Poll

Waar hebben jullie zin in?

Letter Jam
11 (25%)
One Night Ultimate Werewolf
13 (29.5%)
Coup
8 (18.2%)
Love Letter
6 (13.6%)
Stick ‘Em
6 (13.6%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf  (gelezen 93775 keer)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #360 Gepost op: 5-04-2020, 21:57:59 »
Dat heb ik weer supergoed gedaan ::bravo::

Wat een rol zeg, ik wist helemaal NIETS! Dankje om te organiseren, Lucy!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #361 Gepost op: 5-04-2020, 21:58:51 »
Dat heb ik weer supergoed gedaan ::bravo::

Wat een rol zeg, ik wist helemaal NIETS! Dankje om te organiseren, Lucy!

Prachtig Brent, je hebt je mooi onverdacht gemaakt!

Online belg

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #362 Gepost op: 5-04-2020, 22:12:03 »
Er werd toevallig een wolf uit het midden gehaald door de heks, waardoor de heks haar rol niet claimde, en belg, die de heks probeerde uit te lokken als Tanner, zijn tactiek door de wc zag spoelen en veel te geloofwaardig was.

Ik moet ongeloofwaardiger leren liegen  ::rofl::

Dat Robbie met wolf Daisy had verwisseld was zo duidelijk. Maar dat geloofden de burgers dan weer niet  ::)


De afgelopen dagen heb ik geregeld de witch aangespoord om zichzelf bekend te maken en haar info te delen. Mijn hoop was dat iemand deze rol zou claimen. Helaas is dit niet gebeurd, want dat had ik geweten dat die persoon loog. Ik ben namelijk zelf de witch  ::zwaai::

Tijdens de nacht heb ik (uiteraard) de wolf-kaart in het midden bekeken:
- Als het nog steeds een wolf-kaart was, dan was ik nu wolf en had ik een waterdichte dekmantel.
- Als het een burger-rol was, moest ik enkel wachten tot die zich nietsvermoedend bekend zou maken.

In het midden lag echter de Insomniac-kaart (dat was dus het deel dat waar was, en daarom antwoordde ik "Ja" op brtdms vraag of ik de Insomniac ben). Natuurlijk weet de Insomniac ook dat hij wolf geworden is en gaat hij zichzelf niet kenbaar maken als (ex-)Insomniac. Dus mijn info werd waardeloos.
Maar zwijgen is zo saai en reacties uit te lokken is zo veel leuker ;D. Mijn doel? Enerzijds om uit te sluiten dat brtdm als troublemaker niet stiekem mijn kaart had omgewisseld (-> zekerheid over mijn eigen rol). Anderzijds om de oorspronkelijke Insomniac toch te laten bekennen. En dat gebeurde.

Wanneer MC claimt dat hij "de Insomniac was en nog steeds is", is dit sowieso fout. Hij kan het niet meer zijn nu. Of hij het ooit geweest is? Daar zit de twijfel en iets dat ik over het hoofd had gezien: misschien is hij de Tanner.


Dat Robbie gisteren beschuldigd werd: collateral damage. Al blijft de sneaky manier waarop hij zijn wissel met Spacy bekende zeer opvallend. Dit is exact hoe ik hem leren kennen tijdens het weerwolven-spel van Mitchkox en Convans: geslepen, snel handelen, bouwen aan een onschuldig imago. (Ooh, dat was nog eens een dreamteam.)
Grote kans dus dat hij effectief een wolf is geworden. Wilde gok: hij heeft geruild met Daisy. Het viel me op dat Robbie al een paar keer met de vinger wees naar Daisy. Is zij de enige van wie hij zeker weet dat ze burger is?  ::vergroot::

« Laatst bewerkt op: 5-04-2020, 22:13:53 door belg »

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #363 Gepost op: 5-04-2020, 22:23:44 »
Prachtig Brent, je hebt je mooi onverdacht gemaakt!
Is dit sarcastisch?! Ik hoop van niet, want ik had nul stemmen dankzij Anne-Marie Jung en Liesbeth! Tot daar ook helaas mijn zéér beperkte toevoeging aan dit spel, mijn excuses daarvoor! Maar ik kon niets afleiden en mijn enige tactiek was een naam schreeuwen (Brtdm) en dan kijken of iemand daar zwaar zou tegenin gaan. Zoja, dan wist ik dat hij een medewolf was, zoniet, tja, dan was hij een burger.

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #364 Gepost op: 5-04-2020, 23:09:42 »
Proficiat wolventeam ::ok::

Ik twijfel nu tussen Brtdm en Daisy. Belg vertrouw ik ook niet maar die is volgens mij tanner.

Belg was dus de tanner ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #365 Gepost op: 5-04-2020, 23:44:23 »
OMG het is gelukt!  ::bravo::

Toen belg zomaar even mijn hele plan postte, deed ik het even in mijn broek.
Ik duwde van begin af aan inderdaad Daisy onder de bus. Toen belg daar op inpikte, ben ik zelf wat stiller geworden, om daarna de groep mensen die niets claimen weer onder de loep te nemen, maar daar zat Daisy dus tussen.

Ik vond het superspannend!

Dank allen voor het spelen en thanks Lucy voor het organiseren! ::bravo::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #366 Gepost op: 6-04-2020, 00:06:11 »
Ik zei toch dat Daisy altijd aan de goede kant staat? ::hypocriet::

En ik wist überhaupt niet dat Brent meedeed, anders had ik natuurlijk wel automatisch op hem gestemd, want hij is 9 van de 10 keer de bad guy. :P

Maar well played, wolven! Vooral Robbie, heeft me gewoon wéér voor de gek gehouden!

Thanks voor de organisatie, Lucy! Sorry naar mijn medeburgers dat ik het spel niet begreep en dus niet veel nuttige bijdrages kon leveren, maar blijkbaar was ik toch een soort van belangrijk want er werd constant over mijn rol gepraat. ;D
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 00:07:56 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #367 Gepost op: 6-04-2020, 01:01:03 »

Wie heeft nog geen rol opgeëist?
-FrankLapidus
-Brent
-Daisy
-D*N
-Lama1997
-Convans
-B&W

Oftewel, van bovenstaande 7 personen zitten er nog 3 of 4 wolven tussen. Haal daar D*N als minion van af en Frank, omdat die van rol is gewisseld. Dan houden zelfs nog een leuke gokkans over.

Werkelijk waar, als we gewoon willekeurig gegokt hadden tussen de 5 die overbleven, dan hadden we 80% kans..  :o
En als Robbie met iemand anders gewisseld had, zelfs 100%

Om nou te zeggen dat de wolven het zo goed gespeeld hebben...
Die moeten Robbie echt onwijs dankbaar zijn!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #368 Gepost op: 6-04-2020, 01:27:31 »
En ik wist überhaupt niet dat Brent meedeed, anders had ik natuurlijk wel automatisch op hem gestemd, want hij is 9 van de 10 keer de bad guy. :P
Nouja zeg, wat een desinteresse! Ik ben wel altijd de bad guy inderdaad, in Robbie z’n spel vorige keer ook. Ligt vast aan mijn aura.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #369 Gepost op: 6-04-2020, 09:18:18 »
Even nog eens lezen, Den ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #370 Gepost op: 6-04-2020, 11:49:54 »
Werkelijk waar, als we gewoon willekeurig gegokt hadden tussen de 5 die overbleven, dan hadden we 80% kans..  :o

Daarom ging ik voor FrankLapidus ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #371 Gepost op: 6-04-2020, 12:58:59 »
Werkelijk waar, als we gewoon willekeurig gegokt hadden tussen de 5 die overbleven, dan hadden we 80% kans..  :o
En als Robbie met iemand anders gewisseld had, zelfs 100%

Om nou te zeggen dat de wolven het zo goed gespeeld hebben...
Die moeten Robbie echt onwijs dankbaar zijn!

Oei, hier ga je wel de mist in met je percentages.

Stemmen op Daisy, Frank en D*N was slecht geweest. Kom ik aan 3/7 en zeker geen 80%.

Daarnaast wisten enkel Brent, Daisy en ik dat we wolf waren. De anderen hebben dus om een andere reden gezwegen? 

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #372 Gepost op: 6-04-2020, 13:22:12 »
Ja, maar D*N en Frank had ik al afgestreept.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #373 Gepost op: 6-04-2020, 13:30:23 »
Hij zegt toch ook van die 5, niet van die 7 :P
Lama ging natuurlijk zwijgen, want als hij nog Cursed was en dat gezegd had, had er maar een weerwolf op hem hoeven stemmen en ze hadden zo een extra team mate te pakken.

B&W wist ook dat hij wolf was, alleen net als Brent niet wie de andere wolven waren
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #374 Gepost op: 6-04-2020, 14:27:10 »
Ik kon op een bepaald moment ook niks meer claimen, omdat Belg mijn rol had geclaimd. Hij was dus looier of wolf, en in beide gevallen kon ik hem het beste zijn gang laten gaan :)

Hoe meer ik zou zeggen, hoe sneller de leugens uit zouden komen. Het was niet een hele leuke speelstijl, maar ik wist ook niet zo goed hoe ik het beter kon doen dan dat met al die verschillende rollen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #375 Gepost op: 6-04-2020, 14:51:45 »
Ja ik zweeg zeker, omdat de rol van cursed ook wel gevaarlijk is natuurlijk. En ik wist niet of ik van rol veranderd zou zijn, dus of ik daarmee me ook niet in m'n eigen vingers zou snijden

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #376 Gepost op: 6-04-2020, 17:40:36 »
Hij zegt toch ook van die 5, niet van die 7 :P
Lama ging natuurlijk zwijgen, want als hij nog Cursed was en dat gezegd had, had er maar een weerwolf op hem hoeven stemmen en ze hadden zo een extra team mate te pakken.

B&W wist ook dat hij wolf was, alleen net als Brent niet wie de andere wolven waren

Oja B&W wist het ook. Ik denk dat ik de 2de keer toch iets beter weet hoe alles er aan toe gaat  ::rofl::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #377 Gepost op: 14-04-2020, 12:15:26 »
Was er animo voor nog eens One Night in de chat? Ik organiseer hem graag! :)

Donderdag?
-
-
-
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #378 Gepost op: 14-04-2020, 13:01:21 »
Donderdag?
- Daisy
-
-

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] One Night Ultimate Werewolf
« Reactie #379 Gepost op: 14-04-2020, 13:38:55 »
Donderdag?
- Daisy
- TimvDons
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela