Auteur Topic: [CL] Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?  (gelezen 43030 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #200 Gepost op: 31-01-2020, 17:47:39 »
Om even door te gaan waarom de mogelijk hint in deze vorm niet klopt:

Oeh, heel sterk gevonden, Miek! Toeval bestaat niet... en ik kan me niet voorstellen dat deze hint naar iemand zou verwijzen dan naar TimvDons (anders is het onmogelijk te raden).

HauTOa is passender

Ja, maar dan zouden we misschien nog niet weten welke van de twee Tims. Nu weten we dat Tim549 (volgens mij weet niemand meer de juiste cijfers ;D ) in elk geval onschuldig is, dus moet het dan wel op die andere Tim slaan.

Lees hierboven

Welke bewijzen hebben we verder tegen Tim? Alleen een hint vind ik wat karig hoor ::hypocriet::

Zoals ik ook al gezegd heb, zijn verdenkingen gebaseerd op een hint niet karig? Dan hadden we ook op Sander kunnen stemmen van de Hey Mama Hint --> Moldavië

TO kan toch prima slaan op Tim Overvaller ?

Hautoa staat niet op mijn lijstje van verdachten dus ik vind het wederom verdacht dat je dan net haar aanduid als andere stemoptie. Ga dan in ieder geval op bijvoorbeeld belg, die ook heel erg verdacht is.

Waarom zou het slaan op Tim Overvaller. Dit is een hint, als het al een hint is, vanaf het begin gebruikt wordt. We zijn begonnen met twee Tim's dus dan is er een onderscheid wie van de twee het is.

Waarom ik Hautoa aanduid? Omdat als het een hint zou zijn, dit de meest logische optie is. Ik blijf erbij dat, als to een hint is, dit eerder slaat op haar dan op mij. Ik wil best op Belg stemmen, maar heb ik garanties dat andere ook op hem stemmen? Ja  of nee??

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #201 Gepost op: 31-01-2020, 18:00:06 »
Weet je wat zo lastig aan dit spel is? Bijna alles kan evengoed door een gegijzelde als door een wolf worden gezegd.

En ook mensen die nog weinig bewijs tegen zich hebben kunnen gewoon goed spelende wolven zijn.

Ik vind TO nog steeds te toevallig om geen hint te zijn, en ik vind nog steeds dat het het meest logisch is dat naar het naar Tim verwijst. En misschien is die o wel gewoon toeval. Anyway, "TO" naar Hautoa vind ik nergens op slaan. Dan vind ik het gewoon een slechte hint. Ja, oké, technisch gezien is het een goede hint omdat er mensen zijn die het aan Hautoa linken, maar toch.

En ja, er stond ook een mogelijke hint in naar Dikke Controleur (DC, Discovery Channel). Maar die verdenk ik minder. Het is ook zo dat ik je al verdacht vind, Tim, juist omdat je niet zo opvalt. Je kan als wolf prima dit spel doorkomen door simpelweg niet op te vallen, dat lijkt me uiteindelijk zelfs de beste tactiek.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #202 Gepost op: 31-01-2020, 18:02:01 »
Om even door te gaan waarom de mogelijk hint in deze vorm niet klopt:

HauTOa is passender
Ik vind hem naar Hautoa toch zwakker hoor, random twee letters midden uit haar naam ???

Citaat
Zoals ik ook al gezegd heb, zijn verdenkingen gebaseerd op een hint niet karig? Dan hadden we ook op Sander kunnen stemmen van de Hey Mama Hint --> Moldavië
Je bent daarnaast qua stemgedrag ook niet bepaald onverdacht hoor

Citaat
Waarom zou het slaan op Tim Overvaller. Dit is een hint, als het al een hint is, vanaf het begin gebruikt wordt. We zijn begonnen met twee Tim's dus dan is er een onderscheid wie van de twee het is.
Kijk naar widm, daar slaan de grote hints vaak ook op meerdere mensen (zie priesterhint)

Citaat
Waarom ik Hautoa aanduid? Omdat als het een hint zou zijn, dit de meest logische optie is. Ik blijf erbij dat, als to een hint is, dit eerder slaat op haar dan op mij. Ik wil best op Belg stemmen, maar heb ik garanties dat andere ook op hem stemmen? Ja  of nee??
Ik wil best wisselen naar belg als de rest dat ook ziet zitten, maar wij moeten als 5 sowieso samen stemmen.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #203 Gepost op: 31-01-2020, 18:04:06 »
We zijn nu met twintig personen over: 5 personen zijn door de ziener vrijgesproken terwijl er nog 4 overvallers tussen zitten. Als ik morgenochtend door jullie gelyncht word en de overvallers vermoorden ook iemand, dan wordt het 4 tegen 14. Denk dus goed na op wie je stemt. Mijn stem gaat in ieder geval naar Hautoa, of jullie moeten met iemand anders komen waarvan jullie zeker zijn dat het een overvaller is (en dus niet ondergetekende).
verspreek jij je nou? Er zijn toch nog 5 overvallers over... Maar kan me voorstellen dat je alleen aan de andere 4 overvallers denkt en jezelf vergeet.

ik zou het bizar vinden als de hit op hauTOa slaat maar ben ook niet overtuigd dat ie over Tim gaat. Ik vind het wel een beetje een wanhoopsdaad om hem aan hauTOa te linken tenzij je de andere letters ook nog terug vindt.

Het is duidelijk dat de hint niet naar de bankbediende verwijst maar ik kan me wel voorstellen dat dat idee onder de overvallers geopperd is en ze mede daarom voor Daisy zijn gegaan. Hoeft natuurlijk niet gebeurd te zijn.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #204 Gepost op: 31-01-2020, 18:13:33 »
Misschien is het wel de TO van toeval.

Eerlijk gezegd zou ik de tijd niet meer verdoen aan het zoeken naar hints, want dat werkt toch niet.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #205 Gepost op: 31-01-2020, 18:18:42 »
verspreek jij je nou? Er zijn toch nog 5 overvallers over... Maar kan me voorstellen dat je alleen aan de andere 4 overvallers denkt en jezelf vergeet.

ik zou het bizar vinden als de hit op hauTOa slaat maar ben ook niet overtuigd dat ie over Tim gaat. Ik vind het wel een beetje een wanhoopsdaad om hem aan hauTOa te linken tenzij je de andere letters ook nog terug vindt.

Het is duidelijk dat de hint niet naar de bankbediende verwijst maar ik kan me wel voorstellen dat dat idee onder de overvallers geopperd is en ze mede daarom voor Daisy zijn gegaan. Hoeft natuurlijk niet gebeurd te zijn.

Er zijn toch in totaal 5 overvallers toen het spel begon? Min Molebuster is toch 4?

Maar mensen stemmen op mij op basis van een hint? Volgens mij zijn in alle dagen dat we nu spelen nog nooit (echte) verdenkingen op mij uitgesproken?!

Edit: waarom is hautoa onlogisch, de twee letters echter elkaar? Maar TimvDons wel logisch? Waar de letter ruim uit elkaar zitten?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 18:20:43 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #206 Gepost op: 31-01-2020, 18:20:23 »
Bruv, we begonnen met 6 overvallers.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #207 Gepost op: 31-01-2020, 18:21:44 »
We begonnen inderdaad met 6 overvallers
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #208 Gepost op: 31-01-2020, 18:22:11 »
Bruv, we begonnen met 6 overvallers.

Oh serieus  ::oink::. Ik zweer dat ik echt dacht dat we met 5 overvallers het spel begonnen zijn.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #209 Gepost op: 31-01-2020, 18:22:41 »
Er zijn toch in totaal 5 overvallers toen het spel begon? Min Molebuster is toch 4?

Ik vraag me nu af of dit een poging is om te zeggen 'oh, ik wist het niet, dus ik ben geen weerwolf'. Of dat je het echt niet wist.  Alles is twee kanten op te redeneren.  ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #210 Gepost op: 31-01-2020, 18:41:29 »
Kijk naar widm, daar slaan de grote hints vaak ook op meerdere mensen (zie priesterhint)
Als de hints dan toch op meerdere personen slaan en gesproken over Belg, wat about deze dan?

Om even deze erbij te pakken. De bijnaam van Man united is: The Red Devils. De rode Duivels is de bijnaam van het Belgisch voetbalelftal. Is een van de overvallers een Belg? (of misschien wel Belg zelf?)  ::vergroot:: ::vergroot::

Ik vind dat Manchester United zo opmerkelijk dat dat genoemd werd. Had elke willekeurige andere club kunnen zijn.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #211 Gepost op: 31-01-2020, 18:44:47 »
Manchester United speelt op Old Trafford dus de oudste deelnemer is een overvaller........

(echt, we hebben compleet niks aan die hints  ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::)
Wit is ook een kleur!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #212 Gepost op: 31-01-2020, 18:48:39 »

Edit: waarom is hautoa onlogisch, de twee letters echter elkaar? Maar TimvDons wel logisch? Waar de letter ruim uit elkaar zitten?
Ik vind de O naar Dons ook niet logisch.  Zoals ik zei ik ben ook niet overtuigd dat het naar Tim verwijst.

en ik ben ook niet voor het stemmen op iemand ALLEEN op basis van een hint

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #213 Gepost op: 31-01-2020, 18:50:01 »
Ik blijf bij Tim. Ik zeg niet dat de hint onweerlegbaar is of dat er veel ander bewijs is tegen Tim. Het ding is dat we ook gewoon niet weten wat de overvallers onderling met elkaar hebben afgesproken: wie weet is er wel een afspraak dat een van de overvallers juist zoveel mogelijk zich moet gedragen als gegijzelde om zo lang mogelijk buiten schot te blijven of iets dergelijks. En ik vind de Tim Overvaller redenatie plausibeler dan de interpretatie HauTOa. En het blijft natuurlijk een risico, maar de afgelopen stemmingen zijn ook niet goed gegaan, dus ik wil hier best een keer een risico nemen door af te gaan op deze hint.

@Kaaasje, ik zal nav jouw post van vanmiddag nog even mijn laatste stem op Jacco verduidelijken, want die had ik inderdaad nog niet heel goed uitgelegd: hij ging heel snel mee in het stemmen op Lucy, zonder deze te onderbouwen, en in de dagen erna postte hij dingen zoals 'Ik ben écht geen overvaller hoor' en ging hij smeken om er nog een dagje langer in te mogen blijven, en ik kreeg daar gewoon overvaller-vibes door. Dus het was een soort combinatie van dat Jacco niet echt goede inhoudelijke posts had, in combinatie met een onderbuikgevoel (en dit bleek dus een onjuiste redenatie te zijn).
I will follow my inner gold

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #214 Gepost op: 31-01-2020, 18:55:02 »
Ik vraag me nu af of dit een poging is om te zeggen 'oh, ik wist het niet, dus ik ben geen weerwolf'. Of dat je het echt niet wist.  Alles is twee kanten op te redeneren.  ::)
We moeten eigenlijk al Tim's posts weer even doorspitten om te kijken of hij deze foutieve gedachte eerder ook al had of juist niet. ::vergroot::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #215 Gepost op: 31-01-2020, 19:28:20 »
MOLdavië en verMOLjoen
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #216 Gepost op: 31-01-2020, 19:44:37 »
De naam Vermoljoen heb ik al lang en toen wist ik nog niks van dit spel.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #217 Gepost op: 31-01-2020, 19:46:32 »
MOLdavië en verMOLjoen
MOLlenvanger, MOLlenmania, MOLduck, MOLebuster ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #218 Gepost op: 31-01-2020, 19:47:00 »
Blij dat we nog tot morgen hebben om een stem in te sturen, want het is beetje onduidelijk nu welke persoon de 5 vertrouwelingen aanraden.

Jullie geven toch nog op tijd jullie uiteindelijke keuze door, oh wijze raadsheren?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #219 Gepost op: 31-01-2020, 19:48:29 »
MOLlenvanger, MOLlenmania, MOLduck, MOLebuster ::hypocriet::

 ::rofl::
I will follow my inner gold