Auteur Topic: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"  (gelezen 11042 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Gepost op: 26-02-2020, 18:33:12 »

Locatie: Kasteel Keukenhof Lisse
Geld: 1200 euro

Welkom kandidaten, nog in Nederland op dit moment. Mag ik jullie voorstellen aan onze leugen experts: De mol uit 2015 Lukie4, de mol uit 2017 Swifty en de mol uit 2018 Hadewychisdemol! Welkom terug. We gaan een klassieker spelen, het leugenspel. Iedereen bedenkt twee verhalen over zichzelf. Eén daarvan is gelogen, de andere de waarheid. Geef aan mij door welke welke is, ik tolereer geen Roelands! De drie oud-mollen gaan jullie proberen te ontmaskeren. Lukt het jou om ze om de tuin te leiden, dan verdien je 100 euro voor de pot. Succes!



-> Zet in het topic twee verhalen over jezelf, één naar waarheid en één een leugen
-> PM D*N met welk verhaal gelogen is en welke de waarheid
-> De oud mollen mogen in dit topic overleggen over wat zij denken. In principe geldt een meerderheidsstemming.

Kandidaten hebben tot zaterdag 20:00 om hun verhalen te posten
De Oud mollen hebben tot maandag 20:00 om iedereen te ontmaskeren
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2020, 19:11:31 »


 ::zweep::

Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2020, 13:40:48 »
Moeten we hier ook niet eens aan beginnen? ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2020, 13:45:14 »
Moeten we hier ook niet eens aan beginnen? ;D

Ik heb al 4 blaadjes vol geschreven en dan ben ik eigenlijk nog maar bij de inleiding van mijn eerste verhaal ::trots::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2020, 13:46:30 »
Ik heb al 4 blaadjes vol geschreven en dan ben ik eigenlijk nog maar bij de inleiding van mijn eerste verhaal ::trots::

We moeten een verhaaltje schrijven, geen 26-delige encyclopedie ::)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2020, 13:47:54 »
We moeten een verhaaltje schrijven, geen 26-delige encyclopedie ::)
::rofl:: ::rofl::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2020, 13:51:31 »
We moeten een verhaaltje schrijven, geen 26-delige encyclopedie ::)
Goeie tip voor Ldhmolletje hunger games spelregels  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2020, 13:51:51 »
Goeie tip voor Ldhmolletje hunger games spelregels  :-X

 ::rofl:: ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2020, 13:52:36 »
We moeten een verhaaltje schrijven, geen 26-delige encyclopedie ::)

Jij bekijkt dat verkeerd. Mijn verhalen zijn zo lang omdat de oud-Mollen op die manier nooit op tijd alle verhalen kunnen lezen ::rofl::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2020, 13:54:22 »
Jij bekijkt dat verkeerd. Mijn verhalen zijn zo lang omdat de oud-Mollen op die manier nooit op tijd alle verhalen kunnen lezen ::rofl::

Hebben ze nog steeds 50% kans om goed te gokken ::)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2020, 13:56:10 »
Hebben ze nog steeds 50% kans om goed te gokken ::)
Ik neem uiteraard aan dat ze eerst de volledige verhalen verplicht moeten lezen

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2020, 14:09:01 »
Verhaal 1:
Het begon op een donkere avond in December: pakjesavond. Wat voor iedereen een leuke -en vooral gezellige avond zou moeten zijn eindigde bij mij letterlijk in het water. Uitgerekend deze avond was ik bij vrienden wat gaan drinken om het sinterklaasfeest te vieren. Op een gegeven moment bereik je een leeftijd waar je niet meer aan surprise's doet, en dus een borrel met wat Hollandse hapjes vooral in de smaak vallen. Echter, bij aankomst bleek de vork toch anders in de steel te zitten en bleek dit een groot alcoholfestijn te zijn. Overal lag drank, kots en luide muziek vloog om je oren. Helaas werd ik ook overheerst door alle hectiek, en zat de drank al snel in mijn lichaam te vloeien. Één klein probleempje was ik vergeten: ik moest ook nog zo'n 10 kilometer terug fietsen in mijn eentje. Rond middernacht voelde ik me zo beroerd dat ik het wel genoeg vond, en begon ik mijn tocht door de boerse weilanden. De eerste paar kilometers gingen al redelijk goed, maar opeens kwam de wind van de zijkant en vloog ik met fiets en al in de sloot. Compleet doorweekt, en mijn fiets naar de klote heb ik toch nog geprobeerd terug te fietsen, maar dat was niet te doen. Als een creature van de black lagoon heb ik de laatste kilometers terug naar huis gelopen, en daarna nooit meer alcohol gezopen.

Verhaal 2:
Dit speelde zich af tijdens één van mijn vakanties in het buitenland. Je geniet van een cocktail, je ligt lekker op het strand en je droomt van alle knappe mannen die langs lopen. Ik verlangde eindelijk naar wat vakantie liefde en besloot op de datingapps naar wat vlees te zoeken. Al snel vond ik een leuke man, die een internationale docent was, en mij wel zag zitten. Toch leuk op date geweest -en alles gezien van de lokale cultuur en charmes die het land te bieden heeft. We eindigden met elkaar in bed, en ben toen diezelfde avond weer naar mijn eigen appartement gegaan. Helaas, hebben we daarna het contact verloren, en was ik hem al redelijk vergeten. Totdat ik een nieuwe vakantieliefde had gevonden, die ik ook op Instagram had gevolgd. Helaas kwamen onze levensstijlen niet overeen en werd het hem toch niet. Ik was mijn eerste vakantieliefde alweer vergeten totdat ik één ochtend hem zag staan op de Instagram van mijn nieuwe vakantieliefde. Geschokkeerd van de schrik heb ik daarna de hele vakantie niet meer gezocht naar een vakantieliefde, want daar had ik uiteindelijk niet meer trek in.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2020, 17:14:04 »
Verhaal 1
Mijn familie ging vroeger graag in de meivakantie een week naar Schiermonnikoog. Ik beaam die keuze nu nog en kan het ook nu nog zeker iedereen aanraden die een rustige doch zeer mooie vakantie wilt beleven. Als tien- misschien elf- of twaalfjarige jongen ging ik er af en toe wel eens alleen op uit in die natuur daar. Er is veel duinlandschap, bos, strand, om niet te zeggen twee prachtige torens op het eiland, zodat verdwalen bijna geen mogelijkheid meer is. 

Op een dag vond jonge Chardo een weggetje in de duinen, dat zogezegd off-limits was, dankzij hekwerk. Maar zoiets houdt de Pokémontrainer 'searching far and wide' in mij niet tegen natuurlijk! Dus ik stap over het hek heen en volg het, ietwat dik begroeide, duinpad. En met dik begroeid bedoel ik niet alleen helmgras, he. Allerlei soorten flora groeiden daar in de buurt. Ik studeer geen biologie, dus ik kan ze niet noemen, maar wat ik nog wel weet is dat ze veel doorns en netels op zich hadden. Met andere woorden, niet zomaar iets waar iemand doorheen zou kruisen. En juist dat idee, wakkerde mijn avontuur instinkt aan. 

En ja, je kent het misschien wel, de weg heen is altijd interessanter dan de weg terug. Dat is wat mij denk ik ook door al die neteligheid heeft getrokken. Want op een gegeven moment kwam ik aan bij een 'open plek' aan. Daar versta ik voor nu onder dat er binnen een straal van drie meter geen overwoekerende begroeiing was. Los van een klein topje van de Schiermonnikoogse vuurtoren waren alle tekenen van beschaving ver te zoeken, maar niet te vinden. Ik stond daar en eigenlijk kon ik geen kant meer op. Had ik al vermeld dat ik gekleed was in sandalen, een T-shirt en shorts (because they're comfy and easy to wear)? Ja, het was vrij warm, met weinig wolken aan de hemel. Een prachtige lente dag waarop veel vakantiegangers er gezellig op uit gingen. En ik, ik zat muurvast in de begroeide 'wildernis'. Ik had me werkelijk tot dan toe nog nooit zo wanhopig gevoeld, uit angst voor mijn leven.

Voor mijn gevoel heb ik daar toch zeker vier uur vastgezeten. "Wat zullen mijn ouders denken?" "Overleef ik dit wel?" Allemaal gedachten die door me heen gingen. Ik meen ook te herinneren dat er een helikopter boven het eiland vloog. In mijn fantasie was die ingeschakeld om mij op te sporen. Na uren (gevoelsmatig) te hebben gezeten op een hele oncomfortabele stronk daar, heb ik ergens toch de knoop doorgehakt. Ik ben toen toch terug gelopen, niet wetende hoe ver het pad, of wat er nog van over was, me verder dit dichte oerwoud in zou slepen. Het was de hel kan ik jullie vertellen. Want een onder andere met brandnetels bedekte duinheuvel is misschien nog wel gemakkelijk af te dalen, maar naar boven is een van de fysiek pijnlijkste momenten uit mijn jeugd geweest.

Met een huid vol rode krassen en schrammen, waar ik overigens nog een litteken aan over heb gehouden, kwam ik strompelend thuis in onze huurbungalow aan. Ik verwachte knuffels en verwennerijen van blijdschap dat ik er weer was. In plaats daarvan trof ik een briefje aan. "We zijn fietsen. Tot vanavond!"



 
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 00:12:59 door Chardo »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2020, 17:14:19 »
Verhaal 2
Toen ik vijftien of zestien was ben ik een keer met mijn vader een driedaags weekend weggeweest naar Parijs. Ik was al sinds mijn vroege kindertijd niet meer in Disneyland geweest. En ja, als kinderherinnering was dat wel een van de meest fijne momenten die ik toen bezat. De parade bij avondlicht is een herinnering van toen die mij ook nu nog dierbaar is.

Ik weet niet meer ter welke gelegenheid deze reis was, maar wel dat het zich ergens in de zomer afspeelde. We gingen per touringcar. Een nieuwe beleving voor mij, omdat ik voorheen altijd enkel met mijn familie op vakantie ben gegaan. Dus voor hen die dat niet weten, je gaat op reis met een groep Nederlandse toeristen in één bus en je slaapt ook in één hotel. En daar kan dus van alles tussen zitten qua mensen en persoonlijkheden, met eentje in het bijzonder, maar daar kom ik zo op terug. Na deze ervaring heb ik een ander beeld van het stereotype toerist gekregen, laat ik dat wel stellen. Het beeld van een persoon verhult in goedkope plaatselijke shirtjes, accessoires en met een fototoestel om zijn nek ging niet op. En dat ze bij iedere bezienswaardigheid in Parijs uit wilden stappen, was gelukkig ook niet waar. Naar wat ik me herinner waren het erg gezellige mensen. En dat mag ook wel als je de hele dag met die groep in de bus vertoefd, wanneer de binnenstad van Parijs zo druk is.

Nou zal de groepssfeer ook wel enigszins te danken zijn geweest aan mijn vader. Even een snelle schets. Ietwat gezet, erg aanwezig, niet bang te lachen en heeft ervaringen te delen, de hele dag door. Vaak verbindt hij dan ook met wat oudere mensen om daarmee tot het einde der tijden te kletsen over geschiedenis, politiek, kunst, filosofie en wat al niet. Zo ook met de opa van Demi. Demi, de persoon waar ik zo-even over sprak. Een bloedmooi meisje van vijftien met lang, stijl, bruin haar, weliswaar in een paardenstaart, en groen/bruine ogen. Gelukkig en zeer toevallig waren wij de enige twee tieners binnen onze toeristengroep. En dat maakte dat we het gegeven weekend best veel met mekaar optrokken tot mijn grote vreugde.

Demi was echt leuk. Wat voor mij inhoudt dat ze spontaan en aardig, een beetje introvert, maar wel interessant introvert was, behouden, bescheiden en ook zeker niet kortzichtig. En toch, ondanks haar wat introverte doen wel enthousiast in de omgang. Leer mij kennen, dan wordt ik al vrij snel verliefd op zo iemand. Dat kan in een uur gebeurd zijn. Ik heb die nachten daar in het Franse hotel dan ook niet zo veel geslapen, met de gedachte aan haar. En hoewel ik met mijn vader door Disneyland toerde, wilde ik eigenlijk niets liever dan bij Demi zijn. Zelfs al betekende dat het park verlaten waar we eigenlijk helemaal voor gekomen waren.

Maar nu komt het. Een van de mooiste en tevens droevigste momenten uit mijn hele huidige bestaan was, als ware het een passage uit een roman, dat Demi en ik samen bij avond voor de Eiffeltoren stonden, uiteraard prachtig verlicht. Nou geloof ik in het diepst van mijn hart dat zij ook wel hetzelfde voelde als ik op dat moment voor haar voelde. En alles in mij wilde dat gevoel ook graag uitspreken. Maar je kent de innerlijke stemmen wel, die je daarvan weerhouden. Ik kon het niet over mijn lippen krijgen datgene te vertellen. Zou het ook niet raar zijn om na zo'n korte tijd al voor iemand te vallen?

Echter, zowaar waren er van die Franse ronselaars, die allerlei zooi verkochten aan toeristen, waaronder een met enkele rozen. Kennelijk voelde hij de sfeer aan en sprak mij aan, weliswaar op z'n Frans. Hij gaf me een van zijn rozen om te kopen en wenkte naar Demi. Alles in mij wist dat dit een van de meest romantisch verbeelde gebaren van de wereld zou zijn geweest, zo vlakbij de Eiffeltoren. Maar ja, je zou geen goede tiener zijn als allerlei doom scenario's niet door je hoofd zouden spinnen. Tot mijn groot verdriet heb ik die ene roos, nota bene ter waarde van slechts een euro, nooit gekocht. Noch heb ik die avond Demi vertelt wat ik voor haar voelde.

De volgende dag namen we afscheid, zonder iets van contact uit te wisselen. Wel wetende dat zij helemaal in Groningen woonde en het überhaupt geen doen zou zijn geweest. Maar tot op de dag van vandaag heb ik daar nog steeds altijd spijt van. 
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 00:12:35 door Chardo »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2020, 17:43:50 »
Dear god moet ik een heel verhaal schrijven? Ik dacht gewoon een leugen en een waarheid van een paar zinnen ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #15 Gepost op: 27-02-2020, 17:45:30 »
Dear god moet ik een heel verhaal schrijven? Ik dacht gewoon een leugen en een waarheid van een paar zinnen ::rofl::
Dat is ook prima hoor, vinden de mollen waarschijnlijk fijner ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #16 Gepost op: 27-02-2020, 17:46:35 »
Dear god moet ik een heel verhaal schrijven? Ik dacht gewoon een leugen en een waarheid van een paar zinnen ::rofl::

Ik heb ook maar een paar zinnen  ::rofl::. Niet heel erg moeilijk over doen denk ik.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #17 Gepost op: 27-02-2020, 17:57:29 »
Misschien was dit handiger geweest.

Verhaal 1
Dit is de waarheid.

Verhaal 2
Dit is een leugen.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 00:12:19 door Chardo »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #18 Gepost op: 27-02-2020, 18:07:01 »
Goeie tip voor Ldhmolletje hunger games spelregels  :-X
;D :-[ Die spelregels waren inderdaad wel er lang geworden. Ik had ze moeten gaan uitgeven.
Maar goed, ik zal eens 2 verhaaltjes gaan bedenken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] Aflevering 1 - Opdracht 2 "Spaghetti Bluesky"
« Reactie #19 Gepost op: 27-02-2020, 19:42:36 »
Allebei mijn verhalen gaan over mijn basisschooltijd.

Verhaal #1:
Toen ik in groep 7 zat, deed ik samen met drie klasgenoten mee aan een schaaktoernooi tegen andere scholen van de gemeente. Per school deden er vier leerlingen mee die gerankt waren van best (bord 1) naar minst goed (bord 4). Zo speelde ieder tegen een leerling van een andere school van hetzelfde bord. Ik speelde op bord 2 en moest zes of zeven partijtjes. Uiteindelijk won ik al mijn partijen. Mijn drie teamgenoten deden het minder goed (eentje won er maar één), maar uiteindelijk kwamen we wel als beste school uit de bus. Eerlijk gezegd was het verschil met de tweede plaats nogal klein en lagen alle scores best dicht bij elkaar, maar dat is niet belangrijk. Hartstikke leuk natuurlijk, want daardoor mochten we verder naar het regiotoernooi (kop van Noord-Holland) waar alle winnende scholen uit gemeentelijke toernooien aan mee zouden doen. Ik had er een goed gevoel over, vanwege mijn geweldige score tijdens het gemeentetoernooi. Hoogmoed komt voor de val, want we faalden compleet op dat regiotoernooi. RTV Noord-Holland was aanwezig bij dit toernooi en deed een paar korte interviewtjes met deelnemers. Zo ook met mij. Ik zei dat ik er veel vertrouwen in had, omdat ik een monsterzege had behaald op het vorige toernooi (niet in die bewoording). Toen ik het fragment op tv zag, hadden ze er na dat korte gesprekje waarin ik mezelf de hemel in prees beelden in gemonteerd waarop je mij zag strugglen bij de schaakpartijen. Uiteindelijk won ik één partij en verloor ik de rest. Mijn teamgenoten deden het beter, maar we gingen alsnog volledig ten onder. Dat fragment heeft me nog best lang achtervolgd, maar ik snap wel waarom ze mijn misplaatste arrogantie een beetje belachelijk wilden maken.


Verhaal #2:
Toen ik in groep 5 zat, ben ik samen met een klasgenoot uit groep 6 gevraagd om een spreekbeurt te houden over de Duitse kroonprins Wilhelm van Pruisen (1882 - 1951). Niet echt een voor de hand liggende persoon voor een kind om een spreekbeurt over te houden, maar het bleek dat deze man een tijd lang vlakbij mijn woonplaats van toen heeft gewoond. Wilhelm was gevlucht uit Duitsland en kreeg een woning door koningin Wilhelmina aangeboden. De spreekbeurt en die van mijn klasgenoot zijn gefilmd voor een documentaire over Wilhelm door de VPRO. Zij hielden allerlei interviews met bejaarden die hem gekend hadden en wilden er ook een paar kinderen in die een spreekbeurt zouden geven. Als balans. Ik was natuurlijk enorm vereerd en had me samen met mijn opa en oma goed voorbereid, want zij hadden boeken en verhalen over de beste man. De opnames vonden plaats in een ander klaslokaal dan we normaal zaten, dus mijn klasgenoten moesten tijdens de opnames faken alsof ze altijd in dat lokaal zaten. Ik was goed voorbereid en er helemaal klaar voor, en voor mijn idee ging de spreekbeurt best goed. Lang verhaal kort, uiteindelijk zijn onze spreekbeurten uit de documentaire geknipt, omdat ze liever alleen bejaarden aan het woord wilden. Wat best kut is, want de reden dat ze ons wilden toevoegen was omdat ze niet alleen bejaarden wilden. Ik kreeg een excuusbrief met als goedmakertje een Donald Duck winterboek. Ik vond dat geen goedmakertje.