Auteur Topic: [Film] Finding Nemo  (gelezen 6105 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[Film] Finding Nemo
« Gepost op: 12-12-2003, 15:30:51 »
Wat vinden jullie van Finding Nemo? Waarom is ie zo leuk? Of juist niet...
Ik heb hem namelijk nog niet gezien.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #1 Gepost op: 12-12-2003, 16:46:22 »
Ik ben er gisterenavond toevallig heen geweest en 't was echt 'n hele leuke film!  ::ok::

Op de eerste plaats staat Disney natuurlijk meestal wel garant voor 'n leuk verhaal en leuke karakters. Nemo, Marlin en Dorrey (?) zijn echt hele leuke typetjes en verder komen er ook nog allerlei andere leuke visjes en andere dieren in voor. 't verhaal zat verder leuk in elkaar en ik heb vaak moeten lachen om uitspraken of dingen die gebeurden.

De film is verder gewoon heel erg mooi gemaakt. Ik heb laatst toevallig iets op tv gezien over hoe ze 'm gemaakt hebben en daar kwam echt wel veel bij kijken. (ivm met licht, golven en dergelijke) 't heeft de makers heel veel moeite gekost om 't zo te laten lijken dat je je echt in de oceaan bevindt. En dat is ze heel goed gelukt vind ik, want op veel momenten is 't gewoon alsof je naar echt gefilmde beelden zit te kijken ipv naar een animatie.

Helemaal top deze film! Ik ga 'm iig zeker op DVD aanschaffen als hij uitkomt!  ::ok::

maapie

  • Gast
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #2 Gepost op: 12-12-2003, 16:59:56 »
Joepie! finding Nemo! geweldige film, ben het helemaal met Han eens!

(zie avatar ;))

deze film krijgt een  ::ok:: ::ok::

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #3 Gepost op: 12-12-2003, 18:02:31 »
Helemaal eens met Han en maapie, met deze film heeft Pixar zichzelf opnieuw overtroffen. Sterker nog: ik vind dat Pixar met deze film de handgetekende Disney tekenfilms voorbijstreeft. Vooral het kleurgebruik en de humor zijn wat mij betreft velen malen beter dan in bijvoorbeeld Pocahontas of Aladin.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #4 Gepost op: 12-12-2003, 21:32:00 »
Vooral het geburik van de taal in deze film maakt de pixar films beter dan disney films. qua tekening kun je het niet vergelijken is computeranimatie tegen meer traditionele tekenfilm.

Ik vind verder dat pixar op de een of ander manier minder sprookjesachtig op me overkomt. Ik ga normaal weinig naar bios maar ga van de week wel naar nemo toe,in antwerpen op groot scherm Jippie :D
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline wazzaap

  • Forumlid
  • jo
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2003, 12:13:26 »
finding nemo de gekste
leuk grappig
moeite waard

mzzl me
ik zijn goed in nederlands

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2003, 22:05:28 »
Ik vond het ook een leuke film! Erg grappig! Wel btje cliche verhaallijn, in die zin dat je van tevoren weet hoe t af zal lopen ::) maar zo'n afloop heb ik toch altijd maar t liefste ;). hmm sorry spoilers :-X

Maar dat ie grappig was vonk toch wel t belangrijkste :). (En de gezelligheid natuurlijk.)

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #7 Gepost op: 22-12-2003, 14:00:12 »
die docu waar Han het over had, was gisteren in de herhaling denk ik, op Rtl4. Ik heb iig gisteren een docu over de making of finding Nemo gezien. Het lijkt me ook een hele leuke film. Nou nog iemand vinden die met me mee wil naar de bios......
we're back :(

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #8 Gepost op: 22-12-2003, 19:48:18 »
Nou nog iemand vinden die met me mee wil naar de bios......


Ja, dat heb ik nou ook..ik heb het idee dat iedereen em heeft gezien, behalve ik.. (%^@TD&R%*&DQ tentamens..)
No Milk today???

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #9 Gepost op: 25-12-2003, 22:58:33 »
Vandaag gezien. Hij is echt errug leuk. Vooral de verwijzingen naar andere films waren echt leuk, net als de (bijna) vegetarische haaienpraatgroep!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #10 Gepost op: 27-12-2003, 11:27:37 »
Ik heb hem gisteren gezien.. op DVD al. Een neef had hem voor 5 euro.

 ::niet-ok:: Als mensen dit blijven doen, dan krijgen we uiteindelijk films met de kwaliteit van 'GTST'  ::niet-ok::

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #11 Gepost op: 27-12-2003, 11:43:06 »
Ach, 1 filmpie maak niet uit toch?

Ben jij van de internet-politie?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #12 Gepost op: 27-12-2003, 18:17:46 »
Nee, maar als iedereen dat zegt 'een filmpie maakt niet uit...', maar goed....


Ik heb een aantal 'making of's' gezien en die waren allemaal ook wel lachen. Wie speelde ook alweer die derde haai, ik hoorde Hennie Huisman en Ron Brandsteder en nog 1tje.

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #13 Gepost op: 28-12-2003, 13:09:42 »
Ron Brandsteder was Bruce... de hoofdhaai!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #14 Gepost op: 28-12-2003, 13:26:39 »
::niet-ok:: Als mensen dit blijven doen, dan krijgen we uiteindelijk films met de kwaliteit van 'GTST'  ::niet-ok::

Ook ik heb al verschillende films zo op DVD (ik heb er trouwens nog nooit voor betaald, maargoed) maar dat zijn dan stuk-voor-stuk films die ik ook al in de bioscoop heb gezien, en die ik ook zeker op DVD/video ga KOPEN als ze uitkomen. Gewoon om er nog eens van te kunnen genieten, omdat de DVD nog niet uit is. Dus ik ben wel een illegalefilmkijker, maar wel met mate en respect voor de filmmakers (en met Matrix Revolutions op DVD ;D ;) :P)


Vooral de verwijzingen naar andere films waren echt leuk,
Ik vond vooral de visjes die met z'n allen "swim away, swim away" roepen, precies zoals in... ik geloof Monty Pyton and the quest for the Holy Grail. En natuurlijk de haai Bruce, naar de sketch van Python waarin IEDEREEN Bruce heet ;D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #15 Gepost op: 28-12-2003, 14:21:19 »
Ron Brandsteder was Bruce... de hoofdhaai!
Logisch, met zo'n gebit..........whahahahaha

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #16 Gepost op: 29-12-2003, 19:00:17 »
Here's Brucie! (als parodie op Here's Johnnie (the Shining).

En het geluid als het meisje bij de tandarts haar vis komt halen (hichcock)...

Nu al een klassieker, deze film.
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #17 Gepost op: 30-12-2003, 11:36:01 »
Ik las gisteren ergens dat 'Finding Nemo' plagiaat is en dat Disney een proces aan de broek heeft hangen. Kan iemand mij er meer over vertellen?

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #18 Gepost op: 30-12-2003, 12:06:35 »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Film] Finding Nemo
« Reactie #19 Gepost op: 30-12-2003, 23:40:34 »
Net voor de 2de keer gekeken, het is en blijft 1 van de beste tekenfilms die ik ooit gezien heb!! :o :o ::ok::

Wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...