Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94225 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #60 Gepost op: 25-03-2020, 17:42:31 »
Lekker bezig. ::ok::

Twee wat meer gevorderde vragen:
- Friday heeft maar 3 hartjes, wij 11 (en verliezen obv onderdak, en mogelijk later weer en wilde beesten). Hoe kan Friday hartjes verliezen? Niet door weer & eten in ieder geval. Ik suggereerde aanvankelijk dat hij het krat eten zou gaan doen vanwege de aanname dat hij bij een explore-actie misschien tegen iets dodelijks aan zou kunnen lopen. Maar misschien is dat geen mechanisme, en maakte dat dus niet uit :)

- Wat zou het verschil zijn van waar we ons kamp hebben. Je kamplocatie bepaalt wat je produceert (stap 3; momenteel 1 hout en 1 voedsel), toch? Dus daarvoor zijn beide plekken gelijk. Heeft het op enig moment mogelijk invloed of we een kamp op het strand of in de heuvels hebben? Kost het moeite/acties om ons kamp te verplaatsen (nu of later als we iets gebouwd hebben)? Oftewel, ik vermoed dat het qua productie niet uitmaakt, maar snap de consequenties van onze kamplocatie verder nog niet zo.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #61 Gepost op: 25-03-2020, 18:35:35 »
Ik ben voor verhuis want dan zitten we meer centraal op het spelbord.

Als we al een kamp gebouwd zouden hebben en we verhuizen het, verliezen we zowel dak als palissade HDD ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #62 Gepost op: 25-03-2020, 18:47:45 »
- Friday heeft maar 3 hartjes, wij 11 (en verliezen obv onderdak, en mogelijk later weer en wilde beesten). Hoe kan Friday hartjes verliezen? Niet door weer & eten in ieder geval. Ik suggereerde aanvankelijk dat hij het krat eten zou gaan doen vanwege de aanname dat hij bij een explore-actie misschien tegen iets dodelijks aan zou kunnen lopen. Maar misschien is dat geen mechanisme, en maakte dat dus niet uit :)
Klopt hij kan alleen hartjes verliezen als we hem alleen naar een GATHER, BUILD of EXPLORE ding sturen. Of als we hem op jacht sturen en hij wordt aangevallen. In dit geval besloten we om beide acties met 2 pionnen te doen, dus maakte het niet uit wie waar ging staan, omdat het sowieso zou lukken.
Later kunnen er wel dingen in het spel komen dat je sowieso een event krijgt, of je nu 1 of 2 pionnen krijgt. Dan kan ie ook hartjes verliezen.

Citaat
- Wat zou het verschil zijn van waar we ons kamp hebben. Je kamplocatie bepaalt wat je produceert (stap 3; momenteel 1 hout en 1 voedsel), toch? Dus daarvoor zijn beide plekken gelijk. Heeft het op enig moment mogelijk invloed of we een kamp op het strand of in de heuvels hebben? Kost het moeite/acties om ons kamp te verplaatsen (nu of later als we iets gebouwd hebben)? Oftewel, ik vermoed dat het qua productie niet uitmaakt, maar snap de consequenties van onze kamplocatie verder nog niet zo.
Het zijn dezelfde inkomsten inderdaad (en beter dan 1 hout en 1 banaan wordt het toch niet), maar zoals MC aangeeft zitten we in de heuvels wat centraler. Vanuit het strand kunnen we nu alleen nog NO en ZO iets ontdekken, terwijl als we naar de heuvels gaan, we 5 gebieden kunnen ontdekken.



Kamp verhuizen kost de helft van het level van je dak en de helft van de palissade.


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #63 Gepost op: 25-03-2020, 19:04:28 »
Ik ben ook voor verhuizen.  :D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #64 Gepost op: 25-03-2020, 19:19:58 »
Juist, juist, dan heeft verhuizen zeker ook mijn voorkeur ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #65 Gepost op: 25-03-2020, 19:50:47 »
We zitten al met zo'n grote voorsprong (8 voor verhuizen vs 2 voor blijven), dat ik ons lekker laat verhuizen!


De 2e ronde!

Fase 1 - EVENT
Exhausting Night
You haven't slept well. Some of you didn't sleep at all. You all had dreadful nightmares. You feel terribly tired...
Ik moet een bij de BUILD actie plaatsen. De eerstvolgende keer dat we een BUILD actie met 1 pion doen en een gooien (ie dan zijn we geslaagd), moeten we die opnieuw rollen. En dan dus maar hopen dat je opnieuw slaagt, anders mislukt het alsnog.

Fase 2 - MORAAL
We gaan er weer eentje omhoog want we leven nog.
-3  |  -2  |  -1  |  0  |  +1  |  +2  |  +3
We krijgen dus 2 Determination

Fase 3 - PRODUCTIE
Op de tegel waar we ons nu bevinden hebben we 1 en 1



Inventory
Health:[START] <-- <-- <-- <--
We zijn gestart bij [START] en hebben 1 hartje verloren. Blauw blokje geeft aan waar we nu staan en daarachter staan hoeveel hartje s we nog hebben.
Als we een <-- passeren, gaat het moraal 1 naar beneden.
Doodshoofd is uiteraard game over.


2 koekjes (2 niet bederfelijk voedsel)
2 flessen rum (kan 's nachts gedronken worden om een hartje te stijgen)
1
2
3 Determination
(In deze post kan je boven de rode tekst zien wat we met Determination konden doen)

En we hebben een geit. Als we die slachten hebben we 1 en 1

We hebben geen wapen.
We hebben geen kamp en dus ook geen dak en palissade.

Zo meteen post ik fase 4 en de acties die we kunnen doen.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2020, 10:55:08 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #66 Gepost op: 25-03-2020, 20:06:00 »
REMEMBER: Voordat we aan acties beginnen, kunnen we beslissen of we alvast 1 hout op het eerste vakje van de brandstapel leggen. Als we dat doen, hebben we deze ronde echter niet genoeg om een kamp te bouwen, indien we dat zouden willen.
Stem in de poll of je hout in de voorraad wil leggen of niet. Eens in de voorraad, kunnen we het niet meer terugnemen!

Fase 4 - Actie! Nu is het aan jullie!
REMEMBER: Als je twee pionnen op éénzelfde actie zet, lukt de actie sowieso. Maar als je ze verspreid kan je meer acties doen. Die kunnen echter mislukken en dan hebben we niks.

De opties (die nadien ook in deze volgorde uitgevoerd worden, dus je kan niet zeggen "We halen eerst hout en bouwen dan een kamp." helaas) :

1. THREAT - We kunnen één pion hier neerzetten om te rusten. Dan krijgen we 1 Determination token en mogen we deze kaart afleggen. Als de kaart blijft liggen schuift hij de volgende ronde naar links. Als hem in de volgende ronde ook laten liggen verliezen we 2 moraal. Maar misschien kunnen we dat nog wel hebben?

2. HUNT - Er is momenteel nog niets om op te jagen. Er kunnen dieren in de stapel toegevoegd worden door te exploren. We MOETEN hier altijd 2 pionnen inzetten.

3. BUILD - Er valt vanalles te bouwen:
- een kamp: kost 2 hout
- als we eenmaal een kamp hebben kunnen we ook dak en palissade bouwen. Kost ook 2 hout
- een wapen: kost 1 hout. Telkens we hieraan bouwen wordt dit 1 level sterker.
- een item: Momenteel kunnen we deze bouwen:
Shovel - Hebben we soms nodig om een ander item te kunnen bouwen. Maar momenteel zitten er zo geen items in het spel, dus denk niet dat we hier veel aan hebben.
Sling - kost één leer of 1 hout en ons wapen gaat dan naar level 2
Pot - Hiermee kunnen we 's nachts 1 banaan inruilen om een hartje te krijgen. Kost niks.
Bricks - Palissade level gaat 1 omhoog
Drums - Kost 1 leer. Hiermee krijgen we elke moraal ronde 2 Determination extra.

4. GATHER - We kunnen op het strand ten westen van ons hout of banaan halen.

5. EXPLORE - We kunnen nieuw terrein verkennen. Ofwel NO, O, ZO, ZW of NW.

6. ARRANGE CAMP - We kunnen het kamp opruimen. Per pion die we hier inzetten krijgen we 2 Determination en gaan we 1 moraal omhoog.

7. REST - 1 pion is hier genoeg. We gaan rusten en genezen zo 1 hartje.

En we mogen dus ook elk moment Determination tokens inzetten om één van onze special actions uit te voeren. Elke special action kan per keer maar één keer gedaan worden. Kost enkel Determination, er hoeft geen pion op gezet te worden. De special actions vind je hier boven de rode tekst.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #67 Gepost op: 25-03-2020, 20:37:55 »
Hmmm hoe ik het zie:

- Moraal en determination vind ik op dit moment niet super boeiend. Desalniettemin, Threat is deze ronde (of de volgende) relatief efficient (1 pion geeft immers een totaal verschil van 1 determination + 2 moraal). That said, dan zouden we er wel iets mee moeten doen. Als we moraal max'en maar het niet gebruiken, dan is het ook niet nuttig. En arrange camp is ook superefficiënt voor zowel determination als moraal. Of drums maken.
Oftewel: we hebben er nu niet echt nood aan, en het lijkt dat we er indien gewenst relatief makkelijk aan kunnen komen.

- Hit-points; als we het als een resource zien, hebben we er ook redelijk wat van. En kunnen het met stone soup ook nog aanvullen.

- Exploren; altijd nuttig, vooral om dingetjes te bouwen.

- Bouwen; een locatie voor een kamp gaat waarschijnlijk niet veel beter worden? Immers, we zijn mooi centraal, en we hebben prima opbrengsten met hout + voedsel.

Voorstel: Friday en Wij gaan in een halve dag samen een kamp in elkaar klussen. Vervolgens gaan Wij in de middag lekker exploren (bijvoorbeeld wederom Oost) met DoggieDog.



Tis vrij safe, om weer 2x2 te doen. En we hebben 3 determination (dus we kunnen 1x opnieuw gooien voor 2 determination), dus we kunnen ook doen dat friday alleen bouwt (evt. overgooien), dat we in de ochtend iets exploren met Doggo, en in de middag alleen exploren (evt. overgooien).. maar dat is misschien verstandiger als we minimaal 2x een dobbelsteen opnieuw kunnen gooien.


edit: Offff we laten Friday lekker determination en moraal scoren met Threat. We gaan op de ochtend met Woef exploren, en we gaan in de middag alleen exploren. Dan hebben we maar 1 moment dat we potentieel moeten gooien en hebben we 4 determination om te spenderen indien mogelijk.
Yup, das m'n definitieve voorstel!
« Laatst bewerkt op: 25-03-2020, 20:39:54 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #68 Gepost op: 25-03-2020, 23:57:59 »
Ik dacht in eerste instantie dat we toch wel best met de bouw van het kamp kunnen aanvatten. Andere actie was ik nog niet helemaal uit maar exploren geniet ook wel mijn voorkeur.

Mijn keuze gaat naar bouwen met twee en exploren met twee. Stel je voor HDD dat we twee keer exploren en één keer een slang ofzo tegenkomen en de tweede keer een tijger ???
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #69 Gepost op: 26-03-2020, 10:18:12 »
Tof spel! Zal ook eens mee proberen te denken. ;D

Ik ben ook wel voor het bouwen van een kamp, ook omdat we dan 's nachts geen hartje meer verliezen. Exploren ook eens. Oost geeft dan inderdaad de meeste opties.

Maar dan ben je er dus al. Wat dat betreft klinkt hdd's voorstel (3 acties) ook wel efficiënt. Hebben we alleen nog geen kamp en verliezen we komende nacht dus weer een hartje. Als twee keer exploren te gevaarlijk zou zijn, zou je nog kunnen proberen iets te bouwen (pot of drums, zijn we meteen van dat event af) of met gather een extra hout proberen op te halen ten westen van ons. Ik heb het idee dat we die ook wel goed kunnen gebruiken.

@Robbie, we hebben toch ook nog onze koekjes en veldfles met rum? Op welk moment kunnen we die inzetten?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #70 Gepost op: 26-03-2020, 10:53:49 »
@Robbie, we hebben toch ook nog onze koekjes en veldfles met rum? Op welk moment kunnen we die inzetten?
Klopt, daar dacht ik net aan en wou ik hier komen updaten. Good thinking dus!

Die mogen ingezet worden wanneer je wil. Elk kan 2 keer gebruikt worden.

Of wacht de rum mag enkel 's nachts. Maar kan je nu ook al aangeven, dan regel ik de gevolgen in de nacht fase.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2020, 10:55:39 door Robbieazerty »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #71 Gepost op: 26-03-2020, 10:54:50 »
Ik dacht in eerste instantie dat we toch wel best met de bouw van het kamp kunnen aanvatten. Andere actie was ik nog niet helemaal uit maar exploren geniet ook wel mijn voorkeur.

Mijn keuze gaat naar bouwen met twee en exploren met twee. Stel je voor HDD dat we twee keer exploren en één keer een slang ofzo tegenkomen en de tweede keer een tijger ???

- Een kamp bouwen kan inderdaad, en is een logische en veilige optie. Ook omdat we hier vermoedelijk uiteindelijk toch ons kamp gaan willen.
Maar we hebben vooralsnog hartjes genoeg, en die kunnen we aanvullen met stone soup (kost 1 voedsel & 2 determination voor 2 hartjes, maar beide zijn vooralsnog niet lastig om aan te komen). Dus denk dat de prioriteit nog niet superhoog is.

- Bij m'n laatste voorstel hoef je niet 2x te gooien:
* Friday gaat lekker in z'n eentje Threat doen (is maar 1 pion nodig, hoeven we niet te gooien)
* We gaan exploren met Woef (2 pionnen, niet gooien)
* We exploren zelf (potentieel gooien, maar we hebben inmiddels 4 determination, omdat we er eentje hebben gefixt via Friday, dus we kunnen desnoods 2x hergooien)



Als twee keer exploren te gevaarlijk zou zijn, zou je nog kunnen proberen iets te bouwen (pot of drums, zijn we meteen van dat event af) of met gather een extra hout proberen op te halen ten westen van ons.

Yup, dat leken mij ook allemaal heel nuttige & relevante dingen ::jaja::

We kunnen ook bv vrij vroeg (bv deze ronde) drums maken, en dan uitgebreid op determination gaan spelen, dat we daar in z'n algemeenheid zo veel mogelijk van proberen te vergaren.
Dan kunnen we vervolgens uitgebreid rondbanjeren met 1 pion per keer, omdat we ruimschoots kunnen hergooien. Om bijvoorbeeld bij latere rondes een hoop hout te kunnen gatheren.

Overigens, Robbie, voor drums hebben we leer nodig.. is de geit vermoorden een gratis actie? ;D
Hout op de voorraad leggen kost denk ik sowieso geen actie?

Klopt, daar dacht ik net aan en wou ik hier komen updaten. Good thinking dus!

Die mogen ingezet worden wanneer je wil. Elk kan 2 keer gebruikt worden.

Ahhhh, 2x, nuttige informatie ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #72 Gepost op: 26-03-2020, 10:59:15 »
Overigens, Robbie, voor drums hebben we leer nodig.. is de geit vermoorden een gratis actie? ;D
Hout op de voorraad leggen kost denk ik sowieso geen actie?
Geit slachten kost geen actie. Is eigenlijk gewoon inleveren voor leer en bederfelijk voedsel.

Hout op voorraad leggen kost geen actie. Maar moeten we doen voordat we de acties uitvoeren. (dus we mogen bvb niet eerst hout halen en ze dan op de stapel leggen).

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #73 Gepost op: 26-03-2020, 11:21:40 »
Geit slachten kost geen actie. Is eigenlijk gewoon inleveren voor leer en bederfelijk voedsel.

Hout op voorraad leggen kost geen actie. Maar moeten we doen voordat we de acties uitvoeren. (dus we mogen bvb niet eerst hout halen en ze dan op de stapel leggen).

Yeah, precies.

En de bouw-actie moet ook worden gedaan voor gather/explore, dus we kunnen niet nog even snel extra hout fixen indien gewenst.

- Als er een meerderheid is voor een kamp bouwen, dan kunnen we natuurlijk geen hout in de voorraad doen.
- Als we dat niet doen (bv met mijn suggestie, of als we drums bouwen, of hout gatheren), dan lijkt 't me prima om 1 hout in de voorraad te steken.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #74 Gepost op: 26-03-2020, 12:05:16 »
* We exploren zelf (potentieel gooien, maar we hebben inmiddels 4 determination, omdat we er eentje hebben gefixt via Friday, dus we kunnen desnoods 2x hergooien)

Ah, we kunnen twee keer hergooien, dat vergroot de kansen natuurlijk.

Overigens, Robbie, voor drums hebben we leer nodig.. is de geit vermoorden een gratis actie? ;D

Geeft de geit ook melk? ::tandpastasmiley::

Tof spel! Zal ook eens mee proberen te denken. ;D

Ik ben ook wel voor het bouwen van een kamp, ook omdat we dan 's nachts geen hartje meer verliezen. Exploren ook eens. Oost geeft dan inderdaad de meeste opties.

Maar dan ben je er dus al. Wat dat betreft klinkt hdd's voorstel (3 acties) ook wel efficiënt. Hebben we alleen nog geen kamp en verliezen we komende nacht dus weer een hartje. Als twee keer exploren te gevaarlijk zou zijn, zou je nog kunnen proberen iets te bouwen (pot of drums, zijn we meteen van dat event af) of met gather een extra hout proberen op te halen ten westen van ons. Ik heb het idee dat we die ook wel goed kunnen gebruiken.

Een extra hout halen is ook nooit verkeerd natuurlijk.

Dusss ofwel gaan we voor:
- kamp bouwen en exploren

of

- HDD's voorstel van heel veel exploren

Exploren kan wel meer opties geven maar dan hoop ik dus dat we niet twee keer in een gevecht met een natuurlijke tegenstander verwikkeld raken.

Dan mag Dunction, of iemand anders, de knoop doorhakken wat mij betreft ::jaja:: (tenminste, als we al een machete hebben ???)
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #75 Gepost op: 26-03-2020, 12:21:04 »
Even vooruit denken: ik zou het liefst zo snel mogelijk die Hatchet bouwen, zodat onze houtproductie met 1 omhoog gaat. Daarvoor moeten we de Bergen ontdekken. Als we ons kamp nog een tegel verder naar rechts bouwen, kunnen we vanuit daar NW, ZW en ZO gaan exploren. Dat lijken kansrijke locaties voor Bergen. Dus wat dat betreft zou ik nu Oost exploren en daar pas morgen een kamp opzetten (maar roep maar als dat een slecht idee is ;D).

Nog een vraagje over het bouwen, Robbie: als dat mislukt, verliezen we dan onze resources? Want dan is het bouwen van een pot (kost niets) met dat event misschien veiliger. Anders zou ik inderdaad voor meer Determination willen gaan. ::ok::

Dan mag Dunction, of iemand anders, de knoop doorhakken wat mij betreft ::jaja:: (tenminste, als we al een machete hebben ???)

 ;D

Ok, mijn voorstel nu zou zijn:
- 1 hout op brandstapel
- Friday op Threat
- Drums proberen te bouwen, mits we daarbij geen resources verspelen (Wij, moeten we aangeven hoe vaak we opnieuw willen gooien?)*
- Oost exploren (Wij + hond)

*alternatief hier is dus explore of gather. Ik weet eigenlijk niet precies wat hier wijsheid is.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #76 Gepost op: 26-03-2020, 12:33:11 »
Oh, goed punt: zijn de tegels eigenlijk random?
Oftewel, zijn aan de oostkant van het bord wellicht eerder bergen dan westelijk aan het strand waar we begonnen?



En goed dat je even vooruit kijkt. Hatchet als subdoel lijkt me inderdaad verstandig. Moeten we inderdaad gebergte voor ontdekken.
En een kamp bouwen is dan een goed doel voor morgen, aangezien daarna het Weer aangaat ;D

Hmmm of gaan we een zak willen bouwen ipv drums?
- Met een zak kunnen we efficiënter gatheren (2 items ipv 1)
- Met drums kunnen we wat makkelijker dingen met 1 pion doen.
Vind t moeilijk in te schatten wat nuttiger gaat zijn.

Daarnaast, moeten ook blijven kijken hoeveel we moeten exploren.
* Gebergte hebben we absoluut nodig (al was het maar voor vuur).
* Rivier.. I don't really care honestly :-X
* Grasland is nuttig voor touw, wat nuttig is voor een mast, wat 3 hout oplevert. Maar tis wel omslachtig.

Dussss als we tegen een berg aan zouden lopen: moeten we daarna überhaupt nog exploreren? ???

Overigens heb ik wel het idee dat we echt goed bezig zijn :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #77 Gepost op: 26-03-2020, 12:47:02 »
Ik vind het meeste wat jullie zeggen nog steeds ingewikkeld, kan ook zijn omdat ik intussen ook nog een paper aan het schrijven ben. Maar ik vind wat Duncton zegt erg nuttig, over dat we best even kunnen wachten met onderdak bouwen tot we in de bergen zijn.  ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #78 Gepost op: 26-03-2020, 13:34:52 »
Dat lijken kansrijke locaties voor Bergen. Dus wat dat betreft zou ik nu Oost exploren en daar pas morgen een kamp opzetten (maar roep maar als dat een slecht idee is ;D).
Oh, goed punt: zijn de tegels eigenlijk random?
Oftewel, zijn aan de oostkant van het bord wellicht eerder bergen dan westelijk aan het strand waar we begonnen?
De tegels zijn random geschud, dus de bergen kunnen eender waar opduiken. ):

Citaat
Nog een vraagje over het bouwen, Robbie: als dat mislukt, verliezen we dan onze resources? Want dan is het bouwen van een pot (kost niets) met dat event misschien veiliger. Anders zou ik inderdaad voor meer Determination willen gaan. ::ok::
Resources gaan niet verloren.  ::ok::


Overigens zag ik sommigen zeggen dat we 2 keer kunnen rerollen. Ben even zelf kwijt van waar dat komt? Met 2 Determination kunnen we één dobbelsteen bij het GATHEREN rerollen. Vanwaar komt de 2e keer rerollen?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #79 Gepost op: 26-03-2020, 13:54:09 »
En een kamp bouwen is dan een goed doel voor morgen, aangezien daarna het Weer aangaat ;D

Juist, het weer komt ook in het spel.

Hmmm of gaan we een zak willen bouwen ipv drums?
- Met een zak kunnen we efficiënter gatheren (2 items ipv 1)
- Met drums kunnen we wat makkelijker dingen met 1 pion doen.

Hmm, zowel een zak als drums zijn dus wel handige voorwerpen.

Overigens heb ik wel het idee dat we echt goed bezig zijn :)

Dat vind ik ook ::jaja::

Even vooruit denken: ik zou het liefst zo snel mogelijk die Hatchet bouwen, zodat onze houtproductie met 1 omhoog gaat. Daarvoor moeten we de Bergen ontdekken. Als we ons kamp nog een tegel verder naar rechts bouwen, kunnen we vanuit daar NW, ZW en ZO gaan exploren. Dat lijken kansrijke locaties voor Bergen. Dus wat dat betreft zou ik nu Oost exploren en daar pas morgen een kamp opzetten (maar roep maar als dat een slecht idee is ;D).

Zelf hout produceren is ook weer handig. Ben wel akkoord met het nog opschuiven van ons kamp naar rechts ::jaja::

Overigens zag ik sommigen zeggen dat we 2 keer kunnen rerollen. Ben even zelf kwijt van waar dat komt? Met 2 Determination kunnen we één dobbelsteen bij het GATHEREN rerollen. Vanwaar komt de 2e keer rerollen?

Ah, ik nam dit gewoon over van HDD. HDD, van waar had je dit? :o
2024: wie is de Mol?