Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94207 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #20 Gepost op: 24-03-2020, 14:37:36 »
Gaan we ook nog Welcome to doen? ::hypocriet::
En second chance? ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #21 Gepost op: 24-03-2020, 14:39:43 »
 ::rofl:: ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #22 Gepost op: 24-03-2020, 14:44:15 »
lucy we hebben nu toch alle tijd :P
chipsverslaafde <3

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #23 Gepost op: 24-03-2020, 15:22:57 »
Het staat trouwens wel bekend als heel moeilijk spel. Om te winnen dan hè (en om te leren spelen ook wel).

Dus ga er maar vanuit dat we het niet overleven!  ::bravo::

Maar het gaat om de reis, niet de bestemming enzo.  ::hypocriet::

Dit maakt het alleen maar beter ;D

Heb bij IJzer-Eed ook gezorgd dat we betrekkelijk veel voordeeltjes in ons personage kregen..
..en toen gingen we alsnog bijna dood bij onze eerste encounter ;D ::rofl::

Dus als je hier niet iets qua moeilijkheid kunt tweaken, dan neem ik volledig aan dat we sterven ;D

lucy we hebben nu toch alle tijd :P

Precies.
Alles is gesloten tot 1 juni. We hebben ruim 2 maanden voor allerhande forumspel-probeersels. ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #24 Gepost op: 24-03-2020, 17:46:12 »
heey robbie misschien een idee op zapp een keer terug te brengen in deze barre tijden ;) ;D :P
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #25 Gepost op: 24-03-2020, 17:56:30 »
Ik ben voorstander :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #26 Gepost op: 24-03-2020, 18:25:28 »
Haha ja maar da’s een groot spel, er is al widmo bezig en songfestival. Plus ik ben te perfectionistisch en begin drie maanden op voorhand met opdrachten verzinnen veranderen verbeteren en schrappen, dus ga sowieso niet meteen volgende week iets hebben. ;)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #27 Gepost op: 24-03-2020, 18:26:25 »
je hebt tot juni he :P
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #28 Gepost op: 24-03-2020, 18:29:56 »
Ze hebben vooralsnog alleen gezegd dat evenementen die planbaar en vergunningsplichtig zijn tot 1 juni verboden zijn hoor ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #29 Gepost op: 24-03-2020, 18:44:23 »
Ja en ik heb een vergunning nodig voor Zap.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #30 Gepost op: 24-03-2020, 18:45:00 »
was ook een grapje he :P maar hoop gewoon dat het een keer terugkeert ;D
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #31 Gepost op: 24-03-2020, 19:03:08 »
Wacht inderdaad nog maar een jaar, anders wilt er in het najaar niemand meedoen met het (geweldige) spel dat Jacco's en ik gaan organiseren. De concurrentie mag niet té stevig worden :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #32 Gepost op: 24-03-2020, 19:04:25 »
 ::rofl:: ik doe altijd mee jeroen dat weet je ;)
chipsverslaafde <3

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #33 Gepost op: 24-03-2020, 19:09:28 »
Wacht inderdaad nog maar een jaar, anders wilt er in het najaar niemand meedoen met het (geweldige) spel dat Jacco's en ik gaan organiseren. De concurrentie mag niet té stevig worden :)
Temptation Island ft. Expeditie Robinson?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #34 Gepost op: 24-03-2020, 19:10:01 »
brent wil je wel verleiden hoor ;)
chipsverslaafde <3

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #35 Gepost op: 24-03-2020, 19:22:59 »
Okee, op welk eiland spoelen we aan? :o
2024: wie is de Mol?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #36 Gepost op: 24-03-2020, 19:30:45 »
Temptation Island ft. Expeditie Robinson?
Iets totaal anders, maar ik ga nu nog niet te veel prijs geven ;) Ik kan wel al zeggen dat het geweldig gaat worden!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #37 Gepost op: 24-03-2020, 19:40:44 »
Robinson Crusoe

OK here we go! We spelen de solo variant, wat betekent dat we hulp krijgen van Friday en 2 honden (1 extra promokaart hond erbij gedaan om ons te helpen)

In Robinson Crusoe doorlopen we elke ronde 6 fases (zie linksboven het bord):
1. Event - De bovenste kaart van het event deck wordt getrokken en uitgevoerd (behalve de 1e ronde). Daarna wordt de kaart linksonder gelegd, waarbij hij de kaart die daar al lag naar links schuift. Als er links ook al een kaart lag, verdwijnt die en gebeurt er meestal iets slechts, dus we willen die kaarten liefst oplossen voordat ze verdwijnen.

2. Moraal - Zie de track boven de landkaart. In een solospel gaan we in deze rol altijd 1 moraal omhoog omdat we gewoon blij zijn dat we nog leven. Als de moraal boven 0 is krijgen we Determination tokens die ons kunnen helpen. Onder 0 moeten we determination tokens inleveren. Hebben we die niet, dan verliezen we hartjes op onze gezondheidsbalk. Onder 0 is niet goed dus.

3. Productie - We krijgen hout en/of voedsel afhankelijk van de tegel waar we ons bevinden (zie landkaart waar momenenteel één tegel ligt: het strand waar we zijn aangespoeld)

4. Actie - Dit is vooral waar jullie gaan beslissen! Door pionnen in te zetten, kunnen we acties uitvoeren, maar we kunnen kiezen of we één pion inzetten of 2. Als we overal 1 pion inzetten kunnen we meer acties doen. Maar een pion is soort van tijd. Als je 2 pionnen inzet, spendeer je dus veel tijd aan die actie en lukt die actie sowieso. Als je 1 pion in zet mmoet je vaak dobbelen met drie dobbelstenen: eentje bepaalt of de actie lukt of, eentje of je een hartje verliest of niet en eentje of er een event gebeurt of niet. Die events zijn soms goed, meestal slecht. Meestal is het iets van "Je vindt een dood zwijn! Neem je het mee om op te eten of laat je het liggen?" Als je het mee neemt krijg je voedsel maar moet je de kaart in het event deck schudden. Die kaart kan later dus terugkomen en dan moet je de onderkant van de kaart lezen, wat dan zoiets is als: het zwijn bleek iets giftigs gegeten te hebben waaraan het dood gegaan is en nu ben je zelf ziek en verlies je 2 hartjes.
De acties moeten eerst gepland worden en worden daarna uitgevoerd.

5. Weer - We hebben ook te kampen met het weer. Vanaf een bepaald moment komen er weerdobbelstenen in het spel die ik moet rollen. Voor elke sneeuwwolk moeten we hout inleveren, voor elke wolk moeten we kijken of we onderdak gebouwd hebben en goed het onderdak is. Voor elk level dat we tekort komen, moeten we 1 eten en 1 hout inleveren. Vor elk eten en/of hout dat we niet kunnen inleveren, verliezen we een hartje.

6. Nacht -
1. Eventueel kamp verhuizen naar nieuwe tegel.
2. Eten, of 2 hartjes verliezen.
3. Als we geen kamp/onderdak hebben, verliezen we 1 hartje.
4. Het bederfelijke voedsel moet ingeleverd worden. Eten dat langer houdbaar is mag blijven liggen.


Wie zijn we? Ik heb al op voorhand geloot en we zijn de kokkin!

Onderaan zie je haar "levensbalkje". We hebben dus 12 hartjes. Tussen de hartjes staat af en toe een pijl ( <-- ). Als we een hartje verliezen en we gaan over die pijl, verliezen we 1 moraal.
Rechts zie je Fireplace. Dat is een speciaal item dat enkel de kokkin kan maken. Als we een fireplace hebben kunnen we 's nachts één eten inleveren om 2 hartjes bij te komen. Bovendien krijgen we éénmalig na het maken va nde Fireplace 2 Determination tokens.
Met die Determination tokens kunnen we  de speciale acties uitvoeren die op ons plaatje staan:
- Grandma's recipe - Lever 2 Determination in om 2 hartjes te genezen door één voedsel te eten.
- Scrounger - Lever 2 Determination in om een grijze dobbelsteen opnieuw te gooien.
- Stone soup - Lever 3 Determination in om 1 te krijgen.
- Hooch - Lever 3 Determination in om 1 regenwolk te negeren of 1 sneeuwwolk in een regenwolk te veranderen.


Het is nogal veel. Maar komt goed! Ik begeleid jullie! Hierna leg ik onze missie uit en dan kunnen we van start. Ik ga de poll gebruiken. Dan kunnen jullie hier discussiëren en in de poll stemmen. Ik kijk op niet vooraf bepaalde tijdstippen (wanneer ik tijd heb om updates te doen) de poll na en voer uit wat het meest gekozen werd.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #38 Gepost op: 24-03-2020, 20:04:56 »
Iets totaal anders, maar ik ga nu nog niet te veel prijs geven ;) Ik kan wel al zeggen dat het geweldig gaat worden!
Ik ben benieuwd naar de onthulling

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #39 Gepost op: 24-03-2020, 20:06:49 »
Het is nogal veel. Maar komt goed! Ik begeleid jullie! Hierna leg ik onze missie uit en dan kunnen we van start. Ik ga de poll gebruiken. Dan kunnen jullie hier discussiëren en in de poll stemmen. Ik kijk op niet vooraf bepaalde tijdstippen (wanneer ik tijd heb om updates te doen) de poll na en voer uit wat het meest gekozen werd.

Komt vast helemaal goed :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.