Auteur Topic: [CL] Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?  (gelezen 43057 keer)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #160 Gepost op: 31-01-2020, 12:44:50 »
Ah, ok. Je bent dus zo overtuigd van Belg dat je jezelf wou opofferen op ons op hem te laten stemmen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #161 Gepost op: 31-01-2020, 12:49:11 »
Tenzij iemand met keihard bewijs komt, verdenk ik Tim juist niet en streep ik hem af, omdat hij nu zo gemakkelijk hoofdverdachte is gemaakt.

Schat Tim wordt nu hoofdverdachte gemaakt door de vijf mensen die vrijgepleit zijn, dus wat je zegt slaat helemaal nergens op.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #162 Gepost op: 31-01-2020, 12:50:26 »
Kijk, ik ben een simpele dreuzel burger zonder magische krachten. Ieder hier heeft wel eens conclusies al dan niet hardop vermeld aan de hand van de lunch van de wolven. Het ding is, als ik werd vermoord, dan hadden jullie een uitgangspunt, want dan dachten de wolven blijkbaar dat ik de ziener was (of het op z'n minst bij het rechter eind had), omdat alle genoemde namen correct ingedeeld waren. Zij weten immers wie goed en wie slecht is. En die ziener, die willen ze maar al te goed zo snel mogelijk elimineren.

Gezien ik tot dusver toch niet een van de actiefste deelnemers ben geweest, leek die zelfopoffering me een tactische zet ten behoeve van de gegijzelden. ::hypocriet::

Maar hiermee impliceer je dat de overvallers steeds maar weer mensen vermoorden van wie ze denken dat diegene de ziener is, terwijl dat helemaal niet altijd de achterliggende gedachte hoeft te zijn, dus zoveel zou jouw opoffering dan toch ook weer niet zeggen ???
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #163 Gepost op: 31-01-2020, 12:51:07 »
(ik heb dit tussendoor op het werk gedaan sinds half acht vanmorgen en intussen is er vanalles gepost waar ik hieronder nog geen rekening mee gehouden heb en wat ik hierna ga lezen)

Zoals gezegd ga ik ook een subjectief overzicht maken. Subjectief, dus heel erg vanuit mijn eigen beleving. Ook meer bedoeld om voor mezelf alles op rijtje te zetten, dus jullie doen ermee wat jullie willen.

Ik ga er geen hints bijsleuren, want daar ben ik één keer ingetrapt (molduck met Hey Mamma en het "foutje" ivm Dag 4 dat eigenlijk Dag 3 moest zijn en moleduck was de 4e speler in de lijst) en ik denk dat zowel molduck als Bjorrn er simpelweg uitgegaan zijn door fout geïnterpreteerde hints (Bjorrn door de wolven omdat die waarschijnlijk hoopten 2 gegijzelden in één klap eruit te krijgen). Dus net zoals je bij WIDM achter elk woord iets kan vinden, is dat hier ook en net zoals ik bij WIDM niet mee doe aan die verborgen hints, ga ik dat hier ook niet meer doen. Enkel als er écht iets onomkeerbaars duidelijk verwezen wordt dat niet anders kan dan dat het een hint is, zou ik er eventueel in mee gaan.

Safe
Frank, Spacy, de_witte, D*N, mrchipie - bevestigd door ziener Daisy

Inactievelingen
Allereerst: sorry als ik je naam hierbij zet, ik weet dat mensen belangrijkere dingen te doen hebben. Maar feit is dat je weinig gepost hebt en dat is dan meestal de enige info die we over je hebben en daar moeten we het mee doen.
DC heeft ooit gepost dat het opmerkelijk is hoe sommigen die je hier amper ziet, tóch juist stemmen op degene die de meeste stemmen krijgt en opperde dat zij misschien via een wolvenpm verteld worden op wie te stemmen. Dit heb ik altijd een interessante theorie gevonden en vandaar vaak op hautoa gestemd na een overzichtje dat ik in het begin maakte. Maar er zijn natuurlijk meer inactievelingen, dus eens kijken op wie die stemden.
SanderFMC: Heeft in het hele spel 7 keer iets gepost, waarvan 5 semi-inhoudelijk. Stemde 3 van de 7 stemmingen juist mee met de meerderheid (MoleBuster, molduck & Enasil). Zit nogal op vermoljoen door Kaasje's eerdere uiteenzetting over die volgorde in het verhaaltje.
Jann: 12 keer gepost waarvan 7 semi-inhoudelijk. 2 van de 6 keer (want 1 keer niet gestemd) met de meerderheid meegestemd (MoleBuster en Jacco)
Kaasje: 18 keer gepost, maar wel allemaal inhoudelijk! Heeft 1 van de 7 keer met de meerderheid meegestemd (op Lucy). Heeft een post gemaakt over uitkijk/kluis/geld volgorde, maar is daar later niet meer op terug gekomen.
Hautoa: 19 keer gepost waarvan 9 best inhoudelijk. Heeft 1 van de 7 keer met de meerderheid meegestemd. (misschien moet ik mijn visie op hautoa herbekijken). Zat 2 dagen geleden al op Nieky. Heeft stem gisterenavond na Daisy's openbaring wel aangepast, maar niet op Jacco zoals quasi everyone else, maar op DC.
Miek1999: 19 keer gepost waarvan 12 inhoudelijk. Heeft 3 van de 7 keer met de meerderheid meegestemd (MoleBuster, Enasil, Jacco)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #164 Gepost op: 31-01-2020, 12:51:33 »
Actievelingen
Hierbij kan ik wat pro's en contra's plaatsen, omdat over hen meerinfo te rapen valt dan bovengenoemden.
Vermoljoen: Zoekt wel veel naar hints in het verhaal. Op zich goed dat iemand het doet, maar zoals gezegd kunnen hints naar iedereen leiden, dus hij kan verzinnen wat ie wil. Er blijken ook al een resem mensen verdacht genoemd te zijn in die hints die intussen bevestigd goed zijn. Nieky en Focus zouden in die hints een koppeltje zijn. En er zouden ook een hoop mensen goed zijn volgens de door hem aangehaalde hints. Hij noemt vooral Brtdm verdacht omdat die er al zo lang in zit als burgemeester. PRO: zoekt naar hints - CONTRA: kan op die manier hints zo verdraaien dat ie verdacht kan maken wie hij wil
belg: Neemt verschillende geposte theorieën kritisch onder de loep en loopt dus niet zomaar mee. Lijkt echter niet zelf met verdachten te komen. Was het niet eens met het "laten we allemaal een vertrouweling en een verdachte posten zodat de ziener dat ongeschroomd ook kan posten" idee, wat achteraf gezien wel een pro is, hoewel ik zelf het plan in motie heb gezet. Achteraf gezien konden de wolven daar te veel mee. PRO: was tegen dat ziener plan en beargumenteert theorieën - CONTRA: komt zelf niet met verdachten
timvdons: Gaat vooral akkoord met anderen, hoewel hij zelf ook wel namen en redenen aanbrengt. Hoewel veel van de namen die hij aandraagt intussen al bevestigd onschuldig zijn (LdH, enasil, Jacco). Zijn recente verdachten zijn brtdm, DC & belg. En ook Lawliet heeft ie meermaals vernoemd. PRO: komt met namen - CONTRA: verschillende van die namen waren onschuldigen
B&W: post dat enkel uitgaan van hints niet erg doordacht is, waar ik het mee eens ben, waardoor ik automatisch al meer een gevoel van vertrouwen krijg (maar goed, dat kan heel misplaatst zijn natuurlijk). Verdacht Lucy, de_witte en noemde ook chipie en Spacy, waarvan we nu weten dat die allemaal onschuldig zijn. Maakte een groot pleidooi tegen Nieky gisteren vlak voor de deadline, die uiteindelijk gekoppeld was met de ziener. PRO: post inhoudelijke dingen - CONTRA: heeft al veel onschuldige namen vernoemd.
Linus: Komt met goede argumenten, maar ook met best wat onzin GIFjes tussendoor (andere berichten laten ondersneeuwen?). Heeft ook een groots overzicht gemaakt waarin 6 namen vooral naar voor kwamen. Drie van die namen blijken nu bevestigd onschuldig. (nieky, enasil, chirpiechirpiechiepchiep). Maar ik kan verder niet veel slechts verzinnen. PRO: stemt als enige consequent - CONTRA: Sneeuwt andere berichten onder
Lawliet: Ik heb geen negatief en geen positief gevoel over Lawliet. D*N heeft eens een post richting Lawliet gemaakt maar a) ik krijg die niet terug gevonden en b) zo overtuigend zal het dan niet geweest zijn als ik me niet kan herinneren wat er in stond. Feit is wel dat toen veel mensen dachten: ok we stemmen Lawliet! Hij werd het toen niet, maar ineens was alle verdenking ook weg  en stemt er plots zo goed als niemand meer op. Apart. PRO: kweetni - CONTRA: kweetni

Overijverige Actievelingen
Er werd aanvankelijk nogal snel geopperd om inactievelingen weg te stemmen. Vervolgens zijn sommigen héél veel beginnen posten en kwamen er al snel klachten dat er te veel was om bij te kunnen lezen en is er mijns inziens info verloren gegaan door de stortvloed aan posts.
Brtdm: heel actief en daarom heb ik hem ook als burgemeester verkozen aanvankelijk. Post veel overzichten, waaronder het stemoverzicht waarvan ik nu dankbaar gebruik gemaakt heb met het maken van dit overzicht. Echter: 1) meestal overleeft een burgemeester het zo lang niet en 2) met de stemoverzichten en alle andere info lijk je heel hulpvaardig, maar misschien probeer je iets te verbergen?
DC: was aanvankelijk afwezig en daarom wou ik de eerste ronde op hem stemmen (maar toen deed mijn internet op mijn mobiel het niet meer en heb ik niet kunnen stemmen), maar is vervolgens super aanwezig geworden met meerdere posts die ook heel inhoudelijk zijn. Maar hij heeft zelf bekend dat ie Lawliet's post heeft ondergesneeuwd met berichten omdat ie dacht dat hij de ziener zou zijn en die info voor de overvallers verloren wou gaan. Wie zegt dat hij dezelfde tactiek niet toepast op berichten die mensen net gepost hebben die hem of zijn medewolven duidelijk verdacht neerzetten? En verklaart dat zijn multi megavele posts?
MV: Had hem eerst bij de gewone actievelingen staan, maar merkte in z'n overzicht dat ie toch ook al heeeeeeeeel veel gepost heeft.  Heeft in z'n posts al een hoop verdachten genoemd die onschuldig zijn (Lama, Spacy, Jacco, molduck, Lucy)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #165 Gepost op: 31-01-2020, 12:51:51 »
Nog andere dingen die ik zelf interessant vind (en waarbij ik ook enkel kijk naar wie nog niet bevestigd onverdacht is):
Mensen die online waren maar toch hun stem op Nieky hebben laten staan nadat hij bevestigd onschuldig werd door Daisy:
Vermoljoen

Mensen die hetzelfde lijken te stemmen. Privé bondje, of wolven-pm?
De meesten hebben maar 2 overeenkosmten ofzo, wat niet echt verdacht is.
Hautoa en Miek1999 stemden de eerste vier keer (dus incl verkiezen wie bankdirecteur werd) telkens hetzelfde...
Jann en Linus stemden vier keer hetzelfde.
Als bij die duo's de ene een overvaller blijkt te zijn, zou ik het niet verbazend vinden als de ander dat ook is.

Wie heeft hoe gestemd (als in, op bevestigde gegijzelde of bevestigde wolf (i.e. MoleBuster)
Doordat er nu zoveel bevestigde gegijzelden zijn, kunnen we dit handiger bekijken:
Kaaasje: 7 x op gegijzelde gestemd (of zo u wil: 6 gegijzelden en mij)
Belg: 6 x op gegijzelde
MV: 5 x op gegijzelde
Miek1999: 5 x op gegijzelde, 1 x overvaller
Vermoljoen: 7 x op gegijzelde
Jann: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller, 1 x niet
Timvdons: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller
B&W: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller
Sander: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller
DC: 6 x op gegijzelde (of zo u wil: 5 gegijzelden en mij)
Robbie: 3 x op gegijzelde, 1 x niet
Linus: 6 x op gegijzelde (allemaal Jacco), 1 x overvaller
Lawliet: 5 x op gegijzelde, 1 x niet
Brtdm: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller
Hautoa: 2 x op gegijzelde, 1 x overvaller


Burgemeester stemmen:
Mocht brtdm overvaller zijn, is het handig te weten wie hem tot burgemeester hebben verkozen van de overblijvende verdachten. Daar hoor ik zelf ook wel bij, maar so be it:
belg, Miek1999, Robbie, Hautoa
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 15:04:00 door Robbieazerty »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #166 Gepost op: 31-01-2020, 12:59:17 »
Ah, ok. Je bent dus zo overtuigd van Belg dat je jezelf wou opofferen op ons op hem te laten stemmen.

Dat en daarmee ook iedereen die ik groen gemarkeerd had af te strepen.

Schat Tim wordt nu hoofdverdachte gemaakt door de vijf mensen die vrijgepleit zijn, dus wat je zegt slaat helemaal nergens op.

Echt honey, jullie hebben het al veel vaker fout gehad. En juist het feit dat belg en Brtdm er zo makkelijk in meegaan, maakt dat ik jullie oordeel zeer sterk in twijfel trek.

Maar hiermee impliceer je dat de overvallers steeds maar weer mensen vermoorden van wie ze denken dat diegene de ziener is, terwijl dat helemaal niet altijd de achterliggende gedachte hoeft te zijn, dus zoveel zou jouw opoffering dan toch ook weer niet zeggen ???

Nee, ik impliceer wel dat ze spelers vermoorden die op het goede pad zitten. En een geclaimde dan wel half geclaimde ziener is voor hen een rode vlag. Als ik vermoord was dan was dat gewoon een extra (nuttig) vermoeden voor jullie geweest. Maar dit gaat verder over mijn tactiek toen en is nu helemaal niet meer relevant om over door te discussiëren.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #167 Gepost op: 31-01-2020, 13:06:25 »

Lawliet: Ik heb geen negatief en geen positief gevoel over Lawliet. D*N heeft eens een post richting Lawliet gemaakt maar a) ik krijg die niet terug gevonden en b) zo overtuigend zal het dan niet geweest zijn als ik me niet kan herinneren wat er in stond. Feit is wel dat toen veel mensen dachten: ok we stemmen Lawliet! Hij werd het toen niet, maar ineens was alle verdenking ook weg  en stemt er plots zo goed als niemand meer op. Apart.

Hallo, je ziet toch wel mijn grijze haar, houten tanden en mijn liefde voor vrijheid?! Zoals je zelf al zegt is er gewoon nooit concreet bewijs geweest voor mij als wolf. En ik ben de vrolijkheid en bescheidenheid zelve, dus iedereen die geen zuurpruim is wilt mij er natuurlijk inhouden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #168 Gepost op: 31-01-2020, 13:07:01 »
Echt honey, jullie hebben het al veel vaker fout gehad. En juist het feit dat belg en Brtdm er zo makkelijk in meegaan, maakt dat ik jullie oordeel zeer sterk in twijfel trek.
Zeg ik toch ook niet, and you haven't been a star player either ::).

Maar impliceren dat er expres een verdachte wordt aangedragen waar mensen makkelijk in meegaan is raar wanneer het van mensen komt die vrijgepleit zijn. En ja belg en brtdm gaan makkelijk mee, maar we hebben letterlijk gezegd dat we de vrijgepleite mensen gaan volgen dus gaan de overvallers niet gewoon mee op elke naam die we zouden noemen?

Of ben jij nu een mede-overvaller aan het redden? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #169 Gepost op: 31-01-2020, 13:11:53 »
 ::rofl:: Jeetje post ik net mijn lange, sinds vanmorgen gestartte post waarin ik zelfs begin met iets à la "Screw hints!!!", blijkt er in die tussentijd een jetser van een hint gepost te zijn.

Het moet iets betekenen want dat is nou echt iets wat ik niet toevallig vind. Maar ik ben wel eens met de_witte dat hem wegstemmen enkel op basis van een hint ook wat raar is. Het enige wat ik over hem vind is, zoals hierboven gepost, dat de meeste namen die hij geopperd heeft allemaal onschuldigen bleken te zijn.

Hallo, je ziet toch wel mijn grijze haar, houten tanden en mijn liefde voor vrijheid?! Zoals je zelf al zegt is er gewoon nooit concreet bewijs geweest voor mij als wolf. En ik ben de vrolijkheid en bescheidenheid zelve, dus iedereen die geen zuurpruim is wilt mij er natuurlijk inhouden.
Rustig maar, ik maak jou toch ook helemaal niet verdacht in die uiteenzetting??  ??? In tegenstelling zelfs! Ik post duidelijk dat ik niets slechts over je verzonnen krijg.
Allen deze aanval op een post waarin je juist niet verdacht gemaakt wordt, vind ik a nweer wel opvallend.  ::)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #170 Gepost op: 31-01-2020, 13:22:06 »

Of ben jij nu een mede-overvaller aan het redden? ::)
Ik ben nog nooit in mijn leven zo hard beledigd!  ::schaam::

Maar dan zeg ik dus bij deze, als individu, dat ik niet meega in jullie oordeel, ondanks dat jullie goed verklaard zijn. En belg en Brtdm gaan niet alleen mee, maar ze versterken de verdenking ook nog eens.

Bovendien als jullie enige bewijs een hint is, die naar mijn mening mager onderbouwd is, dan is het mijn plicht als burger om jullie daarop te wijzen in de hoop niet nog een medeburger de dood in te sturen. Net als in WidM is een hint een extraatje, maar mag het nooit het enige argument zijn. DAT BEHOOR JIJ TOCH TE WETEN ALS MODERATOR!?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #171 Gepost op: 31-01-2020, 13:26:57 »
opvallend dat de inactieven zo weinig met de meerderheid hebben meegestemd.
Aan de andere kant... vaak was de nummer 2 en/of 3 ook een gegijzelde dus en dus ook een goede optie voor de wolven om op te stemmen.

Alleen van dag 1 weten we zeker dat MB overvaller was en nummer 2 chipie gegijzelde is
Van dag 2 weten we dat LdH gegijzelde was en gedeelde nummer 2 de_witte gegijzelde is en Hautoa nog onbekend is
Van dag 4 weten we dat Lucy gegijzelde was en nummer 2 Lawliet nog onbekend is

niemand stemde zowel op chipie (dag 1) en Lawliet (dag 4)
Wel vergat Robbie te stemmen op dag 1 en stemde hij op dag 2 op Hautoa en dag 4 op Lawliet
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #172 Gepost op: 31-01-2020, 13:27:10 »
Ik ben nog nooit in mijn leven zo hard beledigd!  ::schaam::

Maar dan zeg ik dus bij deze, als individu, dat ik niet meega in jullie oordeel, ondanks dat jullie goed verklaard zijn. En belg en Brtdm gaan niet alleen mee, maar ze versterken de verdenking ook nog eens.

Bovendien als jullie enige bewijs een hint is, die naar mijn mening mager onderbouwd is, dan is het mijn plicht als burger om jullie daarop te wijzen in de hoop niet nog een medeburger de dood in te sturen. Net als in WidM is een hint een extraatje, maar mag het nooit het enige argument zijn. DAT BEHOOR JIJ TOCH TE WETEN ALS MODERATOR!?

Als moderator wil ik je erop wijzen dat capslock typen gezien wordt als schreeuwen en dat de sfeer geen goed doet ::ohno:: ;D.



Oké even serieus ;D je was van mijn lijstje verdwenen, maar pfoe of je wil heel graag dood of je bent een overvaller ::).

Jouw reden om Tim niet te verdenken is nou ook niet bepaald een heel goed onderbouwd argument imo. Er zijn nog 5 overvallers, dus als jij het beter weet vertel maar wie het zijn....
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #173 Gepost op: 31-01-2020, 13:49:59 »
Wel vergat Robbie te stemmen op dag 1 en stemde hij op dag 2 op Hautoa en dag 4 op Lawliet
Niet vergeten, internet werkte niet.
En heb toen gepost (en ja, enkel ik weet natuurlijk dat dat de waarheid is want ik kan uiteraard zeggen wat ik wil) dat ik toen DC gestemd zou hebben. Maar toen had ik de laatste pagina's nog niet bijgelezen en dacht ik nog dat DC al vier dagen offline was.

Maar klopt verder wel, 2e meeste stemmen is ook en groupe stemmen en net-niet meerderheid, dus zou ook nog kunnen opgaan voor die theorie. En dan zat ik inderdaad 2 keer daarbij.

Maar vind je mij dan een inactieveling die via een wolven-pm op de hoogte gebracht moet worden op wie te stemmen om  zo met een mogelijke meerderheid te zijn? Kan en mag hoor, maar ik hoop dat ik in ieder geval toch actiever wordt gezien dan pakweg een Sander.  :-\\

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #174 Gepost op: 31-01-2020, 13:51:59 »
Ik zat gewoon van iedereen het stemgedrag te bekijken... Actieven, minder actieven en inactieven
Wit is ook een kleur!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #175 Gepost op: 31-01-2020, 13:52:49 »
Vooral dat de O het verschil moet aangeven tussen beide Tims, lijkt mij onzin. Maak er dan een D van. En dat gezegd hebbende vind ik belg weer uiterst verdacht en door toedoen van zijn meeliften, zeg ik hetzelfde over Brtdm.

Zoveel woorden die met "Td" beginnen staan er niet in het woordenboek he.

Waarschijnlijk heb je mijn post over "hauTOa" net gemist (30 seconde vóór jouw post), maar aan hersenloos meeliften doe ik dus niet mee:
Of hauTOa  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 13:55:29 door belg »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #176 Gepost op: 31-01-2020, 14:09:23 »
Wie heeft hoe gestemd (als in, op bevestigde gegijzelde of bevestigde wolf (i.e. MoleBuster)
Doordat er nu zoveel bevestigde gegijzelden zijn, kunnen we dit handiger bekijken:
Kaaasje: 7 x op gegijzelde gestemd
Belg: 5 x op gegijzelde
MV: 5 x op gegijzelde
Miek1999: 5 x op gegijzelde, 1 x overvaller
Vermoljoen: 7 x op gegijzelde
Jann: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller, 1 x niet
Timvdons: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller
B&W: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller
Sander: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller
DC: 5 x op gegijzelde
Robbie: 3 x op gegijzelde, 1 x niet
Linus: 6 x op gegijzelde (allemaal Jacco), 1 x overvaller
Lawliet: 5 x op gegijzelde, 1 x niet
Brtdm: 4 x op gegijzelde, 1 x overvaller
Hautoa: 2 x op gegijzelde, 1 x overvaller
Leuk dat jij dit zegt Robbie maar voor mij ben jij nog geen bevestigde gegijzelde en een van die 7 stemmen was op jou.

Belg klopt ook niet, die heeft 6 keer op een inmiddels bevestigde gegijzelde gestemd.
Kaaasje 6 x gegijzelde, 1 keer onbekend (Robbie)
Belg 6 x gegijzelde, 1 keer onbekend (L. Lawliet)


En Frank, Nieky, de_witte en Spacy hebben ook 7 keer gestemd op een gegijzelde dus we zijn ook gewoon belabberd bezig als gegijzelden  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 14:11:55 door Kaaasje »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #177 Gepost op: 31-01-2020, 14:13:29 »
Als moderator wil ik je erop wijzen dat capslock typen gezien wordt als schreeuwen en dat de sfeer geen goed doet ::ohno:: ;D.



Oké even serieus ;D je was van mijn lijstje verdwenen, maar pfoe of je wil heel graag dood of je bent een overvaller ::).

Jouw reden om Tim niet te verdenken is nou ook niet bepaald een heel goed onderbouwd argument imo. Er zijn nog 5 overvallers, dus als jij het beter weet vertel maar wie het zijn....

dIT IS DUS NIET SCHREEUWERIG!!

Maar goed, ik zal het maar nog een keer zeggen dat ik belg verdenk omdat hij niks voor zich heeft spreken. Nooit op de juiste persoon gestemd, geen goede onderbouwing voor verdenkingen en hij plaatst inhoudsloze berichten, die alleen laten zien dat hij er wel is, maar de discussie niet verder op gang helpen.

Brtdm, omdat hij zeer makkelijk meegaat in de verkeerde keuzes. Bovendien begin ik steeds meer te denken dat zijn stem op MoleBuster, juist als burgemeester, een stem voor good will is geweest. Zodat hij burgemeester kan blijven.

Kaaasje, omdat er een variatie aan voor- en achtergrond spelers in het wolventeam zal zitten. En hij niet op MoleBuster heeft gestemd.

Robbieazerty, heeft een overzicht aan gedachten reeds geplaatst. Benoemt wel degelijke punten, maar trekt geen eigen conclusies.

Hautoa, wordt genoemd door belg, ook al was het misschien een grapje. Herstel: het was blijkbaar serieus. Dat stuurt Hautoa nu meer naar groen.

MV, Miek1999, Jann, B&W en SanderFMC, heb ik niet echt onderzocht, dus voor hen heb ik geen onderbouwing waarom ze het wel of niet kunnen zijn.

Vermoljoen, zijn malle theorie dat Frank niet de dokter is. Ik zie niet in waarom je dat als wolf zou durven aan te kaarten.

Dikke Controleur zie ik nu als burger, aan de ene kant omdat hij zoveel moeite lijkt te doen met steeds conclusies trekken en dergelijken. Aan de andere kant omdat hij gisteren op belg heeft gestemd, omdat hij dacht dat ik de ziener was.

Linus, Pinus, ik weet hoe hij normaliter een WvW speelt als hij burger is. Nou is dit voor hem een onbekende groep, dus hij kan niet straal verdenkingen naar iedereen opgooien. Maar zijn tactiek van wolven speuren door willekeurig een slachtoffer, in dit geval Jacco, te pakken, die kan ik volgen. En daarbij zou hij NOOIT toestemmen Focus eruit te lunchen, zo vroeg in het spel.

TimvDons wordt te makkelijk verdacht gemaakt zonder een grondige reden. En ik geloof dat de wolven (althans mijn verdachten) hier te makkelijk in meegaan zonder nuance aan te brengen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #178 Gepost op: 31-01-2020, 14:26:45 »
Leuk dat jij dit zegt Robbie maar voor mij ben jij nog geen bevestigde gegijzelde en een van die 7 stemmen was op jou.

Belg klopt ook niet, die heeft 6 keer op een inmiddels bevestigde gegijzelde gestemd.
Kaaasje 6 x gegijzelde, 1 keer onbekend (Robbie)
Belg 6 x gegijzelde, 1 keer onbekend (L. Lawliet)

Ja zoals gezegd heb ik het geschreven vanuit mijn eigen overweging, vandaar. Maar zo kan het ook. Dan moet DC ook nog aangepast worden want die heeft ook 1 keer op mij gestemd, at ik al meegeteld had.
En Belg had ik inderdaad fout, heb net nagekeken.

Robbieazerty, heeft een overzicht aan gedachten reeds geplaatst. Benoemt wel degelijke punten, maar trekt geen eigen conclusies.
Ik heb mijn eigen conclusies getrokken, maar gisteren werd er gezegd dat niemand behalve de bevestigde veiligen iets mocht posten, behalve een overzicht. Dus heb me daar maar aan gehouden.

Maar goed, dit is mijn rangschikking van meest naar minst verdacht (enkel degenen die nog niet vrij gesproken zijn) op basis van mijn eigen uiteenzetting, met bij de top drie mijn redenering erachter:

1. Sander -> te vaak met de meerderheid gestemd terwijl ie te inactief is
2. Brtdm -> te lang al burgemeester en veel goodwill gekweekt
3. Vermoljoen -> dit is meer op gevoel en het feit dat ik zelf niks met hints heb, maar hij er wel vanalles achter zoekt. Dus puur eigen gevoel.
4. DC
5. Timvdons
6. Miek
7. belg
8. MV
9. Hautoa
10. B&W
11. Linus
12. Lawliet
13. Kaasje
14. Jann

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #179 Gepost op: 31-01-2020, 14:29:52 »
Ja zoals gezegd heb ik het geschreven vanuit mijn eigen overweging, vandaar. Maar zo kan het ook. Dan moet DC ook nog aangepast worden want die heeft ook 1 keer op mij gestemd, at ik al meegeteld had.
En Belg had ik inderdaad fout, heb net nagekeken.
Ik heb mijn eigen conclusies getrokken, maar gisteren werd er gezegd dat niemand behalve de bevestigde veiligen iets mocht posten, behalve een overzicht. Dus heb me daar maar aan gehouden.
Dat vond ik dus het gekke want bij DC zag ik wel 5 gegijzelden staan + jou. (of er zit ergens een fout in mijn overzicht; kan natuurlijk ook goed).

Dikke Controleur stemde   robbieazerty   de_witte   De_witte   Lucy   Ennasil   Ennasil   Belg