Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60158 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #40 Gepost op: 24-01-2020, 22:33:38 »
Ik denk dat ze misschien Tim hebben gekilled omdat we daar helemaal niets mee kunnen. Hij heeft geen duidelijke afwijkende verdenkingen uitgesproken, dus er kan niets worden herleid aan zijn dood. Mogelijk zochten de overvallers ook de ziener, die over het algemeen wat op de achtergrond blijft.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #41 Gepost op: 24-01-2020, 22:35:34 »
Mensen die op molebuster & LDH hebben gestemd:
molduck   molebuster   ldh
D*N      molebuster   ldh
Miek1999   molebuster   ldh
Swifty   molebuster   ldh
timvdons   molebuster   ldh
Daisy   molebuster   ldh
Tim579   molebuster   ldh <-- inmiddels dode gegijzelde



p.s. check vooral wat ik schrijf, want ik zag net ook al dat er ergens een fout in was geslopen toen ik wat dingen aan het opschrijven was.

Ik heb op mrchirpie gestemd in de tweede ronde, niet op Ldh ;)
@mrchipie ik wil mijn stem op jou ook best even uitleggen: zoals ik in een eerdere post aangaf vond ik mensen die 'random' stemmen verdacht omdat dat een tactiek kan zijn om buiten de discussie te blijven, dus ik besloot te stemmen op iemand die in ronde 1 had gestemd op iemand die weinig stemmen had gekregen. Jij stemde toen op Lucy, die in totaal 3 stemmen kreeg en persoonlijk verdenk ik Lucy niet, vandaar mijn stem op jou  :)

I will follow my inner gold

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2020, 22:36:41 »
Ik snap niet waarom mensen zo stellig roepen dat LdH helemaal niet verdacht was. Als hij niet verdacht was had ie toch niet zoveel stemmen gekregen? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #43 Gepost op: 24-01-2020, 22:36:48 »
Dat was ook mijn gedachte. Dat zet overvallers +jes bij mensen die denken/zeggen dat ze graag met actieve mensen spelen.
Of tja misschien wilden de overvallers wel dat we die mensen gingen verdenken en het is ook gewoon leuker om te spelen met activiteit (zelfs als dat betekent dat je soms 20 pagina's achterloopt...)


Ik vond het voor de deadline al verdacht hoe mensen op de "ik ga mee met LDH" wagen stapte. Dit merkte Mollenmania ook al op (minder verdacht voor hem). Dat betekent overigens niet dat ik iedereen die op LDH stemde verdacht vind, maar vooral de meelopers. En wie zijn dat dan? Ja dat duurt nog even voor ik dat gevonden heb want er wordt zoveel gepost..

Meelopers zijn voor mij inderdaad meer verdacht dan eerste stemmers
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #44 Gepost op: 24-01-2020, 22:37:34 »
Ik vind dat Frank erg de nadruk probeert te leggen op Nieky en mij ::vergroot::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #45 Gepost op: 24-01-2020, 22:42:50 »
Ik vind dat Frank erg de nadruk probeert te leggen op Nieky en mij ::vergroot::

En ik vind dat Frank al het hele spel met goede dingen komt. Wat heb jij tot nu toe toegevoegd?  ::ok::

Het lijkt me ook niet heel gek dat ik de nadruk op jullie leg. Er is sowieso iemand nodig om een proces van wegstemmen op gang te brengen, dus op het moment dat Nieky begint met het verdacht maken van LdH en jij dat proces versterkt door jouw verdenkingen te delen, gaan er een aantal "stille mensen" die zich op de achtergrond bevinden meestemmen.

Daarnaast heb ik in het topic van dag 2 al benoemd dat ik LdH zich niet raar vond gedragen en dat als hij dood zou gaan we genoeg zouden weten mbt jou en Nieky. Ik heb dat al gedeeld voordat hij dood was.
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2020, 22:43:22 »
Honey, zo maak je het makkelijk voor de wolfjes


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2020, 22:44:10 »
LdH wou niet meestemmen op een inactieve speler. LdH had een rare wiskundige benadering om een groep waarop hij nu niet wilde stemmen uit te sluiten. LdH riep vanuit het niets ineens dat 2 namen die hij wel of niet vertrouwde, zonder enige onderbouwing.

Ik vond LdH daarom wel degelijk verdacht.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2020, 22:50:24 »
En ik vind dat Frank al het hele spel met goede dingen komt. Wat heb jij tot nu toe toegevoegd?  ::ok::

Het lijkt me ook niet heel gek dat ik de nadruk op jullie leg. Er is sowieso iemand nodig om een proces van wegstemmen op gang te brengen, dus op het moment dat Nieky begint met het verdacht maken van LdH en jij dat proces versterkt door jouw verdenkingen te delen, gaan er een aantal "stille mensen" die zich op de achtergrond bevinden meestemmen.

Daarnaast heb ik in het topic van dag 2 al benoemd dat ik LdH zich niet raar vond gedragen en dat als hij dood zou gaan we genoeg zouden weten mbt jou en Nieky. Ik heb dat al gedeeld voordat hij dood was.

Uhm ik vind de spelstijl van Lucy soms best ehm vreemd maar hierin ben ik het wel met haar eens. Stil meestemmen is juist een typische wolveneigenschap (of gewoon een domme burger eigenschap). Voor zowel beginstemmers als volgers op een burger valt wat te zeggen.

Focus lekker makkelijk achteraf praten. Waarom zei je dat niet voor dat Ldh dood was? Nu is het makkelijk punten scoren. En waarom negeer je mijn vraag?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2020, 22:54:22 »
En ik vind dat Frank al het hele spel met goede dingen komt. Wat heb jij tot nu toe toegevoegd?  ::ok::

Net zoveel als jij ;)
Alleen hebben we toevallig van wat ik heb toegevoegd nu wat meer info. Niemand weet toch of wat jij gezegd hebt überhaupt kant of wal raakt voordat we meer weten over de mensen die je noemt? Beetje makkelijk om dan te zeggen dat je meer toevoegt dan een ander ;)

Edit: misschien is frankfurter worstjes een hint naar Frank ::vergroot:: ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2020, 22:58:26 »
En ik vind dat Frank al het hele spel met goede dingen komt. Wat heb jij tot nu toe toegevoegd?  ::ok::
Ja goeie gast die Frank ::ok::, daar wil je echt een biertje mee drinken.

Om even weer on topic te gaan: Focus weten we wel van dat ze vegetarische pizza eet. Dat is geen moordenaar ::ohno:: Van vele anderen weten we dit niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2020, 22:59:49 »
Wanneer steel je mijn hart overvaller
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2020, 23:03:01 »
Get a room you two. ::)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2020, 23:05:03 »
Uhm ik vind de spelstijl van Lucy soms best ehm vreemd maar hierin ben ik het wel met haar eens. Stil meestemmen is juist een typische wolveneigenschap (of gewoon een domme burger eigenschap). Voor zowel beginstemmers als volgers op een burger valt wat te zeggen.

Kijk, die mindset is inderdaad de norm. Stil meestemmen een wolveneigenschap, iedereen hier die weerwolven heeft gespeeld weet het. Dus iemand als Lucy, iemand die al > 100 keer weerwolven heeft gespeeld, weet dat dat als verdacht gezien gaat worden. Newbies niet. Daarom juist andersom denken, "als ik LdH verdacht maak als eerste of als tweede zal niemand dat verdacht vinden, omdat een wolf dat nooit zou doen."

LdH gedroeg zich helemaal niet anders dan hoe hij zich normaal gedraagt, hij deed niet raar.
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2020, 23:11:41 »
Ik heb nog proberen bij elkaar te zetten, wie sprong nou op de LHD-wagen en wie verdachte hem zelf?

Begon over LDH:
- SpacyColours - combinatie
- Nieky - op basis van samenvatting/analyse (on)wolfse acties van Dikke Controleur

Gaat vroeg mee in op LDH toen nog niet veel mensen dat deden:
- Lucy - vind ldh anders dan normaal.  - zegt overduidelijk (meermaals) dat ze op ldh gaat stemmen.

Niet heel duidelijk:
- de_witte Stem stond al min of meer vast (o.a. gebaseerd op opmerking over compleet vertrouwen?) en ziet dat die ook verdacht wordt door anderen (noemt geen naam!)

Gaat later mee op LDH:
- Daisy - ldh gaf geen duidelijk reden waarom hij haar vertrouwde; zag al dat er meer op ldh gingen en ging mee
- Swifty vind hem ook anders dan anders reageren; gaat mee met de stemmen op hem.
- Timvdons - Vindt zijn argumenten en opmerking was warrig en onduidelijk plus loze argumentatie om wat te kunnen posten.
- molduck gaat mee, voegt verder weinig toe
- Mrchipie - zegt meermaals tactisch te stemmen.


(voor mij) onbekend  (kan gewoon aan mij liggen want ben niet alles doorgegaan ;) )
- ennasil
- D*N
- Tim579 <-- dode gegijzelde

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2020, 23:14:28 »
« Laatst bewerkt op: 20-09-2021, 19:52:49 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2020, 23:17:49 »
Kijk, die mindset is inderdaad de norm. Stil meestemmen een wolveneigenschap, iedereen hier die weerwolven heeft gespeeld weet het. Dus iemand als Lucy, iemand die al > 100 keer weerwolven heeft gespeeld, weet dat dat als verdacht gezien gaat worden. Newbies niet. Daarom juist andersom denken, "als ik LdH verdacht maak als eerste of als tweede zal niemand dat verdacht vinden, omdat een wolf dat nooit zou doen."
Eens dat dat ook een tactiek kan zijn, maar ik denk dat iemand die al zo vaak weerwolven heeft gespeeld zich ook realiseert dat iemand pushen óók als verdacht gezien kan worden. Wat dat betreft zit er naar mijn idee ook een verschil tussen iemand die zijn verdenkingen uit op iemand, iemand die verdenkingen + stem uit en iemand die meermaals uitdrukkelijk zegt op een specifiek persoon te stemmen.

Overigens, als je goede reden hebt, is het natuurlijk ook okay om stil mee te gaan, want het kan natuurlijk ook een goede ontdekking zijn en dan is het zonde als niemand mee gaat op die overvaller.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #57 Gepost op: 24-01-2020, 23:18:33 »

LdH gedroeg zich helemaal niet anders dan hoe hij zich normaal gedraagt, hij deed niet raar.
LdH doet altijd raar ::), dus nee niet anders, wel raar ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2020, 23:23:28 »
Als zowel Swifty, als Nieky, als Daisy, als ik vinden dat LdH zich verdacht gedraagt, lijkt het me dat Frank misschien zijn eigen mening wat bij moet stellen ::hypocriet::
Dit zijn nou niet echt mensen die nooit forumspellen spelen of niet echt actief zijn in het off-topic deel van het forum hè ;)

Wel lief dat jullie mij allemaal weldoordachte tactieken toedichten ::love:: Als ik overvaller was zou ik ook zéker een sterspeler zijn daar zijn we het geloof ik over eens ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2020, 23:25:46 »
(voor mij) onbekend  (kan gewoon aan mij liggen want ben niet alles doorgegaan ;) )
- ennasil
- D*N
- Tim579 <-- dode gegijzelde

Dit was mijn inbreng:
Met LdH gaan we de oorlog niet winnen


Niet heel duidelijk geef ik toe, maar zeker wel een goeie hint toch ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human