Auteur Topic: RealityNet's Most Wanted!  (gelezen 195925 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #640 Gepost op: 24-05-2020, 20:57:49 »
Hoi sorry vergeten dat ik hier inzat ;D

Nog 3 minuten om jezelf nuttig te maken  ;D

Wat mij betreft gaan we voor LdHmolletje of Jacco's  ::jaja::
Maar als jullie zeker denken te zijn van Brdtm dan vind ik dat ook prima.
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #641 Gepost op: 24-05-2020, 20:58:50 »
Waarom denk je dat ik dat vroeg Nieky :P

Ik ga het gewoon doen!

Jacco's you are under arrest

En nu maar afwachten

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #642 Gepost op: 24-05-2020, 20:59:21 »
 ::ok:: ::ok:: ::ok::
You'll never walk alone

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #643 Gepost op: 25-05-2020, 00:58:47 »


Daisy stak de straat over en liep naar de snackbar. Een aangename frituurwalm zweefde haar tegemoet en ze kreeg meteen honger. Ze liep naar de deur, waarop met grote letters stond: "Jacco's", en ging naar binnen. Het was een gezellige plek en er hingen overal slingers en vlaggetjes. De man achter de counter begroette haar vriendelijk, en pakte meteen een stoel voor haar.

"Zo, ga zitten, mevrouw de recherche!" zei de man. "Wilt u wat te eten tijdens uw gesprek? Wij serveren alleen de lekkerste hapjes!"

"Lekker," antwoordde Daisy. "Ik lust wel wat Jacco's friet met mayonaise! Vanwaar die versiering trouwens?"

"Komt eraan" zei de man. "Oh, we vieren binnenkort ons 14e jubileum! Dat willen we natuurlijk groots vieren! Goed, ik zal Jacco meteen even roepen."

De man liep naar de keuken. Hij kwam een beetje zenuwachtig over. Daisy begreep dat wel. Het is niet niets als je zoon ervan beschuldigd wordt betrokken te zijn bij de zwaarste roof sinds... nou ja, sinds die van een paar maanden geleden in WvW.

Even later kwam de man terug met een nog zenuwachtigere jongen bij zich. Daisy stelde zich aan hem voor en stelde hem gerust. "Zolang jij gewoon meewerkt, en niets te verbergen hebt, dan komt alles goed."

Maar Jacco leek er niet meteen gerust op.

"Hoe oud ben je eigenlijk?" vroeg Daisy.

"14" zei Jacco zacht.

"En weet je waarom ik hier ben?"

"U denkt dat ik iets met die roof te maken had?" vroeg Jacco.

"En waarom zou ik dat vermoeden kunnen hebben?"

"Geen idee..." zei Jacco.

Daisy merkte dat Jacco haar niet direct aan wilde kijken. Hij leek iets te verbergen te hebben.

Ondertussen werd de friet bezorgd. Daisy bleef een paar minuten stil en at wat frietjes, en lette even goed op de lichaamstaal van Jacco. Die voelde zich nog steeds niet op zijn gemak.

"Is deze tent eigenlijk naar jou vernoemd, of andersom?" vroeg Daisy. Ze besloot even van onderwerp te veranderen om te kijken of Jacco zich daarna meer op zijn gemak zou voelen. Inderdaad leek Jacco al meteen opgelucht met deze vraag.

"Ik ben vernoemd naar deze tent," zei hij. "Het is echt een familiebedrijf! Later wil ik hier natuurlijk ook werken."

"Leuk," zei Daisy. "En verdienen jullie hier een beetje goed aan?"

"Absoluut!" zei Jacco.

Daisy pakte nog een frietje en bestuurde Jacco even. Ze kon zich zo gauw niet voorstellen waarom hij betrokken zou zijn bij die roof. Maar ze zat hier niet voor niets, en nu de deadline nadert, wil ze niemand uitsluiten.

Het werd uiteindelijk een gesprek van zo'n anderhalf uur. Daisy had een hoop vragen voor Jacco, maar hij had overal een antwoord op. Net op het moment dat ze op wilde staan kreeg ze nog wat eten aangeboden, die ze vriendelijk afsloeg. Hoewel ze eigenlijk alweer weer honger had, maar ja, dat heb je met fastfood, dacht ze.



Die nacht lag Daisy in bed nog na te denken over het gesprek. Ze hoopte dat ze die arme jongen geen schrik heeft aangejaagd. Het was een lange en intense conversatie. En hij is natuurlijk nog maar 14.

14...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #644 Gepost op: 25-05-2020, 01:20:26 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ow en ik bedenk me nu ook dat me nog iets is opgevallen, dat bewaar ik wel even voor dinsdag avond. ::zwaai::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #645 Gepost op: 25-05-2020, 07:25:30 »
🜃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #646 Gepost op: 25-05-2020, 09:16:46 »
Nice, hier wilde ik wel even voor op blijven ;D

Je keek ook gewoon Nascar denk ik  ;D

Maar goed gedaan Hunters  ::bravo:: ::bravo::
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #647 Gepost op: 25-05-2020, 11:26:38 »
Nou die Jacco krijgt dus nooit meer een felicitatie! ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #648 Gepost op: 25-05-2020, 13:27:38 »
Nu heb ik li hte hoofdpijn en ik ben ook bezorgd om do hter en  schoonzoon, want die zikn beide ziek

Zit ze ons in de maling te nemen met de c  ;D ?
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #649 Gepost op: 26-05-2020, 18:46:22 »
Ik ben om 20.00 trainen, dus ik kan nu nog sparren indien nodig.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #650 Gepost op: 26-05-2020, 18:53:17 »
Wat zijn jouw bevindingen Tim?  ::vergroot::
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #651 Gepost op: 26-05-2020, 19:04:44 »
Goede vraag. Ik merk dat ik de laatste dagen heb gemerkt dat mensen die verdacht zijn/deden toch geen rover bleken te zijn (Molduck, Frank).

Ik heb een aantal namen in mijn hoofd zitten, maar for some reason zegt mijn gevoel dat deze personen niet mee zouden doen of dat het te obvious is. Daarnaast zijn er mensen die opdrachten best makkelijk zouden kunnen maskeren door hun vele posten a la LdHmolletje.

Op dit moment weet ik het echt even niet. For some reason kan ik nep en echt op dit moment even niet onderscheiden :(

Wel viel op dat alle rovers tot nu toe, als ik me niet vergis, ook actief zijn (geweest) bij de andere spellen die laatst georganiseerd zijn zoals WIDMO, Letter Jam, weerwolven en RN ::vergroot::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #652 Gepost op: 26-05-2020, 19:38:52 »
(O jee ik ga over het maximum heen, dus het bericht moet in 2en :-[ )

Ik ben ook sporten vanavond en ook zo weg, dit is mijn enige bericht, dus D*N, Fabiann en Nieky, één van jullie zal de arrestatie moeten doen vanavond.

We hebben nog 3 pogingen, theoretisch kan het na vanavond voorbij zijn, maar we hebben nog wel een aantal opties langs te gaan. Ik heb even wat gedachten opgeschreven (sorry, het is veel).

Toen dit spel begon, heb ik één ding voor mezelf genoteerd: er moet een addertje onder het gras zitten. Het kan niet zo zijn, dat wij alleen met zijn 5en 7 andere moeten vinden.
Het kan natuurlijk aan mij liggen, dat ik teveel WIDM en 24 heb gekeken, en natuurlijk 6 forumsoaps heb geschreven met gekke twists (waar, om maar een voorbeeld te noemen, ik mezelf dood heb laten te verklaren, om vervolgens als bad girl uit de dood te herreizen die uiteindelijk undercover bleek om haar bazin te ontmaskeren). Niets is wat het lijkt. Maar misschien nu gewoon wel. Maar goed, even serieus bekeken:

Één van de opties die ik direct opschreef, was de mogelijkheid van spelleider Spacy tot rover. Ik sluit het nog niet uit, maar Spacy heeft de afgelopen 2 dagen één post geplaatst. Zo te zien is er niks aan zijn avatar of onderschrift veranderd. En ik heb geen PM van heb gehad. Dus áls Spacy een rover is, moet hij zijn opdracht OF nog uitvoeren in het laatste half uur, of het moet in het verhaaltje rondom JaccoS zitten. Maar wat zou dat kunnen zijn? Wat me opviel was een verwijzing naar WvW oftewel weerwolven. Mbt het geld, dat gaat om het spel van Convans en Mitchkox. Maar die zijn veel te inactief, en kunnen dus geen rover zijn. Nu was er zaterdag j.l. een weerwolvenspel in de chat. Is daar wellicht wat uit te halen?

Ik zat zaterdagavond even in de chat met MV om wat te bespreken over de sportquiz (MV kreeg aan de hand daarvan berichtjes van rovers, die dachten dat MV ze zou verraden aan mij :P). Toen wij klaar waren heb ik de chat verlaten, maar ik bleef nog even op het forum rondhangen om wat voor dit spel rond te neuzen. Een minuut of 5 later zaten er ineens 3 mensen in de chat.

"Mrchipie, RealityNet, Ricardo, Roverhoofdman"

De kans is natuurlijk uitermate groot dat MV gewoon zijn naam gewijzigd heeft nadat ik uit de chat ging, maar voor de zekerheid even de personen die in het nu online blokje stonden.

"    mrchipie Daisy Ricardo MollenvangR-Art Jacco's de_witte Focus SjaakL SpacyColours Vermoljoen Sven. Heinz Convans MoleBuster xanneweetwel Fabiann"

Zit hier nog een rover tussen die we niet gevangen hebben? Dan zou het Spacy kunnen zijn. Maar dichter tegen de begin vh spel zat Spacy ook in de chat met roverhoofdman. Dus ik gok gewoon op een grap. Maar voor de zekerheid, D*N jij hebt die avond mee geweervolved is er nog wat gebeurt daar?

Optie 2 die ik voor mezelf heb opgeschreven, is dat één van de hunters een mol is. Een spion. Het spel is immers niet voor niets deels gebaseerd op I Spy, dus je zou wel iets met een spion verwachten HDD noemde het enkele dagen geleden ook al, en ik heb het eigenlijk nooit uitgesloten. Maar bewijs het maar eens. De gevangen rovers (inclusief JaccoS) nu proberen via morse taal ons een naam door te geven (die ik hier wel kan neerzetten, maar ik neem aan dat iedereen wel even morse kan googlen en de punten en streepjes uit hun signature kan decoderen). Worden we gek gemaakt. Of hebben we echt een spion?

Maar goed, misschien verwacht ik gewoon teveel, het spel is al moeilijk genoeg, en moeten we 'gewoon' 7 forummers ontmaskeren. Dus gewoon maar proberen de laatste rovers te ontmaskeren en het liefst diegene met geld als eerste.

Wie hebben we dan nog over? De verhaaltjes van Spacy zijn natuurlijk leuk om te lezen, maar je verwacht dat er ook nog wel een aanwijzing richting een opdracht in zou kunnen zitten. Aangaande de laatste: misschien iets met dat weerwolven, maar er was natuurlijk ook nog het getal 14. Uiteraard had dat met JaccoS 'verjaardag' te maken - maar Brtdm poste dit getal gisteren ook

Vraag me alsjeblieft niet waarom, maar opeens begon het wuppie-lied af te spelen in mijn hoofd.
Blijkt dus al 14 jaar geleden te zijn.  :o

Daarnaast kickt hij een topic over de Bachelorette. Ik wil niemand beledigen, maar ik vind dat niet echt iets voor Brtdm. Daarnaast heeft hij ergens gedurende het spel een woonplaats aan zijn profiel toegevoegd. Ik ben er vrij zeker van, dat er op 1 mei nog niks stond.

LdHmolletje komt ook op het lijstje, enkele dagen geleden noemde hij mijn naam 5x (Spacy later die avond ook) dus dat zou een opdracht kunnen zijn. Ook zie ik dat hij op 1 mei een "Kopje Koffie" ging drinken, de dubbele letters aan het begin.



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #653 Gepost op: 26-05-2020, 19:39:57 »
Hautoa is niet echt actief geweest de laatste dagen, naast het +/- topic alleen dit bericht:


Ik had een diepgaand gesprek over de verhouding limonade en chocolade.

Dit bericht moet iets zijn, of is van een kijker die ons gek probeert te maken. Want waar moet dit anders op slaan.

Er zijn de laatste tijd wel veel filmpjes en liedjes geplaatst (Hautoa en Brtdm zijn er 2 van), als dit de laatste 2 zijn, zou je haast wel denken dat er een boodschap ergens in zit, maar ik ze het niet.

Tot slot nog één naam. Tristan. Had ik eigenlijk afgeschreven (geen spelletjes speler), maar wel fan van deze programma's. Post ook af en toe muziek. Verder verschenen er een paar bijzondere tweets in mijn tijdlijn vandaag. Hoeft niks te zijn, maar kan een opdracht zijn (3x onder elkaar in het twitterblokje verschijnen). Maar verder is me niks opgevallen (maar heb ook niet echt op hem gelet).

Heren, take a pick wat mij betreft, ik ga zo omkleden en een duik nemen in het zwembad, ik lees wel wat het geworden is vanavond!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #654 Gepost op: 26-05-2020, 19:50:14 »
Goede analyse  ::ok::

Ik geloof nog heel even niet in een dubbele laag. Maar zal zometeen die morse eens checken.

Ik denk oprect dat het zaken zijn die de rovers doen om ons in de war te maken. Ik gun ze het pleziertje niet daarin te trappen  ;).

Brtdm viel me ook heel erg op. Precies de posts die jij noemt.
Tristan heeft ook een hele pagina proberen te krijgen in de relaxhoek en is wel fan van hunted.

Ik ga nog een paar forummers nazoeken. Maar de namen die daisy noemt vallen me, samen met GiG wel op  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #655 Gepost op: 26-05-2020, 19:55:21 »
Mooi, heldere uiteenzetting Daisy, bedankt! ::ok::

Ik heb dezelfde namen in mijn hoofd. Voor mij zijn Brtdm en Tristan ook wel het meest verdacht.

Gig geloof ik niet zo in. Mrchipie heeft haar en MoleBuster als mogelijke rovers genoemd toen ik daar naar vroeg in de Relaxhoek.
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #656 Gepost op: 26-05-2020, 20:10:53 »
Ja van Brtdm weet ik ook dat ie zich voor bijna elk spel heeft opgegeven de afgelopen tijd, dus lijkt mij logisch dat ie hier ook aan meedoet ::jaja::.

Tristan is interessant maar de tweets zijn aan de andere kant ook wel in character. De dubbele laag geloof ik ook niet zo in eigenlijk. Een molhunter zou het vrij onmogelijk maken voor ons (en het was al 7 tegen 5...plus wat irritante kijkers). Als er een dubbele laag is dan is het dat Spacy ook een rover is maar idk.

Ik zou voor Brtdm gaan denk ik.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #657 Gepost op: 26-05-2020, 20:12:39 »
Zou ook mijn keuze zijn. Ik vind Tristan idd ook meer in Character. Anderzijds ligt het er bij Brtdm heeel erg bovenop (Bachelorette topic en wuppies).

Verhoren?

Ik doe het gewoon.

We verhoren Brtdm
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #658 Gepost op: 26-05-2020, 20:18:16 »
Brtdm heb jij je opgegeven voor dit spel?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #659 Gepost op: 26-05-2020, 20:46:47 »
Hij is offline  ;D

Aangezien ik zo ook weg ga en er geen nieuwe informatie lijkt te komen. Ga ik geen risico nemen dat we te laat zijn.

Brtdm: You're under arrest!
You'll never walk alone