Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60446 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2020, 15:16:31 »
Maakt toch niet uit? Als de ziener dood gaat en gezegd heeft wie hij wel en niet vertrouwt kunnen we met een beetje meer kennis degene die hij niet vertrouwde lynchen. Blijkt dat een burger te zijn hebben we zekerheid dat degene die de ziener als wel betrouwbaar noemde ook echt betrouwbaar is. Als het een wolf is hebben we een wolf minder. Win win situatie lijkt me
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #141 Gepost op: 25-01-2020, 15:17:24 »
ik heb alle verdenkingen opgeschreven en het valt me op dat frank en focus elkaar opeens het meest vertrouwen.
vertel op guys ::vergroot::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #142 Gepost op: 25-01-2020, 15:18:04 »
Nou ja, als de ziener 2 gegijzelde namen heeft gezien en nu toch een verdachte moet aangeven, lijkt mij het geen goed plan om alle verdachten zomaar te gaan lynchen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #143 Gepost op: 25-01-2020, 15:20:30 »
Nou ja, als de ziener 2 gegijzelde namen heeft gezien en nu toch een verdachte moet aangeven, lijkt mij het geen goed plan om alle verdachten zomaar te gaan lynchen.

Alle verdachten? Het gaat dan toch maar om 1 persoon? En die persoon is zelfs more likely een wolf te zijn aangezien de ziener meer info heeft dan andere mensen. Maar vooralsnog is de ziener nog niet dood dus momenteel hebben we er sowieso niets aan ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #144 Gepost op: 25-01-2020, 15:21:58 »
Maakt toch niet uit? Als de ziener dood gaat en gezegd heeft wie hij wel en niet vertrouwt kunnen we met een beetje meer kennis degene die hij niet vertrouwde lynchen. Blijkt dat een burger te zijn hebben we zekerheid dat degene die de ziener als wel betrouwbaar noemde ook echt betrouwbaar is. Als het een wolf is hebben we een wolf minder. Win win situatie lijkt me

Ik heb de eerste keer over dit plan heen gelezen, maar dit is oprecht een heel goed plan! Je hebt later in het spel altijd meer informatie!
We hebben nu nog het geluk langer dan een dag te hebben. Dus dit kunnen we nu overzichtelijk gaan doen.
Doen we dus verdacht persoon en een vertrouwd persoon? Dat moet wel even duidelijk zijn  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #145 Gepost op: 25-01-2020, 15:23:48 »
laten we de ziener nog maar even in leven houden..... Daar wil ik me best voor opofferen al heb ik natuurlijk nog liever dat er een overvaller het spel gaat verlaten

Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #146 Gepost op: 25-01-2020, 15:24:41 »
Het zienerplan werkt het beste als veel mensen één naam per dag duidelijk noemen als 'verdacht' of 'onverdacht'.

En elke dag een andere naam uiteraard.

Overigens kan de ziener natuurlijk een beetje zijn eigen strategie bedenken, door bijvoorbeeld eens in de twee dagen namen te noemen. Daar komen we later ook wel uit.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 15:27:36 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #147 Gepost op: 25-01-2020, 15:32:49 »
Laten we de ziener nu nog niet opofferen, thanks.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #148 Gepost op: 25-01-2020, 15:34:06 »
Dat doen we nu toch ook niet?
Als we dit allemaal doen is de ziener nog incognito en hebben we (mocht de ziener helaas sterven) wel informatie
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #149 Gepost op: 25-01-2020, 15:35:44 »
Niemand heeft het toch over de ziener opofferen? ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #150 Gepost op: 25-01-2020, 15:37:18 »
Ik deel het maar mee voor jullie weer domme beslissingen nemen!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #151 Gepost op: 25-01-2020, 15:40:58 »
Mrchippie explain
sure, als jij dat ook doet op mijn vraag ::tandpastasmiley::

ik vindt jou verdacht omdat als je wat zegt meestal maar 1,2 zinnen zegt waarvan het meestal verdenkingen zijn zonder echte onderbouwing en beetje een onderbuikgevoel.
de witte vind ik verdacht omdat hij niet teveel niet teweinig zegt en meestal rare dingen zegt en het raar beargumenteerd
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2020, 15:41:22 »
Het hele idee was juist om de ziener zo lang mogelijk in leven te houden en toch veel informatie te verkrijgen. Dus laten we de ziener inderdaad nog maar even niet opofferen. Al heb ik geen flauw idee wie het is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #153 Gepost op: 25-01-2020, 15:41:58 »
Ik deel het maar mee voor jullie weer domme beslissingen nemen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #154 Gepost op: 25-01-2020, 15:42:27 »
Als de rest dan ook even zijn verdenkingen deelt over wie er te vertrouwen is en wie niet...
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #155 Gepost op: 25-01-2020, 15:43:06 »
Ik vind die GIF'jes wel vervelend. Ze herinneren me aan het feit dat iedereen gechipt is en er elk moment gif toegedient kan worden.


En wat ik overigens ook een fijn punt vind aan het zienerplan, is dat zo de wolven ook enigszinds gedwongen worden om iets prijs te geven. Mocht er eentje sterven, kunnen we wellicht een tactiek spotten.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 15:44:41 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #156 Gepost op: 25-01-2020, 15:45:01 »
Ik vind die GIF'jes wel vervelend. Ze herinneren me aan het feit dat iedereen gechipt is en er elk moment gif toegedient kan worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #157 Gepost op: 25-01-2020, 15:45:28 »
Als de rest dan ook even zijn verdenkingen deelt over wie er te vertrouwen is en wie niet...

Eens, en dit hoeft dus nog niet eens persé waarheid te zijn he. Puur om de ziener te helpen!
Wel maar 1 naam per dag doen dan!

Ik vertrouw: D*N  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #158 Gepost op: 25-01-2020, 15:49:34 »
Overzicht belangrijke momenten uit de verhaaltjes:

Dag 0
- Het lied Lights Out van Royal Blood

Dag 1
- D*N stond naast Focus en fluisterde: ‘ik ben echt blij dat jij er ook bent, jou kan ik vertrouwen’.
- Nieky en L Lawliet liepen samen naar de hoofdingang om de grote poorten in de gaten te houden. Zij waren namelijk de twee sterkste en grootste van de lotgenoten.
- Nieky had al meteen indruk gemaakt op L Lawliet omdat hij voor hem in de rij stond.
- Hij begreep dat Nieky een grote schuld had en geld nodig had. De bankmedewerker wilde geen lening geven en de woede was duidelijk zichtbaar.
- Een zware stem bulderde: ‘dit gaat nooit werken jongens. We moeten eens goed nadenken hoe we dit gaan laten werken. Dit kost energie en levert weinig op’. Het bleek al snel de stem te zijn van Linus. Ondanks dat Linus een stoere man leek, was het eigenlijk een zorgzame en lieve man. Hij kwam namelijk naar de bank om geld te storten op de rekening van zijn dochter. Zijn dochter zat namelijk in Zuid-Afrika en was beroofd tijdens haar vakantie en had geen geld voor een retourticket naar huis.
- Enkelen herkende hem, omdat hij de gevallen Focus had opgeraapt toen ze viel en haar enkel had omgezwikt.
- Plots was er wat paniek, Lucy en Bjorrn hadden zich teruggetrokken in de toiletten. Lucy was immers aanwezig in de ECB om te solliciteren voor een nieuwe job. Ze was net bedrogen geweest door haar voormalig vriendje en gooide haar leven helemaal om. Bjorrn werkte namelijk net als stagiair bij de ECB. Liefde maakt blind (zeker in dit geval) en Lucy wilde per se samenwerken met haar loverboy.
- MollenvangR-art, hij droeg onder zijn oranje pak een voetbalshirt. Hij was verslaafd aan voetbal, hoe zou hij deze dagen zonder voetbal kijken kunnen overleven?
- Ook Nieky was in sportoutfit. Hij was een fervent wielrenner en had nog een wielertruitje van US Postal aan, hij was immers te gierig om een nieuw te kopen. Nieky werd naar de bank gelokt met het excuus dat ook Marcel Kittel vandaag zou langs komen, maar helaas…
- Het lied Ten Feet Tall van Afrojack

Dag 2
- De_Witte had zijn teddybeer niet bij, dus hij deed zeker geen oog dicht.
- MollenvangR-art droomde dan weer weg over hoe zijn favoriete club: Manchester United hun glorietijd beleefde.
- ‘Swifty en Daisy kunnen jullie het slachtoffer naar buiten dragen? Ik zie dat jullie zich nog wat op de achtergrond gehouden hebben, nu mogen jullie als eerste zonlicht binnenlaten!
- Mrchipie, Hautoa en B&W, jullie geven dekking’.
- Het lied van Luke Bryan: Drink A Beer.

Dag 3
- Big Brother is watching you, wij zien alles
- Brtdm nam Molduck en SanderFMC apart om hen te vertellen dat zij LdH moesten vermoorden.
- Linus bracht de sfeer weer in de groep door volgend liedje op te leggen:
- Het liedje Hey Mamma van Sunstroke Project
- Ennasil , Robbieazerty en Vermoljoen begonnen spontaan te dansen. D*N en L Lawliet waren ook door het dolle heen met dit geweldige intermezzo.
- Er stonden 50 worsten verpakt voor de ingang van de ECB! Voor de personen die het geld aan het drukken waren, waren er zelfs 2 worsten per persoon omdat de targets makkelijk behaald werden, puik werk!

Iemand die Big Brother heeft georganiseerd of gewonnen hier op 't forum misschien?
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #159 Gepost op: 25-01-2020, 15:51:01 »
Iemand die Big Brother heeft georganiseerd of gewonnen hier op 't forum misschien?
Hoi ::zwaai:: Lopende forum encyclopedie tot uw dienst!

Robbieazerty heeft er eentje georganiseerd, die is gewonnen door hillo (die doet niet mee), dus dat zou een verwijzing zijn naar Robbie ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human