Auteur Topic: [CL] Dag 14: Hier zit een luchtje aan!  (gelezen 3994 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
[CL] Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Gepost op: 6-02-2020, 20:31:43 »

Toasten op de verjaardag van L. Lawliet zat er niet in. De drie overvallers en vier gegijzelden zaten namelijk in het stinkende riool. Toch feliciteerde iedereen L. Lawliet met zijn 25e verjaardag!
Daarna volgde het moment van de waarheid. De nieuwe bankdirecteur, of ja riooldirecteur, MV mocht de stemming doen. Hij was gespannen, want iedereen had een band met elkaar opgebouwd en er moest iemand achterblijven. Er konden namelijk maar zes mensen mee naast Convans.

Uitslag stemming:
4 stemmen: L. Lawliet
3 stemmen: Miek1999

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

L. Lawliet had veel slechte verjaardagscadeau’s gekregen, maar deze was toch wel heel slecht. Nota bene op zijn verjaardag moest ze hem achterlaten. L. Lawliet was hier niet blij mee. Hij wilde MV uit woede aanvallen. Hij rende op MV af, maar net op dat moment sprong Mitchkox ertussen en gaf L. Lawliet een flinke duw. Met zijn hoofd viel hij op een ijzeren pin die uit het riool stak. L. Lawliet was op slag dood, maar was hij een overvaller of een gegijzelde? Dat werd nog niet meteen duidelijk, want zijn geweer was achtergebleven in de bank.

‘Dankjewel’ zei MV. ‘Maar nu hebben we wel een extra probleem waarover we moeten nadenken. Nu passen we namelijk nog steeds niet allemaal in de bestelbus’. Mitchkox riep iedereen bijeen en vertelde wat er aan de andere kant van het riool was gebeurd. Hij vertelde ook dat hij verwachtte dat Hulpdakdekker en een grote eenheid snel naar het riool zouden komen omdat Starlight niets van haar kon laten horen.

Ondertussen was Hulpdakdekker inderdaad met zijn team in overleg. Hij had niets meer gehoord van Starlight en was bang dat er iets was gebeurd. Hij riep een grote eenheid bij elkaar en kreeg daarbij hulp van diverse korpsen uit de omgeving. Ze gingen met volle sterkte het riool in. Niemand mocht ontsnappen!

Terwijl de mensen in het riool aan het wachten waren voelde MV zich niet lekker. Hij begon wit aan te slaan en begon met overgeven. Hij was doodziek! MV was vergiftigd om zo plaats te maken voor Mitchkox. Er werden wat boze gezichten richting Mitchkox geworpen, maar het was duidelijk dat een van de overvallers hier achter zat. MV was dood en bleek een gegijzelde!

Om 20:45 uur was het zover. Er kwamen 17 politieauto’s bij de plek waar Starlight doodgeschoten werd en 1 bestelbus naar de andere kant van het riool. Terwijl Hulpdakdekker de lijken van alle agenten zag liggen waaronder Starlight, reed Convans met zijn bestelbus het riool binnen. ‘Mitchkox? Wat doe jij hier?’ zei Convans toen hij de bus uitstapte en Mitchkox zag. Mitchkox legde het verhaal uit en zei dat er spoed was. Hij wist dat de politie zou komen en dat Convans moest ontsnappen.
Mitchkox gaf aan Convans aan wat zijn plan was. Hij zou samen met iemand achterblijven om de politie onder vuur te nemen. Convans zou dan namelijk genoeg tijd en ruimte hebben om met de rest te vluchten.

‘Waarom doe je dit?’ vroeg Convans. ‘Omdat zonder dit plan de overval mislukt. Ik heb zoveel verdriet om Starlight en ik heb je af en toe in de steek gelaten. Laat me hiermee helpen’.
Convans had al het geld al veilig verstopt en het zou doorgesluisd worden naar verschillende rekeningen in het buitenland. Hij had verschillende identiteiten aangemaakt en zo was hij ontraceerbaar, het plan was waterdicht en de laatste fase van zijn plan had hij al duizend maal in zijn hoofd afgespeeld, maar deze plottwist kon hij zelfs niet bedenken. Hij besefte dat er geen andere keuze was.

Het deed hem wel deugd dat de overvallers zijn vertrouwen niet beschadigd hadden. Het waren wel degelijk stuk voor stuk professionele personen die zich perfect wisten aan te passen aan vele onverwachte situaties. Zou hij met 3 overvallers kunnen vluchten? Was dit het einde van de missie? Het werd tijd dat de maskers afvielen.


« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:30:25 door D*N »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #1 Gepost op: 6-02-2020, 20:31:54 »

Eerst en vooral gaan we even terug naar het lijk van L. Lawliet. Werd hier een overvaller gedood? Convans had het al snel gezien toen hij het masker afdeed. Dit was niet iemand die hij opgeleid had, L. Lawliet was een gegijzelde…

Dit betekent dat de overvallers de gegijzelden verslagen hebben. Van de 6 overvallers, bleven er maarliefst 3 over! Maar wie waren de overvallers nu?

Nog 5 personen waren voorlopig in leven: Belg, Miek1999, B&W, Linus en Hautoa. Wie heeft voor de volle 2 weken de boel belazerd? Wie wist zich schuil te houden achter het masker?

Het moest snel gaan, want daar was de politie! Convans duwde snel zijn 3 overvallers in de bestelwagen en stuifde ervandoor. De politie wilde de achtervolging inzetten, maar dat was buiten Mitchkox gerekend. Hij bleef achter met 2 gegijzelden en de 2 gegijzelden wisten niet wat hen overkwam. Ze verstijfden van angst.

Mitchkox haalde het zwaar geschut boven en vuurde de ene vuurpijl na de andere af. Een helikopter werd neergehaald en 3 speciale eenheden teams werden ook geraakt. Convans was net op tijd ontsnapt en ze stapten na anderhalve km al over in een andere wagen. Ze leken veilig te zijn.

Mitchkox hield het niet lang meer vol. Hij werd nu volledig omsingeld en Hulpdakdekker zorgde zelf voor het genadeschot. Mitchkox stierf al strijdend en redde zo de overval.

De 2 gegijzelden waren zodanig bang dat ze weer in het riool liepen, maar dat hadden ze beter niet gedaan. Niet alle boobytraps waren uitgeschakeld en ze werden verrast door een diepe put die gegraven was in het riool. Beiden vielen in de put en werden bedekt met de smurrie van het riool. De politie was nog op zoek naar hen, maar alle hulp kwam te laat. Ze overleefden het allebei niet.

Maar wie was nu wie? In de 2de vluchtauto werden eindelijk de maskers afgedaan. Convans keek tevreden. Miek1999, Belg en B&W hadden erg veel plezier. Miek1999, Belg en B&W waren de overgebleven overvallers! Ze hadden iedereen voor de gek gehouden en wisten te ontsnappen! Maar de grootste verrassing was misschien wel nog iets anders…

Wie was de bestuurder van de 2de vluchtauto? Het bleek PutyourHANSup! te zijn. Hij reed met de 4 personen naar een kleinere luchthaven en vandaar vertrokken ze alle vier naar een ander land. Klaar om een nieuw leven te starten. Wordt vervolgd?

Iedereen mag trouwens weer posten, bedankt om allen mee te spelen met dit fantastische spel. Wij hebben hartelijk gelachen met de vele discussies en complottheorieën, jullie waren fantastisch! ::bravo::

Uiteraard ook een diepe buiging voor Belg, Miek1999 en B&W. Proficiat! Ook voor de andere overvallers die mee hebben gezorgd voor dit succes!

« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 20:41:51 door Convans »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #2 Gepost op: 6-02-2020, 20:33:56 »
JONGENS HAD NAAR MIJ GELUISTERD IK ZEI HET NOG DAT BELG EEN WOLF WAS ::schaam::\
ik zei nog ga volgende ronde op belg maar niet luisteren he...
« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 20:36:01 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #3 Gepost op: 6-02-2020, 20:34:09 »
belg..  ::schaam::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #4 Gepost op: 6-02-2020, 20:35:04 »
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

 ::sorry:: Sorry ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 20:37:03 door Hautoa »
...if one only remembers to turn on the light.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #5 Gepost op: 6-02-2020, 20:35:17 »
En ik zei dat het Miek was ;D Hadden ze nou maar naar mij geluisterd  ::) (Hautoa!? :P)

En Belg... ik heb je nooit 100% vertrouwd, maar toen jij mij ging doorzagen over welke drie, toen heb ik bewust jouw naam niet genoemd ;) want toen dacht ik wel hey... hier klopt iets niet.

Is de hint van Man U een hint naar Belg?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 20:37:26 door MollenvangR-Art »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #6 Gepost op: 6-02-2020, 20:35:34 »
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Was jij last minute nog van stem gewijzigd. Wonnen de gegijzelden wss  ::rofl::

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #7 Gepost op: 6-02-2020, 20:36:34 »
One TO three. One TO three  >:D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #8 Gepost op: 6-02-2020, 20:37:00 »
En nu wil ik die hints weten!!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #9 Gepost op: 6-02-2020, 20:37:12 »
Hulde aan B&W, goede overvaller was je! Voor mij waren Belg en vooral Miek vrij duidelijk, achja. Ben wel blij dat ik één van de laatste gegijzelden was.

Bedankt voor de goede organisatie Mitchkox en Convans!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #10 Gepost op: 6-02-2020, 20:38:26 »
 ::niet-ok::
B&W had ik goed voorspeld, maar belg en Miek niet! Wat hebben de overvallers het goed gedaan. Maar vind het best jammer dat we hebben verloren  :\'(

Het was super leuk Mitchkox en Convans! Bij een nieuw seizoen meld ik me sowieso aan  ::bravo:: ::bravo::

Edit: B&W had ik in het begin afgestreept omdat hij mij af streepte. Hij zei het op zo'n realistische manier  waardoor ik hem echt geloofte ::rofl:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 20:41:42 door Jacco :) »

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #11 Gepost op: 6-02-2020, 20:38:32 »
En ik zei dat het Miek was ;D Hadden ze nou maar naar mij geluisterd  ::) (Hautoa!? :P)

Ik dacht echt dat jij een overvaller was ::rofl::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #12 Gepost op: 6-02-2020, 20:42:42 »
Het is voor de rest indd erg leuk. ik heb 1 dood van een overvaller op mn geweten en had belg ook goed maarja luisteren is moeilijk (jullie zijn niet meer mijn angels hoor :\'()

voor de rest was dit mijn eerste forum spel en hopelijk niet de laatste want ben hier erg goed in heb ik gemerkt ( was er bijna uit in ronde 1 maar prima)

bedankt convans en mitch voor dit spel het was super leuk ::bravo::
en nu al zin het vervolg

ben ook indd benieuwd wat de hints waren
chipsverslaafde <3

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #13 Gepost op: 6-02-2020, 20:45:03 »
Damnnnnn... jammer! Maar echt applaus voor hoe de overvallers dit gespeeld hebben. ::ok:: Jullie hebben het hele spel lang gewoon nauwelijks sporen achtergelaten en tot het einde iedereen in verwarring kunnen laten. Chapeau!

Ik wil nu echt alles horen van hoe de wolven dit geflikt hebben. ::tandpastasmiley::

En Convans en Mitchkox, onwijs tof spel. Ik heb er echt van genoten! ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #14 Gepost op: 6-02-2020, 20:46:05 »
Hahahaha verdiend gewonnen overvallertjes ::bravo:: ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #15 Gepost op: 6-02-2020, 20:46:29 »
Ik dacht echt dat jij een overvaller was ::rofl::
Jaaaa daar waren er meer van. Maar ik speel gewoon heel erg op de voorgrond, kan ook bijna niet anders. En desondanks heb ik na die 4 stemmen in het begin geen stemmen meer gehad :P

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #16 Gepost op: 6-02-2020, 20:48:13 »
Wow! Het is gelukt ;D

Super goed gedaan mede-overvallers Miek, Belg, Robbie, Sander & MoleBuster ::bravo:: ::bravo::
En ook wil ik Mitchkox en Convans bedanken voor het geweldige spel dat jullie hebben neergezet! ::respect::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #17 Gepost op: 6-02-2020, 20:48:30 »
Woohoo ookal ben ik morsdood, ik heb toch ook gewonnen.  ::hypocriet:: ;D

Goed volgehouden mede wolfjes! Het was een super teampje. En een super leuk spel. Dankjewel mitchkox en Convans!!  ::bravo::

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #18 Gepost op: 6-02-2020, 20:49:18 »
 ::bravo::

We hadden een top-wolven team  ::ok::

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 14: Hier zit een luchtje aan!
« Reactie #19 Gepost op: 6-02-2020, 20:49:40 »
Dan wil ik toch ook even een compliment geven aan MV, Lawliet en Linus, die het wél goed hadden.  ::rofl:: ::bravo::
...if one only remembers to turn on the light.