Auteur Topic: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal  (gelezen 12596 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #60 Gepost op: 20-06-2021, 20:31:32 »
Als ze een stukje verder lopen zien ze eindelijk iemand in een winkel staan. Molcrazy klopt op de deur. De winkelier doet open, maar ziet er overstuur uit. "Wat is er?", vraagt Kaaasje. Molcrazy en Duncton weten niet hoe ze moeten reageren. "Ehh, we zochten een plek om iets te eten. Een café ofzoiets", zegt Molcrazy. Kaaasje raakt geïrriteerd. "Dit is een kaaswinkel. Ziet dit eruit alsof het een café is?" Ze klinkt emotioneel en Molcrazy vraagt zich af of alles wel goed gaat. "Is alles oké?" Dan begint Kaaasje te huilen. "Nee, sorry. Ik had niet zo boos moeten reageren. Ik ben net onder schot gehouden op het feest." Molcrazy en Duncton kijken elkaar verbaasd aan. "Onder schot gehouden? Door twee vrouwen toevallig?", vraagt Molcrazy. Kaaasje schudt haar hoofd. "Nee, door een man. Weetje, kom maar binnen en neem een stukje kaas." Ze laat de heren binnen en doet de deur dicht. "Wie zijn jullie eigenlijk?", vraagt ze. Duncton lacht. "Lang verhaal. Kunt u ons misschien iets meer vertellen over de gebeurtenissen in dit dorp van de afgelopen tijd?" Kaaasje zet een kaasplankje neer en denkt hard na. "Gebeurtenissen? Welke van de 500?" Ze glimlacht. "Zal ik bij het begin beginnen, bij de dood van Ycaris?" Molcrazy kijkt verschrikt op. "Ycaris is dood?!" Kaaasje knikt. "Blijkbaar kende u haar. Nou, luister en huiver..."

"En toen bedreigde die man me met dat wapen. Ik hoop niet dat mensen gewond zijn geraakt, maar ik ben in ieder geval gelijk gevlucht." Duncton zucht. "Twee lijken, een vliegtuigramp, gewonde mensen die in coma liggen, een schietpartij." "En een zogenaamde dode in een ravijn", vult Molcrazy aan. "Hé?", vraagt Kaaasje. "Wat zei u?" Molcrazy staat op. "Oh, niks hoor. Duncton, wij moeten gaan. Bedankt voor uw tijd en voor de kaas. We komen nog eens langs binnenkort. Tot ziens!" Molcrazy loopt de winkel uit en Duncton volgt hem. "Dus Ycaris was inderdaad op zoek naar wat ik denk dat ze zocht. Hmm.. dan zullen Moni en grasisgroen haar daarom wel achtervolgd hebben. Ik moet ze op het spoor zien te komen, Duncton." Duncton knikt. "Mee eens. Maar laten we voor nu eerst een slaapplek vinden. Het wordt al donker."

Na een halfuur rondgewandeld te hebben, hebben de twee reizigers nog steeds geen slaapplek gevonden. "Misschien kunnen we die jongens daar vragen of ze een hotel kennen", zegt Molcrazy. Ze lopen richting de twee voetballende jongens en de jongen en de man die vanaf een bankje toekijken. Molcrazy gaat voor het bankje staan. "Pardon, mogen we jullie wat vragen?" Ricardo knikt. "Natuurlijk." "Kennen jullie toevallig een hotel hier in de buurt?" Vermoljoen schudt zijn hoofd. "Nee, die is er niet in Xuilemveld." Hij wordt echter onderbroken door Ricardo. "Nee, dat is niet waar. Er is een hotel, Hotel de Erfenis, aan de rand van de stad. Het is een soort verstopt familiehotel, maar het bestaat echt." Molcrazy lacht. "Wat mysterieus. Hoe komen wij daar?" Ricardo biedt aan om de twee heren naar het hotel te brengen. "Ik moet die twee voetballers toch weer naar huis brengen, dus rijd maar mee. Vermoljoen, jij redt het met je krukken wel om naar huis te lopen he?" De scholier knikt. "Ja, het is twee minuten lopen, dat weet je toch?"
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #61 Gepost op: 20-06-2021, 20:32:14 »
"Dus, wat brengt jullie naar Xuilemveld?" JaccoS zit samen met B&W en Duncton op de achterbank van de auto. "We zijn op zoek naar twee dames", zegt Duncton. "Ze wonen als het goed is ergens in dit dorp." JaccoS fronst. "Twee dames?" Molcrazy draait zich om. "Ja. We weten nogal weinig over ze." B&W lacht. "Nou, succes dan. Dat klinkt net zo lastig als onze eigen zoektocht." Die woorden maken Duncton nieuwsgierig. "Welke zoektocht?" Terwijl Ricardo in wil grijpen, begint JaccoS al impulsief te vertellen over hun avonturen. "We zoeken de moordenaar! Van Ycaris en Sanmol." Duncton knikt. "Ah, daar hebben we toevallig net over gehoord. Wat een gekke dingen gebeuren er hier toch." Ricardo lacht het maar een beetje weg. "Ach, neem niet alles zo serieus hoor, die jongens zeggen maar wat. Nou, hier is het hotel." Molcrazy en Duncton stappen uit. Ze zwaaien nog even en wandelen dan het gebouw binnen. Ondertussen spreekt Ricardo de jongens nog even toe. "Vertel zo weinig mogelijk mensen over onze zoektocht! We willen niet nog meer gedoe krijgen, we zijn al met genoeg." JaccoS en B&W knikken in stilte.

"Dus, dat was de dag. We zijn een stuk verder gekomen, maar waar gaan we nu zoeken?" Als Molcrazy antwoord wil geven, loopt PutyourHANSup de eetzaal binnen. Hij ziet er verwilderd uit en hij trekt de aandacht van Molcrazy en Duncton. PutyourHANSup gaat aan een tafel zitten en wacht op zijn eten. Als susdus vervolgens binnen komt lopen, begint ze hard te gillen.

Duncton en Molcrazy zijn al druk bezig met hun zoektocht naar Moni en grasisgroen. Maar gaat het ze lukken om ze te vinden? En wie is Duncton nou precies?

De vraag waar op kan worden gestemd... waarom begint susdus te gillen?
A: Ze ziet het pistool dat PutyourHANSup met zich meedraagt
B: Ze ziet vlammen uit de keuken komen
C: Er ligt bloed op de vloer
D: Er loopt een muis over de vloer

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m dinsdag 20:30 om te stemmen. Dan zal aflevering 3 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #62 Gepost op: 22-06-2021, 20:29:56 »
Aflevering 3
Nog steeds op de dag van het feest

Bodejos loopt door de gevangenis om een celcheck te doen. Hij beseft zich dat hij zijn acteerprestaties in moet zetten. "Oh nee, deze cel is leeg. Wat-een-ramp." Hij drukt op de rode alarmknop aan de muur. Gupp komt direct naar beneden rennen. Terwijl alle gevangenen toekijken en op hun celdeuren slaan, probeert Gupp te achterhalen wat er aan de hand is. "Waarom druk je op die knop?!" Bodejos wijst naar de lege cel van Miek1999 en Swifty. "Daarom." Gupp loopt naar de cel en slaat met zijn vuist op de deur. "AAAARGH! Dat rotmens, het is haar gelukt. Ik heb al die tijd al gedacht dat ze wilde ontsnappen. Ik ga de politie bellen." Bodejos knikt. Ondertussen begint hij in zichzelf te lachen. "Nog een week, dan ben ik weer wat rijker. En die week erna weer... en daarna weer. Wat heb ik het toch heerlijk."

Moni stopt de auto. "We zijn er. Uitstappen allemaal!" Starlight is nog een beetje slaperig. De_witte probeert haar gerust te stellen. "Komt goed. Hulpdakdekker gaat ons vinden." Starlight knikt. Terwijl Moni en grasisgroen al zijn uitgestapt, klimt de rest ook langzaam uit de auto. "Waar zijn we?", vraagt Mitchkox. "Dit is een loods, zie je dat niet?" Lama1997 begint te lachen. "Ik dacht dat dokters slim waren. Nou, naar binnen." Terwijl Moni lacht, geeft grasisgroen hem een bevel. "Rustig aan jij. Je bent nog altijd onze handlanger, we hebben je simpelweg ingehuurd." Lama1997 heeft daar niks op te zeggen en blijft stil, maar de spanning blijft voelbaar. Ondertussen opent Moni de loods door een code in te voeren. De zijdeur gaat open en ze duwt Starlight, de_witte en Mitchkox naar binnen. Nadat zijzelf samen met grasisgroen en Lama1997 naar binnen is gestapt, draait ze de deur weer dicht en opent ze haar rugzak. "Met dit eten zullen we het voor nu moeten doen, tot nummer vijf ons van meer voedsel zal komen voorzien." Ze gooit een aantal zakken witte bolletjes, twee pakken hagelslag, een pot pindakaas en een tros bananen op de houten tafel. Het is het enige object in de lege, donkere loods. "Wat een sfeer", concludeert Lama1997.

Swifty en Miek1999 zitten in de auto. "Waar heb je deze vandaag?", vraagt Miek1999. Swifty moet lachen. "Deze hebben twee vriendinnen voor me geregeld. We gaan zo naar ze toe." Miek1999 knikt stilletjes. Ondertussen speelt Just Like A Pill van P!nk op de radio. Swifty draait haar raampje open en begint keihard mee te zingen. Miek1999 kent het lied niet, maar denkt ondertussen rustig na over wat er allemaal zal gaan gebeuren. Nu ze ontsnapt is lijkt ze waarschijnlijk alleen nog maar verdachter. "En daarna?", vraagt ze ineens. Swifty zet de radio zachter en haalt haar schouders op. "Daarna zien we wel. Volgens mij hebben die meiden eerst nog wat zaakjes af te handelen, iets waar ik verder niks van af weet. Maar ze kunnen vast wel voor ons regelen dat we weer kunnen genieten van onze vrijheid." Dan draait Swifty de radio weer harder. Ze begint weer mee te zingen met haar lievelingslied.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #63 Gepost op: 22-06-2021, 20:30:42 »
Na een tijdje komen ze aan bij de loods. "Hier zou het moeten zijn", zegt Swifty. Ze stappen uit en kloppen op de loods. "Hé, Moon, Gig, zijn jullie daar?" Ze horen voetstappen en de deur gaat al snel open. Moni staat in de deuropening. Ze omhelst Swifty. "Eindelijk weg daar, dat heeft lang geduurd." Swifty knikt. "Dankzij mijn dappere celgenoot." Moni en Miek1999 geven elkaar een hand en even later stelt ze zich ook voor aan grasisgroen. "Maarehh... wie zijn deze mensen?", vraagt Swifty. Lama1997 neemt het woord. "Hoi, ik ben Lama1997, een vriend van Moni en grasisgroen, en de rest-" Grasisgroen neemt het woord over. "Dat is Lama1997, handlanger. De rest hebben we meegenomen omdat er één of andere privédetective achter vrienden van ons aan zit, dus dit is blijkbaar zijn crew." Mitchkox schudt zijn hoofd. "Ik ben gewoon een dokter, waar heb je het over?! Laat me gaan." Moni lacht. "Gewoon negeren, Swift. Wil je een banaan?" Miek1999 kijkt de loods rond. Ze herkent Starlight vaag, en Starlight herkent haar. De twee kijken elkaar kort maar indringend aan.

Als de avond valt, is de winkel van Kaaasje nog de enige waar licht brandt. Net als ze naar huis wil gaan, komt Chardo binnenwandelen. "Goedenavond. Kan ik nog een stukje kaas kopen?" Kaaasje zucht. "Prima. Wat wil je?" "Heksenkaas." Chardo merkt dat Kaaasje erg stil is en vooral erg moe lijkt te zijn. "Gaat alles goed met je?" Kaaasje schudt van niet. "Waarom niet?" Dan begint Kaaasje te huilen. Ondertussen gaat ze gewoon door met het pakken van de heksenkaas. "Dit alles. Ik kan het allemaal niet meer aan. Al dat gedoe. Die moorden, die schietpartij, een vliegtuigramp, allemaal vreemden in ons dorp. Ik ken jou niet eens. Wat is er allemaal aan de hand? Ik wil gewoon rust. Zoals het vroeger was." Chardo knikt. "Dat begrijp ik. Het is allemaal gek, ik begrijp het." Hij probeert haar te troosten. "Het zal vast wel weer ophouden over een tijdje." Kaaasje schudt haar hoofd. "Niet als niemand iets doet. De politie handelt zo slecht, zo langzaam. Misschien moet ik zelf maar eens actie ondernemen." Ze geeft het stukje heksenkaas aan Chardo. "Dat kan je doen, maar dat is gevaarlijk." Ze doet de lichten uit en verlaat vlak tegelijkertijd met hem de winkel. "Tegenwoordig is er sowieso niemand meer veilig in dit dorp. Ik heb niks te verliezen. Een fijne avond." Kaaasje loopt naar haar auto, terwijl Chardo de andere richting op gaat.

Dan wordt hulpdakdekker gebeld. Hij is na een laatste drankje vlug naar huis gegaan om verder te werken aan de zaak. "Hoi, met hulpdakdekker." Het is Convans. "Hoi, met Convans. Ik vrees dat ik slecht nieuws heb." Hulpdakdekker gaat zitten. "Wat is er?" Hij hoort een diepe zucht aan de andere kant van de lijn. "Starlight is verdwenen. Haar dokter is tevens ook uit het niets vermist. We hebben de camerabeelden gecheckt, maar niks te zien. Er is vast een sluiproute genomen door degene die haar heeft meegenomen." Hulpdakdekker kan het niet geloven. Een gevoel van woede overvalt hem. "Is er toevallig een taxichauffeur die jullie hierover heeft ingelicht?" Convans klinkt verbaasd. "Nee, het ziekenhuis zelf, maar Niuno krijgt wel net een telefoontje over een taxichauffeur die al de hele dag onbereikbaar is." Hulpdakdekker hangt op. Hij wilde een goede nachtrust nemen, maar slapen gaat nu niet lukken. Hij pakt zijn telefoon en belt gelijk naar ...

Een spannende en heftige aflevering! Gaan de spanningen tussen Lama1997 en grasisgroen een grote rol spelen in het verloop van de ontvoering? Hoe gaat Miek1999 zich gedragen in de loods? Gaat Bodejos inderdaad een stuk rijker worden? Wat gaat Gupp doen om Swifty en Miek1999 terug te vinden? En dan Kaaasje... wat gaat zij precies doen om de rust terug te laten keren?

Maar de vraag waar op kan worden gestemd is uiteraard... wie belt hulpdakdekker?
A: Daisy
B: MaikeMeisje
C: Molduck
D: Wouterv

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m vrijdag 16:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 4 van seizoen 2 verschijnen.

Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #64 Gepost op: 25-06-2021, 16:05:55 »
Aflevering 4
Nog steeds op de dag van het feest

Hulpdakdekker belt Daisy. De toon blijft maar doorgaan. Ze neemt niet op. "Die is vast druk met mrchipie troosten of met de PLUS." Dan belt hij Molduck. Ook zij neemt niet op. "Die is vast alle spullen terug aan het brengen naar de kapsalon of haar kind aan het verzorgen." Ten slotte belt hij MaikeMeisje. Even lijkt het er op dat ook zij niet op neemt, maar dan gaat de telefoon over. "Hoi hulpdakdekker, met Maike. Is er iets?" Hulpdakdekker is opgelucht. "Fijn dat je opneemt. Ja, er zijn allemaal mensen ontvoerd. Maike, ook Starlight." Het blijft even stil aan de andere kant van de lijn. "Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Hulpdakdekker, alles lijkt je tegen te zitten. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?" Ze hoort hulpdakdekker huilen. "Geen idee", zegt hij. "Ik kan nu niks doen en ben doodop, maar kom morgen maar even langs. We gaan haar vinden."

Ondertussen probeert iedereen in de loods te gaan slapen. Het lukt Starlight echter niet om in slaap te komen. Ze is ontzettend moe, maar vindt het lastig om alles op een rijtje te zetten. Ze denkt alleen maar aan hulpdakdekker. Dan fluistert de_witte: "Het komt echt goed. Hij gaat ons vinden." Starlight glimlacht. "Denk je dat echt?" "Ja, je weet hoe goed hij is." Ineens staat er iemand bij de twee. "Stil zijn en slapen. Ik wil een speld horen kunnen vallen." Lama1997 kijkt ze boos aan. "Sorry, we gaan nu slapen", zegt de_witte. Vanuit de andere hoek van de loods schudt grasisgroen haar hoofd. "Wat een dwaas is het toch. Waarom in godsnaam hebben we niet de andere handlanger meegenomen?" In het bed naast haar slaapt dokter Mitchkox. Hij hoort wat ze heeft gezegd, en begint gelijk een plannetje te bedenken in zijn hoofd.

In het hotel klinkt er een gil. Monkeysuncle rent direct naar de eetzaal. "Wat is er aan de hand?!" Hij ziet een verbouwereerde susdus staan. Ze wijst naar de keuken. "Vlammen! Vlammen!" Er staat een pan op het fornuis, waar grote vlammen uit komen. Monkeysuncle rent naar de keuken en pakt de brandblusser die aan de muur hangt. Hij begint het vuur te blussen, maar ondertussen gilt susdus nog een keer. Nu wijst ze naar de vloer. "Bloed! Daar, bloed!" Duncton en Molcrazy kijken naar de vlek op de vloer. De vlek bevindt zich naast de tafel van PutyourHANSup! Molcrazy ziet ineens dat er een bloedende wond op het been van PutyourHANSup! zit. Hij staat op en loopt naar hem toe. "Bent u oké?", vraagt hij. PutyourHANSup kijkt naar monkeysuncle in de keuken en schrikt van Molcrazy. "J-ja, hoezo?!" Molcrazy proeft een vleugje vijandigheid en wijst naar het bloedende been. "Uw been bloedt." Susdus is inmiddels heen en weer gerend om een verbanddoos te halen. "Laat mij maar", zegt ze. Ze opent de verbanddoos en begint de wond te behandelen. PutyourHANSup beseft zich ineens dat hij tijdens zijn vlucht is gevallen over een grote steen in het bos. "Oh, ik ben vanmiddag van mijn fiets gevallen. Ik heb de wond helemaal niet opgemerkt." Hij knikt naar Molcrazy, die weer gaat zitten. "Wat een rare snuiter", zegt Duncton tegen hem. Ondertussen is monkeysuncle klaar met het blussen van de brand. "Susdus, please, let voortaan op als je aan het koken bent voor onze gasten!" Susdus schaamt zich, maar gaat rustig door met het behandelen van de wond.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #65 Gepost op: 25-06-2021, 16:06:42 »
Mrchipie en Daisy staan 's ochtends vroeg in de tuin van mrchipie. "Wat een troep is het hier", klaagt Daisy. Mrchipie knikt. "Ja, straks komt de schoonmaakploeg gelukkig." Daisy loopt naar de fontein in het midden van de tuin. Haar oog valt op een paar rode vlekken. "Kijk, bloed. Dan heb je in ieder geval altijd een aandenken aan Focus." Op dat moment komen Convans en Niuno de tuin in lopen. Niuno zwaait. "Goedemorgen burgemeester en Daisy. Hoe zijn jullie na het voorval gisteren?" Mrchipie gaat op een stoel zitten. Hij schudt zijn hoofd en kijkt verdrietig. "Wat de mooiste dag van mijn leven had moeten zijn... als ik die vent ooit vind, dan schiet ik hem hoogstpersoonlijk zelf neer." Er klinkt een 'ping' vanaf de telefoon van Convans. Niuno kijkt hem hoopvol aan. "Nieuws?" Maar Convans moet hem teleurstellen. "Nee, niks over Hans of over de ontvoerden. Gewoon een aanrijding, helaas." Hij zegt dat hij er heen gaat. "Blijf jij maar hier om bij te praten over wat er precies is gebeurd." Convans loopt richting de politieauto en rijdt weg. Zijn vermoedens worden langzaamaan bevestigd: Daisy en mrchipie hebben iets te maken met alle gebeurtenissen in de afgelopen maanden. "Ze reageerden niet verbaasd, geen enkele emotie, toen ik het had over ontvoerden. Daar weten ze meer van."

Duncton en Molcrazy lopen de ontbijtzaal in. "Heerlijk al die broodjes", zegt Duncton. Molcrazy wijst naar de lange tafel. "En al dat fruit!" Ze geven monkeysuncle complimenten. Hij loopt naar de receptie en gaat verder met administratieve taken. Als Duncton en Molcrazy aan het ontbijten zijn, wandelen Chardo en Brent ook binnen. "Wat een toeval!", zegt Chardo. Hij zwaait. Duncton begroet hem terug. "Daar is de man die we gisteren in het dorp zagen." Brent tikt Chardo aan. "Ken jij hun ofzo?" Chardo knikt. "Zeker weten." Ook zij pakken wat te eten en schuiven aan bij Molcrazy en Duncton. "Ik wist niet dat jij in dit hotel verbleef. Is dit de reisgenoot die wel was uitgenodigd voor dat feest?", vraagt Molcrazy. Chardo knikt. "Ja. En wat voor een feest... er zijn twee mensen neergeschoten, één dode. Ben ik blij dat ik er niet was." Molcrazy schrikt. Hij kijkt Duncton aan. Ze denken hetzelfde. "Neergeschoten, door wie?", vraagt Molcrazy. Brent haalt zijn schouders op. "Één of andere gestoorde vent. Ik weet er weinig van." Terwijl het viertal doorpraat over het feest, wandelt PutyourHANSup de receptie in om ook naar de ontbijtzaal te gaan. Dan valt zijn oog op Brent. Hij herkent hem van het feest. "Die gestoorde fan die op het podium sprong", fluistert hij. Monkeysuncle groet PutyourHANSup. "Ga je lekker ontbijten?" PutyourHANSup schudt zijn hoofd. "Nee, niet zo'n honger." Hij wandelt het hotel uit en gaat een wandeling maken. Monkeysuncle blijft verbaasd achter. "Wat een vreemde vogel is het toch ook."

Het is stil in de villa van LdHMolletje. Het verdriet van LdHMolletje en Lödewijk is voelbaar. Zowel Lucy als D*N slaapt nog. Brtdm en Fabiann zitten stilletjes aan het ontbijt. Lödewijk klopt ondertussen op de deur van LdHMolletje's slaapkamer. "LdHMolletje, wil je misschien wat eten? Het zal je goed doen?" Er volgt geen reactie. Lödewijk klopt nog een keer. "LdHMolletje?" Nog steeds krijgt hij geen antwoord terug. Hij loopt naar de eetzaal. "Hebben jullie LdHMolletje gezien?" Brtdm schudt zijn hoofd. Fabiann denkt even na. "Nee, geen idee waar hij is", zegt hij uiteindelijk. "Ik maak me zorgen", zegt Lödewijk. Brtdm en Fabiann lopen daarom met hem mee naar boven. "We mogen niet zomaar zijn kamer binnenwand-" Lödewijk kan zijn zin niet afmaken, want Brtdm heeft de deur al geopend. "Geen LdHMolletje te bekennen. Wel een brief, op het bed." Hij pakt het op en leest voor. "Lödewijk, ik ben te vinden ..., maar maak je vooral geen zorgen. Ik moet even wat doen."

Veel ontwikkelingen in verschillende verhaallijnen. Gaat hulpdakdekker Starlight en de rest vinden? Wat is Mitchkox van plan? Gaat de identiteit van PutyourHANSup ontdekt worden door iemand uit het hotel? Zal Convans de Ycaris-Sanmol-zaak op kunnen lossen? En wat we echt willen weten...

Waar is LdHMolletje te vinden?
A: In de sportschool
B: In het bos
C: Op de begraafplaats
D: Op het politiebureau

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zondag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 5 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #66 Gepost op: 27-06-2021, 20:08:28 »
Aflevering 5
"Dus LdHMolletje bevindt zich op het politiebureau?" Lödewijk fronst. "Wat moet hij daar nou weer?" Hij loopt de kamer uit en gaat naar beneden. Fabiann en Brtdm volgen hem. "Waar ga je heen?", vraagt Fabiann. Ze zien dat Lödewijk zijn jas aantrekt. Hij gooit zijn sleutelbos naar Fabiann, die hem vangt en verbaasd naar de sleutels kijkt. "Naar het politiebureau, jij rijdt." Lödewijk loopt naar buiten en Fabiann rolt met zijn ogen. "Waarom moet ik mee naar die vent?" Toch trekt Brtdm hem mee naar buiten. "Doe het voor Lödewijk."

Vijftien minuten later zitten Lucy en D*N aan de tafel in de ontbijtzaal. "Waar in hemelsnaam is iedereen?", vraagt Lucy. Ze neemt een hap van haar croissant. D*N smeert ondertussen een boterham met chocoladepasta. "Ik weet het niet. Iedereen lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn." Dan beginnen ze zich af te vragen wanneer ze naar huis gaan. "Wanneer wilde Fabiann nou ook alweer terug?", vraagt hij. Lucy begint opgelucht te lachen. "Overmorgen. Nog even volhouden, en dan zijn we binnenkort weer in LA." Dan gaat de telefoon. Lucy neemt op. "Oh, hoi SpacyColours. Of je bij ons mag komen ontbijten? Tuurlijk! Tot zo." Ze hangt op. D*N kijkt haar geïrriteerd aan. "Wat wil hij nou weer?" Maar ook Lucy lijkt niet te weten waarom hij heeft gebeld. "Wees niet bang, hij zal vast niet willen sporten."

Fabiann stopt de auto. "We zijn er." Lödewijk stapt uit en rent direct naar binnen. Convans zit achter de balie en kijkt hem verbaasd aan. "Zoekt u iemand?" "Ja, LdHMolletje. U kent hem vast wel." Convans knikt. "Zeker, maar die is hier niet." Lödewijk wil de brief van LdHMolletje laten zien, als Brtdm hem roept. "Lödewijk, kom eens!" Lödewijk loopt naar buiten en vertelt dat LdHMolletje niet op het politiebureau is. Dan wijst Fabiann naar boven. "Jawel hoor." Lödewijk gaat naast hem staan en kijkt naar boven. Dan ziet hij LdHMolletje op het dak zitten, in kleermakerszit. "LdHMolletje! Kom van dat dak af!" Brtdm lacht. "Die neemt 'op' het politiebureau wel heel serieus." LdHMolletje opent rustig zijn ogen. "Ah, mijn beste Lödewijk. Ik mediteer hier als een statement. De politie zal de moordenaar van Focus vinden. Om Mani Padme Hum kalmt mijn gedachten. Wees gerust. Het zorgt voor verdieping en zal op den duur effectief zijn voor ons allen. Ik kom vanavond weer thuis." Fabiann loopt weer richting de auto. "Je mag gaan lopen, Lödewijk, of je gaat weer mee. Hier verdoe ik mijn tijd niet aan."

De deurbel gaat. MaikeMeisje heeft net de tafel gedekt en loopt naar de voordeur. Als ze open doet, ziet ze dat hulpdakdekker er vermoeid uit ziet. "Kom binnen hulpdakdekker, we gaan lekker rustig ontbijten." Hulpdakdekker loopt naar binnen en hangt zijn jas aan de kapstok. "Wat woon je mooi", zegt hij. MaikeMeisje bedankt hem. Ze gaan aan tafel zitten. Dan brengt MaikeMeisje gelijk haar grote nieuws. "Lama1997 is al 24 uur niet online geweest op WhatsApp en reageert nergens op. Hij is onbereikbaar, nergens te vinden. Morgen is het maandag, dus als hij dan niet op school is, geef ik hem op als vermist." Hulpdakdekker begint een broodje te smeren. "Denk je dat hij net als Starlight, de_witte en Mitchkox ontvoerd is?", vraagt hij. MaikeMeisje knikt. "Maar waarom hij?" "Hij hoort ook bij onze groep van speurneuzen, toch? Het kan niet anders, we zijn iets op het spoor. Daarom hebben ze één van ons ontvoerd." Hulpdakdekker knikt instemmend. "Klinkt logisch." Dan stelt MaikeMeisje hem een vraag. "Maar, wie is de_witte eigenlijk? Dat is toch een taxichauffeur?" Hulpdakdekker besluit open kaart te spelen. "Undercoverchauffeur, hij werkt voor mij." Het zorgt voor verbazing bij MaikeMeisje. "Misschien moeten we de rest inlichten."
« Laatst bewerkt op: 27-06-2021, 20:11:19 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #67 Gepost op: 27-06-2021, 20:09:30 »
Het is rustig in het café. Wouterv en Bjornn staan een beetje na te praten over het feest van mrchipie als Hautoa binnenkomt. "Hoi mannen. Ik dacht, ik kom hier ontbijten. Na gisteren had in behoefte om het er even over te hebben met wat mensen." Wouterv zwaait. "Begrijpelijk. Zelfde als altijd, een omelet?" Hautoa knikt. Wouterv gaat gelijk aan de slag en ondertussen praat Bjornn met Hautoa over de schietpartij. "Het is hopen dat ze die vent vinden", zegt Bjornn. "Hij is hier wel eens geweest en toen vonden we hem al een vreemde vogel." "Heeft hij ooit iets verteld? Over wie hij is?" Bjornn schudt van niet. "Nee, helemaal niks. Een gesloten boek. Maar blijkbaar de broer van Sanmol." Het lijkt erop dat Hautoa dat nog steeds niet kan geloven. "Heel gek. Wie had dat gedacht? Een broer die uit is op wraak." Wouterv komt ondertussen uit de keuken lopen. "Ja, maar niet op Focus, neem ik aan. Het slaat toch nergens op dat zij is neergeschoten?" Bjornn en Hautoa zijn het met hem eens. "Nee, Focus kan Sanmol niet hebben vermoord. Zij kenden elkaar niet eens. Maar, waar zou die vent nu uithangen?", vraagt Hautoa. Bjornn en wouterv kijken elkaar aan en denken hetzelfde. "Of hij zit ergens ondergedoken, maar veel waarschijnlijker, hij heeft een hotelkamer geboekt. Hotel de Erfenis lijkt me passend." Bjornn vult zijn collega aan. "Ja, die hoteleigenaren zijn zo afgesloten van de buitenwereld, die kennen niemand in het dorp." Hautoa knikt. "Perfecte verstopplaats voor een moordenaar dus."

SpacyColours verontschuldigt zich. "Vinden jullie het niet erg als ik eet terwijl jullie al klaar zijn?" Lucy schudt haar hoofd. "Nee hoor, ga je gang." Als SpacyColours een broodje pakt, begint D*N hem te ondervragen. "Nou, vertel. Waarom ben je hier? We hebben geen personal trainer meer nodig na het succesvolle optreden." Hij ziet dat SpacyColours nerveus raakt. "Nouja, ik, ehm, ik heb nagedacht." "Wil je ook gaan zingen?", vraagt Lucy. D*N is de enige die daarom lacht. "Eh, nee, maar, jullie gaan binnenkort weg toch? Terug naar LA?" Lucy knikt. "Overmorgen." SpacyColours eet rustig door en wordt verlegen. Het zorgt voor ongeduld bij D*N. "Zeg nou, wat is er?" Dan komt de aap uit de mouw. "Ik wil met jullie mee. Ik wil hier weg, ik wil een nieuw leven opbouwen, en ik vind jullie fijne mensen." Lucy en D*N kijken elkaar verbaasd aan. "Eh.. wees welkom, maar wat ga je daar dan doen?", vraagt D*N na een tijdje. Hij kijkt naar Lucy en ziet dat ze glimlacht. Hij herkent haar blik en begint zelf ook te lachen. "Volgens mij heeft Lucy al een plan, nietwaar?"

Grasisgroen kijkt ongeduldig op haar horloge. "11 uur. Vijf minuten te laat." Mitchkox durft niks te vragen, maar doet het toch. "Wie komt er dan?" Grasisgroen kijkt hem boos aan. "Niet jouw zaken." Maar zijn plannetje werkt. Lama1997 mengt zich in het gesprek. "Dat mag je best weten hoor. Om 11 uur zou ... hier zijn." En dan heeft grasisgroen het helemaal gehad...

Zouden Bjornn en wouterv gelijk hebben? Gaat LdHMolletje met zijn meditatie Xuilemveld redden? Hoe gaat de rest van hun detectivegroepje reageren als MaikeMeisje en hulpdakdekker hun inlichten over de ontvoerden?Gaat LdHMolletje zichzelf kunnen vinden? Wat is Lucy van plan? Gaat grasisgroen Lama1997 aanpakken? En...

Wie komt er naar de loods?
A: Mrchipie
B: Daisy

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m woensdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 6 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #68 Gepost op: 30-06-2021, 20:06:08 »
Aflevering 6
Dan slaan bij grasisgroen de stoppen door. Vanuit een hoekje kijken Starlight en de_witte toe hoe de bom barst. "Echt waar, ik heb het je al gezegd Moni, we hadden die andere handlanger mee moeten nemen." Lama1997 keert zich lachend om. "Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?" Hij zet een stap dichter naar grasisgroen. Grasisgroen zet een stap dichter naar hem. "Je loopt hier rond alsof je de baas bent, maar je bent niet meer dan een zielige onderdaan." Ze geeft Lama1997 een harde duw. Hij valt lachend op de grond. Moni schrikt. "Gig, stop, laat hem nou maar!" Ondertussen probeert Mitchkox onopgemerkt richting de deur te kruipen. Moni staat op de wachtpost, maar ze is afgeleid door de ruzie. "Wees niet bang, ik laat hem met rust", zegt grasisgroen. Lama1997 staat op. "Wat jammer, het begon net interessant te w-" En dan pakt grasisgroen het pistool uit haar achterzak. Ze schiet twee keer, recht in het hoofd van Lama1997. Hij is direct dood en valt achterover. "Ik heb een pistool, jij niet. Onderdaan." Ze stopt het pistool terug in haar achterzak en loopt naar de tafel, waar ze een banaan begint te eten. Moni is in shock en gelooft niet wat grasisgroen zojuist heeft gedaan. Starlight, de_witte en zelfs Miek1999 kijken allemaal angstig toe. En dan ziet Swifty dat Mitchkox de deur opent. Ze rent achter hem aan en is net op tijd om hem bij zijn kraag te grijpen. "Hier blijven, doktertje. Jij gaat nergens heen." Grasisgroen staat zuchtend op en legt haar banaan neer. Ze pakt haar pistool opnieuw en richt het op Mitchkox. "Wil jij toevallig ook?" Mitchkox schudt angstig zijn hoofd. "N-nee..." Dan wordt er hard op de deur geklopt.

Swifty opent de deur. "Oh, hallo burgemeester. Dus u bent betrokken bij dit complot." Mrchipie wandelt naar binnen en sluit zijn paraplu. "Zeker. Geen idee wie jij bent en het interesseert me ook niks." Hij kijkt de loods rond. "Grasisgroen, Moni! Wat fijn jullie te zien. Hier eten en drinken voor de komende dagen." Hij zet de overvolle boodschappentas op de grond en ziet het lijk van Lama1997. Grasisgroen glimlacht. "Sorry. Hij wilde de toko overnemen." Ondertussen kijken Mitchkox, de_witte en Starlight rustig toe. "De burgemeester? Betrokken bij dit alles?", vraagt Mitchkox aan de_witte. Starlight lijkt niet verbaasd. "Hulpdakdekker heeft die vent nooit vertrouwd. Corruptie lijkt centraal te staan in zijn carrière." Mrchipie besluit weer te vertrekken. "Ik ga. En, grasisgroen, schiet geen mensen meer neer. Al genoeg doden!"

De volgende dag

Daisy ploft bij Nieky op de bank. "Fijn dat ik even langs kon komen", zegt ze. Nieky slaat een arm om haar heen. "Tuurlijk. Op maandag ben ik vrij. Weetje, het is allemaal nog al wat. Ik zat te denken om samen op vakantie te gaan. Even een weekje weg." Dan begint Daisy helemaal te glunderen. "Dat lijkt me echt heel fijn. Ik ben toe aan vakantie, weg van alle chaos. Waar wilde je heen?" Als Nieky begint te vertellen over zijn vakantieplannen, wordt Daisy gebeld door mrchipie. "Moet even opnemen", zegt ze. "Ja, hai, wat is er?" Ze hoort mrchipie schreeuwen door de telefoon. "Daisy, kom naar mijn huis! Nu!" Daisy wil vragen waarom, maar krijgt geen antwoord. Mrchipie heeft al opgehangen. "Sorry, ik moet gaan. Mrchipie zit met iets." Ze loopt het huis uit en laat een eenzame Nieky achter.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #69 Gepost op: 30-06-2021, 20:07:49 »
Ricardo loopt door de drukke gang van de school. "Goedemorgen jongens. Lopen jullie even mee?" Vermoljoen schrikt. "We hebben toch niks verkeerds gedaan?" Samen met B&W en JaccoS loopt hij achter Ricardo aan. "Niks fout gedaan, wel even belangrijk", zegt Ricardo. Ze lopen het hok van Ricardo in en daar zitten ook hulpdakdekker en MaikeMeisje te wachten. Ricardo sluit de deur. "Goed jongens, ga even zitten", zegt hij. Hij blijft als enige staan en doet het woord. "Hulpdakdekker kreeg een heel vervelend telefoontje van de politie. Starlight, arts Mitchkox en taxichauffeur en tevens undercoverdetective van hulpdakdekker zijn alle drie ontvoerd." JaccoS schrikt en begint te huilen. "Wat?!" Ook Vermoljoen en B&W schrikken. MaikeMeisje begint JaccoS te troosten. "En ehm, Lama1997 is ook verdwenen. Dus we zullen het voorlopig zonder hem moeten doen", legt MaikeMeisje uit. "Ook ontvoerd?", vraagt B&W. MaikeMeisje knikt. "We denken het wel." Hulpdakdekker kijkt stilletjes toe en zegt niets, maar Vermoljoen stelt hem een brutale vraag. "Weet u al meer?" Hij knikt. "Ik denk dat ik weet welke twee mensen er sowieso iets mee te maken hebben, en ik vermoed dat er nog een speler is die de pionnen vanaf afstand bestuurt." MaikeMeisje knikt. "Dat moet haast wel." Iedereen wordt stil en begint na te denken over de volgende stap van de groep.

Mrchipie en Daisy arriveren bij het hotel. "Waarom in hemelsnaam wilde je hier nou weer heen?", vraagt Daisy. Mrchipie lacht. "Omdat onze grote vriend hier zit. Tenminste, dat vermoed ik. Als hij achter ons aanzit, gaan wij ook achter hem aan." Er verschijnt een schrikblik in de ogen van Daisy. "Je wilt dat we achter degene aan gaan die ons wilde vermoorden? De broer van Sanmol, luister je wel! Ik heb Sanmol neergeschoten, dit kan mij fataal worden." Mrchipie opent zijn autodeur en stapt uit. Daisy doet hetzelfde. "Zeker", zegt mrchipie. Ze sluiten hun deur en mrchipie zet de auto op slot. Dan lopen ze naar binnen. "Goedemiddag, wij zouden graag een hotelkamer boeken", zegt mrchipie. Susdus regelt alles met mrchipie en ondertussen kijkt Daisy wat rond. Ze vind het hotel erg chic en is dol op de architectuur. "Ken ik u niet ergens van?", vraagt monkeysuncle uit het niets. "Oh, ik had u niet gezien. Nee, volgens mij niet. Bent u de eigenaar hier?" Monkeysuncle knikt. "Ja, met susdus, die achter de balie staat. Daisy knikt. Dan ziet ze dat mrchipie de sleutel heeft. "Ik ga naar mijn kamer." Monkeysuncle en susdus praten nog even door over de twee gasten. "Die man komt me bekend voor", zegt susdus. Monkeysuncle lacht. "Ik ken die vrouw. Is zij niet van de PLUS?" Zuchtend zegt susdus dat híj altijd degene is die altijd boodschappen doet. "Hoe moet ik dat nou weer weten?" Ze gaat verder met het schoonmaken van de lobby.

"We hebben nieuws", zeggen Lucy en D*N in koor. SpacyColours staat achter ze. Fabiann en Brtdm kijken verbaasd op. Ze zitten te lunchen. "Wat dan?", lacht Fabiann neerbuigend. "We gaan terug naar Los Angeles", zegt Lucy. Fabiann knikt. "Dat klopt, morgen." "Maar niet met jou." Fabiann begint nerveus te lachen. Lucy komt met het verlossende woord. "SpacyColours wordt onze nieuwe manager. We gaan verder zonder jou."

Hoe gaat Fabiann reageren? Zijn de spanningen in de loods nu weg? Gaan Daisy en mrchipie PutyourHANSup vinden? En uiteraard:

Wat wordt het plan van de zes 'detectives'?
A: Zelf zoeken naar de ontvoerden
B: Mensen in het dorp ondervragen
C: Voorstellen om de politie te helpen
D: Niks doen en tot rust komen

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zaterdag 16:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 7 van seizoen 2 verschijnen.

Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #70 Gepost op: 3-07-2021, 16:39:50 »
Aflevering 7
Vermoljoen komt met het idee. "We gaan mensen in het dorp ondervragen. Iemand moet meer weten. Iemand heeft vast wel verdachte figuren gezien!" JaccoS en B&W zijn het met hun vriend eens. "Gaan we nu?", vraagt Jaccos. MaikeMeisje lacht. "Natuurlijk niet. Jullie moeten naar jullie les." Ook Ricardo vindt het tijd om weer aan het werk te gaan. "We gaan morgen wel. Na school." Iedereen knikt instemmend.

Fabiann begint te lachen. "Hahaha. Zonder mij, en met SpacyColours als manager?" Lucy knikt. "Ja." Dan begint Fabiann nog harder te lachen. "Een personal trainer als manager. Succes dan." D*N knikt. "Dankjewel. Dat komt wel goed, verwacht ik zo." D*N, Lucy en SpacyColours lopen de trap naar boven op. "En kom niet huilend terug rennen als jullie het o-zo zwaar krijgen", zegt Fabiann. Lucy lacht neerbuigend. "Zwaar? Je was er nooit voor ons. Het zal er alleen maar beter op worden." Dan begint Fabiann woedend te worden. "Nee, al die jaren dat ik alles voor jullie geregeld heb, neejoh. Ik was er nooit voor jullie." "Fijn dat je het zelf inziet", zegt D*N. Ze lopen verder naar boven en Fabiann begint te schreeuwen. Hij slaat met zijn vuist op tafel. Brtdm probeert hem te kalmeren. "Rustig, geen reden tot paniek." Fabiann staat op ontploffen, en dan komt LdHMolletje de trap aflopen. "Beste Fabiann, misschien kunnen we even samen mediteren om tot rust te komen. Geef je over aan je eigen geest. Het zal je goed doen." Fabiann grijpt LdHMolletje bij zijn kraag. "Laat me met rust, meneer de goeroe." LdHMolletje legt rustig zijn mat neer en gaat zitten. Hij sluit zijn ogen en begint diep te ademen.

Mrchipie en Daisy zitten samen met Moni op hun hotelkamer. "Ja, grasisgroen moest natuurlijk bij de ontvoerden blijven. Swifty en die Miek kunnen ook wel een oogje in het zeil houden, maar het leek ons toch beter als iemand van ons daar bleef." Dan klopt er iemand op de deur. Mrchipie staat op en doet open. "Welkom, nummer vijf. Fijn dat je er eindelijk weer eens bij kan zijn." Nummer vijf loopt naar binnen. "Inderdaad. Ik was druk, maar ik ben er weer." De vier mensen gaan zitten. Daisy opent de vergadering. "PutyourHANSup loopt ergens in dit hotel rond, hebben wij vernomen. Wij zitten hier tijdelijk. Als we hem zien, schakelen we de hulp in van onze handlanger." Nummer vijf fronst. "Was die niet dood?" Terwijl mrchipie begint te lachen, kijken Moni en Daisy zorgelijk. "Niet die handlanger, de ander. Er waren er twee hè." Maar nummer vijf begint zich zorgen te maken. "En die handlanger, is die wel in staat om iemand te doden?" Mrchipie knikt. "Jawel hoor, die is tot veel in staat. En iedereen die ons op het spoor is moet verdwijnen."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #71 Gepost op: 3-07-2021, 16:40:48 »
Grasisgroen houdt samen met Swifty een oogje in het zeil. "Starlight en de_witte slapen", zegt Swifty. "En die dokter?", vraagt grasisgroen. "Nee, die is nog wakker. Je mag hem niet hè?" Grasisgroen grijnst. "Klopt. Het liefst zou ik net zo graag van hem afkomen als van Lama1997, maarja, geen doden meer he." Dan mengt Miek1999 zich in het gesprek. "Beter van niet inderdaad." Grasishroen kijkt haar argwanend aan. "Waarom is zij hier eigenlijk nog?", vraagt ze aan Swifty. "Hoe minder mensen, hoe beter." Daardoor begint Miek1999 zich ongewenst te voelen. Swifty probeert het goed te praten. "Ze kan niet zomaar de straat op. Ze zullen haar vinden, en ze zal weer opgepakt worden." Miek1999 probeert grasisgroen te overtuigen. "Ja, ze verdenken me nog steeds van de moord op Sanmol." Er klinkt gelach vanuit grasisgroen. "Hahaha! Hilarisch. Daar zit één van ons vijf achter." Miek1999 begrijpt het niet. "Eén van ons vijf?" Ondertussen volgt Mitchkox het gesprek. Hij begint met het verzinnen van zijn volgende plannetje...

Daisy en Nieky maken een avondwandeling door de bossen vlakbij het hotel. "Ik was hier toevallig in de buurt, dus ik dacht, laten we hier maar afspreken." Nieky knikt, maar heeft ook wat argwaan. Waarom zou Daisy bij het hotel aan de rand van de stad willen afspreken? Terwijl ze over koetjes en kalfjes praten, ziet Daisy ineens iemand door het bos lopen. Het is PutyourHANSup! Ze denkt na over wat ze moet doen. De handlanger bellen is het plan, maar dat gaat niet met Nieky aan haar zijde. Daarom doet ze net alsof ze onschuldig is. "Kijk, is dat niet die schutter van het feest?" Ze wijst naar PutyourHANSup. Nieky schrikt. "J-ja, dat is hem. Dat is hem." Nieky wil de politie bellen, maar merkt op dat zijn telefoon leeg is. "Ik bel wel", zegt Daisy. Maar stiekem belt ze de handlanger. "Ja, hallo, met Daisy. Politie graag. Hoi, de schutter van het feest loopt hier. In de bossen bij het hotel. Oké. Dag." Daisy en Nieky besluiten snel terug te keren naar hun auto's en nemen daar afscheid.

Fabiann en Brtdm zitten op hun kamer. "En wat nu?", vraagt Fabiann. "Morgen vertrekken ze naar LA en jij gaat over een paar dagen weer backpacken. Dan zit ik vast in dit dorp. Met LdHMolletje en Lödewijk. Wat in hemelsnaam moet ik nu?" Hij begint te huilen en dan komt LdHMolletje binnen lopen. "Hallo Fabiann. Hoe voel jij je nu?" Fabiann raakt geïrriteerd en wil LdHMolletje weer aanvallen, als hij gestopt wordt door...

Hoe gaat het zonder Lucy, D*N en SpacyColours zijn in Xuilemveld en in Huyze LdHMolletje? Gaan de detectives de ontvoerden kunnen vinden? Zal Nieky doorkrijgen welke dubbelrol Daisy speelt? Wat is Mitchkox nou weer van plan? En wie zijn toch nummer vijf en de nog levende handlanger? En dan de laatste vraag...

Door wie wordt Fabiann gestopt?
A: LdHMolletje die hem vraagt mee te gaan op meditatiereis
B: Brtdm die voorstelt om voorgoed met hem mee te gaan backpacken
C: LdHMolletje die hem een plek in het orkest aanbiedt
D: Brtdm die hem voorstelt om nu mee te gaan uit eten

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m maandag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 8 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #72 Gepost op: 5-07-2021, 20:07:56 »
Aflevering 8
"Niet doen. Fabiann, ga met mij mee op reis. Backpacken. Gewoon de natuur in." De woorden van Brtdm zorgen ervoor dat Fabiann net op tijd stopt. LdHMolletje glimlacht. "Dat klinkt als een uitmuntend idee. Eén worden met de natuur is het beste remedie tegen de strijd met iemands zelve." Fabiann negeert LdHMolletje en draait zich om. Hij weet even niet hoe hij op Brtdm moet reageren. "Zou je dat echt oké vinden?" Brtdm knikt. "Ik zal erover denken", zegt Fabiann. Hij loopt de kamer uit en laat Brtdm en LdHMolletje achter zich. "Heb jij toevallig wel behoefte aan een meditatie?", vraagt LdHMolletje.

De volgende dag lopen MaikeMeisje, Ricardo en Vermoljoen door het centrum. "Goed idee om op te splitsen in twee groepen van drie", zegt MaikeMeisje. "Dat werkt beter." Vermoljoen begint rond te kijken. "Er zijn zo veel winkeliers, waar beginnen we?" Zowel MaikeMeisje als Ricardo lijkt geen antwoord op zijn vraag te hebben. Maar dan horen ze iets vanuit de kaasspeciaalzaak. "Zoeken jullie iets?", vraagt Kaaasje. Ricardo loopt naar haar toe en Vermoljoen en MaikeMeisje volgen hem. "Niets specifieks", zegt Ricardo. Er verschijnt een klein lachje op het gezicht van Kaaasje. "Informatie zeker." Ricardo knikt. "Ja. Weet jij meer over de gebeurtenissen in het dorp?" Even denkt Kaaasje na of ze iets los moet laten. "Ja. Ik weet inderdaad meer, maar dat is dankzij een aantal vreemde mensen. Je kan ze vinden in Hotel de Erfenis aan de rand van het dorp." Ricardo bedankt haar. "Hm. Hotel de Erfenis", zegt MaikeMeisje. "Die naam komt me bekend voor."

Aan de andere kant van het dorp lopen B&W, JaccoS en hulpdakdekker door de welvarende woonwijken. Ze zoeken ook naar informatie, maar het lijkt alsof er niemand is die ze verder kan helpen. "Nouja zeg, waar is iedereen?", vraagt JaccoS. B&W en hulpdakdekker blijven stil en zeggen niets. Er is simpelweg niks en niemand te zien. Dan wordt hulpdakdekker ineens herkent. "U bent meneer de detective, nietwaar?" Het drietal draait zich om en ziet Lödewijk staan. Hulpdakdekker groet hem. "Goedendag, alles goed met u na omstandigheden?" "Eerlijk gezegd, ik voel me vooral leeg, alsof ik een personage in een soap ben dat alles al heeft meegemaakt." B&W doet een poging tot het verkrijgen van meer informatie. "Naast het overlijden van Focus heeft u vast niks gehoord over de ontvoerden? Of iets opvallends gezien?" Lödewijk schudt zijn hoofd. "Nee, dat klopt. Niks gehoord. Maar ik zie wel vaak verdachte figuren rondlopen vlakbij het bedrijventerrein hier aan de rand van het dorp. Zoals een vrouw die elke dag langs ons huis wandelt, een beetje een verwarde oudere dame die nogal onverzorgd lijkt. En nog zo'n zelfde vrouw, beetje dezelfde leeftijd. En de burgemeester was er laatst ook, met een boodschappentas! Hij liep langs ons huis, terwijl hij aan de andere kant van het dorp woont." B&W glimlacht. "Dat is opvallend. Geen idee wat we er verder mee kunnen, maargoed." Lödewijk neemt afscheid en wandelt verder. "Hier kunnen we zeker wat mee", zegt hulpdakdekker.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #73 Gepost op: 5-07-2021, 20:08:21 »
Mrchipie en Daisy hebben bezoek op hun hotelkamer. "Gewoon even voor de administratie na het feest", zegt Convans. Mrchipie knikt. "Begrijpelijk." Niuno stelt hem gelijk wat vragen, over de gasten van het feest, PutyourHANSup en Focus. "En dan de laatste vraag", zegt hij na een tijdje, "heeft u nog iets vernomen van de heer Hans Up?" Mrchipie schudt zijn hoofd en Daisy probeert ook zo onschuldig mogelijk te lijken. "Oké, bedankt", zegt Niuno. Als hij weg wil lopen, stelt Convans nog een laatste vraag. "Waarom eigenlijk een hotelkamer?" Daisy lacht. "Gewoon voor de administratie." De twee agenten lopen weg en sluiten de deur. "Rotsmerissen", zegt mrchipie. "En hoezo heeft onze handlanger Hans Up niet gevonden? Jij had hem toch zien lopen in het bos?" Daisy schudt ja. "Misschien maar beter zo. Ik wil het zelf afhandelen", concludeert mrchipie.

De avond valt en in de loods geniet iedereen van zijn patatje oorlog. "Zo fijn dat niemand ons hier kent en dat we gewoon naar buiten kunnen", zegt grasisgroen tegen Moni. "Ja, daar zou ik ook blij mee zijn", zegt Miek1999. Terwijl grasisgroen een patatje in haar mond stopt, kijkt ze Miek1999 indringend aan. "Hè, niet zo brutaal jij." Swifty neemt het op voor haar oude celgenote. "Zij is geen gevangene en mag zeggen wat ze wil." Er komt geen reactie vanuit grasisgroen. Als iedereen zijn patatje op heeft, zegt Mitchkox dat hij naar het toilet moet. Moni vraagt of er meer mensen moeten. "Ja, ik ook", zegt de_witte. "Hmpf. Oké dan. Volg mij maar naar de dixi's buiten." De_witte en Mitchkox volgen haar. Ze kijken elkaar kort aan en de_witte denkt terug aan een paar uur eerder, toen Mitchkox hem ineens met een plan benaderde. De_witte twijfelde, maar besloot mee te doen. Als ze buiten zijn en ze zich in de dixi's bevinden, wachten ze af. Na een tijdje vindt Moni dat het wel heel lang duurt. "Hallo? Zijn jullie bijna klaar?" Ze klopt op de dixi van Mitchkox en als er geen reactie volgt, opent ze de deur. Dat is het teken voor de_witte om zijn deur te openen en weg te rennen. Hij rent zo hard als hij kan en Moni gilt de hele boel bij elkaar. Ze rent achter hem aan, maar is niet snel genoeg. "GRAS, HIJ ONTSNAPT!" Grasisgroen rent naar buiten, maar de_witte is al weg. "Shit! Wegwezen hier!" Mitchkox kijkt lachend toe, en hoe graag grasisgroen hem zou straffen, ze weet zichzelf te kalmeren.

"Koffers gepakt?", vraagt Lucy. "Ja", reageert haar compagnon. "Maar de vlucht heeft wel vertraging. Morgenochtend gaan we", zegt D*N. Lödewijk vangt het gesprek op. "Spijtig dat jullie gaan vertrekken. En zonder Fabiann, hoorde ik." "Ja", zegt Lucy. "Het is beter zo." Lödewijk lijkt het met ze eens te zijn. "Ik denk het ook. Hij lijkt een heethoofd." Het drietal schrikt als Brtdm de eetzaal binnenloopt. "Het is een heethoofd, maar hij kan ook heel lief zijn. Ik denk dat jullie een verkeerd beeld van hem hebben." Maar de pupillen van Fabiann zijn het niet met hem eens. "Dat lijkt misschien zo, maar hij heeft geen empathisch vermogen. Bovendien, er is geen weg meer terug", zegt D*N. Hij kijkt neerbuigend naar Brtdm, die zijn schouders ophaalt en weer naar boven loopt. "Het ga jullie goed."
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #74 Gepost op: 5-07-2021, 20:08:54 »
Kaaasje draait de deur van haar zaak op slot. Ze loopt door de donkere winkelstraat en is van plan naar huis te gaan, als ze reflecteert op de afgelopen dagen. Ze was na haar gesprek met Chardo al van plan om zich te gaan bemoeien met de criminaliteit van de afgelopen tijd, maar na het bezoekje van Vermoljoen en co weet ze nu zeker dat ze wil dat alles stopt. "Als zelfs kinderen zich er al mee gaan bemoeien, is het tijd dat alles stopt", zegt ze terwijl ze haar hoofd schudt. Ze opent haar autodeur en wil instappen, maar dan valt haar oog ineens op een bijzondere verschijning.

Gaat Fabiann in op het voorstel van Brtdm? En gaat de groep van MaikeMeisje en Ricardo naar het hotel? Wat gaan ze daarnaast doen met de informatie van Lödewijk? Is Convans Daisy en mrchipie op het spoor? Gaat hij dat aan Niuno vertellen? Wat gaat de_witte nu doen? En waar gaat de groep uit de loods nu naar toe?

De vraag van deze aflevering is: wie ziet Kaaasje?
A: Convans die in zichzelf over de moorden aan het praten is
B: LdHMolletje die op het dak van haar winkel aan het mediteren is
C: Chardo en Brent die ruzie aan het maken zijn

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m woensdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 9 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #75 Gepost op: 7-07-2021, 20:00:24 »
Aflevering 9
Kaaasje ziet twee jongens die ruzie aan het maken zijn. Eén van de twee herkent ze direct. "Hé, jij bent Chardo toch? Was jij niet laatst bij mij in de winkel?" "Ja, dat klopt. Goed je weer te zien." Brent kijkt haar vreemd aan. "En wie mag jij wezen? De eigenaresse van de zwervershop?" Chardo wordt pissig. "Doe normaal, Brent! Nog een reden om niet met je mee terug te gaan." Kaaasje vraagt naar de situatie en Chardo begint uit te leggen waarom ze ruzie hebben. "Wij zijn hier gekomen als fans van Lucy en D*N. Die zien ons duidelijk niet staan. Zij gaan morgen terug naar LA en Brent wil ook weer terug. Ik zie dat niet zitten en zie geen enkele reden om terug te gaan." En dan komt Kaaasje met uet verlossende woord. "Blijf. Als je niet terug wil, blijf dan hier." Ze stapt haar auto in, rijdt weg en laat de twee vrienden achter. Zij beginnen opnieuw ruzie te maken.

De volgende ochtend


Lucy, D*N en SpacyColours hebben hun koffers gepakt. Ze nemen afscheid van Lödewijk en LdHMolletje. "Kom nog eens langs! Het universum zal ons sowieso weer samen brengen." Lucy knikt en is klaar om te vertrekken. D*N en SpacyColours volgen haar. Ze openen de deur. Op dat moment komt Fabiann de trap aflopen. "Let goed op jezelf", zegt hij tegen het drietal. "Het is een harde business. Jullie zullen het nodig hebben." D*N rolt met zijn ogen en het drietal loopt nu echt naar buiten. De deur slaat met een harde knal dicht. Brtdm komt zijn kamer uitlopen en gaat naast Fabiann, die een gevoel van leegte voelt, staan. LdHMolletje loopt ook naar boven, en als Brtdm ziet dat hij iets wilt zeggen, beveelt hij hem dat niet te doen. "Nee, nu even niet."

MaikeMeisje, Ricardo en de drie scholieren staan voor Hotel de Erfenis. "Dus, wat moeten we hier?", vraagt B&W. Ricardo begint uit te leggen waarom ze hier zijn. "Als het goed is, zijn hier twee vreemde figuren, zoals Kaaasje ze noemde, die ons verder kunnen helpen." Het leidt niet tot verdere duidelijkheid bij B&W. "Dus we gaan het hele hotel doorzoeken?" MaikeMeisje begint te lachen. "Neejoh, we vragen gewoon aan de werknemers of zij iets weten van vreemde figuren." De groep loopt naar binnen. "Waar is hulpdakdekker trouwens?", vraagt Ricardo. "Die had een belangrijke afspraak. Hij kreeg gisteren ineens een telefoontje toen we terugliepen naar de auto." Ricardo kijkt JaccoS vragend aan. "Van wie?" "Dat wilde hij niet zeggen." Als ze de lobby binnenwandelen, herinnert B&W zich ineens iets. "Zou het iets te maken hebben met het verhaal van Lödewijk over de vreemde vrouwen en mrchipie?" MaikeMeisje en Ricardo draaien zich verbaasd om. Ricardo fronst. "Ja, ehm, Lödewijk zei iets over mrchipie die met een boodschappentas langswandelde en over twee vrouwen die hij niet herkende en die hetzelfde deden." Het blijft stil en de groep weet niet zo goed wat ze met die informatie moeten. "Kan ik u helpen?", horen ze ineens. Monkeysuncle staat ineens naast ze. "Wij zoeken iemand", begint MaikeMeisje te vertellen.

Hulpdakdekker stapt in de taxi die voor zijn huis stopt. "Godzijdank dat je me belde. Je bent oké." De_witte knikt en begint te zuchten. "Ja, ik ben oké, dankzij een ontsnappingsplan van Mitchkox. Maar ik moet je even bijpraten. Er is veel gebeurd." Nadat de_witte alles heeft verteld, begint hulpdakdekker dingen op een rijtje te zetten. "Dus, Lama1997 hoorde bij de criminelen en is nu doodgeschoten door één van hen. Zij heten grasisgroen en Moni. Mrchipie is ook onderdeel van hun clubje." De_witte knikt. "En Starlight is oké." Er valt een last van hulpdakdekker zijn schouders. "Voor nu", zegt hij. "Maar waar gaat de groep uit de loods nu heen?" De_witte zegt van niks te weten. "Het enige wat ik weet is dat mrchipie momenteel in één of ander hotel verblijft." Eerst reageert hulpdakdekker kalm, maar dan schrikt hij. "Hotel?! Snel, breng me naar Hotel de Erfenis! Onze groep is in gevaar!"
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #76 Gepost op: 7-07-2021, 20:02:00 »
Grasisgroen en Moni klagen over hun rugpijn. "Vreselijk dit. Waarom gingen we ook in de auto slapen?" Niemand lijkt een antwoord op die vraag te hebben, maar Miek1999 vraagt wat het plan is. "Waar gaan we nu heen?" "Ja, als we dat nou eens wisten. Dankzij meneer de dokter kunnen we niet meer in de loods blijven. Die taxichauffeur gaat ons zeker en vast verraden." Dan krijgt Swifty ineens een ingeving. "Ik weet eigenlijk wel een plekje."

Brent en Chardo staan ondertussen in de lobby van het hotel. "Ik moet nu gaan, mijn taxi vertrekt zo", zegt Brent. "Je gaat echt weg?" "Ja." Brent omhelst Chardo. "Ik snap niet dat je hier blijft. In Los Angeles is toch veel meer te beleven?" Maar Chardo zucht. "Je kan me niet overhalen. Ik blijf hier. Ik heb het gehad met LA en met Lucy en D*N. Ze zien ons toch niet staan." Brent fronst en pakt zijn koffer. "Tot ziens", zegt Brent. Een uur later zit hij in het vliegtuig, vlak achter het drietal Lucy, D*N en SpacyColours. Steward chocomol wenst ze alvast een goede reis. "Fasten your seatbelts please." En daarmee stopt het avontuur van deze vier mensen in Xuilemveld. Ze gaan naar Los Angeles, ver weg van alle criminele activiteiten die Xuilemveld verbergt. "Eindelijk rust", concludeert SpacyColours.

"Sus, leid jij deze mensen even rond door het hotel." Susdus kijkt verbaasd naar monkeysuncle. "Rondleiding? Hier?" MaikeMeisje knikt. "Ja, we zouden graag het hotel eens even beter bekijken. Laten we beginnen." Susdus haalt haar schouders op en begint te vertellen over het hotel. Vermoljoen is even afgeleid door twee ruziënde jongens in de lobby, maar luistert snel weer naar susdus. Na een tijdje komt de groep aan op de bovenste verdieping van het hotel. "Hier zijn de meest luxe kamers te vinden", vertelt susdus. "Dus de meest belangrijke gasten slapen hier?", vraagt B&W. Susdus knikt. "Ja jongetje, je kan hier zomaar de koningin tegenkomen!" B&W lijkt geïrriteerd en susdus gaat snel door met haar rondleiding, maar dan horen ze ineens twee stemmen achter zich. "He, wat doet  plebs op deze verdieping?" Mrchipie kijkt susdus indringend aan terwijl Daisy stil blijft. "Eh, wees niet bang meneer de burgemeester, we gaan direct weer naar beneden!" Ricardo kijkt MaikeMeisje verbaasd aan. "Ik wist niet dat de burgemeester in dit hotel sliep? En de eigenaresse van de PLUS?" Ondertussen denkt JaccoS zijn kans te kunnen grijpen. "Burgemeester! We hebben eigenlijk een vraagje voor u!" Vermoljoen merkt al dat Ricardo en MaikeMeisje het geen goed idee vinden om mrchipie ter plekke te ondervragen over het incident met de boodschappentas, dus probeert hij JaccoS te stoppen. "Jacco, nee, nie-" "Waarom loopt u rond met boodschappentassen vlakbij het bedrijventerrein terwijl u daar niet woont? Heeft u toevallig iets te verbergen?" Daisy haar ogen worden groter en mrchipie begint zenuwachtig te lachen. Dan ziet iedereen een uitgeputte hulpdakdekker naar boven rennen. "Stop, die man is gevaarlijk!" "Ook dat nog", fluistert Daisy. Mrchipie begint te grinniken. "Oh ja joh? Ík, gevaarlijk?", zegt hij tegen hulpdakdekker. En dan gebeurt er iets, wat niemand had verwacht.

Wat gaat Chardo doen nu Brent vertrokken is? En Fabiann? Wat gaat er gebeuren in het hotel? Is alles nu voorbij voor mrchipie?

De vraag van deze aflevering is: welke locatie stelt Swifty voor?
A: Het huis van Bodejos
B: Het landgoed van Sanmol
C: Het huis van Ycaris
D: Onder de brug

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m zaterdag 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 10 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #77 Gepost op: 10-07-2021, 20:05:25 »
Aflevering 10
TimvDons duwt Robbieazerty, die in zijn rolstoel zit, uit het ziekenhuis. "Eindelijk naar huis", zegt Robbieazerty. "Huis? Het huis van de burgemeester bedoel je. Los Angeles zal nog even op ons moeten wachten. Het ziekenhuis zegt dat je wond nog niet genoeg genezen is." TimvDons tilt Robbieazerty in de auto en stapt zelf ook in. "Nou, dan moeten we ons hier maar zien te vermaken." Terwijl hij dat zegt, komt er een fotograaf naar Robbieazerty toe rennen. "Michael, geen foto maken!" TimvDons rijdt snel weg en kijkt MollenvangR-Art boos aan. Michael90 laat trots de foto aan zijn baas zien. "Heb je nou niks geleerd?", vraagt MollenvangR-Art. "Heb een beetje respect voor onze celebrities!" Maar michael90 lijkt het daar niet mee eens te zijn. "Het is ook nooit goed hè?! Nu Lucy en D*N weg zijn valt hier niks meer te beleven. Het nieuws is op, in dit saaie dorp is het nooit spektakel." Zijn baas schudt afkeurend zijn hoofd. "Kijk eens wat vaker om je heen. Het hele dorp is in de ban van de mysterieuze moorden en van die enge PutyourHANSup. Er valt meer dan genoeg te beleven."

Een kwartier later zitten de twee journalisten in de kapsalon. "Helemaal kaal dus?", vraagt Molduck aan michael90. "Gaan we regelen!" Ondertussen begint Hautoa het kapsel van MollenvangR-Art te knippen. "Beetje bijgekomen van het feest van een paar dagen geleden?" "Niet echt. En we weten ook niet zo goed wat we met het nieuws moeten. Er valt veel te schrijven, maar we weten gewoon te weinig." Molduck luistert stiekem mee. Ze mengt zich in het gesprek. "Ja, die PutyourHANSup lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn en een profiel schetsen wordt ook lastig. Niemand weet iets van hem." Terwijl ze het haar van michael90 af begint te scheren, vertelt ze wat ze verder denkt over het dorp. "Die gevluchte gevangenen lijken ook verdwenen te zijn. En dan zijn er nog mensen ontvoerd, maar ook die zijn nergens te vinden. Het is zo gek allemaal!" Hautoa begint te lachen. "Ja, maar gelukkig is mijn date ook weer vertrokken. Wat moest ik toch met die gekke Brent aan." Ook Molduck lacht. "Ja, sorry nog daarvoor... nouja heren, jullie vinden vast wel weer iets om over te schrijven. Nieuws kan altijd onverwachts komen."

"We gaan naar de plek die Miek1999 als geen ander kent", zegt Swifty. "Het landgoed van Sanmol." Miek1999 schudt direct haar hoofd. "Daar vinden ze ons direct!" Swifty begint te lachen. "Neejoh, grappenmaker. Je zei zelf al dat er niemand meer komt sinds iedereen denkt dat jij de moordenaar bent." Terwijl de twee vriendinnen beginnen te discussiëren, start grasisgroen de auto. "Nou Moon, wij weten wel waar dat is. Daar zijn we vaker geweest." En Mitchkox geeft Starlight een knipoog. "Jij weet dat ook, toch? Je bent er in een coma geraakt." Starlight glimlacht. "Ja, ik ben benieuwd of dat vliegtuig er nog ligt. Ach, we hebben daar in ieder geval meer ruimte dan hier." "Ja, beter dat dan terug naar een loods of op een locatie die net zo luguber is als." Dat doet Miek1999 herinneren aan de gevangenis. "Swifty! Bodejos, de betaling!" Lachend kijkt Swifty haar aan. "Gekkie, dacht je nou echt dat we die oude vent gingen betalen? Hahaha!" Moni en grasisgroen beginnen mee te lachen. "Werkt die Bodejos daar nog steeds?", vraagt Moni. Swifty knikt. "Jazeker. Nog net zo naïef als vroeger. Hahaha!" De stemming in de auto is ineens veel beter: zowel de ontvoerden als de ontvoerders lijken de toekomst weer zonnig in te zien.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #78 Gepost op: 10-07-2021, 20:06:21 »
Mrchipie lacht en dat is het teken voor nummer vijf om toe te slaan. Ze grijpt degene die naast haar staat vast, bij toeval is dat Vermoljoen. "Oh nee", zegt hulpdakdekker. "Dat ik niet door heb gehad." Ricardo kijkt verbaasd. "Maike, wat doe je?!" Nog steeds krijgt mrchipie die lach niet van zijn gezicht. "Ik hoor bij deze twee", zegt MaikeMeisje. Ze sleept Vermoljoen mee naar Daisy en mrchipie en gaat bij ze staan. Vermoljoen probeert zich los te wringen, maar dat lukt niet. "S-sinds wanneer?", vraagt Ricardo. MaikeMeisje lacht. "Al die tijd al, net als Lama1997, zoals jullie al wisten. Ik kan er niks anders van maken." Susdus kijkt stilletjes naar het schouwspel dat zich voor haar ogen afspeelt. "Maar waarom doe je dit? Ik dacht dat ik je kon vertrouwen." Hulpdakdekker kijkt MaikeMeisje in ongeloof aan. "Van alle mensen zou juist jíj moeten weten waarom ik dit doe. Je houdt toch zo van het oplossen van een mysterie?" Ze houdt Vermoljoen stevig vast. "Tijd om te gaan", zegt Daisy. "Daar gaat onze vrijheid." Het drietal loopt weg. MaikeMeisje sleept Vermoljoen mee. Maar JaccoS kan het niet aanzien dat zijn vriend wordt ontvoerd. "Nee!" Hij rent ze achterna en probeert Vermoljoen los te trekken. Mrchipie haalt een mes uit zijn achterzak tevoorschijn en richt hem op JaccoS. "Jongen toch, probeer geen gekke dingen. Anders gebeurt er met jou wat ik nu met je vriendje ga doen." Ricardo verwacht dat mrchipie Vermoljoen pijn gaat doen en begint te schreeuwen, maar dan gooit mrchipie zijn mes richting de achtergebleven groep. Het mes raakt B&W, die neervalt. Terwijl JaccoS begint te huilen en Ricardo bij B&W neerknielt, loopt het drietal samen met Vermoljoen naar beneden. Als je niet wil dat er nog meer doden zullen vallen, kinderen in het bijzonder, dan zou ik maar stoppen te  bemoeien met mijn zaken", zegt mrchipie. Ondertussen kleurt het bloed het beige tapijt rood. Op het gesnik van JaccoS na is het doodstil in de gang van het hotel.

Fabiann loopt de trap af. Hij loopt de eetzaal in en ziet Brtdm, die aan het lunchen is. "Een boterham met pindakaas, dat is karig", merkt Fabiann op. Brtdm kijkt hem vragend aan. "Sinds wanneer maakt het jou uit wat ik eet?" Terwijl Fabiann zijn boterham begint te smeren, maakt hij een opmerking die Brtdm doet lachen. "Ik moet toch weten wat ik allemaal ga eten wanneer ik aan het backpacken ben. Het liefst verhonger ik niet." "Dus je gaat mee?" Fabiann draait zich kort om en knikt lachend. "Ja, ik ga mee. Wanneer gaan we?" Hij strooit wat hagelslag op zijn brood en gaat aan tafel zitten. "Wanneer jij er klaar voor bent", zegt Brtdm. "Ik moet nog een paar dingen regelen in het dorp, maar het liefst zo snel mogelijk. Bepaal jij maar waar we heen gaan. Ik laat me verrassen."

Kaaasje staat in haar winkel. Het is rustig. De laatste tijd komen er sowieso weinig klanten, maar vandaag lijkt heel het dorp ergens anders te zijn. Gelukkig voor Kaaasje komt er toch één klant binnen, iemand die de laatste tijd wel vaker langskomt. "Je bent gebleven!" Kaaasje rent op Chardo af en omhelst hem. Chardo begint gek en nerveus te lachen. "Je kent me amper", zegt hij. Kaaasje laat hem los, maar blijft lachen. "Dat maakt me niks uit. Je bent één van de weinige mensen uit dit dorp die alles normaal laat lijken, die me alle chaos doet vergeten." Op dat moment komt  Convans binnen. "Dat klinkt goed. Daar ben ik ook aan toe", vertelt hij. "Een politieagent", zegt Chardo, "die zie je niet vaak in een kaasspeciaalzaak." Maar Kaaasje wordt ook vrolijk van de aanwezigheid van Convans. "Deze politieagent komt hier wel vaker, en dit is er één die zijn werk zo nu en dan vergeet", zegt ze. "Wie is er in voor een drankje in het café? Ik sluit de toko wat eerder." Chardo en Convans zeggen daar geen nee tegen en verlaten samen met Kaaasje de winkel.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumsoap: De erfenis van Xuilemveld - Het verhaal
« Reactie #79 Gepost op: 10-07-2021, 20:07:33 »
"Recht in zijn hart", zegt Ricardo. "Hij ademt al niet meer en is te veel bloed verloren." Hulpdakdekker probeert JaccoS te troosten. "Sorry, maar dit kan niet langer", zegt hij. "Ik zal deze zaak oplossen. Voor Starlight, die nog steeds vermist is. Voor alle doden: Sanmol, Ycaris, Focus en B&W. Misschien zelfs voor Lama1997. Voor iedereen." "Ik heb geen idee wie deze mensen zijn, maar doe er wat aan", zegt susdus. Ze staat er verward bij. Het hotel lijkt ineens een vervloekte plek te zijn. Ze besluit terug naar beneden te gaan om schoonmaakspullen te halen. Het tapijt moet spik en span zijn. Ondertussen lopen MaikeMeisje, mrchipie, Daisy met Vermoljoen naar de auto van Daisy. "Je gaat met ons mee", zegt Daisy tegen Vermoljoen. Vermoljoen kan moeilijk geloven dat zowel zijn werkgever van de PLUS als de directrice van zijn school criminelen blijken te zijn. "Waarom doen jullie dit?" vraagt hij. Hij krijgt geen antwoord. Mrchipie vertelt MaikeMeisje ondertussen wat het plan is. "We gaan naar nummer drie en vier, in de loods. We hebben geen andere keuze nu. We zullen moeten onderduiken en vanuit daar de schat moeten vinden." MaikeMeisje is het met hem eens, maar moet nog even wennen aan haar nieuwe rol. Ze wist dat ze haar gewone leven ooit ineens op zou moeten geven, maar had niet verwacht dat dat vandaag zou gebeuren. Hulpdakdekker kijkt uit het raam en denkt aan Starlight, Mitchkox en Vermoljoen, die alle drie ontvoerd en in gevaar zijn. Hij ziet dat mrchipie en de anderen in de auto stappen en wegrijden. "Naar wie zullen ze toe gaan? Wie zijn hier nog meer bij betrokken? En wat willen ze?" Dan komt er hulp uit onverwachte hoek. "Op die vragen heb ik het antwoord." Hulpdakdekker draait zich net als JaccoS en Ricardo om en ziet twee vreemdelingen staan. "Molcrazy is de naam." Hulpdakdekker glimlacht. "Kaaasje had gelijk. Hier zijn de antwoorden te vinden."

wouterv en Bjornn gaan bij hun drie gasten aan tafel zitten. "Fijn dat jullie er zijn", zegt Bjornn. "De zaken lopen de laatste tijd niet zo goed." "Vertel mij wat", reageert Kaaasje. "Je zou denken dat al die criminaliteit juist sensatietoeristen aantrekt, maar er is geen hond te bekennen in het dorp." Voor Convans is dat juist een opluchting. "Het zorgt er wel voor dat ik mijn onderzoek makkelijker uit kan voeren. Niuno is vooral administratief bezig, maar ik ben degene die op pad moet. Door de rust in het dorp heb ik sneller bepaalde conclusies getrokken." Dat zorgt voor nieuwsgierigheid bij de rest. "Vertel meer", dringt wouterv aan. "Weet je wie er achter al dit gedoe zit?" Convans knikt. "Jazeker. Mensen waarvan je het niet zou verwachten. Morgen zal ik ze gaan oppakken, als Niuno klaar is met de uitdraai van het bewijs." "Nou, laten we dan daarop proosten", zegt Chardo. De groep proost. Als ze allemaal een slok hebben genomen, gaat de deur open. Wouterv biedt gelijk een drankje aan. "Ah, nog een gast, wat-" Dan draait iedereen zich om en zien ze wie het is. Kaaasje en Chardo herkennen de man van de foto's in de krant en verstijfen. Wouterv en Bjornn herkennen hem van het feest en willen naar de keuken rennen, maar durven niet te bewegen. "Wees niet bang, jullie kunnen mij vertrouwen!" PutyourHANSup kijkt de vijf dorpelingen angstig aan. Convans staat op. "Rustig, ik weet het, rustig. Ik weet waarom je hebt geschoten en wie je wilde raken." Maar Bjornn is het niet eens met de tactiek van Convans. Ook hij staat op. "Het is een crimineel! Hij moet de bak in!" PutyourHANSup schudt zijn hoofd. "Nee, geloof me nou! Ik heb iemand vermoord, maar ik moest iemand anders hebben!" Met een angstig lachje laat wouterv weten hoe belachelijk hij dat vindt klinken. "Oh ja joh, dat maakt het natuurlijk allemaal een stuk minder erg. Vertel, wie moest je hebben dan?" "De burgemeester." De ogen van Kaaasje worden groter. "Wat?!" Convans doet een stapje dichter naar PutyourHANSup. "Dat bevestigt mijn vermoedens." Dan merkt hij het wapen in de achterzak van PutyourHANSup op. "Geef mij je pistool, dan komt alles goed." Als PutyourHANSup zijn pistool aan Convans wilt overhandigen, staat Bjornn op en rent hij naar PutyourHANSup toe. "Rotcrimineel!" Maar nog voordat hij hem te pakken kan krijgen, heeft PutyourHANSup al een schot laten klinken. Het wordt doodstil in het café...

Gaat de groep van grasisgroen en Moni gevonden worden op het landgoed van Sanmol? Heeft Convans de zaak nu echt bijna opgelost? Zullen MollenvangR-Art en michael90 een nieuwe roeping vinden? Gaan Fabiann en Brtdm er echt samen van door? En hoe gaat het verder met de twee gesplitste groepen na de moord op B&W? Gaan Ricardo, hulpdakdekker en JaccoS geholpen worden door Molcrazy en Duncton?

De cirkel is rond en daarom is de vraag: raakt PutyourHANSup opnieuw iemand, en zoja, wie?
A: Nee
B: Ja, Kaaasje
C: Ja, Convans
D: Ja, Chardo
E: Ja, Bjornn
F: Ja, wouterv

In dit topic kun je stemmen, reageren, speculeren en discussiëren! Je hebt t/m maandag 19 juli 20:00 om te stemmen. Dan zal aflevering 11 van seizoen 2 verschijnen.
Frankje Lapi