Auteur Topic: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking  (gelezen 11075 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Gepost op: 2-05-2020, 22:10:02 »

Beste kandidaten, afvallers, actieve en niet actieve kijkers,
We zijn bijna aangekomen aan het einde van dit avontuur, volgende week zal alles bekendgemaakt worden en gaat écht alles uit de doeken. Hierbij alvast een uitleg hoe we dat gaan doen:

Dit topic
In dit topic zal de bekendmaking, de molbiechten, de behind the scenes, uitslagen test en nog meer worden geplaatst. Niemand mag in dit topic praten behalve ik en later de mol zodat het overzichtelijk blijft hier.

Reünie topic
In dit topic mogen de kandidaten (afvallers en finalisten) reageren op alles wat hier bekend wordt gemaakt. Zaterdag zal onze Moltalk verslaggever aanwezig zijn om jullie vragen te stellen.

De Kijkers
Jullie mogen blijven reageren in de bar! ::bravo::

De bekendmaking zal beginnen volgende week Zaterdag 20:00
Be there! ::bravo::

En heb geduld, alles zal die avond online komen ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #1 Gepost op: 2-05-2020, 23:44:06 »
Nog 7 dagen tot de mol ontmaskerd wordt



"Ik ben misschien wel de Mol maar als jullie naar mij hadden geluisterd was de opdracht waarschijnlijk veel beter verlopen."
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #2 Gepost op: 3-05-2020, 16:05:14 »
Nog 6 dagen tot de mol ontmaskerd wordt



"Het gaat misschien om een klein bedrag maar de opdracht verloopt precies zoals ik had gepland. Bedankt Michael!"
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #3 Gepost op: 4-05-2020, 18:33:42 »
Nog 5 dagen tot de mol ontmaskerd wordt



"Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Ik ben Sanmol wederom heel dankbaar."
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #4 Gepost op: 5-05-2020, 14:36:11 »
Nog 4 dagen tot de mol ontmaskerd wordt



"Maarliefst vier mollen in deze opdracht: Lukie4, Swifty, Hadewychisdemol en ik. Een mooi rijtje, al zeg ik het zelf."
« Laatst bewerkt op: 5-05-2020, 15:22:24 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #5 Gepost op: 6-05-2020, 15:12:20 »
Nog 3 dagen tot de mol ontmaskerd wordt



"Het is een online spelletje maar dit was een fysiek zware mollenactie. Ik ben blij dat het is gelukt."
« Laatst bewerkt op: 7-05-2020, 18:59:59 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #6 Gepost op: 7-05-2020, 10:24:10 »
Nog 2 dagen tot de mol ontmaskerd wordt



"... Vermoljoen heb ik ingehuurd als hulpmol bij deze opdracht maar dat was helemaal niet nodig geweest."
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #7 Gepost op: 8-05-2020, 10:07:51 »
Nog 1 dag tot de mol ontmaskerd wordt



"Ik heb bij deze opdracht de grootste blunder gemaakt in mijn mol avontuur tot nu toe. […] Achteraf kan ik er best om lachen."
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #8 Gepost op: 9-05-2020, 13:12:02 »
Vandaag wordt de mol ontmaskerd



"Ik was natuurlijk niet van plan om geld te verdienen bij deze opdracht, maar ik wilde ook niet niks doen. Ik heb er daarom maar M, O, L van gemaakt".
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #9 Gepost op: 9-05-2020, 18:30:33 »
Beste finalisten, we zijn bijna aangekomen bij het einde van dit seizoen. India was een prachtig land waar we in totaal 30 opdrachten hebben gespeeld. Maar nu is het spel gespeeld en rest ons alleen nog de vraag, wie is de mol?


Robbieazerty kan dat niet zijn want:
-> Bij Bestemming Restaurant was jij de proever die het juiste gerecht op at. Daarmee was de hele opdracht geslaagd terwijl er nog genoeg chaos was om deze te laten mislukken.
-> Bij Koescape was jij de drijvende kracht achter het stal team. Jij nam het voortouw en loste de ene na de andere puzzel op waardoor jullie succesvol vrij kwamen.
-> Bij de Tijdslot opdracht zette jij jezelf in de krakerpositie neer en bracht jij zo duidelijk mogelijk de tijden over. Niemand ziet hier een verdachte actie in.

Of misschien is hij toch de mol?
-> Tijdens de damopdracht was jij de eerste die Hautoa aanwees als mol, maar vervolgens overtuigd zei dat Nieky de kijkersmol was. Was jij je aan het indekken hier als mol?
-> Bij Weer Koeien was jij de spaarkoe, de belangrijkste rol voor de kandidaten. Of was jouw doel om ervoor te zorgen dat de spaarkoe het einde helemaal niet zou halen?
-> Bij de Ganges opdracht wist jij niet wat het verschil was tussen inheems en uitheems, probeerde je hier verwarring te creëren?

Of is het toch Chardo?
-> Tijdens de Food Market was jij meer bezig met ruzie maken met Sanmol dan het goed afleggen van de opdracht, was dit een moltactiek om met Sanmol een duo te vormen?
-> Bij de Slangenmand opdracht was jij degene die de geldversnipperaar aan iemand kon geven, een perfecte molpositie. Jij gaf deze ook nog eens aan Robbieazerty, die een goed bedrag had opgehaald, weg geld!
-> Bij Hindi Verbindi zat je eens in een sleutelpositie, je deed meer dan de helft van de opdracht fout en zorgde er effectief voor dat de rest deels buitenspel stond.

Of misschien is hij een doodnormale kandidaat,
-> Hij was de enige kandidaat die de oud-mollen om de tuin kon leiden met zijn leugen. Als iedereen het fout doet, waarom zou de mol het dan als enige goed doen?
-> Bij Action deed jij in je eentje de opdracht redden door 9 van de 10 juiste spreekwoorden te benoemen. Zou een mol een opdracht in zijn eentje redden?
-> Jij was de enige persoon die zijn game uitspeelde en ontsnapte bij Game Over.

Robindtc is het niet zou je zeggen,
-> Bij de Food Market is hij degene die op de 500 euro aanstuurt, terwijl zijn duopartner liever de hint heeft. Hij stuurt de rest van de kandidaten ook perfect aan en zegt de kijkerskraampjes met rust te laten. Dat zou een mol toch nooit doen?
-> Werd bij de Slangenmand opdracht vroeg uitgeschakeld waardoor hij geen invloed meer had op de opdracht, én dat terwijl de mol weet wanneer de slang komt.
-> Was met zijn groep succes kleding aan het wassen, daar had best een extra fout in kunnen zitten maar die werd niet gemaakt. Dat zou de mol toch niet laten gebeuren?


Of is hij toch de mol?
-> Was jouw inactieve gedrag bij de damopdracht omdat je niet kan dammen of omdat je niet wou dammen?
-> De eerste persoon die een meloen vangt bij het Fruit vangen en vervolgens willen anderen ook mingeld vangen! Wie begint hier nou mee, de mol?
-> Hoe kwam die afstandsbediening nou in jouw zak zonder dat jij daar iets van hebt gemerkt bij de Koescape? Of was het een molactie om 2000 euro te ontlopen?

Eén van jullie drie is de mol, één de winnaar en één de verliezer. Wie wie is, dat zien we zo, na de break!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #10 Gepost op: 9-05-2020, 19:05:00 »
Nog een uur!

Nog een uur onder de grond. Ik ben vooral heel benieuwd wie de winnaar wordt. Als ik een gokje mag doen? […] Vraag straks maar wat hier stond. Spreek jullie over een uur!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #11 Gepost op: 9-05-2020, 20:00:14 »

.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #12 Gepost op: 9-05-2020, 20:10:00 »

.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #13 Gepost op: 9-05-2020, 20:20:01 »

Dit seizoen was de mol gewapend! De winstjokers zijn natuurlijk een doorn in het oog van de mol, dus de mol kreeg een aantal voordelen om het een gelijke strijd te maken.

Verdeler: Tweemaal mocht de mol de verdeling van een opdracht naar keuze doen (met enkele restricties)
Twee jokers: Om hulpmollen in te schakelen. Om een hulpmol in te schakelen moest de mol een joker inzetten voor een opdracht. Dan werd er random een hulpmol geloot die de opdracht krijgt om zijn aandeel in de opdracht te verpesten voor deze joker. De mol kon ook extra verkregen jokers inzetten om meer dan twee hulpmollen in te schakelen.
Early Access: De mol kan early acces krijgen bij een opdracht en een sabotage doen voordat iemand ook nog maar iets heeft gedaan, er waren slechts twee opdrachten waarbij dit kon. De mol zou hier dan als eerste in het topic moesten posten om de actie te laten slagen.

Naast deze wapens kreeg de mol advies van onze vorige mol: Hadewychisdemol. Deze kon hem wat tips geven als super mol. Hoe de mol gebruik heeft gemaakt van deze wapens, zal hij zelf gaan vertellen ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #14 Gepost op: 9-05-2020, 20:25:11 »
Molbiechten: aflevering 1 en 2
Het hoge woord is eruit, ik ben de mol!

Het is best wel onwerkelijk om dat eindelijk te mogen posten. Ik had het namelijk niet verwacht, maar ook virtueel is het behoorlijk zwaar om ruim twee maanden over alles te moeten liegen. In de eerste helft van het seizoen was dat niet zo heel moeilijk; ik leek namelijk overal mee weg te komen. Tuurlijk, ik had een Lucy die plots naar mijn testantwoorden vroeg terwijl ik geen test had ingevuld. Ik zette snel de PlayStation uit, pakte een schriftje, maakte zo snel mogelijk de test én Lucy was vervolgens overtuigd dat ik niet de Mol was. In de tweede helft ging dat een stuk moeilijker: Vermoljoen die maar vragen bleef stellen terwijl die deed alsof hij mij vertrouwde, een Michael90 die me zo erg vertrouwde dat hij dé hint van het seizoen aan anderen doorstuurt zodat ze de verkeerde gaan verdenken (dus niet) en een Robbie die doodleuk zegt dat ik goed bezig ben als Mol.

Ik wilde een Mol zijn die moeilijk te peilen was: soms zeg ik iets slims, soms doe ik heel doms en soms lijk ik van de aardbodem verdwenen. Is die Robin nou aan het (nep-)mollen of is hij nou gewoon te dom voor het spel? Dat bleek te werken. In de eerste afleveringen werd ik steeds maar naar voren geschoven voor de sleutelpositie want oh - wat is Robin goed in het bewaren van het overzicht. Maar even later werd ik ''te dom om de Mol te zijn'' genoemd terwijl mijn grote hoeveelheid rare acties (Michael's letterlijke woorden) bij iedereen in het molboekje genoteerd stond.

Mijn molacties varieerden dus: soms was ik overduidelijk aan het mollen (een watermeloen vangen, seriously?), soms liet ik anderen de fouten maken en soms droeg ik gewoon niks bij aan de opdracht terwijl jullie mijn hulp best konden gebruiken.

Daarover gesproken, tijd voor mijn molacties.
De rest van mijn biechten zijn tijdens het spel geschreven zonder kennis van het verloop van het spel. Enjoy!


Opdracht 1: Wie is de kandidaat?
De eerste opdracht, eindelijk! Ik heb de dagen afgeteld sinds ik te horen heb gekregen dat ik de Mol mag zijn dit seizoen. Ik vind het behoorlijk spannend aangezien ik een aardig grote rol heb gekregen in een aardig groot spel met een aardig grote groep kandidaten die ik niet goed ken. Ik vond het daarom fijn dat ik de afgelopen zeven dagen nog onder de grond kon blijven, want niemand wist dat ik kandidaat was. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik bij deze opdracht ga doen: vertrouwen winnen, aangezien het maar 200 euro is of als Mol een goede start maken en een fout antwoord geven?

Ik heb gekozen om een fout antwoord te geven. Dat was best wel riskant, aangezien jullie de opdracht wel heel makkelijk maakten voor jullie zelf door jullie kandidaatschap niet goed verborgen te houden. Ik kreeg het filmpje van Lucy en hoewel ik haar niet kende was het eigenlijk best makkelijk omdat je onderzoek mocht doen. Mrchipie gaf mij echter het cadeautje door actief te zijn in de bar én over musicals te posten in de Kletshoek. Hierdoor had ik de perfecte verklaring voor mijn antwoord.

Behalve dat ik net zo hard over musicals gepost heb en je met een beetje meer zoeken makkelijk had kunnen weten dat ik van zingen hou ;)
Check anders even de site op m’n profiel :-*
Toch twijfelt Lucy aan mijn verklaring. Het feit dat je me in de allereerste opdracht confronteert op mijn molactie was best eng, haha. Zal me best doen om bij je uit de buurt te blijven de rest van de aflevering ^^


Opdracht 2 - Spaghetti Bluesky
Dit was een super leuke opdracht! Vier mollen in één opdracht: Lukie4 (wiens seizoen ik vijf jaar geleden elk seconde heb gevolgd!), Swiftie, Hadewychisdemol en moi! Ik kon hier niet echt een strategie bedenken omdat de uiteindelijke beslissing lag in de handen van mijn voorgangers. Ik besloot twee verhalen te plaatsen die beide best bijzonder waren, en waarvan de leugen ook deels gebaseerd was op de waarheid. Op die manier kon niemand mij verwijten dat ik niet mijn best heb gedaan.

Om mijn voorgangers toch te helpen besloot ik mijn zogenaamde 'gave' te vergelijken met de science-fiction film Inception. Uiteindelijk bleek dat Lukie (held!) mijn hele lucide dromen verhaal niet geloofde waardoor er door mij geen geld werd verdiend. Jammer dan!

Oh ja: over Hadewychisdemol gesproken, die kreeg mijn identiteit te horen én werd vanaf aflevering 2 mijn partner-in-crime voor adviezen en tips! Naast adviezen en tips heb ik hem ook een aantal keer als een virtuele schouder gebruikt om op te huilen wanneer jullie mij ineens gingen verdenken of wanneer ik mij weer eens versliep voor een opdracht (… daarover later meer  :-X)


Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #15 Gepost op: 9-05-2020, 20:25:49 »
Opdracht 3 - Bestemming Restaurant
Als je je afvraagt waarom de teams al waren ingedeeld voordat de opdracht begon, moet je bij mij zijn. Naast hulpmollen was het indelen van de teams één van mijn mol wapens. Ik heb een heel overzicht gemaakt van de kandidaten en heb daaruit een indeling gemaakt, maar het kwam er op neer dat ik drie grote namen als proevers wilden hebben (in de hoop dat ze na het geven van een fout antwoord verdacht zullen worden), ik invloed wilde hebben in de playlists en ik niet bij Lucy in het team wilde na de eerste opdracht.

Ik was natuurlijk van plan om India af te strepen door zogenaamd een nummer te herkennen, maar dat was helemaal niet nodig.
Landen (niet) door nummers Douane: 9/12

India

Helemaal top. Ik hoefde alleen maar dat overzicht waarin India is afgestreept constant te herhalen waardoor er geen geld verdiend zou worden. Maar op het eind kwam Lucy online en haalde India er al heel snel weer bij waardoor die toch gekozen werd. Ik heb nog geprobeerd om het antwoord bij Mollenvanger neer te leggen omdat ik zag dat hij niet online was in het laatste half uur maar dat mocht niet baten. Helaas!


Opdracht 4 - Food Market

Ik wilde niet zo'n Mol zijn die onnodig een groot bedrag binnenhaalt maar het moet helaas toch één keer gebeuren. Ik ben veel te prominent aanwezig geweest in de eerste drie opdrachten en ik wil iedereen minimaal 1 reden kunnen geven waarom ik in ieder geval niet de Mol ben. Met de schale troost dat ik op deze manier de hint naar de Mol uit het spel heb gehouden, heb ik 500 euro verdiend voor de pot. Cadeautje! Don't get used to it.


Hi Robin,

Gefeliciteerd met het bereiken van de volgende ronde! Ikzelf ben in ieder geval blijk dat ik ondanks mijn vakantie ook inde volgende aflevering zit! Zeker aangezien ik mijn test deels op Tim had ingevuld.

groet, LdH
Hahaha, mijn eerste bondje! Vijf jaar geleden deed ik mee aan een Wie is de Mol? Online op een andere site en daar was Ldhmolletje de Mol. Nadat mijn hoofdverdachte eruit vloog in aflevering 6 begon ik Ldhmolletje te verdenken en schopte het tot de finale. Ik ben benieuwd of Ldhmolletje dat gaat lukken nu de rollen zijn omgedraaid, én of hij überhaupt weet dat ik dezelfde Robin ben.


Opdracht 5 - The Box
Wat een heerlijke opdracht voor de Mol, in zo'n donkere box waar niemand kan zien wat je aan het doen bent en vooral wat je niet aan doen bent. Ik deed namelijk niet zoveel, net zoals de rest overigens. Ik had Vermoljoen als hulpmol ingehuurd bij deze opdracht, maar dat had dus helemaal niet gehoeven. Ik kreeg amper informatie door waardoor ik helaas ook niet zoveel kon mollen. Ik vond het wel lachen om te doen alsof ik dat portofoonverkeer niet begreep

Robindtc snapt het nog steeds niet  ;D

En met Vermoljoen klooien, ook erg lachen.

Je hoort door je linkerporto: Hallo! Je spreekt hier met Vermoljoen. Met welke box spreek ik?
*door mijn linkerporto* Met Robin, diegene die je de opdracht heeft gegeven om de opdracht te verpesten. Gaat alles goed daar?  :-*

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #16 Gepost op: 9-05-2020, 20:26:18 »
Opdracht 6 - Taj Mahal Diner
Ook bij deze opdracht had ik een hulp mol in de vorm van Sanmol, terwijl ik niet eens een mol wapen heb ingezet. Hij vond het namelijk een goed idee om mij in de sleutelpositie te gooien. Helemaal prima! Ik kreeg een speciale opdracht: zorgen dat de gasten niet zonder drinken komen te zitten. Ik was van plan om dat een paar dagen gewoon te doen én dan op het eind een fout te maken, maar toen kreeg ik een pm van Sanmol

Hey Robin,

Ik denk niet meer dat mijn ei ding gaat lukken, want dat is zo moeilijk  ::rofl::. Dat ding laten we maar voor wat het is. Je zou jouw wijn opdracht ook nog kunnen proberen, maar dat is ook krap.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Ik ben Sanmol wederom heel dankbaar want ik vind mijn wijn opdracht ook veel te moeilijk en te krap. Geen 300 euro verdiend door mij!

En dan de rest van de opdracht. Ik merkte al heel snel op dat het groepje van Lucy steeds een fout maakte en dus heb ik D*N daar een bericht over gestuurd. En ja hoor, bijna bij elke opmerking kwam er mingeld in de pot. Ik hoefde er dus alleen maar voor te zorgen dat haar groepje bleef praten. Wel vijf keer heb ik geroepen dat er meer gepraat moest worden, en dat bleek te werken.

Laten we het gesprek op gang houden jongens want het is enorm lastig op deze manier  ::rofl::

Vinden jullie India ook zo'n mooi land?
Laten we dat doen ja! India is prachtig


Opdracht 7 - Damn It!
Raar genoeg was dit één van de opdrachten waar ik me van te voren het meest op voorbereid had, want ik wilde kijken of ik kon leren om slecht te dammen zonder dat het te veel opvalt. Ik heb daarom wel een uur lang tegen de computer lopen spelen op spele.nl want ik bleef maar winnen. Ik ben namelijk aardig goed in dammen.

Er zat dus maar één ding op en dat was gewoon niks doen. Zoek het maar lekker uit met z'n allen, ik ga wel achter mijn scherm het kijkersteam aanmoedigen. Uiteraard heb ik achteraf wel op de verkeerde Mol gestemd, want ik wist natuurlijk wie het was.

Mijn stem gaat naar Franklapidus



Hoe vond je Sanmol in de samenwerking bij de Taj Mahal? Zijn jou nog gekke dingen opgevallen bij de Box?
Hele leuke vragen van Mollenvanger. Ik kon namelijk Vermoljoen ervan beschuldigen hoe weinig hij heeft gedaan tijdens The Box, aangezien hij mijn hulpmol was én ik kon Sanmol ervan beschuldigen hoe snel hij de opdrachten heeft opgegeven. Helaas moest Sanmol wel het veld ruimen bij de executie, erg jammer aangezien hij meerdere keren heeft geholpen in de eerste twee afleveringen.

En dat waren de eerste twee afleveringen! Ik vond het zeven hele fijne opdrachten om aan de groep te wennen én aan mijn rol als Mol. Ik word licht verdacht door Vermoljoen maar daar is ook alles mee gezegd. Hoewel ik in de tweede aflevering al een stuk meer en duidelijker heb gemold dan in de eerste aflevering, ga ik in de volgende aflevering er nog een tandje bovenop doen.
Die watermeloenen hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat ze op de grond zullen vallen  >:D


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #17 Gepost op: 9-05-2020, 20:30:01 »

In de Behind the Scenes gaan we kijken naar details tijdens de opdrachten die nog niet bekend gemaakt zijn, zodat het hele plaatje weer compleet is. Sommige delen zullen onderling al gedeeld zijn, maar zo is het voor iedereen zichtbaar.

In Aflevering 1 Opdracht 3 ‘Bestemming Restaurant’ kregen de bagagedragers en douane liedjes te horen door de luidsprekers. De andere kandidaten hebben deze nooit kunnen horen en weten niet wat die liedjes nou waren, hier een overzicht:

1. Argentinië, Carlos Gardel- Por una Cabeza
2. Ecuador, Nicola Cruz- Colibria
3. Canada, Paul Anka- Put your head on my shoulder
4. Japan, Ayumi Hamasaki- Jewel
5. Indonesië, Acha Septriasa- Sampai Menutup Mata
6. Roemenië, Acasa- Smiley
7. Portugal, Ana Moura- Dia De Folga
8. Oekraïne, Milla Jovovich- Clock
9. Nieuw-Zeeland, Kimbra- Settle Down
10. Nigeria, Yemi Alade, Angelique Kidjo- Shekere
11. Fiji, George Veikoso- Naughty Girl
12. Madagaskar, Rossy- Ino vaovao



Liedjes douane groep:
1. Finland, Anna Eriksson- Kaikista kasvoista
2. Rusland, Земфира - Хочешь?
3. Saudi-Arabië, Majid Al Mohandis- Saharni Halaha
4. Zuid-Afrika, Thandiswa- Jikijela
5. IJsland, Björk- Utopia
6. Egypte, Yasmin Niazy- hobak amel saytara
7. Ghana, Sarkodie ft. Efya- Saara
8. Israël, Aviv Geffen- Tomorrow
9. Zuid-Korea, Itzy- Dalla dalla
10. Turkije, Hadise- Geliyorum Yanina
11. Kazachstan, Айкын "Алтыным" акустик
12. China, Sa ding ding- Alive



In Aflevering 1 Opdracht 4 ‘Food Market’ hadden we natuurlijk de kijkerskraampjes die voor veel vermaak zorgden. Maar wie waren ze en waar stonden ze? Hier een overzicht:

1. Wouters Wijzer (Klokkraam) (3)
2. Meez’ Malse Muziekkraam (7)
3. Friet van Frank (11)
4. Kruidvat (Hidm) (15)
5. Gupp’s Viskraam (30)
6. Lama’s spuugbakjes (34)
7. Miek’s MegAvifaunakorting (38)
8. Spacy's Anti-Stigma Koekjes (39)
9. Molduck’s Badeendjes (45)
10. Jann voor elke soort kan (47)
11. B&W Souvenirsshop (54)
12. Lan’s Lingerie (57)
13. Kaas kraampje (58)
14. Aapje’s knuffels (70)
15. Hdd’s Hele Dure Dingen (74)
16. Verse Moloenen (GerritDeBloempot) (75)
17. De positieve vibes van Focus (80)
18. Hans’ Hollandse hits (87)
19. Nieky’s Nacho’s (92)
20. De zwevende ster (Starlight) (98)

Ze hadden onderling ook contact waardoor ze bijvoorbeeld bedachten dat ze kandidaten op een zoektocht konden sturen door ze elke keer door te sturen naar een nieuwe kraam.

In Aflevering 2 Opdracht 1 ‘De Box’ zat iedereen opgesloten in een donkere kamer met twee portofoons. Ze stonden maar met één kant in contact. Er is niet bekend gemaakt wie met wie in contact stond dus hierbij de onthulling:

1: LdHmolletje
2: Chardo
3: Vermoljoen
4: Robindtc
5: Brent
6: Lucy
7: Michael90
8: Robbieazerty
9: Lodewijk Backer
10: Sanmol
11: MollenvangR-Art

LdHmolletje kon dus alleen MollenvangR-Art horen en spreken naar Chardo. Chardo alleen LdHmolletje horen en spreken naar Vermoljoen etc.

Bij Aflevering 2 Opdracht 3 ‘Damn it’ moest eerder penningmeester Lucy een nummer kiezen om de kijkersmol. De keuze was van 1 t/m 14:
1. De Witte
2. Molduck
3. Bjorrn
4. Nieky
5. Franklapidus
6. Wouterv
7. Hautoa
8. De Witte
9. Molduck
10. Bjorrn
11. Nieky
12. Franklapidus
13. Wouterv
14. Hautoa

Ze koos dus 7 en Hautoa werd de mol. Maar wie stemde nou voor wie tijdens de stemming?

Robindtc: Franklapidus
Lucy: Franklapidus
Michael: Nieky
Sanmol: Bjorrn
Lodewijk: Hautoa
Robbieazerty: Nieky
Chardo: Nieky
LdHmolletje: De Witte
Mollenvanger: De Witte
Vermoljoen: Nieky
Brent: Hautoa

Straks meer!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #18 Gepost op: 9-05-2020, 20:35:31 »
Molbiechten: aflevering 3 en 4

Opdracht 8 - Fruit Vangen
Ik ben serieus nerveus. Zo raar. Ik sta namelijk op het punt om die rot watermeloenen te vangen zodat er min geld wordt verdiend. Het probleem is echter, er is geen enkele reden waarom een kandidaat zo'n watermeloen zou vangen. Maar toen had ik een idee: wat als ik me voordoe als een kandidaat die uit opdracht van de Mol zo'n watermeloen moet vangen? Ik vond het best een slim plan van mezelf, al was ik nog steeds nerveus. Komt die dan.

Neeeee Robin
Mol  ::)

AAAAHHHHHHHHHH!!!!! Ik heb zonet de refresh knop misbruikt omdat ik zo zenuwachtig was naar jullie reacties. Oké, dat gaan we niet nog een keer doen. Die andere watermeloen moet echter wel gevangen worden maar dat kan ik heel makkelijk regelen. Ik moet gewoon uitleggen dat het een opdracht van de Mol was én dat ik er nog één moest pakken. Dan komt er vanzelf iemand die je opdracht wilt saboteren.

Je krijgt één kans om het te vertellen, anders pak ik gewoon die meloenen voor je weg ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ah nee, he! Michael dreigt de watermeloen voor mij te pakken, wat een ramp! De opdracht verloopt precies zoals ik had gepland, bedankt Michael. Jongens, denk nou even na: welke kandidaat verklapt nou zijn opdracht voordat de opdracht is gelukt?
Naast deze actie heb ik er ook nog (samen met Chardo) er voor gezorgd dat één letter niet werd gebruikt bij het vormen van het woord waardoor er door ons groepje mingeld werd verdiend. Erg zerp voor de kandidaten.

Robin uit aflevering 4: Ik ben overigens blij dat ondanks de opmerking van Robbieazerty waarin hij mij letterlijk de mol noemt, hij niet echt op mij heeft gestemd in de test. Wel daden bij je woord voegen he, Robbie  ;D



Opdracht 9 - Tomatenslag
Ik kan van alles over deze opdracht vertellen, maar ik kan het ook in één quote van de vorige opdracht samenvatten.

Ik weet nu wel naar wie de tomaten straks gaan vliegen ::rofl::

Mijn molactie bij de vorige opdracht heeft mijn deelname aan deze opdracht uitgesloten. Balen natuurlijk, maar gelukkig heb ik nog wel op de 1000 euro kunnen gooien (één voor één de duizendtallen eruit halen was mijn doel) én ik wist vrijwel zeker dat de opdracht zou mislukken want tsja… het ging om een joker. En ik had gelijk, al had ik niet verwacht dat er helemaal niks verdiend zou worden. Happy mol, ondanks ik nauwelijks een rol had in deze opdracht.



Opdracht 10 - Fruitmand
Dit was misschien één van de makkelijkste opdrachten om te saboteren. Toen ik de opdracht namelijk doorlas aan het begin van de serie was ik verbaasd om te zien dat ik ingedeeld was als aardbei, aangezien de beschrijvingen van aardbei niet bepaald bij mij passen.

Maar first things first, eerst iets doen waar ik goed in ben: deel opdrachten toe-eigenen.

Hallo? En ik dan?!
Jij mag toekijken hoe we de opdracht laten mislukken!

Je zou echter bijna denken dat Mollenvanger de Mol is, want hij kwam aanzetten met het correcte lijstje een aantal seconden na de deadline. We hadden dus niks geen informatie, dus ik dacht: laat ik jullie eens wat informatie geven en gewoon mijn plannen voor deze opdracht onthullen.

Enige wat die (de mol) hoeft te doen is verkeerd staan en er is al geen sprake van een verdubbelaar
En uiteraard stond ik verkeerd. Geen geld verdiend door mij!


Robin één dag voor de ontknoping: En toen viel Brent af. Jullie krijgen pas over een uurtje de testuitslagen te horen maar ik kan alvast één ding verklappen: het ging bij deze executie om tijd, één minuut om precies te zijn. Wie er even veel fout had als Brent? Niemand minder dan één van de finalisten. 

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - De Bekendmaking
« Reactie #19 Gepost op: 9-05-2020, 20:36:14 »
Opdracht 11 - Koe Vermist!
Ik ben hartstikke vegetariër maar één ding was zeker: er zouden slachtoffers onder de koeien vallen. De groep maakte het voor mij wel makkelijk, jullie leken de opdracht niet helemaal te begrijpen én jullie dachten niet goed na over de voertuigen waardoor sowieso één koe niet gered zou worden. Jullie kwamen echter wel close met het opsporen van de koe op mijn locatie en daar moest ik echt even een stokje voor steken.

Jullie kregen bijna te weten dat mijn locatie twee dagen verwijderd was, omdat er naar mijn locatie werd gevraagd op het uur. Dat wilde ik natuurlijk voorkomen aangezien ik wist dat jullie voor mijn locatie (de goede locatie!) zouden kiezen als jullie erin slaagden om driemaal op het uur te posten. Ik bleef daarom een hele nacht wakker terwijl ik echt heel erg moe was. Maar gelukkig was het niet voor niks.

Hoe lang is het naar de Vermillion Lake?
Hoe lang is het naar de Vermillion Lake?
Hoe lang is het naar de Vermillion Lake?

En toen werd er gekozen voor Vermillion Lake en werd er geen 1000 euro verdiend.  Bovendien werd ik ook nog de wereld in geprezen voor mijn knappe prestatie. Niemand die zich afvroeg waarom ik ineens naar een andere locatie vroeg of waarom ik in godsnaam het spel zo belangrijk vond dat ik de hele nacht er voor opbleef. Het is een online spelletje, maar dat was serieus een fysiek zware mollenactie. Ik ben blij dat die is gelukt.



Opdracht 12 - Weer Koeien
Dit was een hele grappige opdracht want naast het feit dat ik er zelf voor had gekozen om wilde stier te worden, wist ik van iedereen ook de rollen omdat ik natuurlijk de Mol ben. Mijn eerste doel was natuurlijk het vermoorden van de spaarkoe. Het was echter een behoorlijke klus om mijn voorkennis met Mollenvanger te delen zonder dat op het viel, al heb ik het aardig duidelijk gemaakt.

we kunnen Robbie er ook uit gooien
Gewoon Robbie lijkt me het beste

En dan heb je Chardo. De bankroetkoe die ons maar al te graag wilde verlinken. Ik vond dat eigenlijk wel prima. Als hij ons verlinkt, wordt hij niet verdacht en komt er elke ronde dat hij overleeft mingeld in de pot. Ik deed daarom geen moeite om mezelf niet verdacht te maken, wat overigens Michael wel opviel  ::rofl::

Bijzonder slecht uitgespeeld dit door de slechte rollen. Al hebben ze nog steeds wel kans om te winnen



Opdracht 13 - Koescape
Wat een leuke opdracht! Vooral voor mij als Mol, want het enige wat ik hoefde te doen om te zorgen dat niemand van mijn groep zou ontsnappen is het achterhouden van de afstandsbediening.

Jij staat in de vrije positie. Je hebt 4 mobieltjes voor je liggen: Samsung, Iphone, Motorola en een Nokia. Je ziet ook 4 gekleurde draden uit de grond komen.

Daarnaast heb je een afstandsbediening.

Succes!

Uiteraard wist ik wel dat ik de afstandsbediening bij me had. In eerste instantie was het plan echter dat ik zogenaamd de afstandsbediening op het laatste moment ergens vond. Maar toen werd er besloten dat we eerlijk aan jullie gingen vertellen dat ik de afstandsbediening had, wat best even spannend voor mij was. Het scheelt dat het er zo bovenop ligt, dat je bijna gaat denken dat ik het in ieder geval niet kan zijn. Dus wel!

Verder had ik in de opdracht nog te maken met Michael en Ldhmolletje die constant om hulp bleven vragen. Jongens, geef het op. Ik heb er allang voor gezorgd dat onze opdracht niet slaagt. Ik zag het dus ook echt niet zitten om hun te helpen.


En dat waren aflevering 3 en 4! Erg tevreden met mijn molacties, ook al was het achterhouden van de afstandsbediening en het vangen van de watermeloen wel heel erg duidelijk. Het meest trots ben ik wel op de Koe Vermist! opdracht omdat ik helemaal niet zo goed was in op het uur posten. Ondertussen kwam wel Discord in het spel wat ik aardig lastig vond, omdat je toch wat directer met elkaar kan praten. 
« Laatst bewerkt op: 9-05-2020, 20:39:32 door Robindtc »