Auteur Topic: [Lockdown spel] Welcome to...  (gelezen 26734 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[Lockdown spel] Welcome to...
« Gepost op: 8-04-2020, 17:24:08 »

In een poll die ik enkele weken geleden postte kreeg 'Welcome to...'  de 2e meeste stemmen om eens online te spelen. Dus bij deze!

Het is een flip 'n' write, wat wil zeggen dat ik elke ronde drie kaarten omdraai en jullie dan op je eigen blaadje iets opschrijven. Iedereen kan meespelen. Het spel is voor 1 tot 100 spelers, omdat je toch op je eigen blaadje speelt (en er in het spel 100 blaadjes zijn).

Hierbij alvast het blaadje dat je kan printen of op je computer met paint invullen.

Ik heb tevens een PDF gevonden die je gewoon kan invullen door op de vakjes te klikken en het getal in te typen, maar het lukt niet om hem hier in bijlage te steken. Dus ik ga nog iets uitzoeken om die door te geven.

HOE SPELEN
We zijn architecten en willen de beste wijken bouwen in drie straten met luxe parken en fancy zwembaden.
Iedereen speelt dus tegelijkertijd en elke ronde flip ik van drie stapels kaarten de bovenste kaart. Het ziet er dan zo uit:

Elk huisnummer en de daarnaast liggende actiekaart vormen dan een combinatie. Je moet één van deze drie combinaties kiezen om vervolgens het gekozen huisnummer op te schrijven in één van de huzien in je straat en de daaraan verbonden actie uit te voeren.

Huisnummers moeten volgens bepaalde regels geschreven worden:
- Ze moeten oplopend in volgorde zijn. Het hoeft niet perfect 1 2 3 4 5 6 7 8 te zijn, kan bvb ook 1 5 6 8 10 doen, zolang het maar van klein naar groot gaat.
- Eenzelfde getal mag niet meer dan één keer in dezelfde straat geschreven worden. (* mits een bepaalde actie die later komt)


Het laagste getal is 1 en het hoogste 15. (* ook hier heb je een actie om ze 1 of 2 te verhogen of verlagen, dus het kan eigenlijk van 0 tot 17 gaan. Een negatief huisnummer -1 kan niet.)

Je moet altijd een nummer schrijven. Als je een nummer niet kan plaatsen omdat het niet past volgens bovenstaande regels, dan moet je helemaal rechts op het blaadje waar staat, het bovenste vakje doorkruisen. Dit levert op het einde minpunten op, dus wil je liefst vermijden.

De acties leg ik in een volgende post uit.

Degene met de meeste punten is de winnaar!

Game Over
Het spel kan op 3 manieren eindigen:
- Als een speler zijn derde vakje heeft moeten aankruisen omdat zijn huisnummer nergens meer geplaatst kan worden. Dus op dit vak:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
- Als iemand alle 3 de City Plans volbracht heeft
- Als iemand elk huis in alle straten heeft ingevuld met een huisnummer.

Daarna worden de punten geteld adhv de onderkant van je blaadje, waar je 8 velden ziet staan:
1. Telkens je een City Plan hebt volbracht, schrijf je de punten daarvan in de meest linkse kolom (n°1, n°2, n°3)
2. In de 2e kolom schrijf je per straat het laagste niet doorgestreepte getal in het park van die straat op. Tel de drie samen voor je totaalscore voor de parken.
3. Tijdens het bouwen van zwembaden mag je steeds het laagste niet doorstreepte getal wegstrepen. Nu schrijf je het laagste niet-doorstreepte getal op als je score.
4. Degene die de meeste temp kaarten heeft gebruikt, krijgt 7 punten, de volgende 4 en de derde 1.
5. Je maakt adhv hekken House Estates. In dit veld staat hoeveel elk House Estate waard is. Die waarde kan je aanpassen adhv de Real Estate Agent actie (zie later). Hier tel je het aantal House Estates dat uit één huis bestaat, bvb 4 en dan kijk je hoeveel zo'n 1-huis House Estate waard is, bvb 3. Dan heb je hier dus 4 x 3 = 12 punten. En dat tel je per House Estate
6. De Bis kolom. Telkens je een bis kaart gebruikt moet je hier het laagste niet doorstreepte getal wegstrepen. Dit is een rode kolom, wat betekent dat dit minpunten zijn! Bisnummers gebruiken kost dus punten.
7. De rode kolom rechtsboven in het scoreveld gebruiken we niet (is gevorderde variant)
8. De rode kolom daaronder moest je telkens aanvinken als je een nr niet kon plaatsen en leveren minpunten op aan het einde.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #1 Gepost op: 8-04-2020, 17:24:26 »
Naast elk huisnummer ligt dus telkens een actie. Daar zijn er in totaal zes van:
PARK - Hiermee maak je een park aan door in de straat waar je het huisnummer geschreven hebt, het laagste getal van het park achteraan die straat door te kruisen.
Voorbeeld:

Het getal 10 hing hier aan een park actie. Deze persoon heeft 10 ingevuld en in dezelfde straat de 0 in het park doorstreept. Dit park is nu 2 punten waard. Hoe meer parken je doorstreept, hoe meer punten je op het einde zal hebben.


ZWEMBAD - Als je je huisnummer schrijft in een huis waar een zwembad bij gepland staat, mag je dat zwembad omcirkelen om aan te duiden dat het gebouwd is. Daarnaast mag je op het zwembad scoretrack het laagste nog niet doorstreepte getal doorstrepen.
Voorbeeld:

Deze persoon schreef de 4 bij een huis met zwembad, waardoor hij het laagste getal in de zwembad score mag omcirkelen. Ook hier: hoe meer zwembaden je bouwt, hoe hoger je score wordt.


BIS - Hiermee mag je eender welk huisnummer (dus niet perse het huisnummer dat hiermee gelinkt is) in dezelfde straat nog eens herhalen door  er bis naast te schrijven. Opgelet: er mag géén hek tussen een huisnr en zijn bis-nr staan! Het gebruiken van BIS kost echter wel punten! Het kan je helpen om huizen op te vullen, maar dus tegen een kost. Telkens je het gebruikt moet je in de BIS kolom het laagst niet-doorstreepte getal wegstrepen. Hoe meer je er wegstreept, hoe meer minpunten je zal hebben.
Voorbeeld:

Deze persoon heeft de 5 in een straat geschreven en heeft in een andere straat de 3 herhaald door ernaast een 3bis te schrijven.


HEK - Hiermee mag je eender waar op je blaadje een hek tussen 2 huizen zetten. Dit is altijd een verticale lijn tussen 2 huizen. Hiermee maak je "housing estates" aan die op 2 manieren punten op kunnen leveren: door city plans te vervullen (meer daarover later) en door punten via een real estate agent te krijgen, zie volgende actie.
Voorbeeld:

Er werd een 5 in een straat gezet en het hek werd in een andere straat tussen twee huizen gezet.


REAL ESTATE AGENT - Hiermee mag je het laagste getal van een kolom naar keuze doorstrepen in het Real Estate scoretrack.
Voorbeeld:

13 werd in een straat ingevuld en in de kolom van house estate met 2 huizen werd het laagste (bovenste) nummer doorstreept. Een house estate met 2 huizen is nu 1 punt meer waard op het einde van het spel. Met deze actie kan je dus house estates meer waard maken.


TEMP - Hiermee kan je het getal dat erbij zit verhogen of verlagen met max 2. Dus een 7 kan op deze manier een 5, 6, 7, 8 of 9 worden. Daarnaast streep je na het gebruiken van deze actie een temp symbool door in het temp scoretrack. Degene die op het einde van het spel de meeste temps heeft gebruikt krijgt 7 punten, de volgende 4 en de derde meeste krijgt 1 punt.
Voorbeeld:

Hier werd van de 8 een 7 gemaakt en het vakje in de temp werd doorstreept.


City Plans
Aan het begin van het spel trek ik random 3 city plans. Dit zijn kaarten die jou punten op kunnen leveren. Zie hier een voorbeeld van al de kaarten:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik moet 1 n°1, 1 n°2 en 1 n°3 kaart trekken. Stel dat het de meest linkse van deze foto zijn, dan moet je:
- voor de n°1 kaart twee House Estates bestaande van zes huizen hebben. Dus door hekken te zetten een gebied van zes huizen afbakenen en dat 2 keer. Als je dat als eerste gedaan hebt, krijg je er 10 punten voor (zie linksonder) en wordt de kaart omgedraaid. Alle anderen die daarna dit plan kunnen maken, krijgen nog maar 6 punten. Dit geldt voor alle city plans (links de punten voor wie hem eerst heeft en rechts voor al wie hem daarna heeft)
- voor de n°2 kaart moet je er één van 4 en drie van 1 hebben
- voor de n°3 kaart één van 3 en één van 4

Als je eenmaal een House Estate gemaakt hebt en gebruikt hebt voor een city plan, dan mag je die niet hergebruiken voor een ander city plan. En je mag geen hek meer in het estate zetten om het nog eens op te splitsen.
Als je een House Estate claimt, vul je dan ook de hele horizontale lijn boven de huizen in om aan te geven dat ie geclaimed is, niet meer gebruikt en niet meer gesplitst kan worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #2 Gepost op: 8-04-2020, 17:29:10 »
Het is best moeilijk om typend uit te leggen. Maar het spel zelf valt nog wel mee. Ik zal eerst een paar rondes doen als voorbeeld, dan kan iedereen ook vragen stellen die mee wil doen, en dan starten we zondag ofzo...

Ik heb de PDF versie, die je gewoon in de PDF zelf kan invullen (als je een programma hebt om PDF's te bekijken) via WeTransfer online gegooid. Je kan hem 2 weken lang downloaden via deze link.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #3 Gepost op: 8-04-2020, 17:36:46 »
jezus robbie heb je ook niet ingewikkelde uitgebreide spellen ::rofl::

ik ga mn best doen om alles goed te kunnen lezen en mee te kunnen doen
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #4 Gepost op: 8-04-2020, 18:03:38 »
Het is niet zo moeilijk hoor, je moet alleen even lezen ;)
De fillable score sheet kun je hier downloaden: https://boardgamegeek.com/filepage/198138/welcome-entirely-fillable-player-sheet-pdf

Maar dan moet je wel een BGG account hebben ben ik bang
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #5 Gepost op: 8-04-2020, 18:09:15 »
ik gebruik fotoshop wel voor het aanpassen
chipsverslaafde <3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #6 Gepost op: 8-04-2020, 18:23:32 »
Het is niet zo moeilijk hoor, je moet alleen even lezen ;)
De fillable score sheet kun je hier downloaden: https://boardgamegeek.com/filepage/198138/welcome-entirely-fillable-player-sheet-pdf

Maar dan moet je wel een BGG account hebben ben ik bang
Ja daar heb ik hem inderdaad vandaan, maar dan heb je idd account nodig en dacht dat de meerderheid die sowieso niet zou hebben.


En het valt best mee mrchipie. Maar om het te typen is moeilijker dan wanneer het live uitgelegd wordt.

Zoals gezegd doe ik straks een paar voorbeeldrondes om te laten zien hoe het werkt.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #7 Gepost op: 8-04-2020, 18:32:45 »
Klinkt heel leuk ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #8 Gepost op: 8-04-2020, 19:38:30 »
Wat voorbeeldrondjes:
Ronde 1-  Volgende kaarten worden omgedraaid:
3 
4 
11 

Je hebt nu 3 opties en moet er één kiezen voor jezelf en noteren op je blaadje:
- Huisnr 3 gebruiken en er een zwembad bij plaatsen (kan enkel op een huisje met zwembad)
- Huisnr 4 gebruiken en de Temp Agency gebruiken om bij de 4 1 of 2 bij te tellen of af te trekken (dus om er een 2, 3, 4, 5 of 6 van te maken)
- Huisnr 11 gebruiken en een park bouwen in die straat


Ik kies om 3 met zwembad te doen en plaats de 3 in mijn 3e straat op de 2e plaats. Dan mag ik ook de 0 in de zwembad score doorstrepen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zo is er nog plaats voor een 1 en 2 er vlak voor.
Ik had het ook in het eerste huis van de 2e straat kunnen zetten bvb.


Ronde 2 met 3 nieuwe combinaties:
6 
10 
9 

Dus de opties deze ronde zijn:
- Huisnr 6 en een getal naar keuze (in dit geval bij mij dus deze 6 of de 3 van vorige ronde) herhalen met een "bis" ernaast. Dit kost echter punten.
- Huisnr 10 en Temp Agency gebruiken om van de 10 een 8, 9, 10, 11 of 12 van te maken
- Huisnr 9 en een park bouwen in die straat.

Ik zet nummer 9 in de 2e straat en bouw dus in diezelfde straat een park:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik heb de 9 ergens in het midden gezet, omdat er nog 10 t/m 15 na komt en uiteraard 1 t/m 8 voor. Ik zet hem ook niet op een zwembad, want dan zou ik dat zwembad nooit meer kunnen bouwen.

Ronde 3:
1 
15 
6 

Opties:
- Huisnr 1 en een getal naar keuze herhalen met een "bis" ernaast.
- Huisnr 15 en een hek plaatsen.
- Huisnr 6 en een Real Estate Agent gebruiken om een House Estate meer waard te maken.

Ik wil wel een hek plaatsen, plus is nr 15 perfect om op het eind in een straat te zetten, omdat het het hoogste nummer is (tenzij je een 15 met een Temp naar 17 kan veranderen).
Stel dat we bij die City Plans twee House Estates met telkens 6 huizen moeten maken (de kaart linksboven op deze foto) :
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dan zet ik het hek middenin de derde straat. Die bestaat uit 12 huizen en door er een hek in het midden te plaatsen, verdeel ik het meteen in 2 House Estates van zes huizen. WANT: OPGELET: het hek aan het begin en het eind van elke straat is sowieso al ingevuld. Die hoef je dus zelf nooit in te vullen.
Door het hek in het midden te zetten moet ik nu enkel nog de huisnummers van al die huizen invullen om de City Plan te winnen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik vul de 15 dus in het meest rechts huis in straat 2 in en zet het hek midden in de derde straat.

Ronde 4:
7 
10 
5 

Opties:
- Huisnr 7 en park bouwen
- Huisnr 10 en een Real Estate Agent gebruiken om een House Estate meer waard te maken.
- Huisnr 5 en Temp Agency gebruiken om er een 3, 4, 5, 6 of 7 van te maken.

Ik ben dus van plan om twee House Estates van elk 6 huizen te maken, dus is het handig om de Real Estate Agency te gebruiken om Real Estates van 6 huizen meer waard te maken.
Ik zet dus een 10 en streep het laagste getal onder de 6-huizen Real Estate weg:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb nu alleen de Temp en de Bis niet gebruikt, maar denk dat die wel duidelijk zijn?
Dit waren wat test rondjes. Ik ga met nieuwe kaarten starten, dus noteer deze nog maar niet.

Nog wat regels:
- Ik ga waarschijnlijk kaarten posten wanneer ik zelf klaar ben. Je kan meespelen op je eigen tempo. Stel er staan al 3 rondes gepost, dan moet je eerst een combinatie in ronde 1 kiezenen uitvoeren .Dan pas naar ronde 2 krijgen. Want eigenlijk mag je die voorkennis niet hebben. Dus je mag niet vooruit kijken. ;)
- POST HET HIER als je een City Plan te pakken hebt. Want vanaf dan is dat plan minder punten waard én de eerste keer dat er een city plan gemaakt is, mag je kiezen of alle kaarten opnieuw geschud en in drie nieuwe stapels gezet moeten worden of niet.


Als je op basis van bovenstaande voorbeelden nog vragen hebt, let me know. Ik wacht dan nog een paar dagen en start dan het spel.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #9 Gepost op: 8-04-2020, 19:45:16 »
Waarschijnlijk moet ik nog een keertje lezen, maar klinkt heel tof. Pas ook perfect bij mijn werk/opleiding als planoloog ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #10 Gepost op: 8-04-2020, 19:46:00 »
ik moet het denk ik een stuk of 10 keer lezen maar komt goed hoop ik!
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #11 Gepost op: 8-04-2020, 23:52:46 »
Je hebt nog geen city plans getrokken toch? Of zie ik ze over het hoofd?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #12 Gepost op: 9-04-2020, 07:51:02 »
Nee die heb ik nog niet.

Ik zal sowieso iedere keer ook posten wat ik heb gedaan. Maar volg best je eigen strategie. En tussendoor kunnen uiteraard ook nog vragen gesteld worden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #13 Gepost op: 9-04-2020, 10:24:46 »
...right!
Dit ga ik morgen eens lezen ofzo ;D Vandaag overdag sowieso wat druk, en dan vanavond ook nog eens de Robchat, en zelf nog eens een updateje tikken, en verder met een nummer zoeken voor het Songfestival, en.. arrghhhh :P

Handig dat iedereen op z'n eigen tempo kan meespelen ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #14 Gepost op: 9-04-2020, 13:47:59 »
en verder met een nummer zoeken voor het Songfestival, en.. arrghhhh :P
Er is vast wel ergens een nummer over een andere snack te vinden toch? ;) :P

Ik ken dit spel toevallig van de tutorial van Nox spellenzolder. Zag er toen erg leuk uit. Misschien join in deze ook wel Robbie  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-04-2020, 13:54:35 door MollenvangR-Art »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #15 Gepost op: 9-04-2020, 15:08:59 »
Oh ja, misschien werkt dat handiger om de regels te leren, een filmpje kijken in tegenstelling tot al die lappen tekst.


Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #16 Gepost op: 9-04-2020, 15:33:46 »
Uitleg is zeer verhelderend, zeker in combie met jouw geschreven tekst Robbie. Ik heb er zin in ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2020, 19:30:16 »
Ik denk dat er geen vragen meer komen, dus laten we anders gewoon starten en dan komen er vanzelf vragen als iemand niet helemaal mee is. Ik heb 3 City Plans getrokken:

Dus om de punten van die eerste kaart te krijgen heb je 3 blokken van 3 huizen nodig.
Voor de tweede kaart 1 blok van 4 huizen en 3 blokken van 1 huis.
Voor de derde 1 blok van 3 huizen en 1 blok van 4 huizen.


Een blok is dus een met hekken omheind stuk van het aantal huizen dat er staat. Al die huizen moeten een huisnummer hebben om te tellen (en volgens de regels dus dat ze oplopend moeten zijn).
Helemaal links van elke straat staat sowieso al een hek (mag je eventueel al zwart kleuren als je de invulbare PDF niet gebruikt (daar is het al gedaan)) en helemaal rechts van elke straat ook.

Als je een City Plan hebt bemachtigd, laat het dan weten en post ook na welke ronde je die had. Als je de eerste bent, krijg je de punten linksonder. Als meerderen tegelijk die linksonder hebben, krijgen ze allen die punten linksonder. Daarna is die kaart enkel nog de punten rechtsonder waard.

OK, daar gaan we. Ik zal telkens 3 ronden ofzo doen.
Veel plezier iedereen! (ook wie retrospectief meespeelt, want dat kan op zich ook. Als je ziet dat iemand anders een City Plan behaald heeft, weet je dat vanaf dan dat plan enkel nog de punten rechtsonder waard zijn)

RONDE 1
9 
6 
2 

Ik zal de eerste paar rondes de opties nog meegeven:
- Nr 9 schrijven en ergens een hek plaatsen
- Nr 6 schrijven en een house estate (blok) opwaarderen
- Nr 2 opschrijven en een ander getal herhalen met een bis (of in dit geval hetzelfde getal aangezien je nog geen andere hebt) - moet je wel bij de bis de 0 doorstrepen, waardoor je alvast 1 minpunt hebt.

Vul het eerst zelf in.
Als voorbeeld post ik wat ik gedaan heb:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


RONDE 2
7 
5 
15 

Opties:
- Nr 7 schrijven en in diezelfde straat je laagste park nummer doorstrepen (zie einde van je straat)
- Nr 5 schrijven of er een 3, 4, 6 of 7 van maken. En bij dit symbool op je scorevak onderaan het eerste vakje doorstrepen (ook als je 5 behouden hebt)
- Nr 15 schrijven en een house estate (blok) opwaarderen

Schrijf het eerst zelf.
Ik deed:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

RONDE 3
2 
4 
1 

Opties:
- Nr 2 schrijven of er een 0, 1, 3 of 4 van maken. En bij dit symbool op je scorevak onderaan het eerste vakje doorstrepen (ook als je 2 behouden hebt)
- Nr 4 schrijven en in diezelfde straat je laagste park nummer doorstrepen (zie einde van je straat)
- Nr 1 schrijven en ergens een hek plaatsen

Schrijf eerst zelf. :)
Ik deed:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vragen so far?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #18 Gepost op: 9-04-2020, 20:04:58 »
2 vragen: Het kruisje bij real-estate snapte ik niet helemaal. Moet hij niet in het eerste vakje?

Plus: Mogen wij onze kaarten hier gewoon posten?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Welcome to...
« Reactie #19 Gepost op: 9-04-2020, 20:13:07 »
2 vragen: Het kruisje bij real-estate snapte ik niet helemaal. Moet hij niet in het eerste vakje?

Plus: Mogen wij onze kaarten hier gewoon posten?

Het kruisje moet in het bovenste vakje van die kolom. Mijn blokken met 3 huizen waren elk 3 punten waard. Maar door het bovenste vakje te doorstrepen, zijn ze nu elk 4 punten waard.

En ja hoor, van mij wel. In het echt kan je ook ieders plan zien.