Auteur Topic: [MO20] Feedback Topic  (gelezen 13599 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #40 Gepost op: 12-05-2020, 10:46:19 »
Meeste dingen zijn al gezegd, zowel de positieve als de "voor verbetering vatbare".

Qua testantwoorden uitwisselen: ik vind het zelf ook geen leuke manier om zo de mol te gaan vinden, maar inderdaad gaat het meer om of je je bondje daar vertrouwt of niet. En dan niet eens dat je bondje de mol zou kunnen zijn, maar ook gewoon een tegenstander die wil winnen en je op het verkeerde been kan zetten. De enige die je daarbij 100% kan vertrouwen is jezelf en dus je eigen testresultaten. Jolien zei in De Mol dat zij na elke test alle vragen opschreef en uitrekende wat ze geantwoord had op wie en zo ook mensen heeft afgestreept.

Eén klein puntje van kritiek: vragen over de opdracht niet privé toe laten staan. Ik vind dat iedereen met dezelfde informatie aan een opdracht moet beginnen en er dus niet via pm apart vragen beantwoorden mogen worden. Ik pas dit zelf ook altijd toe in mijn spellen en als iemand via pm toch iets vraagt, post ik het antwoord openbaar in het topic.

Voorbeeld hiervan was het cookie verstoppen, waar ik in het topic vroeg of het zichtbaar moest zijn. Het antwoord was ja, dus ik heb het zichtbaar gepost zoals het cookie was. Wel de URL aangepast etc zodat je niet simpelweg op die URL kon zoeken.
Ik vond de image verkleinen naar 1x1 pixels niet "zichtbaar". Dan had ik ook net zo goed gewoon een URL aan een punt kunnen hangen en dat punt in font size 1 zetten. Achteraf lees ik in Chardo's biecht dat het bevestigd was door D*N dat verkleinen naar 1x1 mocht. Die regel is niet in het topic gepost en dus was mijne heel makkelijk te vinden.

-> Voordat iedereen er op springt: het is maar een voorbeeld van een klein punt van kritiek. I don't care about the cookies.  ::)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #41 Gepost op: 12-05-2020, 12:10:46 »
Ik heb wel eens als er een klein foutje was met de pot (zoals de sneeuwbal van Lodewijk die niet meetelde) een pm gestuurd naar Dennis, want als ik dat hier plaats, dan gaan jullie mij niet meer verdenken. Dat zou wel nog mogen, maar vragen stellen zou in principe wel ik het topic moeten dus daar ben ik het mee eens.

Ik weet niet precies hoe dat ingebouwde testsysteem eruit zag en hoe dat werkte, maar het klinkt goed!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #42 Gepost op: 12-05-2020, 12:50:35 »
Wat betreft de testen, in de Virtual Mole jaaaaren geleden, gebruikte Daisy en Molcrazy iets van testsoftware of een testomgeving die speciaal in het forum was ingebouwd. Is het geen idee dat weer op te pakken? (en dat was volgens mij inclusief klok en ook dat je de vragen daarna niet meer kon terugzien).

::jaja:: Dacht ik ook aan, lijkt mij één van de betere opties.

Bij de Virtual Mole destijds idd hadden we een formulier gemaakt dat je kon invullen. Zodra je op verzenden klikte, kwamen de antwoorden in een topic binnen, op een forum gedeelte, waar alleen Molcrazy en ik bij konden.
Volgens mij hielden we niet rekening met tijd (link was openbaar als ik het me goed herriner), behalve bij een gelijke stand, dan viel degene af die m als laatst had ingeleberd.

Ik heb daar technisch destijds wel hulp bij gekregen van iig Test zover ik me kan herrineren, ik ben daar zelf helemaal niet zo handig in.  ::regenboog::
Dus vraag me niet hoe dat technisch in elkaar zat, ik heb echt geen idee meer. ::ohno::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #43 Gepost op: 12-05-2020, 13:13:34 »
Klinkt goed. Alleen is dat voor de tijd wel een beetje vervelend, want het is altijd handig als je dat allemaal voor jezelf kan inplannen.
Kan je bijvoorbeeld niet als iemand de test aanvraagt, zoals dat nu is, i.p.v. de vragen de link naar dat formulier sturen? Dan kan je de tijd meten vanaf het moment dat je het linkje stuurde tot je effectief de antwoorden verzendt. Dit is denk ik iets correcter ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #44 Gepost op: 12-05-2020, 13:19:29 »
Dat moet ook vast wel kunnen ja.
Moet het formulier wel wekelijks een andere naam hebben (als je het test1, test2 etc) noemt, anders heeft iedereen de test alsnog zo gevondenn.
Tenzij je er een wachtwoord op kunt zetten, geen idee of dat kan hier.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #45 Gepost op: 12-05-2020, 14:07:38 »
Ik heb wel eens als er een klein foutje was met de pot (zoals de sneeuwbal van Lodewijk die niet meetelde) een pm gestuurd naar Dennis, want als ik dat hier plaats, dan gaan jullie mij niet meer verdenken.
Nee zoiets moet uiteraard wel privé blijven.

Oh en voor sommige onder ons misschien ook best een faxnummer bij de test zetten, zodat die het ook kunnen versturen. Aangezien ik ook de 40 nader.  ::hypocriet::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #46 Gepost op: 12-05-2020, 15:36:31 »
Je kunt toch prima vragen stellen privé? Moet alleen het antwoord wel openbaar gegeven worden ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #47 Gepost op: 12-05-2020, 15:58:39 »
Ja, Miss Discussie, je snapt heus wel wat ik bedoel. Ik heb het uitgelegd in m'n post ;)


Ik vind dat iedereen met dezelfde informatie aan een opdracht moet beginnen en er dus niet via pm apart vragen beantwoord mogen worden. Ik pas dit zelf ook altijd toe in mijn spellen en als iemand via pm toch iets vraagt, post ik het antwoord openbaar in het topic.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #48 Gepost op: 12-05-2020, 16:56:18 »
Ja ik snap het ook, dus geen discussie nodig ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #49 Gepost op: 13-05-2020, 21:27:00 »
Tja, wat moet ik zeggen...

De jokertwist, de rol voor de kijkers, de opdrachten in het thema van het land, sowieso de meeste opdrachten, de kandidaten... eigenlijk heb ik vrij weinig aan te merken op dit seizoen. Het was als kijker geweldig om te volgen, zeker omdat we in verschillende opdrachten betrokken werden  ::bravo::

Wat daar extra goed aan is is dat je hebt geluisterd naar de kritiek - vanuit o.a. mijzelf - over het feit dat kijkers in opdrachten nooit mogen weten wie de mol is, dus chapeau daarvoor  ::jaja:: ::ok::

Daarnaast vond ik het heel fijn dat het gewoon altijd op schema lag en er geen executies 's nachts ofzo plaats vonden  ;D daar kan ik me zowel als kandidaat als kijker aan irriteren, zelfde geldt voor opdrachten die heel erg uitlopen ofzo. Echt heel fijn ook dus!

Enige kritiekpunt is idd het delen van testantwoorden / hoeveel er op wie is gezet. Vind ik gewoon niet de leukste manier om de mol te ontmaskeren, maargoed dat ben ik en who cares  ;D daar heb jij als host ook geen invloed op.

Genoten van dit seizoen!  ::jaja:: ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #50 Gepost op: 17-05-2020, 18:28:36 »
Geen idee of het handig kan zijn, maar ik zet het hier nog even neer:

Ik heb juist (uit verveeldheid) eens naar Google Forms gekeken en je zou dit eventueel kunnen gebruiken bij de test. Ik heb zelf altijd gedacht dat als je dit als toets zou instellen, dat je dan altijd het aantal antwoorden achteraf kan bekijken, maar ik heb juist ontdekt dat je dit blijkbaar kan afzetten. De score wordt dan automatisch berekend (zodat je geen fouten kan maken) en de kandidaten kunnen niet zien welke antwoorden juist of fout waren.

Als je rechtsboven op het tandwiel klikt en dan naar toetsen, dan kan je daar bovenaan op de knop 'hiervan een toets maken' klikken. Als je dan naar onder scrolt, dan zie je daar dit staan:

Nu staan de onderste drie functies aangevinkt. Nu kan je dus na afloop van invullen zien welke antwoorden juist of fout waren en wat je score was. Maar als je deze drie functies uitschakelt, dan kan dat niet meer. Alleen degene die het 'formulier' heeft aangemaakt, kan dit zien.

Bij de vragen zelf kan je zelf een verbetersleutel toevoegen en het aantal punten per vraag (1 per vraag); Dit is allemaal heel eenvoudig om te doen en spreekt voor zichzelf.

Als iemand dit ooit wil gebruiken, vergeet dan niet eerst even een vraag toe te voegen waarin ze hun forumnaam moeten invullen, want anders weet je niet welke antwoorden van wie zijn ;D

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::