Auteur Topic: [CL] Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?  (gelezen 43055 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #260 Gepost op: 1-02-2020, 09:35:22 »
Ik word ook een beetje moe van mensen die zeggen laten we die stemmen om zekerheid te hebben want dan kunnen we daar veel uit halen. 

Dat werd bij Lucy en Swifty ook gezegd en volgens mij hebben we daar ook niet super veel uit kunnen halen... Dus leuk dat dat van te voren gezegd wordt maar daarna doen we er te weinig mee ::rofl::

Ik heb voorlopig op Tim gestemd. Niet zo zeer vanwege de hint maar wel vanwege zn reactie hierop en zn andere reacties. Ik kan bijvoorbeeld niet voor alle stemmen een goede reden terugvinden waarom hij op iemand heeft gestemd. En eigenlijk ook omdat ik een vertrouwde gegijzelde volg.

Ik sta open voor iemand anders. Over Belg ben ik ook niet overtuigd, maar ik zou bv. ook gerust op mollenvanger, vermoljoen of Jann willen stemmen. (Zul je zien dat ik net allemaal gegijzelde noem...) Iemand anders kan ook nog, ik ben nog goed beïnvloedbaar merk ik  ::tandpastasmiley::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #261 Gepost op: 1-02-2020, 10:07:36 »
Ik word ook een beetje moe van mensen die zeggen laten we die stemmen om zekerheid te hebben want dan kunnen we daar veel uit halen. 

Dat werd bij Lucy en Swifty ook gezegd en volgens mij hebben we daar ook niet super veel uit kunnen halen... Dus leuk dat dat van te voren gezegd wordt maar daarna doen we er te weinig mee ::rofl::

Haha ja true. Maar ik heb dat nooit eerder geroepen en vind deze keer wel dat er info uit te halen valt. Maar dat wil niet zeggen dat ik per se voor tim ga.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #262 Gepost op: 1-02-2020, 10:10:44 »
Volgens mij was jij diegene die 2 dagen geleden zei dat we de hints meer in de richting van widm moesten zoeken en bijvoorbeeld kijken naar de beginletters van teksten.

Een dag later blijkt dat er daar inderdaad een hint in zit. Ik denk dat iedereen (inclusief jij) het erover eens is dat de T-hint of TO-hint een bewuste aanwijzing is.
Wijst die hint ontegensprekelijk naar Tim? Nee.
Wijst die hint ontegensprekelijk naar Hautoa? Nee.

True, dat was ik. En ik ben het er ook volledig mee eens dat die TO hint geen toeval kan zijn. Ik sta er ook nog wel achter om daar een degelijke redenatie tot een wolf van te maken, maar dan moeten jullie niet zo makkelijk denken dat als er staat A dat het dan ook A is. Zoals Linus zegt draait dit spel normaliter niet om hints zoeken, dus daar moet je niet hoofdzakelijk op af gaan. Kijk, als het een sluitende hint was, dan stond ik erachter, maar nu is het: "Het zou dit, het zou dat." Als je daar je hoofdverdachte mee onderbouwt in WidM, dan heb je het ook nooit bij het rechter eind.

Ik ga verder niet zeggen wat ik van de hint denk en op wie hij kan slaan. Daar zou ik dan per ongeluk weer mensen op af kunnen sturen, ten onrechte. Ik laat die hint lekker voor wat het is nu en focus met op mijn verdachten gerelateerd aan het spel.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #263 Gepost op: 1-02-2020, 10:12:41 »
*vervolg van eerder*

Vermoljoen
Maakt soms rare gedachtesprongen, bijvoorbeeld mbt Frank en dokter zijn.

- Vind het vreemd dat Brtdm en Frank nog leven
- Stelt voor een dag niks te zeggen, terwijl kennis delen juist de macht van de burgers is. Pleit dus in feite voor allemaal inactief zijn. Maar stemt wel op een paar minder actieve mensen (zoals Ennasil).
- Vind in dit spel vooral buikgevoel belangrijk (ben ik het totaal niet mee eens persoonlijk want buikgevoelens kloppen vaker niet dan wel heb ik het idee.)

1. Swifty   
2. Swifty   - vibes
3. Swifty   - vibes
4. Lucy   -  wegens de redenen die al zijn gegeven (door anderen)
5. Ennasil   - op basis van argumenten van anderen
6. Ennasil   - op gevoel
7. Nieky - Zei dat hij ging teruglezen om te kijken of hij Nieky ook verdacht vond na de posts om Nieky te promoten. Was wel online bij bekentenis Daisy maar zegt gemist te hebben dat Daisy ziener is omdat hij op een ander board was.

Ik zie weinig goed onderbouwde redenaties om voor iemand te gaan. Opvallend vind ik ook dat op dag 5 hij nog noemt dat hij een meeloper is en daarom op Ennasil gaat en op dag 6 aangeeft dat hij op gevoel gaat.

B&W
Als ik zijn posts teruglees kreeg ik wel een gegijzelde gevoel die wil bijdragen aan de overvallers opsporen.

1. molebuster   Leuker met actieve spelers; die kunnen zich ook makkelijker verspreken
2. D*N   buikgevoel
3. L. Lawliet   zegt niks inhoudelijks en hij zei dat inactievelingen stemmen een slecht idee was precies op het moment dat DC online kwam en de focus dus naar Molebuster zou verschuiven
4. Lucy   Omdat mollenmania Lucy finaal fileerd. Ze vind eigenlijk L. Lawliet nog verdachter (zo lijkt het) maar zegt daar de volgende dag dan wel weer op te stemmen.
5. Molduck   Molduck heeft het hele spel niets bijgedragen, en ook niets gezegd of gestemd waaruit zou moeten blijken dat ze geen overvaller is +  Molduck stemt dus steeds mee in grote groepen (vaak verkeerd gebleken) Maar dus ook niets dat haar een overvaller maakt?
6. Vermoljoen    - kan ik niet terugvinden
7. Jacco - Maakt eerst een argument voor Nieky en zou op Nieky gaan stemmen. Het is mij niet duidelijk waarom B&W op Jacco is gegaan na de openbaring van Daisy. Hij verdacht hem eigenlijk niet zo namelijk . Had ook voor iemand anders dan Nieky kunnen kiezen? Maar goed dat kan ook last minute stress zijn.


SanderFMC

1. molebuster - niet gezegd
2. mollenmania   - probeerde aandacht te verleggen naar Lucy toen molebuster genoemd werd
3. Vermoljoen   - benieuwd of hint/theorie zou kloppen
4. Vermoljoen   - benieuwd of hint/theorie zou kloppen
5. Molduck - Gebaseerd op de assumptie dat Lawliet een gegijzelde is.. Molduck was daarop een van de stemmers en wordt al genoemd in het topic
6. Ennasil    - geen duidelijk uitleg (alleen dat hij geen overvaller zag in Jacco; maar naast Jacco zijn er nog meer opties...)
7. Nieky Gaat mee in andere hun argument voor Nieky

Als ik dit zo zie zie ik weinig goede reden van Sander om op iemand te stemmen en hem vooral meegaan in andere hun verdenkingen. Molduck is namelijk ook genoemd omdat zij al genoemd was in het topic.



Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #264 Gepost op: 1-02-2020, 10:30:42 »
Ik heb nog 3 stemmen nodig!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #265 Gepost op: 1-02-2020, 10:39:46 »
Ik stem op brtdm mocht er mensen mee willen stemmen graag!
chipsverslaafde <3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #266 Gepost op: 1-02-2020, 10:44:13 »
Oh nee sjerpie, daar kom je nu mee!  ::oink::
Die wou ik sowieso doen, maar dacht dat niemand mee zou gaan, wou mijn stem niet verloren laten gaan en heb dan belg gedaan.

Maar brtdm staat veeeeeel hoger in m'n lijstje....


Twijfel twijfel.... Jeetje ik vind dit de moeilijkste stemming so far!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #267 Gepost op: 1-02-2020, 10:48:56 »
*zucht*

ik weet dat het plan om op Tim te stemmen aan alle kanten rammelt, maar om nou de overvallers een keuze aan te bieden vind ik ook weer te ver gaan eerlijk gezegd

(of Daisy heeft ons van foute informatie voorzien, maar dan zijn we sowieso klaar... dus daar ga ik niet van uit)
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #268 Gepost op: 1-02-2020, 10:50:34 »
Nog 2 stemmen nodig, spannend  ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #269 Gepost op: 1-02-2020, 10:51:07 »
Pff nee f it! Eén medestander is nog geen heel leger. Ik laat m'n stem staan.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #270 Gepost op: 1-02-2020, 10:55:07 »
Heb ook op brtdm gestemd. Vertrouw erop dat ik geen overvaller ben!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #271 Gepost op: 1-02-2020, 10:55:37 »
Oh nee sjerpie, daar kom je nu mee!  ::oink::
ik had dit eerder al gezegd hoor ::rofl:: alleen was nu met wakkker dus denk zeg het nog effe snel.
oh en een nieuwe bijnaam erbij
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 10:59:15 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #272 Gepost op: 1-02-2020, 10:58:05 »
Kom op mensen. Drie minuten om je stem te wijzigen naar brtdm.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #273 Gepost op: 1-02-2020, 10:59:05 »
Chippie, je bent nou niet bepaald slim bezig  ::) het plan was om met elkaar te stemmen
Frankje Lapi

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #274 Gepost op: 1-02-2020, 10:59:23 »
Iedereen met een T én O In zijn of haar naam:

• MOllenvangerR-ArT
• HauTOa
• Dikke COnTrOleur
• RObbieazerTy
• TimvDOns

En dit zijn er in totaal 5. MoleBuster maakt hier 6 van.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #275 Gepost op: 1-02-2020, 10:59:25 »
Heb ook op brtdm gestemd. Vertrouw erop dat ik geen overvaller ben!

zou ik als ik zelf zou beslissen ook hebben gedaan, maar er was een afspraak binnen de door Daisy genoemde mensen dat we samen zouden gaan voor degene die we als groep het verdachtst vonden. Daar ga ik dus, helaas voor jou, in mee
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #276 Gepost op: 1-02-2020, 11:00:29 »
Chippie, je bent nou niet bepaald slim bezig  ::) het plan was om met elkaar te stemmen

aangezien jullie meegaan met de mensen hier die overvallers kunnen zijn dommer bezig. en dan ook nog alleen maar om een hint vindt het echt heel erg raar nog steeds.
chipsverslaafde <3

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #277 Gepost op: 1-02-2020, 11:01:04 »
De stemmen zijn geteld. 2 niet-stemmers, deadlines in de voormiddag zijn blijkbaar niet optimaal  ;D

Voor het verhaal gaan jullie nog even geduld nodig hebben.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #278 Gepost op: 1-02-2020, 11:01:29 »
Ik ga maar alvast een gifje zoeken :-[
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #279 Gepost op: 1-02-2020, 11:03:36 »
De stemmen zijn geteld. 2 niet-stemmers, deadlines in de voormiddag zijn blijkbaar niet optimaal  ;D

Voor het verhaal gaan jullie nog even geduld nodig hebben.

de deadline lag later dan de mensen oorspronkelijk hadden kunnen verwachten, dus daar kan het toch niet aan liggen
Wit is ook een kleur!