Auteur Topic: [MO20] Feedback Topic  (gelezen 13604 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO20] Feedback Topic
« Gepost op: 10-05-2020, 01:11:59 »

Welkom in het feedback topic, waar we heel lief laten weten wat we vinden van het spel, welke dingen er goed waren en welke er misschien beter of anders zouden kunnen bij een eventuele volgende editie. Waarom doen we dit? Nou, omdat er soms ook iets mee gedaan wordt! ;D Daarom begin ik de toelichting met...

Feedback vorig seizoen waar iets mee is gedaan

-> Aantal items: Ook vorig seizoen waren er meerdere mensen zeiden dat er teveel items in het spel waren. Ik was het hier zelf ook mee eens. Items zijn leuk en kunnen een klein verschil maken, maar de focus moet blijven op de jacht naar de mol en teveel items kan ervoor zorgen dat mensen die het slechtste zijn in mol zoeken er langer in blijven. Vandaar dat dit seizoen 14 jokers had en 1 vrijstelling, that's it. Acht jokers via de winstjoker twist, twee joker via de hulpmol twist en nog drie losse jokers.

-> Finale vrijstelling: Elk seizoen hiervoor heeft een finalevrijstelling gehad ondanks de afkeer die meerdere mensen hebben hier tegen. Ik ben één van die mensen, dus de finale vrijstelling in dit seizoen ging niet gebeuren.

-> Moltalk: De tip van de vorige keer om Moltalk uit te besteden aan iemand die niet in de organisatie zit (en dus geen voorkennis heeft) is meegenomen. Daarnaast was dit sowieso een optioneel onderdeel gezien vorige editie 4 organisatoren had en ik nu in mijn eentje was, was dit niet een onderdeel waar ik mij bezig wou houden. Maar een onafhankelijke Moltalk dus.

-> Zichtbaarheid/Pm balans opdrachten: Kijkers willen graag zoveel mogelijk zien, wat soms niet kan omdat er achter de schermen van alles gebeurt en dit niet handig is bij sommige opdrachten. Hier heb ik een balans in proberen te vinden. Daarnaast wordt alles uiteindelijk écht bekend gemaakt bij behind the scenes.

-> De geldpot werd beter bijgehouden, ook door de host.

-> Er waren geen jagers/kijkersrollen met teveel informatie. Ook Hidm kreeg van mij pas in Aflevering 2 te horen wie de mol was zodat hij in Aflevering 1 de opdracht kon spelen.

Feedback waar niets mee is gedaan doordat mensen elkaar tegenspraken
-> Moeilijkheidsgraad testen, sommigen willen ze moeilijker, anderen vinden dat je er dan weer teveel tijd mee bezig moet zijn. Dus voor deze editie niets veranderd.

-> Actieopdrachten. Voor de mensen die ze niet kennen, dit zijn opdrachten waar je een formulier voor inlevert en waar de host dan een verhaal van maakt. Je zegt in het formulier welke acties je doet en hoeft verder dus actief niets te doen. Sommige mensen vinden deze opdrachten fijn, anderen vinden de interactieve opdrachten leuker. Ik had ook gewoon teveel inspiratie voor interactieve opdrachten ;).

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #1 Gepost op: 10-05-2020, 01:12:28 »

Veranderingen die ik zelf heb gedaan zonder dat iemand daar om heeft gevraagd ;D

-> De winstjokers: Je wordt beloond als je veel geld verdiend met een joker, hierdoor is het kandidatendilemma weer groter want jokers vs virtueel geld is een vrij makkelijke keuze voor veel kandidaten. Het helpt ook om het aantal items te reduceren. Ik heb hier wel ook de molwapens twist tegenover gezet omdat het anders voor de mol wel erg moeilijk kon worden. Daarnaast ben je beperkter in het gebruiken van alles-of-niets opdrachten omdat je deze niet kan laten meerekenen voor de joker.

-> Selectie in twee delen: Gewoon iets gebruikersvriendelijker. Je vult niet eerst een lijst in van 50 vragen waarna je alsnog wordt afgewezen. Nee, je vult eerst de basis in wat nodig is voor de selectie en wanneer je mee mag de rest van de lijst.

-> Actieve Kijkers: Ook bedacht omdat ik de organisatie alleen deed en af en toe wel wat hulp kon gebruiken en natuurlijk de Food Market opdracht. Kijkers kunnen zich op allerlei manieren inzetten om toch nog mee te spelen met het spel.

-> Geen contact voor het spel: Uiteraard voortgekomen uit de eerste opdracht, maar daarnaast vond ik het ook erg fijn dat het spel echt pas begon toen het begon. Er waren niet al tien bondjes gevormd voordat de eerste opdracht begon en er was naar mijn idee iets meer spanning rond de kandidaten. Iedereen begon gelijk en nieuwe mensen hadden geen informatie achterstand.

-> Level up Visuals: Nog meer dan voorgaande series werden er betere en meer visuals gebruikt. Logo's voor alle opdrachten, verschillende filmpjes, echte groepsfoto's met manga's etc.

-> Ontknoping: Ha die was ik nog vergeten, maar ik heb de ontknoping natuurlijk ook anders aangepakt door er meer een "aflevering" van te maken. Vond ik zelf ook, naast veel werk, wel echt rewarding ::jaja::.

Eigen Feedback punten

Uiteraard zie ik zelf ook dingen waarvan ik denk oooh daar moet ik iets mee volgende keer. Dus hier nog drie feedbackpunten die ik zelf zou meenemen als ik een volgend seizoen zou doen.

-> Testen anders vormgeven: Ik was eigenlijk ook een beetje annoyed dat halverwege veel mensen op de goede mol kwamen alleen maar omdat er heel veel werd gedeeld en er gewoon vragen werden geteld bij de testen. Ik denk dat als je de test ergens moet maken waarbij je de test niet terug kan zoeken dit minder gaat zijn, dus daar zou ik wel iets in willen veranderen.

-> Kamerindelingen: Ja hier had ik 0 over nagedacht, compleet vergeten dat het een ding is. Wel leuk voor een volgende keer om iets mee te doen.

-> Extra organisator: Twee mensen is denk ik toch het perfecte aantal. Ik miste soms wel even die extra paar ogen, want zeg nou zelf, ik kan niet 3 maanden lang on top of everything zitten.

Ik ben verder vrij content, vooral over de opdrachten, wat ik toch wel het belangrijkste vond. Nu is het aan jullie om je mening te geven ::vergroot::.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 02:10:28 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #2 Gepost op: 10-05-2020, 11:10:36 »
Ik neem hier straks even de tijd voor, want feedback is toch wel iets belangrijk, vind ik. Ik heb me enorm geamuseerd, dus veel negatieve dingen heb ik totaal niet te zeggen!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #3 Gepost op: 10-05-2020, 14:00:08 »
Ik zie dat je heel veel dingen al zelf hebt benoemd die ik me had bedacht in de vorm van feedback. Ik weet niet wat er in de vorige edities al als standaard is ingevoerd, dus vergeef me als ik iets noem dat al jaren terug is besproken.

Tops
-Een schema, helemaal prima. Ik heb me nooit opgejaagd gevoeld door tijddruk. Er was ook zat tijd om die test in te vullen. Weliswaar was volgens mij altijd de laatste.

-Genoeg hints, goed verwerkt.

-De ontknoping als een aflevering organiseren. Al die insides zijn geweldig om te lezen. En zo'n aftiteling werkt ook goed mee aan het groepsgevoel.

-SpacyColours mag nooit meer meedoen als kandidaat, maar moet voor altijd MolTalk blijven organiseren.

Tips
-Een paar dingen die me niet lekker zaten waren die openbare polls. Misschien dat dat elders gedaan kan worden. Het kan namelijk sterk helpen, al denk ik niet dat dat is voorgevallen, dat een kandidaat in het spel hierdoor bij de juiste Mol terecht komt. Maar als het wordt gedaan, zorg dan ook dat het bijblijft en niet dat we hierom moeten vragen. Ik leg hier dan ook de schuld bij Meezter. Maar er waren zat mensen die die polls konden bijwerken.

-Ook die afvallerspm. Ik weet niet of dat zo'n strak plan is. Nou heeft geen van de afvallers iets losgelaten, wat dat betreft is iedereen hier gelukkig professioneel genoeg, maar het maakt wel dat de Mol voor hen geen verrassing meer was na ronde 6 ongeveer. Ik snap dat de afvallers zich op een of andere manier nog wel betrokken willen voelen bij het spel, maar misschien dat ze hiervoor extra kunnen biechten of dat er een kandidatenbegeleider is die niet weet wie de Mol is en individueel met ze kan klankborden.

-Ja, de moeilijkheidsgraad. Ikzelf ben wel echt van de moeilijke testvragen (vraag maar aan Lodewijk en Brent), maar ik snap dat dat niveau te frustrerend kan zijn. Toch denk ik dat het wel een niveautje hoger kan. Iets minder voorspelbaar, gezien elke test een vraag had over de stoelindeling bijvoorbeeld. De vragen hoeven niet per se moeilijker, maar hoeven ook niet zo voor de hand te liggen. En dit zeg ik ook vooral omdat ik heel erg was geanticipeerd op moeilijkere vragen.

-De locaties zijn benoemd en daarmee vind ik dat de reis in zijn geheel is geslaagd. Omdat WidM niet alleen amusement maar ook educatief kan zijn. De locatie kan daarin dan iets meer verbeeld worden.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-De kamerindeling kwam pas laat naar voren. Wellicht daar een apart topic van maken. Er bestaat natuurlijk een algemeen spamtopic voor deelnemers en kijkers, maar misschien een speciaal 'hoteltopic' voor de deelnemers, die bijvoorbeeld opengaat als er geen opdrachten te spelen zijn.

En dan wat kleine ideetjes uit mijn editie.

-Het is heel licht aangeraakt, maar afvallersquotes zijn altijd wel een leuk aandenken. Sommige kandidaten doen er meer moeite voor om leuk over te komen dan anderen, maar uiteindelijk ziet iedereen zichzelf als de hoofdpersoon in het spel. Hier een voorbeeldje:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

-Het idee van een globaal verdict is erg leuk, zoals in WidM 2006 en 2007 werd gedaan. Zelf zou ik dan gaan voor de complete negatieve kijk en inderdaad drie grote molacties noemen, want iedereen doet in een spel wel eens iets raars.

-Een hint die leidt tot de ontknoping. Dit moet eigenlijk niet in ieder seizoen voorkomen, maar als de toekomstige organisatoren het origineel kunnen houden is het prima. Het is gewoon zo dat hints (in mijn beleving) niet snel worden gezien. Dus eigenlijk kan je van alles bedenken, de kandidaten gaan het niet vinden. In dit geval vond ik bijvoorbeeld de 'Robindtc - 4' hint erg sterk. Zo heb je dus een ontknoping die zichzelf eigenlijk al aankondigt.

En deze komt van Brent's editie:

-In die finale hadden de afvallers wat input middels verhaaltjes. In deze editie waren dat hun citaten, maar dat wel indirecte input. Ik denk hierbij dus eigenlijk aan iets als flessenpost uit 2007. Een privéberichtje naar ieder van de drie finalisten en die kunnen dus gaan over succeswensen. Dat gaat uiteraard via de organisator, dus extra hulp van de afvallers is dan niet mogelijk.




Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #4 Gepost op: 10-05-2020, 18:22:14 »
Ik vond de algehele omkadering erg sterk uitgevoerd en het voelde ook vertrouwelijk aan voor mij als kandidaat. De opdrachten waren goed uitgewerkt, ik vond het ook leuk dat je met thema's werkt. Zelf ben ik edities gewend die geheel in één topic doorgaan en waar opdracht per opdracht wordt gespeeld. Het gelijktijdig openen van drie opdrachten en dit organiseren in aparte topics vind ik een zeer sterk gegeven. Ik kan me niet voorstellen dat we dit hele spel in één topic hadden gespeeld, dat had vast honderden pagina's gehad. Qua organisatie kan het wel tellen om drie opdrachten tegelijk bij te houden, en ik denk dat D*N dat perfect heeft volbracht.

De opmerkingen over de afvallersPM zijn terecht. Eigenlijk is zo'n overleg totaal overbodig, want wij sinds Lucy afviel al eigenlijk dat de mol Robin of Vermoljoen moest zijn. Dat is oprecht wel risicovol, want ik heb een paar keer op mijn tong moeten bijten toen ik Lodewijk en Chardo sprak buiten het spel toen ik was afgevallen. We hadden het uiteraard niet over het spel zelf, maar soms heb je zin om iets te zeggen en dat vind ik dan wel een risico voor het spel. Je zal je mond maar eens voorbij praten. Gelukkig vonden de twee knappe binken de mol volledig op eigen kracht. Ik ben dan ook zeer trots op hen, want normaal hebben ze mijn intelligentie altijd nodig om de mol te vinden.

De mix van kandidaten vond ik zéér goed gekozen. Het was anoniem gekozen, maar ik merk dat het samengevat een enthousiaste groep was en we allemaal ons best hebben gedaan bij de opdrachten. Je had luide kandidaten, stille kandidaten, sluwe, slimme, domme en ga zo maar door. Voor een spel zoals dit is dat enorm belangrijk, omdat je een inactieve kandidaat (niet-mol dus) kan missen als kiespijn. Dat is gewoon niet leuk voor het spel en voor de andere kandidaten. In mijn ogen was iedereen actief en enthousiast genoeg, dus het is jou als host gelukt om iedereen op te peppen om actief te blijven. Dat is een bijzonder groot pluspunt.

De testen waren in mijn ogen te eenvoudig. Hoewel ik er maar drie heb gedaan waren ze zeer voorspelbaar. Ik hield alles netjes bij, en eigenlijk moest ik nooit wat opzoeken tijdens het maken van de test. Een suggestie is om de test live af te nemen in een chat (messenger/Discord/Skype), dit te timen en als host vraag per vraag te stellen in plaats van alles in één keer. Als kandidaat moet je dan echt van je eigen intuïtie af gaan en je hebt veel meer stress dan wanneer je 20 vragen krijgt en gewoon op je dooie gemak de hele test kan analyseren en alles spreiden om tot de beste uitkomst te komen. Op die manier een test afnemen ligt ook véél dichter bij het echte spel, dat vond ik uit eigen ervaring een meerwaarde aan de editie van Chardo. Elke keer was het meer stress voor die tests te maken dan eigenlijk die schermen te zien omdat je standaard dacht dat je het slecht had gemaakt.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #5 Gepost op: 10-05-2020, 18:22:42 »
De opdrachten vond ik leuk en goed uitgewerkt. Een gezonde mix van interactieve opdrachten, dat zou ik zeker zo houden. Ik las in de beginpost dat er soms een soort inactieve opdrachten inzitten, maar dat lijkt me écht niks. De opdrachten waren gelukkig niet te complex en goed te begrijpen. Een uitzondering daarop was de opdracht toen we moesten gaan zoeken naar welk land we gingen reizen. Ik was die opdracht aan het lezen, snapte er niets van en was totaal in paniek omdat ik vreesde dat elke opdracht zo ging zijn. Gelukkig was dat niet zo. Ik was wel blij dat ik in het spelfanaten team zat, want wij hoefden geen moeilijke dingen te doen.

Een kritisch noot inzake de opdrachten heb ik bij het "je mag niet opzoeken." Ergens snap ik wel dat dit een keer voorkomt, maar ik had echt het gevoel dat dit elke aflevering weer eens naar voren kwam. Ik ben er van overtuigd dat je als host de opdracht zo kan omvormen dat opzoeken niet nodig is of onmogelijk is. Bij die ene opdracht waar je 140 (?) vragen hebt moeten stellen kan ik het begrijpen, want dat is logistiek onmogelijk. Maar als mensen plaatjes niet mogen opzoeken, dan moet je die plaatjes proberen te camoufleren zodat ze niet opzoekbaar zijn, dat kan écht! In een editie van mij die overigens een half jaar duurde moesten de kandidaten ook plaatjes raden. Ik had dan in grote letters een "de mol" in felle kleuren als watermerk over de afbeelding gedaan en in de hoeken plaatjes van dieren gezet. De afbeelding was dan nog best duidelijk, maar als je dat wou opzoeken via Google dan ging dat niet.

Een leuke suggestie om pep te krijgen in het midden van het spel is in mijn ogen om een nieuwe lijst met allerlei vragen uit te sturen naar de kandidaten die ze moeten invullen en die meegenomen zullen worden in de test. Het spel draait om het vergaren van informatie, maar tegen het einde van aflevering twee had ik eigenlijk de lijstjes van alle kandidaten al. Had ik geweten wie de mol was, dan moest ik eigenlijk gewoon een beetje opletten tijdens de opdrachten en klaar. Dan focus je je alleen nog maar op de opdrachten, maar eigenlijk is de dynamiek achter de schermen ook niet te onderschatten. In het midden van het spel liggen de kaarten soms net wat anders, en een nieuwe vragenlijst kan voor heel wat nieuwe inzichten zorgen tussen de kandidaten onderling.

Verder kleine zaken: Mangatars zijn top, houden zo want dat geeft kleur aan de editie en helpt met het bonden tussen kandidaten. Tijdschema perfect aangehouden, zeer goed en sterk dat je dit kan als host. Alles was altijd netjes op tijd. Vele interactie van mensen erbuiten en MolTalk worden alleen maar toegejuicht, top. Kandidatenonthulling was leuk, de pot werd goed bijgehouden en eigenlijk was alles logisch. Goed gedaan, D*N! Tophost.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #6 Gepost op: 10-05-2020, 20:31:15 »
Eigenlijk kan ik me goed vinden in de feedbackpunten die al door Chardo en Brent zijn genoemd. Daarom zal ik hun punten niet herhalen.

Zoals ik al gezegd heb, ben ik overwegend positief over deze editie. De opdrachten zaten heel goed in elkaar, waren origineel en doorgaans leuk, wat natuurlijk het belangrijkste is. Ook zaten de planning en organisatie piekfijn in elkaar. Voor zover ik weet zijn er geen grote fouten gemaakt en is D*N nauwelijks van zijn eigen planning afgeweken. Dat is echt bijzonder, want door het kleinste kan het al gebeuren dat je een paar dagen gaat achterlopen. Ook geeft dat veel structuur aan de kandidaten, want je weet dat de test altijd vanaf donderdagavond is, de executie op zaterdag en de opdrachten van zondag tot en met donderdag. Persoonlijk had ik het niet erg gevonden als een aflevering bijvoorbeeld tien dagen in plaats van zeven dagen zou duren, zodat er iets meer ademruimte was. Maar ik denk dat de meesten een weekplanning juist fijn vinden.

Wat ik een beetje miste in deze editie waren twists. Het was een beetje voorspelbaar (wat overeenkomt met de exacte planning). Ik heb het dan niet over de opdrachten, maar daarbuiten. Er was maar één keer een echt ::oink::-moment voor mij en dat was tijdens de executie met oranje schermen. Zulke dingen had ik vaker willen zien, want dat zorgt er ook voor dat kandidaten gefocust blijven en zich niet veilig gaan voelen. Een groepsvrijstelling en later een dubbele executie of het maken van de test op een onverwacht moment liggen voor de hand, maar iets als wat ze deden in 2011 had me ook erg leuk geleken. De kandidaten kregen toen een test met daarin vragen over een opdracht die nog gespeeld moest worden. Daarna moesten ze die opdracht doen en was het voor elke kandidaat de bedoeling zijn/haar Mol in de positie te krijgen die overeenkwam met de antwoorden die de kandidaat gegeven had. Dat vond ik zo'n mooie twist toen.

Al met al heb ik vooral respect voor D*N voor het succesvol organiseren van zo'n groot forumspel ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 20:35:10 door Lodewijk Backer »

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #7 Gepost op: 10-05-2020, 20:33:14 »
Eigenlijk is alles wat ik al wou zeggen gezegd. Daarom sluit ik me volledig bij de bovenstaande dingen aan en wil ik even zeggen dat het me soms ergerde dat de vragen in de test niet genummerd waren :-X
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #8 Gepost op: 10-05-2020, 20:36:11 »
[...] en wil ik even zeggen dat het me soms ergerde dat de vragen in de test niet genummerd waren :-X
Haha, dat had ik ook ::rofl::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #9 Gepost op: 10-05-2020, 21:15:21 »
Ik ben overwegend positief, maar wat kleine verbeterpuntjes zijn er altijd. Veel is al hierboven genoemd, maar de twee belangrijkste zijn wat mij betreft de volgende:
- De Test: Een nummering was inderdaad wel welkom geweest (heb ik ten minste ook door dat er maar 19 vragen zijn in de test ;D). Verder is er vast wel een site of app te vinden waar je de vragen één voor één kan laten verschijnen en waar ondertussen een timer meeloopt waarbij daarna de maker van de vragenlijst het aantal goede antwoorden en de gebruikte tijd krijgt doorgespeeld. Weet namelijk dat wij op de uni vroeger ook wel eens toetsen thuis moesten maken waarbij het principe ongeveer gelijk was. De moeilijkheidsgraad hoeft van mij niet omhoog, maar je kan bijvoorbeeld wel wat variëren met vragen. Nu wist je eigenlijk op voorhand al dat je vragen ging krijgen als: Waar zat de Mol bij de vorige executie?, Als hoeveelste zag de Mol zijn scherm?, Hoe oud is de Mol? etc. Eventueel kun je het aantal vragen wat terugbrengen zodat je als organisator ook voldoende hebt om uit te kiezen.
- Opzoeken: Het niet opzoeken is voor bepaalde opdrachten wel handig, maar ik vond het altijd wel fijn om juist opdrachten te verzinnen waarbij je het gebruik van internet juist stimuleerde. Geef omschrijvingen en laat ze zoeken naar locaties, geef ze opdrachten om in Google Maps uit te voeren etc. De rest van het seizoen probeerde ik dan te vullen met opdrachten waarbij opzoeken geen enkele zin had. Het voordeel daarvan is dat je in elk geval zeker weet dat er niet iemand is die stiekem even wat opzoekt ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #10 Gepost op: 11-05-2020, 10:35:56 »
Veel is er al gezegd. Maar toch:
Aan de test zou ik dan weer niet al te veel gaan veranderen. Gewoon via een pm werkt perfect. En dat is ook voor de organisator handiger dan live op een of andere site de vraag te stellen... Hij hoeft dan immers niet constant aanwezig te zijn om zo snel mogelijk weer een nieuwe vraag te stellen.
Wel ben ik het ermee eens dat het fijner is als de vragen genummerd zijn. En er zouden ook iedere keer wel verrassende vragen tussen mogen zitten. Van die vragen waar over je of niet had nagedacht om het op te schrijven, of waarvan je het de moeite niet vond om het te onderstrepen.

Verder mogen er van mij wat meer individuele opdrachten tussen zitten. Er waren er wel een paar, maar het hadden er van mij meer mogen zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #11 Gepost op: 11-05-2020, 16:19:46 »
-SpacyColours mag nooit meer meedoen als kandidaat, maar moet voor altijd MolTalk blijven organiseren.
Dat beschouw ik maar als compliment. ::hypocriet::

« Laatst bewerkt op: 20-09-2021, 19:22:29 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #12 Gepost op: 11-05-2020, 16:49:53 »
::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #13 Gepost op: 11-05-2020, 16:55:37 »
Dat is het ook...

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #14 Gepost op: 11-05-2020, 17:12:39 »
Dat is het ook...
Haha, weet ik. :P Fijn om te horen! ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #15 Gepost op: 11-05-2020, 18:06:50 »
Als toeschouwer vond ik het een heel erg goede editie. Knap om hier 3 maanden dit niveau aan te houden Dennis  ::ok::

Ik ging ook net zeggen dat het me ook wat irriteerde dat de tests gewoon helemaal bekeken worden en zo de mol ontdekt wordt. Dit lijkt me eigenlijk niet de bedoeling en dat bederft dan deels het spelplezier. Dus een idee waarbij je de test ergens online doet ofzo? Dat gaat dit element toch al een beetje verdwijnen. Al zullen er dan weer zijn die screenshots nemen etc.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #16 Gepost op: 11-05-2020, 18:19:53 »
Zoals vaker snapt Convans het niet helemaal. Met tests delen wordt de turfstreepjes bedoeld. Dus hoeveel je op iedere kandidaat hebt ingezet. Dat is praktisch bijna hetzelfde als vertellen wie je verdenkt en wie niet. En bovendien makkelijke te vervalsen informatie. Een aanpassing daarop is helemaal niet nodig. Dan kan je net zo goed onderlinge informatiewissels gaan verbieden.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #17 Gepost op: 11-05-2020, 18:23:43 »
Ik heb met het wisselen van mijn lijstje na aflevering 1 volgens mij bewezen dat je niet alles moet vertrouwen wat er op die lijstjes staan ::schaam:: Hoewel ik het natuurlijk onbedoeld was, maar Lucy daardoor wel Robin ging wegstrepen, maar dat terzijde
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #18 Gepost op: 11-05-2020, 19:10:34 »
Tim kan niet tellen ;D
Overigens heb ik Robin daar niet op gestreept hoor. Heb altijd geweten dat je gelogen kon hebben. Maar ik had zelf maar 2 op hem in afl 2 en daar heb ik hem op gestreept
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO20] Feedback Topic
« Reactie #19 Gepost op: 11-05-2020, 19:11:05 »
Zoals vaker snapt Convans het niet helemaal. Met tests delen wordt de turfstreepjes bedoeld. Dus hoeveel je op iedere kandidaat hebt ingezet. Dat is praktisch bijna hetzelfde als vertellen wie je verdenkt en wie niet. En bovendien makkelijke te vervalsen informatie. Een aanpassing daarop is helemaal niet nodig. Dan kan je net zo goed onderlinge informatiewissels gaan verbieden.

Waarom snap ik het wel niet?

Ik zeg gewoon wat Dennis ook vindt. Ik weet heel goed wat tests delen betekent hoor.

En nee dat is helemaal niet hetzelfde als je verdachten delen. Want hier kan je met exacte gegevens personen uitsluiten.