Poll

Wat was de leukste opdracht?

Wie is de Kandidaat?
1 (1.2%)
Spaghetti Bluesky
1 (1.2%)
Bestemming Restaurant
9 (11%)
Food Market
10 (12.2%)
De Box
0 (0%)
Taj Mahal Diner
4 (4.9%)
Damn it!
0 (0%)
Fruit Vangen
0 (0%)
Tomatenslag
4 (4.9%)
Fruitmand
0 (0%)
Koe Vermist!
1 (1.2%)
Weer Koeien
4 (4.9%)
Koescape
9 (11%)
Tijdslot
4 (4.9%)
Slangenmand
7 (8.5%)
Test Tempel
3 (3.7%)
Smeekbedens
0 (0%)
Ganges
4 (4.9%)
Rijstvelden
2 (2.4%)
Sneeuwbalgevecht
1 (1.2%)
Schilders
0 (0%)
Puzzel Zeshoek
0 (0%)
Hindi Verbindi
0 (0%)
Bollywood Dance
8 (9.8%)
Ganesha
0 (0%)
Action
0 (0%)
Game Error
2 (2.4%)
Cookies Verbergen
6 (7.3%)
Ontsnapping
1 (1.2%)
Afvallersquiz
1 (1.2%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: [MO20] Leukste opdracht Poll  (gelezen 3012 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO20] Leukste opdracht Poll
« Gepost op: 9-05-2020, 19:53:15 »
Deel hier welke opdracht jouw favoriet was! Je hebt vijf stemmen maar licht vooral toe welke het leukste was en waarom ;).

 ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #1 Gepost op: 9-05-2020, 19:54:21 »
Dit wordt een moeilijke! Ik vond eigenlijk alles buiten de damopdracht leuk!
Ik zal er straks eens wat meer over nadenken ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #2 Gepost op: 9-05-2020, 19:58:47 »
Dat is inderdaad een lastige. Er waren maar een paar opdrachten die ik wat minder vond. Maar sowieso zit Bestemming Restaurant er in ieder geval bij!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #3 Gepost op: 10-05-2020, 14:32:01 »
Ik mag zelf ook favorieten hebben vind ik  ::hypocriet::.

Mijn persoonlijke top 5 is:

1. Food Market - 32 mensen die actief een opdracht doen in één topic is gewoon geweldig en hilarisch om te zien. Ik snap dat sommige kandidaten deze opdracht misschien helemaal niet leuk vonden en dat is helemaal oke ::rofl::. Maar dit was als organisator echt geweldig om te zien.

2. Ganges - Misschien niet ieders favoriet omdat ie sowieso in vergelijking met de andere opdrachten in mijn top 5 niet ultra actief werd gespeeld. Maar ik was echt blij met de uitwerking van deze opdracht, ik wou sowieso iets doen met de Ganges rivier en deze twee opdrachten pasten perfect hierbij. En dan nog een derde persoon erbij die de opdrachten verbindt, deed mij echt even aan de Vlaamse mol denken ;D.

3. Koescape - Hier zat natuurlijk ook heel veel van mijn eigen creativiteit in en het was groot en werd leuk gespeeld. Uiteindelijk waren het allemaal opdrachten in opdrachten in opdrachten en ben ik gewoon blij dat alles klopte en uitkwam en dat het echt heerlijk gespeeld werd.

4. Bestemming Restaurant - Een belangrijke opener, waardoor ik ook best door wat versies heen ben gegaan bij het bedenken van deze. Uiteindelijk denk ik dat dit één van de meest complexe opdrachten was en was ik erg blij met dat elke groep echt meerdere taken hadden en het voor de mol eigenlijk niet uitmaakte in welke groep hij zou zitten, iedereen kon verdacht zijn hier en dat is toch wel een ultieme widm opdracht.

5. Slangenmand - Deze opdracht is in elke vorm gewoon altijd leuk om te spelen. Ik zelf ook als kandidaat een soortgelijke opdracht gespeeld en ik vond het als kandidaat toen ook geweldig. De prijzen twist erbij maakte het nog interessanter dus wat mij betreft een geslaagde opdracht.

Wel weer ironisch dat de meeste van mijn favorieten ook vrij intensief waren voor mij ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #4 Gepost op: 10-05-2020, 15:01:41 »
5. Koescape
Escaperoom taferelen zijn sowieso erg leuk. Vooral omdat er veel verschillende sleutelfuncties waren. En al dat panische zoeken naar hints. Ik had hier echt het gevoel dat ik alle vrijheid had te doen wat ik wilde, terwijl ik werkelijkheid dus vastzat in een koeienstal.

4. Tomatanslag
Het mooie is dat er hierin heel wat lagen liggen waarin gemold kan worden. En daardoor is dit een gelaagde opdracht. Dankzij de winstjoker ook een die sterk competitief was. En de uitkomst was daarmee echt hilarisch. Meen ik echt.

3. Taj Mahal Diner
Opnieuw die vrijheid in berichten plaatsen. Het was niet een code doorgeven ofzo, maar gewoon met elkaar bezig zijn, terwijl er wel degelijk een opdracht bezig was.

2. Bestemmingresaurant
Het plezier achteraf werkt ook deels mee aan mijn oordeel over deze opdracht. Ik zei namelijk echt in mijn biecht dat ik er niks van snapte. En ook Brent en Lodewijk zeiden dat. En daar heb ik wel een tijdje om moeten lachen hoor. Alle andere opdrachten waren op zich best goed te begrijpen, maar dit was meteen zo intens complex. En het zat ook zo mooi in elkaar vond ik. Kandidaten werden gelijk uit elkaar getrokken en kregen anderen opdrachten te verwerken.

1. Bollywood Dance
Ja, vooral omdat ik zo blij was dat ik dit met Lodewijk heb kunnen doen. Ik had het ook met liefde samen met Brent of Lucy gespeeld hoor. Maar het voelde echt als teamwork. Mensen ronselen, consumpties aanprijzen, we hadden hier werkelijk alle vrijheid. En ja, Lodewijk en ik zijn daar echt voor de volle 100% ingegaan. Met als hoogtepunt natuurlijk onze PokéRap.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #5 Gepost op: 10-05-2020, 15:28:35 »
Food Market  ::jaja:: ::bravo:: te leuk!
Frankje Lapi

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #6 Gepost op: 10-05-2020, 16:24:38 »
Food Market  ::jaja:: ::bravo:: te leuk!
Jup, sowieso de voedselmarkt ::bravo::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #7 Gepost op: 10-05-2020, 18:37:45 »
Hoewel niet alle medekandidaten het met me eens zullen zijn vond ik Food Market echt een fantastische opdracht. Ik las die opdracht en dacht eerst van "Dit is toch super simpel? Ik moet gewoon wat nummertjes posten en klaar. Makkelijk. Easy peasy"

En toen begon die opdracht. Echt, ik moest zo hard lachen met al die chaos. Ik voelde ook gewoon euforie binnenin omdat ik het briljant vond hoe deze opdracht uitgewerkt was en hoe iedereen er zo betrokken bij was. Vele kandidaten gingen wel wat klagen, maar ik vond dat zo onterecht. Ik zat alleen maar te genieten en te glunderen.



Mijn persoonlijke favoriete opdrachten die ik heb meegemaakt waren The Box en Fruitmand. The Box, waarbij ik nog steeds niet snap hoe ik niks van deze opdracht begreep. Het was zo simpel uiteindelijk. Die D*N zal ook gelachen hebben toen ik schreeuwerige berichten à la "Ik gil door beide porto's" stuurde. Ik had echt geen idee. Het andere leuke moment was bij Fruitmand. Daar vond ik het zo leuk dat Chardo volledig aan de kant werd gezet met zijn arrogante reactie en als enige niks mocht doen. En ik moest dan onterecht verplicht met die Lucy de muziekopdracht gaan doen waarna ze doodleuk zei er niks van te weten. Ik vraag me nog steeds af wie die roze twink was.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #8 Gepost op: 10-05-2020, 20:01:54 »
Mijn top 5

1. Food Market
Hoewel ik echt geloofde dat er iets te halen viel, was het mijn favoriete opdracht

2. De test rempel
Hij heeft me genekt, maar concept was zeer leuk bedacht, ook met die 21e vraag. Gaf de test een extra dimensie.

3. Koescape
Leuke escape room, jammer van die afstandsbediening, he molletje ;)

4. Bollywood dance
Mooie variant op de Salsabarren opdracht uit 2018.

5. Game Error
Misschien niet het spel met de meeste activiteit, maar ik vond het idee/het concept heel creatief en leuk bedacht om te laten raden in welk spel iemand zit.

Eervolle vermeldingen voor:
Slangenmand, weerkoeien, ontsnapping, bestemming restaurant en tomatenslag (dat zou dan een top 10 maken).

Well Done D*N  ::bravo::

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #9 Gepost op: 10-05-2020, 20:07:42 »
Mijn vijf zes favorieten op chronologische volgorde:

Bestemming Restaurant: De derde opdracht in het spel, maar de eerste groepsopdracht. En wat een mooie introductie tot de groepsdynamiek. We waren ingedeeld in vier groepen en tot op dit moment snap ik nog steeds niet precies wat elke groep moest doen. Als Spelfanaten stonden Brent, michael90 en ik wat meer buiten de opdracht dan de andere groepen, maar ik vond dat wel fijn. Ook vond ik dat wij redelijk samenwerkten, ondanks dat Sanmol en TimvDons er anders over dachten. Maar goed, daar gaat het niet om. Het goede aan deze opdracht was dat het uit meerdere lagen bestond die op het einde allemaal bij elkaar kwamen en elke kandidaat kon zich nuttig voelen in deze opdracht. De lat werd erg hoog gelegd voor de komende opdrachten!

Taj Mahal Diner: Ondanks dat ik de opdracht van mijn groepje niet leuk vond, was dit wel een leuke opdracht. Ik vond het vooral een relaxte opdracht en leuk voor de groepsbonding (in hoeverre dat kan op een forum), omdat we een beetje met elkaar moesten praten terwijl we opdrachten aan het uitvoeren waren.

(Weerkoeien vond ik ook een topopdracht, maar die zet ik toch niet in mijn lijst, omdat het eigenlijk Weerwolven van Wakkerdam met een koethema is, dus de credits gaan eigenlijk naar het WvW-concept. Dat doet natuurlijk verder niets af aan het feit dat het leuk is dat D*N zo'n opdracht heeft toegevoegd).

Koescape: Escape rooms zijn altijd leuk. Zo ook deze opdracht. Ook deze keer vond ik mijn rol/opdracht wat minder leuk, maar dat doet niets af aan het feit dat de opdracht wel leuk was. Eigenlijk is de opdrachtstructuur hetzelfde als die van Bestemming Restaurant. We hadden allemaal een verschillende rol en door samen te werken konden we tot de oplossing te komen. Wederom interessant voor de groepsdynamiek.

Ganges: Net als Bestemming Restaurant was dit een opdracht die uit meerdere opdrachten bestond. Ik wilde eerste 'mini-opdrachten' zeggen, maar eigenlijk waren sommige deelopdrachten opdrachten op zich. Opdrachten, opdrachten. Wederom kregen we verschillende rollen en waren we allemaal belangrijk om het geld te verdienen. Deze keer had ik wel (wat mij betreft) de leukste rol en een sleutelpositie, dus dat doet deze opdracht ook wat stijgen voor mij. Het is wel jammer dat de jury die mijn hilarische inzendingen moest beoordelen mijn humor niet echt begreep of niet wilde begrijpen, waardoor ik minder heb kunnen bijdragen dan ik had gewild.

Bollywood Dance: Mijn absolute favoriete opdracht! Dit was zó leuk en overstijgt de andere opdrachten op alle vlakken wat mij betreft. Alle Kijkers waren erbij betrokken, wij als kandidaten mochten doen wat we wilden, er was rivaliteit tussen de kandidaten, maar ook mogelijkheid tot een 'diepere' connectie met je bargenoot en het geld kon op een leuke manier verdiend worden. Bollywood Dance was meer dan een opdracht. Echter was dit voor een Mol geen opdracht waar hij makkelijk zou kunnen mollen, maar ik bekijk het uit een kandidatenperspectief.

Cookies Verbergen: Een vrij simpele opdracht, maar daardoor niet minder leuk. Een afbeelding verstoppen in één van je eigen posts en vervolgens die van de andere kandidaten én Mol proberen te vinden. Het klinkt niet heel diepgaand, maar we hebben er toch heel wat tijd aan besteed en op een bepaalde manier was dit ook wel een mysterieuze opdracht, want waar zou toch de cookie van de Mol zijn verstopt?



We kunnen op maximaal vijf opdrachten stemmen, dus heb ik besloten om niet op Koescape te stemmen, omdat die opdracht van mijn lijstje al de meeste stemmen heeft.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 20:12:39 door Lodewijk Backer »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Leukste opdracht Poll
« Reactie #10 Gepost op: 10-05-2020, 21:39:46 »
1. Bollywood Dance
Voor een Mol echt een vreselijke opdracht, maar als kandidaat is zo een soort opdracht wel echt genieten. Alle ruimte om je creativiteit te tonen en ook nog eens flink wat geld binnenhalen.

2. Koescape
Heb echt genoten van deze opdracht, zonder dat ik zelf eigenlijk ook maar iets kon zonder die afstandsbediening. Wel zou ik de kandidaten vooraf zelf een positie laten kiezen, want nu waren we toch wat in een positie gedwongen.

3. Slangenmand
Hele simpele opdracht, maar simpel is soms juist goed. Die items zorgden toch voor voldoende diepte in de opdracht. Ga ik ruilen en zo ja wat wil ik dan hebben zonder dat iemand het nog van me af zal willen pakken?

4. Rijstvelden
Ik hou zo van dit soort opdrachten. Waarbij een deel van de kandidaten het overzicht verliest, maar je wel flink moet samenwerken om tot resultaat te komen. Minpuntje was wel dat niet iedereen gewoon direct 3 rijstzakken kreeg toegewezen, want nu konden Robin en ik toch met een klein beetje moeite wel heel eenvoudig deze opdracht naar onze hand zetten

5. Tomatenslag
Kom je toch een beetje te weten hoe je in de groep ligt en hoe de andere kandidaten over je denken. Ook moet je zelf wel wat over de kandidaten weten om überhaupt aan gooien toe te komen.