heb ik Tim heel vaag zien doen bij een van de sommen:

Ze hadden (iemands schoenmaat) - 20 - 3
Wat Tim al snel vereenvoudigde tot: (iemands schoenmaat) - 17 .... maar dat moet toch zijn: (iemands schoenmaat) - 23

Ja dat is het ding met Tim. Ik geloof meteen dat hij dit soort dingen als kandidaat per ongeluk fout kan doen, maar daarom zou hij ook een heel goede molkeuze kunnen zijn.

robin kwam er trouwens mee dat de mensen die lopen te spammen er niet bij horen.
een erge anti mol actie

En Lucy loopt ook iedereen te vertellen dat ze niet naar kraampjes van vage schreeuwende marktkooplui moeten gaan

Hoe is de opdracht afgelopen? Ik was blijven steken bij pagina 51 ::rofl::

En D*N, mogen we de test zien? Of heb je dat liever niet? Ik ben benieuwd wat je ervan hebt gemaakt :D

Mij vielen bij deze opdrachten vooral TimvDons en Robbieazerty op. Toch denk ik dat Tim het toch niet is. Hij loopt nu al vaak te mollen, door verkeerde kraampjes weg te slepen en tijd te besteden aan de marktverkopers. Hij heeft misschien een paar honderd euro uit de pot weten te houden, maar meer is ‘t niet, en bij volgende groepsverdelingen die er ongetwijfeld aan zitten te komen krijgt hij geen sleutelpositie van de andere kandidaten. Robbie daarentegen verdiende op de markt ook weinig door zichzelf van tevoren in te dekken, waardoor hij het in de lijn der verwachting alsnog goed heeft gedaan.

Veel meer kan ik ook weer niet zeggen, want ik heb niet alle feiten paraat. Ik houd het bij Robbie voor nu ::ok::

Geniaal! ::bravo:: Als de rest van het seizoen half zo leuk wordt, is het al geslaagd! ::ok::

Robbie is inderdaad wel een hele goede. Hij molde heel subtiel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tim en MV.

Er zit ongetwijfeld een hint verborgen in zijn profielfoto, de marktfontein en in zijn broodje ketchup. Dat hij kauwt in morse code of zo. ::vergroot::

Ik ga voor nu voor Sanmol maar dat is vooral een wensmol  ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #32 Gepost op: 9-05-2020, 22:39:55 »
Mooie eerste aflevering! Zoektocht naar het land was een goeie puzzel. De markt was heel veel, maar ook wel heel erg grappig. ::rofl::

Ik zou nu spreiden over Tim, Brent en Robbie. MV misschien nog even meenemen voor de zekerheid. Chardo en LdH heb ik nog niet specifiek goede dingen zien doen, maar daar verwacht ik het minder van.

---------------

Hoe heb je het geld trouwens verdeeld voor de joker? Heb je dat gelijk verdeeld over de duo's of echt gekeken naar wie de juiste antwoorden gaf?

Ik vind het ook écht een prachtige start. ::bravo:: En mega leuk om er zelf ook onderdeel van uit te mogen maken, haha! ::bravo:: Hoop voor de kandidaten alleen wel dat er in de volgende aflevering meer rust in het spel komt qua berichten, want door de marktchaos heeft de Mol volgens mij ook niet gek veel hoeven doen?

Qua verdenkingen zou ik, als ik in het spel zou zitten, spreiden op:
- Robin: Blijft een verdachte in mijn ogen. Nu (tijdens de markt) zat hij natuurlijk op een positie waarin je als Mol weinig anders kan doen dan evt. vertragen, maar daar is die volgens mij ook neergezet door de groep. Die lijken hem dus wel te vertrouwen? Dat vind ik dan wel weer interessant, dat iemand tweemaal een soort positie heeft waar je leiding kan pakken/overzicht hebt. Hou hem nauwlettend in de gaten... ::vergroot::
- Tim: Zoals velen heb ook ik bedenkingen bij hem. Hij zit voor mijn gevoel overal wel lekker met een vinger in de pap, maar wordt aan de andere kant ook wel wat verdacht heb ik het idee. Dus vraag me aan de andere kant af of je dan wel de Mol bent, als je nu al zoveel verdenkingen hebt.
- MV: Was zó obvious aan het mollen (en had er de grootste lol in) tijdens de marktopdracht dat je hem eigenlijk wel af zou schrijven, maar juist daardoor vind ik dat gevaarlijk.
- Robbie: Valt vrijwel niet op, wat opvallend is. Lijkt enthousiast mee te doen en onverdacht. Wat onmols lijkt: ik denk dat hij bij de appelmoes al had kunnen zeggen het niet te willen doen omdat hij het niet in huis zou hebben, maar daarna óók nog de curry die hij gewoon at: daardoor staat hij niet bovenaan in m'n lijstje, maar wel op 'in de gaten houden'.


Mensen in wie ik totaal geen Mol zie:
- Michael90: Ben bang dat hij er snel uit zal gaan, maar viel mij wel positief op deze aflevering, dus gun hem nog wel een paar!
- Vermoljoen: Te onbevangen in het spel bezig, volgens mij. Zou weleens eerste afvaller kunnen zijn. ::hug::
- Sanmol: Zou wel hilarisch zijn als iemand die zo op de voorgrond treed de Mol is, maar ik zie het momenteel nog niet gebeuren.
- LdH: Lijkt mij niet dat hij de Mol is, juist ook omdat hij nu bijvoorbeeld al afwezig was i.v.m. vakantie.

Twijfelaars:
- Lucy: Momenteel heb ik te weinig beeld van haar voor een gegronde mening. Ze lijkt actief, heeft geld opgehaald en doet mee in het scheppen van orde, naar mijn idee.
- Brent, Chardo & Lodewijk: Ben benieuwd naar meer van hen, voordat ik er een gegronde gedachte over kan hebben. Ze hebben nu volgens mij wel geprofiteerd van de chaos, heb ik het idee. Denk dat ik de volgende aflevering toch wat meer op hun moet gaan letten! ::vergroot:: Heb het idee dat zij er nog wel in blijven deze executie.

Complimenten voor de mooie start, D*N! Hoop dat de rest van het seizoen je ook zo goed af zal gaan!! ::jaja::

Bij ons werd Tim wel regelmatig genoemd als verdachte. We kunnen hem dus strepen  ::jaja:: Wel altijd zonde hoor, zo'n eerste afvaller

Hautoa hoort dat ze de kijkersmol is:
::rofl:: Prachtig, ik ga eens even een mooie zin bedenken ::ok::

Volgens mij moet in de diner-opdracht Lucy, MV & Chardo (mag ik dat hier in de kijkers-pm zeggen of hebben sommige kijkers daarin ook nog een rol?). Ik zal het nog maar even niet zeggen voor de zekerheid...

Later volgt ook nog meer gedachtes over de mol..  :)

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #33 Gepost op: 9-05-2020, 22:51:16 »
Ik ben wel echt enorm benieuwd naar de opdracht in de PM, met die kamers. Geen idee wát ze aan het doen zijn, maar goed zijn ze zeker niet volgens mij ::rofl::

En de opdracht met het eten snap ik ook voor geen meter ::rofl:: Als in: ik begrijp dat iedereen een opdracht heeft en ze elkaar dingen willen laten doen/zeggen/doorgeven, maar wat er precies gaande is: no idea. Bijvoorbeeld dat Vermoljoen iets verkeerds zou hebben gezegd? ::vergroot:: Ben reuze benieuwd naar jou ideeën erover Kaaasje!!

En het dammen is weer lekker chaos, waarbij Robbie wel érg aan het opvallen is...

En verder heb ik het idee dat de sfeer er nog niet gezelliger op geworden is... ::) Hoop dat er snel een beetje vrolijkheid bij komt kijken, zou ik ze wel gunnen in ieder geval. Hoewel het voor de Mol ook wel chill kan zijn als iedereen een beetje met modder blijft gooien, maar oké.



Dank  :D ::bravo::



Ik wou zo graag delen dat ik van het diner 1 opdracht (die van Chardo, Lucy en MV) al uitgeplozen heb, maar ik durfde het niet op het forum te zetten. Dit bericht van Gupp is het laatste bericht van de kijkerspm? Zijn er kijkers die ook een opdracht aan tafel herkend hebben?


Ik hoop wel dat de groep wat minder agressief naar elkaar gaat worden...

Ja, die moeten elke zin met de eerste letter van hun naam beginnen. ::ok:: Die had ik inderdaad ook al gevonden. De rest heb ik nog geen idee van.

En van mij mag het ook allemaal wel wat vriendelijker, maar ze zullen er wel op geselecteerd zijn. :P

Mijn observatie was dat Lucy haar posts met een L beginnen die van Mollenvanger met een M en die van Chardo met een C. Dus begin een post met de beginletter van je naam.

Verder nog niet genoeg gekeken en loop natuurlijk weer wat pagina's achter dus wellicht is dit wel mosterd. XD

MV is toch wel slimmer dan dit, maakt gewoon 2x een obvious fout  ::vergroot::

Sowieso dat hij aan het nepmollen is. ;D Hij doet echt veel te veel domme dingen.

Maar MV weet toch ook dat nepmollen hem net minder verdacht maakt? Of is dat ook weer tactiek waarop hij denkt: nu denken ze dat ik aan het nepmollen ben, gaan ze me niet verdenken, maar ik ben het uiteindelijk toch  ;D

Zo'n zin om nu voor te stellen om bij het diner een potje RealityNet Forum ABC te doen, maar dan dat we de volgorde van de tafel afgaan, en ieders post dus met een bepaalde letter moet beginnen. Maar dan wordt het misschien heel obvious. :P

Da's misschien wat obvious. Ik probeer de kandidaten te laten denken dat ze bij mij een joker kunnen verdienen, maar het werkt nog niet echt. ;D :-X

D*N, komt er na afloop van opdracht 1 een transcript, zodat we kunnen zien we wat moest doen en waar zat?

Het gaat nog verder dan de eerste letter van de post, als ik Lucy zo hoor/zie gaat het om de eerste letter van élke zin die met hun naam moet beginnen. ::vergroot::


Het viel me gisteren op dat Chardonnay dat inderdaad wel iedere zin deed en Lucy niet. Terwijl het voor hem lastiger is. Leuke Molactie?

Ik heb wel een vermoeden wie onze mol is  ::jaja::

dan ben jij het dus niet? ::hypocriet::

::ohno::

Die Sanmol lult echt  ::rofl:: ik heb letterlijk 1 zet gedaan

scholen zijn nog gewoon open, dus voorlopig ben ik nog gewoon aan het werk  ::hypocriet::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #34 Gepost op: 9-05-2020, 22:57:09 »
De mol is Rob, en de online mol is Robbie. ;D Maar ik zou ook nog spreiden op Sanmol en Lucy.

Ik snap echt niet waarom er altijd een openbare Wie is de Mol?-poll bij het spel zit. Ik vind dat echt enorm afbreuk doen aan het spel eigenlijk. Het kán er voor zorgen dat de mol al binnen een paar afleveringen door iedereen gevonden wordt, en in elk geval geeft het kandidaten heel veel info over hoe het met de algemene verdenkingen zit in het spel. Natuurlijk kan het ze ook op het verkeerde been zetten, maar dan nog is het niet leuk als dat op basis van die poll is. Het heeft ook niet echt een meerwaarde voor de kijker, want wij hebben al de kijkers-pm.

Maar ik vond het echt weer een geweldige aflevering, en een supertoffe leader! ::bravo::

Nog even een toevoeging: is het niet mogelijk om een blinde poll te maken? Waar mensen op kunnen stemmen, maar niet de uitslag kunnen zien. Dan kan de uitslag van alle polls uiteindelijk aan het eind van het seizoen worden bekend gemaakt.

Dat fruitspelletje lijkt me wel leuk, maar die watermeloenen gaat toch niemand vangen?? (of gaan ze vermomd als ander fruit?)

Ze tellen mee voor de joker lees ik, tenminste als ik het goed begrijp ;D

Op wie zitten jullie?

Ik zat op Sanmol  ;D

En heb nu geen flauw idee meer...

Eens met Spacy mbt die molpoll, toen ik de Mol was stemde ik consequent op iemand anders maar ik vond het toch een vrij lastige poll.


'Mijn mol' is er uit. Heel eerlijk gezegd verdacht ik toen ik dat moest zeggen in dat topic vooral Lucy, maar Lukie noemde haar al en dus wilde ik een andere naam noemen.

Ik verdenk nog steeds Lucy na aflevering 2.

Er zit wel erg veel geld in die enveloppen bij de tomatenopdracht (als je de kandidaten moet geloven, maar dat doen we natuurlijk niet)

Wat er wel in kan zitten:

- geld
- jokers
- vrijstelling
- andere voordelen
- mingeld
- mingeld in combinatie met een voordeel
- geld in combinatie met een voordeel
- fruit uit de andere opdracht  ::hypocriet::
- wc papier (want dat is tegenwoordig veel waard) ::rofl::

Ik weet niet, maar ik geloof er niet zo veel van dat Lucy geen enkele van die artiesten kent? Zelfs ik ken er 2 van, en ik luister echt heel andere muziek. En Lana zit zelfs in de avatar van DN, dus die zou ze toch echt wel moeten weten. Vreemd. ::vergroot::

Geloof ik inderdaad ook niet  ::ohno:: ::vergroot::

Ik vind de opdrachten heel leuk, die tomaten gooien is mijn favoriet  ::bravo::

Maar er is een nummer van Harry dat Cherry heet.

Ik geloof Lucy ook niet. Volgensmij weet ze wel wie Lana is en wat ze zingt.

De tomaten opdracht is grappig om te lezen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #35 Gepost op: 9-05-2020, 23:28:06 »
Om deze pm groep weer eens aan te slingeren ...

Of MV is op sommige plekken heel irritant aan het nepmollen, of hij is het daarom juist wel. Ik weet het niet.  ???

Ik vind MV echt te opvallend en irritant en normaal nooit zo  ;D dus ik denk een nepmol. Lodewijk Backer, Lucy, Robbie en LdH vallen voor mij ook al wel af...

Ik zou zelf nu voor Robindtc of Chardo kiezen denk ik. Hoewel die eerste zo onzichtbaar is als maar kan.

Ik neig inderdaad ook naar nepmol. Ik denk dat MV in andere spellen heeft gezien dat nepmollen toch vaak werkt om mensen op je te krijgen.


Ben ook overtuigd van een nepmollende MV.

Zou Robin als mol zo’n sleutelpositie krijgen in de escaperoom HDD?

Waar ik HDD zei bedoelde ik Frank. Stop de tijd

MV lijkt mij idd een nepmol. Ik blijf bij Robin. Volgens mij rekt 'ie behoorlijk wat tijd!

zoiets lijkt me nou bij uitstek iets voor de penningmeester of de mol om te bepalen  ::jaja::

Ik vind dit bericht stom want je schrijft al mijn verdachten af! ::rofl::

Waar en wanneer ging het eerder mis bij Lucy? Ik zou denken dat ze het prima zou kunnen, maar jij kent haar (en D*N) een stuk beter natuurlijk. Eigenlijk verdenk ik haar vanaf het begin al omdat ik mogelijke hints naar haar zag, maar achteraf gezien vind ik die niet zo sterk. Qua gedrag zou ze het prima kunnen zijn.

MV - als hij echt de mol was, zou ik verwachten/hopen dat hij het anders zou spelen, want het ligt er nu wel erg dik bovenop soms. Ik durf hem nooit helemaal af te schrijven, maar als ik kandidaat was, zou ik dat nu wel gaan doen.

LdHmollletje zou ik ook niet zomaar afstrepen. Het zou een interessante keuze zijn omdat juist niemand het verwacht, en zo inactief is hij nou ook weer niet. Maar heb verder nog niet echt reden gevonden om hem te verdenken.

Robbie blijft mijn hoofdverdachte.

En een Chardo of Lodewijk Backer zou ook prima de mol kunnen zijn, maar dan had Brent dat denk ik wel door gehad.

Ik weet inmiddels wie de mol is dus ik ga daar niet meer over speculeren ;D

Lucy was ooit de mol op een ander forum, maar vergat te mollen - dat deed ze vaak gewoon niet of ineffectief (als ik het goed begrepen heb). Maar werd toch wel wat verdacht. Heeft sindsdien altijd aangegeven geen mol meer te willen zijn omdat ze het niet kan. Maar wie weet!

Hahaha dat klinkt als typisch Lucy, zo fanatiek dat ze vergeet te mollen ::rofl::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #36 Gepost op: 9-05-2020, 23:40:23 »
Nou, tijd voor een verdenkingenlijstje...

9. Michael90: Heb ik tot nu toe nooit verdacht en doet nog altijd redelijk goed mee in mijn ogen. Heb hem nog niet kunnen betrappen op hele gekke dingen... ::vergroot::
8. Lodewijk Backer: Wat ik leuk vind is dat we, nu er wat minder mensen meedoen, meer van hem gaan zien. Maar ik heb niet het gevoel dat hij de Mol is, momenteel. ::ohno::
7. LdHmolletje: Mwah, ik zie hem nog steeds niet echt als Mol bezig, maar waar ik wel mee blijf zitten is hoe het mogelijk is dat hij na zijn vakantie op Malta zomaar de test goed genoeg maakte... :P
6. Chardo: Ook mondjesmaat wat meer in de picture bij mij, maar zeker niet genoeg om hem heel verdacht te vinden ofzo. Wat in de middenmoot voor mij.
5. Lucy: Actief, assertief en lijkt voordeel te hebben van de positie die de groep haar toedeelt. Wel interessant dat ze de pot voor geen goud lijkt te willen wisselen, maar krijgt ook (zoals het nu lijkt) voldoende steun om de positie te houden die ze nu heeft, dus de groep zal haar niet zo sterk verdenken? ???
4. Vermoljoen: Doet eigenlijk geen gekke dingen, maar ook geen hele goede dacht ik? Wat wel opvallend is, is dat hij nu aanstuurt om de pot eens te wisselen. Als er nu in de volgende aflevering (of die daarna) een belangrijke rol voor de penningmeester is weggelegd zal hij misschien wel stijgen in mijn verdenking.
3. Robbie: Tsja, ik denk dat hij door zijn fanatieke en enthousiaste spel sowieso snel in het middelpunt staat als Mol, dus twijfel of hij als Mol dan ook zo zou spelen. Maar aangezien ik de anderen minder verdenk, komt hij automatisch op 3. ::hypocriet::
2. MV: Aangezien hij zó goed is in het nepmollen, vraag ik mij af of het nog wel nepmollen is. Ik denk dat je dat niet gek lang kan en wil volhouden; dus dan zouden er de komende dagen toch wat scheurtjes in moeten gaan komen? Ik denk dat hij ook te fanatiek is om alles maar uit z'n handen te laten vallen qua spel... ::)
1. Robin: Eigenlijk al vanaf het begin, dus zal wel tunnelvisie zijn, maar hoe 'goed' hij het leek te doen in de eerste afleveringen met sleutelposities, hoe meer hij steekjes laat vallen in bijvoorbeeld de escaperoom, waarbij hij ook zo'n positie had. Toegegeven, het getuigt van lef als je zo kan spelen als Mol, maar ik denk dat hij er nu wat meer plezier en vertrouwen in heeft en zodoende lekker de boel loopt te saboteren. ::bravo::

Als ik de test zou moeten maken, zou ik spreiden op Robin en MV en een beetje Robbie meenemen. ::vergroot::

Hmmm, opvallend dat er plotseling helemaal geen stemmen meer op Robbie zijn in de WidM?-poll.

Ik vind dit wel heel sterk bedacht trouwens. Mooie manier om een actieopdracht op een forum uit te voeren. ::bravo::

Mijn verdachten:
Michael is (samen met Lucy) volgens mij grootverdiener. Lodewijck zie ik ook teveel goed doen (overtuigd van Hautoa als mol bij de damopdracht, bijvoorbeeld, wat klopte). Die twee verdenk ik niet.

Eigenlijk heb ik alleen bij MV en Chardo nog geen specifiek goede acties gezien (hoewel, MV beantwoordde 4 vragen goed op de markt). Maar bij MV ligt het er dan wel erg dik bovenop en Chardo lijkt soms meer bezig met gevatte posts te construeren dan met de opdracht zelf. Ik vind hem voorlopig teveel meegaand en te weinig sturend.

Bij de andere vier heb ik kleinere acties goed zien gaan:
LdH: plaatst de juiste fruitsoort bij zichzelf voor 100 euro.
Vermoljoen: plaatst de juiste fruitsoort bij zichzelf voor 100 euro.
Robbie: noemt als eerste Hautoa bij de damopdracht (wijzigt dat wel meteen weer) en zat bij het diner in de Taj Mahal in de groep zonder boetes (samen met Michael en Lodewijck). In Koescape leek hij ook best goed bezig.
Robin: deelt als degene met overzicht op de markt wel de locatie van het geld, maar niet die van de hint (geld opgehaald door Lucy).

Van die vier heb ik bij Robin op het moment dan het meest een molgevoel. Vermoljoen moeten we denk ik niet onderschatten.

Hmmm, die tijden die MV noemt zijn totaal anders dan wat ik bedacht had

Zou hij beter inzicht hebben dan ik? of is dit een molactie...... zichzelf opofferen en foute tijden noemen  ::hypocriet::

MV is het denk ik niet. Zijn acties zijn meer van iemand als nepmol. Ik heb tunnelvisie op Robin.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #37 Gepost op: 9-05-2020, 23:58:31 »
Ik kies altijd een mol op gevoel, dat doe ik nu dus ook. Er zit dus geen toelichting bij  :)

Mijn lijstje:
8. MollenvangR-Art
7. Robbieazerty
6. Lodewijk Backer
5. LdHmolletje
4. Michael90
3. Vermoljoen
2. Chardo
1. Robindtc

Bij mij staat Robin ook nog steeds op 1.

1. Robindtc
2. LdHMolletje
3. Vermoljoen

4. MV
5. Robbie
6. Michael90
7. Chardo
8. Lodewijk Backer

Eigenlijk heb ik de nummers 4 t/m 8 al afgeschreven...

Ik zie nu pas dat we hier mogen overleggen  ::rofl::

Ze spelen het een beetje vervelend  ::rofl:: Ik sta nu tussen twee mensen in volgens mij... zal ik beneden blijven, dat jij richting Robin gaat, Frank?

 ::zwaai::

Oh dit zie ik ook nu pas  ::rofl::

Is goed  ::ok::

Ik wil best jouw kant op komen maar dan komt Michael in actie denk ik. Kun je het nog alleen aan of heb je versterking nodig?

Ik kan het nog alleen aan hoor, maar focus me wel meer op Robin dan op Vermoljoen.  ;D

Voor mij is nu 't spel gespeeld, ik kan de anderen niet meer bereiken in dit uur met de acht zetten die ik nog kan doen. Ik zal Robin bewaken. Misschien kan jij nog iets doen vanuit jouw kant? Weet niet hoe jij met je zetten zit  ;D

Oeps ik ben even een uurtje offline. Ik zal voor de vorm nog een stap zetten ::rofl:: We hebben er toch een aantal gevangen  ::bravo::

::rofl:: Haha ja inderdaad, en we hebben het ze altijd moeilijk gemaakt en het heeft ze veel tijd gekost.  ::ok::

Het is hier erg stil! Ik verdenk nog steeds Robindtc heel erg  ::jaja::


Ik verdenk Chardo nog iets sterker, maar Robin zou me niet verbazen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #38 Gepost op: 10-05-2020, 00:45:35 »
Ik heb echt geen flauw idee. ::rofl::

Ik blijf maar bij Robbie. Maar om eerlijk te zijn volg ik de opdrachten de laatste weken wat minder, dus kan het ook niet goed beoordelen.

Ikzelf krijg molvibes bij robin en denk dat vermoljoen wint

chardo of lodewijk

Het lijkt me sterk dat het schilderen nog gaat lukken. Het is dinsdag en ze hebben nog niet veel gekleurd ::rofl::

En Chardo heeft dus een 8 in een 6 veranderd. Maar de opdracht was toch al gedoemd om te mislukken, dus vraag me af of het wel echt iets betekent.

Ik ga is een voorspelling doen, 3 kandidaten moeten nog naar huis. Ik denk dat iedereen al ongeveer in de juiste richting zit. Het gaat er nu dus om of je all-in durft te gaan.

7e afvaller: LdHmolletje
8e afvaller: Lodewijk Backer
9e afvaller: Vermoljoen
Verliezer: Chardo
Winnaar: Robbieazerty
Mol: Robindtc

Wat denken jullie?

Robintc ligt wel het meest voor de hand, maar ik ga lekker rebels doen en Vermoljoen als mol aanwijzen, eens kijken hoe ver ik daarmee kom. ;D

Ik denk:
7e afvaller: Vermoljoen
8e afvaller: LdHmolletje
9e afvaller: Chardo
Verliezer: Lodewijk Backer
Winnaar: Robbieazerty
Mol: Robindtc

Aii, dus toch LdH.

Ik denk dat dit het wordt:
8e afvaller: Robbieazerty
9e afvaller: Vermoljoen
Verliezer: Lodewijk Backer
Winnaar: Chardo
Mol: Robindtc

Ooo fun :D

Ik loop achter sorry ;D ik kom straks langs!

Jaaaa super leuk toevallig nu net niet zoveel tijd gehad om te volgen..

En werd hij de ene bar niet enthousiast over wat er konden drinken. :P

Oeps, ik dacht wel safe te zitten met Robin vanaf het begin, maar deze aflevering komt hij zo inactief over dat ik begin te twijfelen... ::rofl:: Het is hij of Robbie, dat weet ik wel zeker. Maar Robbie blijft in mijn ogen teveel goed doen, dus mijn gevoel zegt dat ik gewoon op Robin moet blijven zitten. Ben reuze benieuwd wie er nu nog af gaat vallen, want met een minjoker zou je toch zeggen dat Robin als kandidaat nu voor een héél moeilijke uitdaging staat... ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Actieve Kijkers
« Reactie #39 Gepost op: 10-05-2020, 00:55:29 »
Ik blijf bij Robin  ::jaja:: ga sowieso niet nu nog switchen maar hij doet ook gewoon echt vrij weinig goed  :P


Ik moet inmiddels wel echt van Chardo afstappen. Dan kan het alleen maar Robin zijn. Pech dat er nu persoonlijke dingen zijn die zijn activiteit in de weg zitten.

Laten we Robin al maar opschrijven als mol. Hij werd hier wel erg snel verdacht  ;D

Ja ik denk ook dat het Robin is. ::jaja::

Ja, 100% nu. ::bravo::

Hij heeft zichzelf wel wat verraden door die minjoker. Ik kan me niet voorstellen dat hij groen zou gehad hebben als kandidaat.

het is robin geen twijfel over mogelijk

Ja helemaal met jullie eens. En als dat zo is heb ik het vanaf aflevering 1 goed  ::trots::

Ik heb nog zo mijn twijfels eigenlijk. Ik vind het wat vreemd dat Robin de afgelopen tijd eigenlijk nauwelijks iets doet. Dat vind ik niet echt bij een mol passen, of anders een nogal saaie tactiek. Dat hij door is met zijn minjokers zegt niet per se iets over of hij kandidaat of mol is. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. :P


Hij heeft een berichtje gestuurd dat hij wegens persoonlijke omstandigheden minder actief is. Iets met zieke familieleden of zo. Dat hij toch door is, ondanks minder activiteit en een minjoker, draagt bij aan de bolverdenking nu.

Wat is jullie voorspelling?

Mol. Robindtc
Winnaar. Chardo
Verliezer. Robbieazerty

Ja, ik denk hetzelfde.

Ja ik ook
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 00:59:56 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human