Auteur Topic: Verzin zelf een opdracht voor WIDM  (gelezen 11445 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2021, 21:48:10 »
Opdrachttitel: De Brug
# kandidaten: 10 (laatste opdracht eerste aflevering
hoeveel tijd: 45 minuten
hoeveel geld: 2.500 euro(250 euro per kandidaat die de overkant haalt)
locatie: krakkemikkige oude brug na zonsondergang (die zelfs met doorlopen minimaal 5 minuten kost om over te steken)
soort opdracht: verraad en vertrouwen
uitleg in 1 zin: elke kandidaat die de overkant van de brug haalt, krijgt een vrijstelling en levert 250 euro op, maar kandidaten mogen alleen onder begeleiding van de door hen gekozen fakkeldrager oversteken en die fakkeldrager kan ervoor kiezen om rest in de beginpositie achter te laten.

Regels:
- Elke kandidaat die aan het einde van de opdracht de overkant van de brug is, krijgt een vrijstelling voor de eerste test en levert ook nog eens 250 euro op. Dat betekent dat als iedereen de overkant is, iedereen door is. Maar als een deel van de mensen na 45 minuten niet aan de overkant is, gaat de executie alleen tussen die achterblijvers. (Noot: mensen die na 45 minuten op de brug bezig zijn aan een oversteek, tellen als 'niet aan de overkant'.)
- De brug is oud en krakkemikkig en dus mogen er maximaal 4 kandidaten tegelijk op de brug.
- Omdat het al donker is, hebben jullie licht nodig om de brug over te steken, maar jullie hebben slechts 1 fakkel.
- Voor elke oversteek moeten jullie met meerderheid van stemmen een fakkeldrager aanwijzen, die de fakkel de gehele overtocht vasthoudt. Deze fakkelhouder kan kiezen alleen te gaan of drie andere personen meet te nemen naar de andere kant. (Noot: de fakkeldrager kan alleen kiezen alleen of 3 personen mee. Minder dan 3 personen kan niet, omdat anders een situatie kan ontstaan waar maar 1 of 2 kandidaten overblijven en als de mol daar tussen zit en dat werkt niet met een executie.)
- Voor de duidelijkheid (dit hoeft niet in de uitzending), als het spel perfect gespeeld wordt gaat het als volgt: de eerste overtocht gaan er dus 4 mensen oversteken (1 gekozen fakkeldrager en 3 andere kandidaten veilig, 6 aan beginpositie), dan gaat er 1 kandidaat terug met de fakkel (3 kandidaten veilig, de nieuwe fakkeldrager voegt zich bij de 6 die nog aan begin stonden), dan neemt een nieuwe fakkeldrager weer 3 mensen mee (7 kandidaten veilig, 3 aan beginpositie), weer een nieuwe fakkeldrager gaat terug (6 kandidaten veilig, 4 aan beginpositie), waarna de laatste fakkeldrager iedereen meeneemt (alle 10 kandidaten veilig).

Twists:
- Na elke overtocht moet de fakkel terug en moet dus gedragen worden door een andere fakkeldrager. Die wordt gekozen door de kandidaten die al veilig zijn. Zij kunnen natuurlijk besluiten helemaal niet terug te gaan en de andere kandidaten achter te laten.
- Zelfs als ze een nieuwe fakkeldrager aanwijzen, dan kan de nieuwe fakkeldrager besluiten niet terug te gaan. De fakkeldrager die teruggaat neemt namelijk een risico doordat (1) hij zijn veilige positie opgeeft en (2) er geen garantie is dat hij opnieuw gekozen wordt.
- Als de eerste fakkeldrager besluit alleen te gaan, is de opdracht gelijk voorbij. Als bij de tweede tocht naar de veilige kant de fakkeldrager besluit alleen te gaan, kan het nog gered worden.

Manieren om te mollen:
- Tijd verspillen door overleg.
- Egoistische kandidaten als eerste naar de overkant helpen.
- Zaadje planten dat mensen voor zichzelf gaan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #21 Gepost op: 24-02-2021, 13:35:20 »
Opdracht: Troeven vissen

Bedrag:
- Maximaal: €10000
- Minimaal: -€10000

Aantal kandidaten: 5

Opzet:

De kandidaten gaan eendjes vissen zoals op de kermis. Elke kandidaat krijgt 2000 euro budget waarmee hij pogingen mag kopen. Al het niet gebruikte geld gaat in de pot, al het wel gebruikte geld gaat uit de pot. Geen pogingen kopen is toegelaten.
- 1 poging: €250 euro
- 2 pogingen: €250 euro
- 3 pogingen: €500 euro
- 4 pogingen: €1000 euro
- 5 pogingen: €2000 euro

Er liggen 50 eendjes in het water. De kandidaat mag na het kopen van een poging een eendje vissen. Hierna mag hij kijken welke troef het oplevert. Erna is de volgende kandidaat aan de beurt. Als alle kandidaten geweest zijn mag de eerste kandidaat terug kiezen of hij een nieuwe poging koopt, enz.

Eendjes:
- 1x zwarte vrijstelling
- 10x 1 joker
- 5x 2 jokers
- 5x volgende poging gratis
- 2x bankroet (de kandidaat verliest zijn geld om pogingen te kopen)
- 2x ?
- 5x vraag test volgende aflevering
- 3x volgende poging 50% korting
- 3x volgende poging 50% duurder
- 2x vis nog eens gratis (in dezelfde poging)
- 1x finalevrijstelling (dit wordt vooraf niet meegeven)
- 1x speel scherm weg naar keuze (maar niet dat van jezelf)
- 10x niets



Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2021, 13:28:54 »
Opdracht: Zwemscape

Bedrag:
- Maximaal: €?
- Minimaal: €0


Aantal kandidaten: 4-10

Tijd: 120 minuten

Opzet:

De kandidaten zitten opgesloten in een zwembad. Alles is toegangkelijk: de kluisjes, de kleedkamer, de receptie en het zwembad zelf. Enkel de duer naar buiten is afgesloten met een code bestaande uit 4 letters/cijfers (0-9, A-Z).

Hoe wordt er ontsnapt?
- Code positie 1: Op de boden van het zwembad of zwembaden liggen 5 sleuteltjes, hiermee kunnen drie kluisjes worden opengemaakt. De sleutels zijn niet genummerd dus alles moet geprobeerd worden. In deze kluisjes zijn nieuwe sleutels te winen die weer naar andere kluisjes leiden. Dit leidt naar kluisjes waar verschillende letters en nummers te vinden zijn, zowel juiste als foute.
- Code positie 2: In twee van de kleedkamers zijn twee raadsel verborgen onder het zitbankje. Je hebt beide raadsels nodig om het geheel te kunnen oplossen. Dit geeft weer een juiste letter of nummer.
- Code positie 3: Op het bodem van het zwembad liggen allemaal getallen. Als je deze optelt vindt je de derde positie.
- Code positie 4: Aan de computer in de receptie moet een game gespeeld worden. Als deze wordt uitgespeled wordt de laatste positie vrijgespeeld.

Het geld kan verdiend worden door baantjes te trekken. Elk baantje levert 10 euro op.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2021, 16:46:02 »
Naam opdracht: Magneet Water vissen.
Verdiensten: 2 of 3 Vrijstellingen of 10% uit/in de pot. Maximaal 3 jokers.

Munten in het water:
20 Mol logo munten
10 Zwarte Vrijstelling munten
9 Joker munten.

Elke munt heeft dus standaard het mol logo op elke kant, behalve dan de munten met Z of J er op.

Elke 10 mol munten (met op beide kanten dus  mol logo) of 7 van die munten en 3 Zwarte Vrijstelling munten leverd een een vrijstelling op. Er liggen dus 20 Mol logo munten in het water en 10 Zwarte Vrijstelling munten. Er mogen maar 3 Zwarte Vrijstelling munten of 1 J munt gebruikt worden om met 7 of 9 van de vrijstelling munten een vrijstelling te krijgen. Dus bv 6 mol logo munten, 3 Zwarte Vrijstelling munten en 1x joker munt mag dus ook, dus 3 vrijstellingen kan alleen dus bij 3x deze combi. Algemeen genomen gaat het dus om 2 vrijstellingen.

Extra moeilijkheid: Als de 10 vrijstelling Z munten worden gepakt en bv 20 vrijstelling munten is maar 1 vrijstelling verdiend.  Dus in het geval van beide 10 munten is gepakt is er dus geen vrijstelling verdiend.

Bij een geval geen vrijstelling wordt gemaakt maar wel een 10 Zwarte Vrijstelling munten gaat er 10% uit de pot van het bedrag op dat moment. Pakt 1 kanidaat 2 vrijstellingen dan krijgt die persoon 1 vrijstelling en komt 10% in de pot van het bedrag van dat moment. Zijn de vrijstellingen verdiend door 2 personen dan kan er ook vrijstelling ingeleverd worden voor die zelfde 10%.  Stel er zat op dat van spelen 5000 in de pot, dan komt er dus 500 bij of af.

9 Joker munten dus en elke 3 munten is een joker. Zoals gezegd, mag er dus maximaal ook 1 joker munt ingezet worden met nog 9 andere mol logo munten. Ook moet je deze vrijstellingen en joker munten letterlijk zelf neer leggen bij de computer.

De 6 kanidaten moeten draaien aan een rad om te bepalen hoe lang ze mogen vissen: 2x 20 seconden, 2x 40 seconden, 1x 60 seconden en 2x niks.

---

Opdracht: Duiken voor je scherm
Verdiensten: Niemand naar huis / Het bekijken van je scherm en rood scherm van een ander met maximaal 2 rode schermen.
Kanidaten: 4

Benodigheden: Een groot zwembad met 4 mini ramen. Je duikt beetje onderwater met je hoofd na beneden en dan zie je van boven naar beneden links een raam met foto van je zelf en computer met je scherm (Rood of Groen). Rechts zie je geen foto en computer met rood scherm. 2x rood dan weetje dat jij en iemand anders dus fout zit.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #24 Gepost op: 26-02-2021, 17:25:34 »
Opdrachttitel: Stapelgek
Aantal Kandidaten: 5-6
Tijd: 30-45min.
Te verdienen: -€3000,- (6 kandidaten) / -€2500,- (5 kandidaten)
Troeven: Jokers
Locatie: Een grote open ruimte, of een groot veld.

Uitleg in een zin: "De kandidaten kunnen jokers kopen, maar krijgen deze niet zo makkelijk."

Speluitleg:
De kandidaten komen een voor een bij de presentator, deze doet hen allen een aanbod. een stapeltje van 2 jokers voor €100,- tot 10 jokers voor €500,- (€50,- per extra joker). Een kandidaat kan dit bod weigeren, maar speelt dan niet mee in het tweede deel van de opdracht.

Vervolgens komen de kandidaten erachter dat ze niet zomaar jokers krijgen maar juist dit stapeltje zelf moeten opbouwen. Er liggen net zoveel jokers in het veld als dat er gekocht zijn. Van elke joker die aan het eind niet op iemands stapel ligt komt het bedrag terug in de pot. een stapel is minstens twee jokers. Oh ja en de jokers in het veld zijn een stuk groter dan de jokers die we in het spel kennen.

Kandidaten kunnen dus elkaars jokers ook afpakken.

Mol:
De Mol kan bij deze opdracht ervoor kiezen om hier fanatiek bezig te zijn, omdat elke joker op een stapel terecht moet komen, wilt de pot maximale schade krijgen. Verder moet de Mol rekening houden niet te hoog te bieden om te voorkomen dat er weer te veel jokers blijven liggen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2021, 22:04:57 »
Van mij mogen ze wel een beetje tranquilo doen met al die troeven hoor  ::) ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #26 Gepost op: 28-02-2021, 09:56:30 »
Opdracht: De rollende joker
Verdiendste: 6000 / 3000 euro, 4 jokers.

Op een asvalt weg moeten 8 kanidaten een super grote joker meters voor uit rollen en daarmee verdienen ze 250 voor de pot per stukje dat is afgezet. Maximaal 750 per kanidaat.

Net over de finish staan 4 super grote vlakken en scherm om je te test te maken. Rol je nog even door, dan gaat er 750 af van het verdiende geld of van de pot, maar heb je wel joker. Dan valt er dus maar 3000 te verdienen. Stopt iemand eerder dan gaat het geld dus van de pot af. Je mag ook met twee persolen rollen, maar ja dan is minder geld te verdienen en mag er maar een voor de joker gaan. De personen (maximaal 4) moeten de test maken als de andere toe kijken met verre kijker vanaf de finish.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 10:02:12 door Pierce_Brosnan »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #27 Gepost op: 4-03-2021, 14:52:33 »
Opdracht: Festival troevencarnaval

Deze opdracht is speciaal uitgewerkt voor de eftelingeditie

Bedrag:
- Maximaal: €2500
- Minimaal: €0


Aantal kandidaten: 5-10

Tijd: 40-120 minuten

Opzet:

Tijd voor de test, twintig vragen... De kandidaten maken de test in de bekende attractie Carnaval Festival, met de superleuk achtergrond deun natuurlijk. De kandidaten hebben maximaal een uur om de test te maken, wat lang is. Maar terwijl kunnen er wel troeven en geld worden verdiend. De kandidaten hebben namelijk een fototoestel waarmee ze troeven en geld langs het parcour kunnen fotograferen. Elke gefotografeerde troef moet in een gezamenlijke whatsapp groep gezet worden. Enkel de eerst die de troef fotografeert haalt hem binnen. De troeven worden pas na de executie ontvangen, dus tellen enkel mee voor de volgende aflevering. Als een kandidaat vijf rondjes heeft gemaakt zit zijn spel erop en ook zijn testtijd. Gelukkig kunnen er meerdere rondjes gefotografeerd worden. Per rondje mag er ook maar een foto worden doorgestuurd.

Wat ligt er langs de route?
- 250 euro (x10)
- Joker (x5)
- Superjoker (telt voor twee jokers)
- Zwarte joker (speelt alle jokers weg)
- Vrijstelling voor aflevering 7
- ?
- 1 extra rondje (x10)

Molacties:
- Het extra rondje veel fotograferen om er vervolgens zelf geen geld in te fotograferen.
- Zelf ook geen troeven fotograferen als mol, want als alle troeven weg zijn kiezen kandidaten voor geld.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #28 Gepost op: 8-03-2021, 14:38:30 »
Volgend seizoen hopelijk weer de jokers die je open kan maken, maar dan ook met geld munten er in. Bv een opdracht waar je letterlijk uit een boom kan plukken of in bosjes.

Opdracht: Een joker valt niet ver van de boom. Jokers plukken uit bomen. Zou je eventueel ook met een stok kunnen doen.

Opdracht: Zie door de bosjes de jokers niet meer. Jokers plukken uit bosjes.

Met een bepaalde speelduur natuurlijk. Zou ook als 1 spel kunnen, want het lijkt mij ook het Leukste om dit met alle 10 te doen. Terug kerend element door alle afleveringen door jokers vind in bomen kan ook.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verzin zelf een opdracht voor WIDM
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2021, 15:37:17 »
Spel: Blind Gooier:
Verdienste: Maximaal 10.000 of niks.

Elk van de 9 spelers en de mol gooien blind 2x met een dobbelsteen. Elk nummer staat voor 1000 in de pot en kanidaat moet voordat hij/zij de blinddoek afgooit bij de tweede worp bepalen of deze worp neemt of de eerste. Alleen het geld waar de laatste twee kanidaten voor gekozen hebben gaat in de pot en bedrag van de mol van beide worpen gaat er weer af. Maximaal verdienste:  10.000 (2x 6.000 - 2.000 van de mol). In het geval er bij elkaar maximaal 6.000 is verdiend (bv door 2x 3 te gooien) dan gooit de mol nog met maar een dobbelsteen er kan dus nog ook nog 5.000 verdiend worden.

Extra spannend en leuk om te zien is dat in de laatste aflevering De Mol de dobbelstenen aan de kanidaten geeft. Dan zullen we ook zien dat mol te horen heeft gekregen hoeveel deze laatste twee kanidaten hebben opgebracht.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2021, 16:00:11 door Pierce_Brosnan »