Poll

Waar hebben jullie zin in?

Letter Jam
11 (25%)
One Night Ultimate Werewolf
13 (29.5%)
Coup
8 (18.2%)
Love Letter
6 (13.6%)
Stick ‘Em
6 (13.6%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf  (gelezen 93795 keer)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #220 Gepost op: 4-04-2020, 21:52:05 »
Ik ben het helemaal eens met Brent! Brtdm loopt de boel te fucken!
Ik zal niet op jou stemmen, Liesbeth ::love::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #221 Gepost op: 4-04-2020, 21:57:46 »
Zou in ook niet doen, want Liesbeth heeft nu het kaartje van de Chipsmeneer.

en hoezo Liesbeth opeens?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #222 Gepost op: 4-04-2020, 22:04:24 »
Zou in ook niet doen, want Liesbeth heeft nu het kaartje van de Chipsmeneer.

en hoezo Liesbeth opeens?
FrankLapidus is de beste speler van dit spel en Liesbeth was de beste speler van Expeditie Robinson. Eén en één is twee lijkt me!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #223 Gepost op: 4-04-2020, 22:26:47 »
Inderdaad! Liesbeth is mijn voorbeeld.

Uiteraard zal ik ook niet op Brent stemmen, die vertrouw ik!
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #224 Gepost op: 4-04-2020, 23:14:36 »
IK ZEI TOCH DAT HET BRTDM IS HIJ IS HET 100% ::tandpastasmiley::
chipsverslaafde <3

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #225 Gepost op: 4-04-2020, 23:26:29 »
Ik voel me er ergens buitenstaan als beginnende speler :-[ Het lijkt me een toffe logische blufpuzzel maar zoals met alle sudoku's/droedels/cryptogrammen helpt het als je een beetje ervaring hebt. Voorlopig vind ik iedereen die liegt verdacht.

Ik ben een jager, en voorlopig geloven jullie mij. Als jullie mij doodstemmen dan gaat degene op wie ik stem ook dood. Maar wat als dat een weerwolf is? Winnen dan allebei de teams?
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #226 Gepost op: 4-04-2020, 23:30:52 »
Geen idee hoe het precies met de jager zit, maar heb nog niet echt het idee dat het slim is om op jou te stemmen.

Maar laten we even focussen op belg en Molcrazy, want belg heeft al aantoonbaar gelogen. En hij of Molcrazy doet dat nog steeds.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #227 Gepost op: 4-04-2020, 23:33:40 »
Ik voel me er ergens buitenstaan als beginnende speler :-[ Het lijkt me een toffe logische blufpuzzel maar zoals met alle sudoku's/droedels/cryptogrammen helpt het als je een beetje ervaring hebt. Voorlopig vind ik iedereen die liegt verdacht.

Ik ben een jager, en voorlopig geloven jullie mij. Als jullie mij doodstemmen dan gaat degene op wie ik stem ook dood. Maar wat als dat een weerwolf is? Winnen dan allebei de teams?
Dan winnen de burgers alsnog. Burgers winnen als er een wolf dood is. Wolven winnen als er geen wolf dood is.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #228 Gepost op: 4-04-2020, 23:53:21 »
Dank ::ok::

Ik zal morgen de discussie nog eens nalezen met extra oog voor belg en Molcrazy (en Brtdm, want geloof nooit zomaar je bron).
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #229 Gepost op: 5-04-2020, 01:48:03 »
Maar toch niet slim dat je dit zegt? Zo gaan de weerwolven ook niet op jou stemmen?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #230 Gepost op: 5-04-2020, 02:49:38 »
Ik begin juist steeds meer te denken dat Belg de Tanner is. Zijn posts en zijn antwoorden zijn zo mysterieus en hij beschuldigt makkelijk mensen van liegen. Wil hij dat we hem daardoor gaan verdenken?  ::vergroot::

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #231 Gepost op: 5-04-2020, 07:45:11 »
Gedaan met mysterieus zijn.

De afgelopen dagen heb ik geregeld de witch aangespoord om zichzelf bekend te maken en haar info te delen. Mijn hoop was dat iemand deze rol zou claimen. Helaas is dit niet gebeurd, want dat had ik geweten dat die persoon loog. Ik ben namelijk zelf de witch  ::zwaai::

Tijdens de nacht heb ik (uiteraard) de wolf-kaart in het midden bekeken:
- Als het nog steeds een wolf-kaart was, dan was ik nu wolf en had ik een waterdichte dekmantel.
- Als het een burger-rol was, moest ik enkel wachten tot die zich nietsvermoedend bekend zou maken.

In het midden lag echter de Insomniac-kaart (dat was dus het deel dat waar was, en daarom antwoordde ik "Ja" op brtdms vraag of ik de Insomniac ben). Natuurlijk weet de Insomniac ook dat hij wolf geworden is en gaat hij zichzelf niet kenbaar maken als (ex-)Insomniac. Dus mijn info werd waardeloos.
Maar zwijgen is zo saai en reacties uit te lokken is zo veel leuker ;D. Mijn doel? Enerzijds om uit te sluiten dat brtdm als troublemaker niet stiekem mijn kaart had omgewisseld (-> zekerheid over mijn eigen rol). Anderzijds om de oorspronkelijke Insomniac toch te laten bekennen. En dat gebeurde.

Wanneer MC claimt dat hij "de Insomniac was en nog steeds is", is dit sowieso fout. Hij kan het niet meer zijn nu. Of hij het ooit geweest is? Daar zit de twijfel en iets dat ik over het hoofd had gezien: misschien is hij de Tanner.

Dat Robbie gisteren beschuldigd werd: collateral damage. Al blijft de sneaky manier waarop hij zijn wissel met Spacy bekende zeer opvallend. Dit is exact hoe ik hem leren kennen tijdens het weerwolven-spel van Mitchkox en Convans: geslepen, snel handelen, bouwen aan een onschuldig imago. (Ooh, dat was nog eens een dreamteam.)
Grote kans dus dat hij effectief een wolf is geworden. Wilde gok: hij heeft geruild met Daisy. Het viel me op dat Robbie al een paar keer met de vinger wees naar Daisy. Is zij de enige van wie hij zeker weet dat ze burger is?  ::vergroot::

« Laatst bewerkt op: 5-04-2020, 08:40:53 door belg »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #232 Gepost op: 5-04-2020, 09:18:24 »
Goeiemorgen!

Aaargh dit is frustrerend! Omdat ik als een van de weinige mijn info deel om ons verder te helpen, maar dat net te laat deed, ben ik ineens de topverdachte?
Toen Spacy rijn rol postte, heb ik het meteen bevestigd om zo aan te tonen dat hij onschuldig is. En ja, inherent aan mijn rol betekent dat dat ik ook onschuldig ben, tenzij ik nadien nog gewisseld ben.

Dus ik snap enigszins de verdenking op mij wel omdat ik mezelf op die manier onschuldig probeer te maken. Maar dat is nu eenmaal zo. Ik kon met mijn robber rol Spacy niet bevestigen zonder daarbij zelf ook mijn onschuld te tonen. (again, voorzien dat ik of Spacy niet gewissd zijn)

Dat is juist het doel: door onze info te delen, andere mensen afstrepen zodat we als burgers toch iets meer zekerheid hebben. Want de wolven weten van elkaar al wie ze zijn, dus we starten sowieso met een achterstand.

Ik heb iedereen die niets loslaat opgenoemd om te vragen info te posten. Daisy reageerde, niet met inhoud over haar rol, maar wel door op belg's verdachtmakingswagen richting mij te springen. Daarom focusde ik op haar, omdat ze nog steeds niets gezegd heeft maar wel heel snel mee gaat om een ander verdacht te maken.
Ik geloof haar pas als ze een rol claimt. Doet ze dat niet, is ze tanner, minion of wolf. Of drunk... Zat die erin? Idem voor al de rest die niets zegt.

Ik snap je verhaal wel, belg. En dat zou heel cool geweest zijn. Maar ik denk dat je me te hoog in schat.  ;D Toch bedankt daarvoor!  ::hug::

Anyway, oproep aan de burgers: deel je info en help je volk met wat je gezien of gedaan hebt. Anders gaat het sowieso niet lukken.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #233 Gepost op: 5-04-2020, 10:11:48 »
Nog minder dan 8 uur om te stemmen ::hyper::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #234 Gepost op: 5-04-2020, 10:24:02 »
Frankje Lapi

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #235 Gepost op: 5-04-2020, 10:24:34 »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #236 Gepost op: 5-04-2020, 10:34:02 »
Frankje Lapi

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #237 Gepost op: 5-04-2020, 10:41:13 »
 ::)

Zo geraken we nergens natuurlijk. Misschien moeten we al gewoon tot stemmen over gaan als er toch niks gezegd wordt, want veel meer zin heeft het dan toch niet meer.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #238 Gepost op: 5-04-2020, 10:53:53 »
Nou, belg is dus niet de tanner.

En nu nog even nadenken. Het blijft in ieder geval dat óf belg óf molcrazy liegt.
En ik begin belg steeds meer te geloven.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #239 Gepost op: 5-04-2020, 11:52:46 »
2/17 stemmen binnen  ::joehoe::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!