Auteur Topic: [CL] Dag 10: Wie niet weg is, is gezien  (gelezen 14477 keer)

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #60 Gepost op: 3-02-2020, 17:13:29 »
Jawel, maar het ging ook over Frankfürter worsten en zo.

Zou die hint dan niet eerder op Dikke Controleur slaan? Van pizza's, burgers en worsten word je wel dik.  ;D
...if one only remembers to turn on the light.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #61 Gepost op: 3-02-2020, 17:21:25 »
Ik ga er serieus over nadenken om Brtdm eruit te stemmen, want hij komt nou echt al het hele spel lang met allerlei hints naar zichzelf en opmerkingen als "Wat gek dat ik nog niet verdacht word!" en nu zelfs een serieus plan om weggestemd te worden.

Toch wacht ik er nog liever even mee tot de allerlaatste beurt dat we een meerderheid kunnen vormen. Pas op het laatst wordt de burgemeester echt een wapen voor de wolven.

Zijn plan is bedoeld om twijfel bij hem weg te nemen, maar letterlijk dat hele plan zorgt dat ik aan hem ga twijfelen.

En Frank: ik heb ook over Kaaasje nagedacht, en zij zou ook prima een wolf kunnen zijn. Haar manier van spelen vind ik ook vreemd.

En omg ik word er gek van dat gegijzelden zichzelf constant zo verdacht aan het maken zijn, bewust of onbewust! ::rofl::

En... over namen waar nooit over gesproken wordt gesproken, niemand verdenkt Linus?
jaaaaaa, plzzz ga mee op brtdm! :-* en linus is zoals ik eerder zei beetje een troll. zou indd een goeie overvallers tactiek zijn.
chipsverslaafde <3

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #62 Gepost op: 3-02-2020, 17:22:47 »
Verder is Linus moeilijk te peilen (daarmee bedoel ik een goede speler die niet te veel voorgrond is, maar wel gewoon lekker meespeelt).

Kan zomaar hoor.

Ja, maar Linus kan ook een ander plan hebbah!


Brtdm stemmen lijkt mij verre weg geen goede tactiek. Eerlijk, die jongen leest zoveel terug en komt zelfs aanzetten met een zelfopoffering. De reden dat hij nog niet vermoord is tot op heden heeft volgens mij niks met zijn burgemeesterschap te maken, want die is tot aan het laatste moment van het spel niet nuttig genoeg. Blijkbaar zat hij gewoon lange tijd fout. Fouter dan andere spelers die wel al vermoord zijn. Dus dan gaat de prioriteit gewoon naar een ander. Het is dus best te verklaren waarom hij nog leeft.
En zoals B&W het al heeft verwoord, als dit toch een omgedraaide psychologische tactiek is van hem, dan mag hij wat mij betreft ook wel winnen als wolf. Ere wie ere toekomt.

Ik geef hierbij een lijst aan spelers die in mijn optiek nog mogelijk wolf kunnen zijn en zij die dat (hoogstwaarschijnlijk) niet zijn.

1. Kaaasje
2. belg

3. FrankLapidus
6. MV
7. Miek1999

14. SpacyColours
17. B&W
19. SanderFMC

22. Dikke Controleur
25. Linus
27. L Lawliet
29. mrchipie

30. Brtdm
31. Hautoa

Dat zijn zes namen. We hebben volgens mij nog drie missers over, zolang we de burgemeester aan onze kant hebben staan (tenzij ik iets heel belangrijks over het hoofd zie). Die bemoeienis van Convans over dat we bijna eraan zijn, die negeer ik gewoon, want dat valt dan best wel mee.

Dat betekent dat we gewoon op de twijfelpersonen moeten stemmen, bovendien heeft het een grote kans dat het een wolf is. Zo niet, dan zijn we morgen nog steeds niet verloren. Maar laten we alsjeblieft niet iemand opofferen.

En let ook op dat nu de spoeling zo dun is, de wolven zich niet meer kunnen permitteren patroonloos te stemmen. Misschien deze ronde nog, maar wanneer het echt een tweestrijd wordt in verdenkingen, zullen ze elkaar moeten gaan verdedigen.


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #63 Gepost op: 3-02-2020, 17:44:21 »
Ik geef hierbij een lijst aan spelers die in mijn optiek nog mogelijk wolf kunnen zijn en zij die dat (hoogstwaarschijnlijk) niet zijn.

1. Kaaasje
2. belg

3. FrankLapidus
6. MV
7. Miek1999

14. SpacyColours
17. B&W
19. SanderFMC

22. Dikke Controleur
25. Linus
27. L Lawliet
29. mrchipie

30. Brtdm
31. Hautoa
Met dit lijstje ben ik het wel eens. Alleen Hautoa durf ik nog niet af te strepen. De kans is wel groot dat zij óf Sander een wolf is, en dan denk ik inderdaad wel eerder Sander.

Maar laten we nu dan voor Kaaasje gaan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #64 Gepost op: 3-02-2020, 17:45:42 »
en brtdm groen? brtdm is een wolfje?
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #65 Gepost op: 3-02-2020, 17:56:11 »
Ik zal zo nog even kijken waarom ik kaasje nog het voordeel van de twijfel wilde geven.
Was ook niet enorm overtuigend, dat weet ik wel.

Tip voor iedereen, als je snel alle berichten van 1 persoon wil lezen vul dan bin het geavanceerd zoeken 'dag' in als zoekopdracht. (Elk onderwerp van elke post bevat namelijk het woord dag) En dan de gebruikersnaam van de persoon die je wil bekijken. En vink alle topics uit behalve dit topic.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #66 Gepost op: 3-02-2020, 18:04:49 »
Zou die hint dan niet eerder op Dikke Controleur slaan? Van pizza's, burgers en worsten word je wel dik.  ;D

Een andere titel is trouwens 'Zware tijden', past ook in dat rijtje.

Ik vind het heel erg lastig om te stemmen. Ik heb nu een stem op brtdm gedaan, want jezelf zo opofferen is of heel dom (want we kunnen nu echt geen gegijzelden meer missen) of een poging tot het afwenden van stemmen. En ik gok op dat laatste. Voor kaasje zie ik echt te weinig bewijs.  ::ohno::

Ik zou eigenlijk op DC willen stemmen, maar volgens mij zijn er verder geen andere stemmers voor hem. Hopelijk morgen wel.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #67 Gepost op: 3-02-2020, 18:08:09 »
het ding wat me tegenhoud voor dc zijn de huge ass overzicht lijstjes elke keer
chipsverslaafde <3

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #68 Gepost op: 3-02-2020, 18:08:54 »
het ding wat me tegenhoud voor dc zijn de huge ass overzicht lijstjes elke keer

Ja dat kan toch prima een flinke afleidingsmethode zijn?
...if one only remembers to turn on the light.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #69 Gepost op: 3-02-2020, 18:11:44 »
Ik ga ook voor Kaaasje en denk oprecht dat we deze keer goed zitten. ::jaja::
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #70 Gepost op: 3-02-2020, 18:14:29 »
Ik ga ook voor Kaaasje en denk oprecht dat we deze keer goed zitten. ::jaja::
frank ga mee op brtdm plzzz
Ja dat kan toch prima een flinke afleidingsmethode zijn?
ja indd. vertrouw hem ook niet erg hoor
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #71 Gepost op: 3-02-2020, 18:18:17 »

Brtdm, kun je toelichten wat je bij Kaaasje hebt gezet in je schema? Waar heeft ze overvallers verdacht?

Ik merk dat zo'n 900 berichten niet echt optimaal is om gefocust te blijven. Ze gaf aan molduck en vermoljoen niet echt te verdenken. Maar net teruggelezen, en dat was toch vooral achteraf. En ze was het niet volledig eens met de hint naar Tim. Maar overvallers heeft ze volgens mij niet echt verdacht. Heeft eigenlijk toch niet heel veel goed gedaan.

Als ik nu vier namen zou moeten noemen ga ik voor:
Kaaasje
B&W
MV
Miek1999

Met op het reservebankje Sander en Linus.


Misschien dat die Rode muziek wel naar de lippen van Anne-Marie (Linus dus) wijzen, rood was destijds ook een hint in widm ??

En de sky-muziek met ogen naar Miek1999? Uil als profielfoto, opvallende ogen en een vliegend beest.

Ooh, en het licht aan/uit dan naar B&W. Was eerst toch black&white?



Edit: ik zit net te googlen op 'big brother, (die hint die toch vooral naar mijzelf leek te wijzen) kennen jullie de serie big brother: after dark? (Hé, after dark, muziekhint) heeft een Uil als afbeelding! +Rode ogen. Ik zit in een tunnel jongens!!

« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 18:28:21 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #72 Gepost op: 3-02-2020, 18:26:12 »
Kaaasje lijkt me prima om voor te gaan vanavond.

Als mrchipie vanavond niet vermoord wordt, wat ik echt hoop, dan weten we zeker dat Brtdm een burger is.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #73 Gepost op: 3-02-2020, 18:26:33 »
@Brtdm: Kan. We moeten nog steeds nadenken over TO... want daarvan weten we in elk geval zeker dat het een hint ís. En ja, wijst ie dan naar Hautoa? Het is niet heel sterk, ze hadden bijvoorbeeld ook een auto kunnen doen van H auto A, maar dat zou dan misschien weer te duidelijk zijn.

Maar ja, zou TO nog naar iemand anders kunnen wijzen? Ik bedoel, hoe kun je met "TO" bij een Linus uitkomen, of een Kaaasje, of een belg? Bij DC zou het misschien nog een verwijzing naar Thomas the Tank Engine kunnen zijn, maar dan weet ik ook niet wat.

Die hint naar Miek is wel goed tho.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #74 Gepost op: 3-02-2020, 18:27:49 »
Heb je ook nog een hint naar mij Brtdm?  ::) (ik heb op de TO hint überhaupt niks naar mij zien verwijzen, dus dat zegt misschien ook wel wat...)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #75 Gepost op: 3-02-2020, 18:29:45 »
Iets met Manchester United, toch? Die speelden laatst in het stadion van ADO Den Haag. MV is fan van ADO Den Haag, en daar spelen momenteel totale onbenullen = TO. Dus MV is een wolf. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #76 Gepost op: 3-02-2020, 18:33:05 »
Iets met Manchester United, toch? Die speelden laatst in het stadion van ADO Den Haag. MV is fan van ADO Den Haag, en daar spelen momenteel totale onbenullen = TO. Dus MV is een wolf. ;D
  ::rofl::  Kunnen we een #totaal nutteloze WvW hints topic openen? :P dat van die onbenullen klopt wel :P

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #77 Gepost op: 3-02-2020, 18:38:23 »
jongens luister eens ::rofl:: brtdm is het 100% stem allemaal op brtdm!
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #78 Gepost op: 3-02-2020, 18:42:48 »
Even onder elkaar hoor:

Ik ben ook alle liedjes nog even aan het analyseren en het enige wat me tot nu toe opvalt is dat het vrij vaak gaat over als de zon ondergaat / licht uit gaat of juist weer licht wordt.

royal bloods -lights out ("So turn the lights out")
luke bryan- drink a beer ("Watch the sunset disappear")
Sunstroke project - hey mama ("She'll be back home till sunrise")
bombay bicycle club - always like this ("If I follow the light")
David Bowie - cat people ("Been putting out fire")

En bij anderen gaat het dan weer om het aanraken (van de lucht):
afrojack - ten feet tall ("I swear I could touch the sky")
green day - 21 guns ("Throw up your arms into the sky")
Neil diamond - sweet caroline ("Reaching out, touching me, touching you")

En iets met bloed of (rode) ogen:
Nightcore - cannibal ("Then when I'm thirsty, I drink their blood"
thirty seconds to mars -the kill ("Look in my eyes")
david bowie - cat people ("See these eyes so red")
royal bloods- light out ("My eyes are still burning red")





En dat in combinatie met big brother "wij zien alles" uit de text van Convans/Mitchkox.
Kijk toeval bestaat, maar dit...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 10: Wie niet weg is, is gezien
« Reactie #79 Gepost op: 3-02-2020, 18:49:15 »
Even over die TO-hint. Wie zegt dat T en O de enige letters zijn die overeen komen in ieder bericht? Zoals het nu is, kan het overal op slaan, maar meerdere letters maakt de uitkomst plausibeler.