Auteur Topic: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower  (gelezen 27490 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #40 Gepost op: 18-03-2020, 22:30:25 »
Ik denk niet dat ik tijd heb om mee te doen. Maar ik kom vast wel even een kijkje nemen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #41 Gepost op: 19-03-2020, 21:36:24 »
Ik ga pas zaterdag weten of ik kan, hopelijk niet te laat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #42 Gepost op: 19-03-2020, 21:59:13 »
Nee hoor, kan dan ook nog joinen.  ::ok::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #43 Gepost op: 20-03-2020, 22:36:48 »
Ik doe misschien ook wel mee ::jaja::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #44 Gepost op: 20-03-2020, 22:40:53 »
Ik ga waarschijnlijk moeten afhaken (tegen mijn zin)....
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #45 Gepost op: 20-03-2020, 22:48:34 »
Ik moet helaas ook afhaken, veel plezier allemaal.
Frankje Lapi

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #46 Gepost op: 21-03-2020, 08:59:23 »
Iedereen veel plezier... Ik moet (helaas?) vandaag tot 17 uur werken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #47 Gepost op: 21-03-2020, 12:09:41 »
Ik weet niet of ik tot het eind erbij kan zijn, dus zou dan voor een traveller rol gaan.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #48 Gepost op: 21-03-2020, 13:42:05 »
Kan zijn dat ik 5 min later ben ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #49 Gepost op: 21-03-2020, 13:44:14 »
Ik wacht sowiesonog 10 minuutjes zodat lateren ook nog kunnen joinen.


Wie als kijker in de chat wil komen, misschien best inloggen met 2 underscores voor je naam ofzo (__Robbieazerty) bvb, zodat degene die wel meedoen in de alfabetische lijst kunnen zien wie er naast elkaar zit (wat voor sommige rollen belangrijk is om te weten)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #50 Gepost op: 21-03-2020, 14:07:09 »
We zijn op de spelers aan het wachten. Voor wie niet weet waar het te doen is: https://www.realityworld.org/index.php?p=chatRN
« Laatst bewerkt op: 21-03-2020, 14:13:11 door Robbieazerty »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #51 Gepost op: 21-03-2020, 14:18:31 »
Ben onderweg Robbie. PC liep vast
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #52 Gepost op: 21-03-2020, 14:51:24 »
Neeeeeeeeee heb me verslapen
chipsverslaafde <3

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #53 Gepost op: 21-03-2020, 15:49:57 »
Ik als Drunk in dit spel:

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #54 Gepost op: 21-03-2020, 19:12:11 »

Vanmiddag kwam Ravensblood Bluff samen om de boze demon te vinden die mij, famous legend Storyteller, brutaal had vermoord.
Het waren Brent, Convans, Daisy, De Witte, D*N, Jacco, Lucy, Michael, SpacyColours, Swifty en Timvdons, maar er kwam ook een reizigers in het dorp: Moni, de scapegoat; mrchipie, de gunslinger en Focus de Thief

CONVANS dacht dat hij de Empath was, die zou weten of iemand van zijn buren Evil was of niet. Wat hij echter niet wist, was dat de rol van Empath vervangen was door de rol van Drunk. De info die Convans het hele spel zou krijgen KON dus wel eens fout zijn. De info was dat buren Brent en Daisy niet evil waren.
D*N was de evil poisoner en slaagde erin om voor de 1e nacht iemand te vergiftigen die enkel die eerste nacht info zou krijgen. Dat was washerwoman LUCY, wiens enige info dus fout was. Zij kreeg namelijk te horen dat Tim of Swifty de Ravenkeeper was. Geen van beiden waren die rol, meer nog: de Ravenkeeper deed zelfs niet mee.
SWIFTY was de Investigator en kwam te weten dat D*N óf Lucy de poisoner was.
SPACYCOLOURS was Fortune Teller. Hij mocht 2 namen noemen en ik moest aangeven of één van hen de Demon was. MAAR op voorhand koos Robbie ook één goede speler die voor de Fortune Teller ook als evil registreerde. Dus het werd afwegen voor SpacyColours. Hij koos de eerste nacht voor BRENT en CONVANS en kreeg te horen dat één van hen daadwerkelijk de Demon was.

De eerste dag nomineerde LUCY MICHAEL. Maar omdat Michael Virgin was, werd Lucy daardoor meteen geëlimineerd. De eerste keer dat een virgin genomineerd zou worden, zou de persoon die de nominatie deed, onmiddellijk geëlimineerd worden als het een townsfolk was. Lucy was inderdaad Townsfolk, legde het loodje en de volgende nacht startte.

De Monk beschermde Michael die nacht terecht want de Demon wou hem aanvallen. Maar dat ging dus niet door. D*N vergiftigde Swifty, maar zij kreeg toch geen info meer. En de buren van Convans waren nog steeds niet Evil... of dat dacht hij tenminste toch met zijn dronken hoofd.

Vermoedelijk hebben Swifty en Lucy achter de schermen besproken wat ze wisten.Lucy dacht dat Swifty of Tim Ravenkeeper was en Swifty dat D*N of Lucy Poisoner was. Lucy stierf omdat ze als townsfolk de Virgin nomineerde, dus zij moest Townsfolk zijn, waardoor D*N wel de Poisoner moest zijn. Tenzij  Swifty drunk of Poisoned was. Maar Lucy kwam er vrij snel achter dat zij poisoned was en haar info niet klopte. Dus werd D*N vrij snel genomineerd en weggestemd. Al één minion minder.

De volgende nacht werd een eerste slachtoffer gemaakt: SpacyColours. Eigenlijk had ik hem niet meer wakker mogen maken, want doordat hij aangevallen was, kon hij zijn ability niet meer uitvoeren. Foutje van mij (allereerste keer dat ik dit host) en ik heb Spacy nog 2 mensen laten bekijken. Hij koos Convans en Daisy en kreeg nog steeds te horen dat één van evil was.

De volgende ochtend kwam er een hoop info. Convans kwam op de verdachtenlisjt en plots nomineerde Brent JACCO. Jacco claimde undertaker te zijn, maar kon dat nog niet heel erg bevestigen, doordat enkel D*N door executie overleden was. Hij bevestigde dat D*N Poisoner was, maar omdat dit voor de rest al duidelijk was, kreeg hij 6 stemmen om geëxecuteerd te worden.
Swifty vond dit geen goed idee en nomineerde BRENT, met als reden dat Brent snel Jacco nomineerde toen Convans verdacht werd en dat dus zowel Convans als Brent Evil zouden zijn. Ze kreeg echter niet genoeg stemmen mee, mede omdat ze zelf stemde en Thief FOCUS haar had genomineerd, dus Swifty's stem telde negatief.
Jacco stond dus nog altijd bovenaan het lijstje om geëlimineerd te worden en om zijn hachje te redden nomineerde hij DE_WITTE en kreeg daar veel bijval in. 8 mensen stemden op De_witte, maar één daarvan was Swifty met haar nog steeds negatieve stem. Toch betekende dit 7 stemmen, waardoor Jacco gered was.
Er kwamen geen verdere nominaties en dat betekende dus dat.... MONI geëlimineerd werd! Zij was de Scapegoat en kon door mij geëlimineerd worden als iemand van haar eigen team eigenlijk zou sterven. Maar was Moni nu Goed of Slecht?

Spacy vertelt intussen zijn verhaal waarbij hij Brent en Convans gezien heeft en één van hen de demon bleek te zijn. Vervolgens zag hij Brent en Daisy en bleek één van hen de demon te zijn en als derde zag hij Convans en Daisy en weer bleek een van hen de demon te zijn. Eén van die drie moest toch wel de demon zijn?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #55 Gepost op: 21-03-2020, 19:12:32 »
De volgende nacht redde de Monk wéér het slachtoffer van de demon. Swifty zou het slachtoffer geweest zij, maar was gered.
De daarop volgende ochtend ging iedereen eerst naar de WC. Toen ze terug waren riep geest Lucy op om TIM te nomineren. Dit werd meteen gedaan door Convans, want:"Tim verklaart soldier te zijn, wat natuurlijk de ideale dekmantel is voor een demon. Natuurlijk gaat ie niet dood door de demon, want hij is het namelijk zelf.. Hij houdt zich ook erg gedeisd, maar ik heb je door!!"
Tim verdedigde zich:"Ik ben inderdaad de soldier, dus ik kan niet vermoord worden door de demon. Dit zou kunnen verklaren waarom er vannacht wellicht niemand vermoord is. De demon heeft mij gekozen als slachtoffer, maar dat kon niet."
Hij krijgt toch nog 5 stemmen, wat genoeg is om geëxecuteerd te worden ,tenzij iemand anders nog meer stemmen krijgt.
Plotseling springt gunslinger mrchipie tevoorschijn! Hij mag iemand van de stemmers van deze eerste nominatie neer schieten.... en doet dat ook! Zijn kogel treft de_witte! Men weet het nog niet, maar de_witte was de Scarlet Woman. De laatste minion die de Demon imp nog kon helpen.
En Timvdons kan ook nog elk momenteel eruit liggen tenzij er een nieuwe nominatie komt en die persoon meer stemmen krijgt. Tim wil uiteraard zijn eigen hachje redden en nomineert Jacco, maar vindt niemand die daar in mee wil gaan. Hij is de enige die JA stemt op Jacco's eliminatie. Tim's dagen zijn geteld en hij wordt geëlimineerd.
De spelers wachten in spanning af of er verder gespeeld wordt. Als Tim de Demon is, is het nu waarschijnlijk game over (al weten zij niet dat de Scarlet Woman, die de rol van Demon overneemt als de Imp dood gaat en er nog 5 of meer spelers zijn, niet meer in eht spel zit).

Er wordt verder gespeeld! Ze weten het nog niet, maar Timvdons was de Soldier, die niet door de Demon vermoord kon worden, maar nu door zijn eigen volk opgehangen werd.

Een nieuwe nacht biedt zich aan en De Demon valt Daisy aan! Is zij beschermd door de Monk?
Nee, want zij was zelf de Monk en die mag zichzelf niet beschermen. Daisy's kracht is dus weg. Het gaat ondanks de tegenslag van zijn twee dode minions weer de goede kant op voor de Demon.
Jacco heeft Tim's rol die nacht kunnen bekijken en brengt het nieuws naar het dorp dat ze inderdaad de soldier hebben opgehangen. Maar meteen daarop wordt hij genomineerd door Michael!
Jacco probeert zich nog te verdedigen:"Ik ben een undertaker zoals ik al meerdere keren heb gezegd ;). Dat kan Tim bevestigen, want hij weet dat hij een soldier is."
Geest Lucy:"Hij had ook al gezegd dat ie een Soldier was grapjas."
Jacco krijgt 4 stemmen, wat genoeg is om geëlimineerd te worden. In een laatste poging om zich te redden nomineert hij zijn eigen nominator: Michael. Maar die was de eerste dag al bevestigd als virgin omdat Lucy stierf toen ze Michael nomineerde. Niemand ging dan ook mee in deze nominatie en het ziet er niet goed uit voor Jacco.
Maar plots is daar Swifty die Convans nomineert! "ik denk nog steeds dat Jacco goed is dus nomineer ik een ander"
Convans:"Ik ben in het hele verhaal met Spacy al duidelijk geweest denk ik... Spacy was toen dronken.."
Hij kreeg niet genoeg stemmen en JAcco legde het bijltje erbij neer. De Goeden waren de undertaker kwijt!

Brent, Convans, Swifty en Michael waren nog in leven en de reizigers Focus en mrchipie waren ook nog steeds levend op bezoek.
De volgende nacht viel de Demon Swifty aan. Zo bleven enkel Convans de Dronken Empath, Michael de bevestigde Virgin en Brent.... de Imp Demon over!

Demon Brent verspilde weinig tijd en nomineerde Convans! De Demon kreeg veel bijval van doden die hun enige stem inzetten om Convans te elimineren. Swifty, Tim, Spacy, Moni en de_witte spendeerden hun enige stem op Convans weg te krijgen. Ook mrchipie en Brent stemden JA. Convans zou er heel waarschijnlijk uit liggen.
Maar er was nog altijd mrchipie de gunslinger die iemand van de stemmers van de eerste nominatie  per dag mag neerschieten. mrchipie hoort bij het goede team... maar heeft ie Brent door of niet?
Hij neemt zijn gewer.... richt.... en...


Schiet op Brent!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Op het nippertje heeft het volk de Demon verslagen en wint het Goede team: Convans, Daisy, Jacco, Lucy, Michael, Spacy, Swifty, Tim en mrchipie!

De rust keert weer terug in hun dorp...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #56 Gepost op: 21-03-2020, 19:13:40 »
Ik heb mijn tekst hierboven niet teruggelezen, dus staat vast vol typfouten.

Maar goed, dat was dus Blood on the Clocktower. Wat vonden de spelers ervan? Voor herhaling vatbaar? En zo ja, wat zou er beter kunnen? Het duurde nu bvb wel lang  ;D Maar dat was ook omdat er enkele keren geen slachtoffer viel.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #57 Gepost op: 21-03-2020, 19:17:08 »
Beste samenvatting: chaotisch maar leuk ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #58 Gepost op: 21-03-2020, 19:25:00 »
Ja het was heel leuk! Misschien een extra kanaal voor het spel zodat in de huiskamer gekletst kan worden over andere dingen. Het duurde volgens mij ook lang omdat niemand t goed kon bijhouden :P

Nog eens spelen zal sowieso ook sneller gaan denk ik, als er niet teveel nieuwe mensen meedoen. Misschien ook best niet te veel travellers.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Blood on the Clocktower
« Reactie #59 Gepost op: 21-03-2020, 19:35:30 »
Maar er was nog altijd mrchipie de gunslinger die iemand van de stemmers van de eerste nominatie  per dag mag neerschieten. mrchipie hoort bij het goede team... maar heeft ie Brent door of niet?
Hij neemt zijn geweer.... richt.... en...


Schiet op Brent!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


ik voelde me ook zo toen ::rofl::  ondanks dat ik me had verslapen vondt ik het alsnog super leuk!
zeker voor herhaling vatbaar aangezien we nu het beter snapen dan bij het begin dus denk wel dat het dan beter gaat!
chipsverslaafde <3