Auteur Topic: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen  (gelezen 20588 keer)

Online Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #40 Gepost op: 22-06-2020, 01:08:04 »
Als we nu allemaal een Pokémon in onze signature zetten, het liefst elk eentje met een andere letter, dan kan Michael de eerste letter van een Pokémon van een hacker plaatsen in dit topic.
Mits hij Pokémon kent. Dat is wel een dingetje aan dit waterdichte plan.
« Laatst bewerkt op: 22-06-2020, 01:30:37 door Aurynn »
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #41 Gepost op: 22-06-2020, 01:11:35 »
Die knul kent alleen iets van voetbal, maar dat is niet interessant. We kunnen toch gewoon dingen aan hem vragen met een paar meerkeuze antwoorden?

Aangezien ik weiger dit spel met hints te spelen en we de eerste dag geen drol weten zou ik gewoon die kracht benutten.

Zoals: Hoeveel wolven hebben een A in hun nickname?
A) 0
B) 1
C) 2
D) 3
E) 4
D) 5
F) 6
« Laatst bewerkt op: 22-06-2020, 01:13:42 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #42 Gepost op: 22-06-2020, 01:23:13 »
Is die Allesweter speciaal voor dit spel bedacht of gebaseerd op een rol uit WvW? Ik heb nog nooit met die rol gespeeld maar het klinkt wel als iets waar je veel loopholes voor kunt bedenken. Tenzij michael niet zelf mag weten welke letter hij stuurt maar steeds maar beperkte mogelijkheden heeft of zo.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #43 Gepost op: 22-06-2020, 01:32:36 »
Is die Allesweter speciaal voor dit spel bedacht of gebaseerd op een rol uit WvW? Ik heb nog nooit met die rol gespeeld maar het klinkt wel als iets waar je veel loopholes voor kunt bedenken. Tenzij michael niet zelf mag weten welke letter hij stuurt maar steeds maar beperkte mogelijkheden heeft of zo.
Ik vind het ook wel een moeilijke rol hoor, nog nooit gezien. Maar het is natuurlijk wel een burger die we daarmee verliezen, dus hij moet wel van nut zijn. Het lijkt me niet de bedoeling dat de regels zo strikt zijn dat hij enkel random letters kan gaan plaatsen of vage hints als “ik plaats een S dus dat doet jullie aan Stine Jensen denken, haar achternaam begint met een J en dus is Jacco een wolf”

Denk dat een meerkeuzeformaat zoals ik in mijn vorige post plaatste prima kan. Geeft niet voldoende informatie om meteen mensen te gaan ontmaskeren, maar stuurt wel de juiste richting uit.
« Laatst bewerkt op: 22-06-2020, 01:35:53 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #44 Gepost op: 22-06-2020, 01:39:35 »
“ik plaats een S dus dat doet jullie aan Stine Jensen denken, haar achternaam begint met een J en dus is Jacco een wolf”
Doet Tunnelgraver niet mee dan? :o
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #45 Gepost op: 22-06-2020, 01:42:54 »
1 ding, wist Michael al wie de hackers waren op het moment dat hij stemde voor een aanspreekpunt? Als hij dat wel wist heeft hij misschien op een hacker gestemd, ik denk dit zelf overigens niet.
Så hva gjør vi nå?

Online Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #46 Gepost op: 22-06-2020, 02:48:01 »
1 ding, wist Michael al wie de hackers waren op het moment dat hij stemde voor een aanspreekpunt? Als hij dat wel wist heeft hij misschien op een hacker gestemd, ik denk dit zelf overigens niet.
Nee, dit heeft Vermoljoen al gezegd. Hij kreeg de namen ná dag 0.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #47 Gepost op: 22-06-2020, 07:29:30 »
Nee, dit heeft Vermoljoen al gezegd. Hij kreeg de namen ná dag 0.
Ja, dat dacht ik al, was even verward. Ik las beiden achterelkaar en toen dacht ik daar aan als mogelijkheid.
Så hva gjør vi nå?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #48 Gepost op: 22-06-2020, 07:50:16 »
Wauw Brent, wat een geweldig aanspreekpunt ben je nu al, prima ideeën voor Michael! ::bravo::

Ik heb de indruk dat mensen die weinig gepost hebben hier gisteren vrij willekeurig een stem hebben gegeven qua aanspreekpunt. Inclusief ikzelf overigens. Maar kunnen we daar iets uit halen voor de lynch?
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #49 Gepost op: 22-06-2020, 08:11:47 »
Brent heeft veel stemmen gekregen. Daar zitten ongetwijfeld hackers tussen... maar onder de niet Brent stemmers zitten ook nog wel wat hackers denk ik
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #50 Gepost op: 22-06-2020, 08:17:46 »
Brent heeft veel stemmen gekregen. Daar zitten ongetwijfeld hackers tussen... maar onder de niet Brent stemmers zitten ook nog wel wat hackers denk ik

Mooie heldere conclusie!! Die kans is erg groot ja  ::regenboog::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #51 Gepost op: 22-06-2020, 08:28:25 »
Ja, nou vorige keer gingen we daar een beetje de mist mee in. Gingen we te lang door op het proberen iets te halen uit de burgemeestersstemming.
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #52 Gepost op: 22-06-2020, 08:42:24 »
Het enige wat ik verdacht vond is dat Kitty & Focus niet hebben gestemd waardoor de kans dat zij burgemeester worden groter is. Echter zoals iemand hier ook al zei hebben ze misschien ook gewoon vergeten te stemmen :lol:.

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #53 Gepost op: 22-06-2020, 09:00:05 »
Goed bezig Brent ::bravo::

Denk dat we vooral in het begin gebruik moeten maken van de kracht van Michael zodat in een later stadium de andere speciale rollen beter gebruikt kunnen gaan worden ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #54 Gepost op: 22-06-2020, 09:03:31 »
Het enige wat ik verdacht vond is dat Kitty & Focus niet hebben gestemd waardoor de kans dat zij burgemeester worden groter is. Echter zoals iemand hier ook al zei hebben ze misschien ook gewoon vergeten te stemmen :lol:.

Beter lezen ;)
Kitty en Mitchkox hebben niet gestemd. Focus heeft op Brent gestemd.

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #55 Gepost op: 22-06-2020, 09:11:13 »
Had je dan niet net zo goed blanco kunnen stemmen?
Ik wist niet dat blanco stemmen een optie was. Oké ik kon gewoon geen stem insturen, maar als je 2 keer niet stemt, dan ben je dood.

Dus deed ik het alternatief voor blanco stemmen: stemmen op iemand die waarschijnlijk weinig tot geen stemmen zou krijgen.

Mij is ook nog niets opgevallen, behalve:
- Dat er gepost wordt dat Focus iets gepost heeft en het later verwijderd was, maar niet gezegd wordt wát Focus dan gepost had (of was het iets per ongeluks dat het spel kan verpesten als het bekend gemaakt wordt?)
- Daisy die er op wijst dat ik de enige van deze groep ben die op die foto stond en mij daar eventueel mee verdacht wil maken?

Wat betreft die Geest: ik had wat voorstellen gedaan aan Vermoljoen van mogelijke rollen. De Geest is een bestaande rol in het spel dat ik heb (niet Wakkerdam, maar Weerwolven & Waaghalzen). Alleen kan je in een real life spel niet even een lijstje maken en zeggen hij is A zij is B, dus ik denk dat die vlieger niet op gaat. En sowieso refereer je dan rechtstreeks aan namen. Ik vrees dat het inderdaad via vage Stine hints moet gaan en we pas na 5 nachten ofzo een woord kunnen maken en daar dan iets rond kunnen verzinnen.

Desalniettemin zijn Brent's pogingen wel goede tactieken om die hackers te exposen, dus ik heb al wel vertrouwen in onze burgemeester/aanspreekpunt.  ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #56 Gepost op: 22-06-2020, 09:14:03 »
Beter lezen ;)
Kitty en Mitchkox hebben niet gestemd. Focus heeft op Brent gestemd.



In eerste instantie stond bij Focus niet gestemd, dat is er later ingeëdit - dus vermoedelijk is die stem 1 seconde voor 8 binnen gekomen ofzo, toen Vermoljoen al klaar was met zijn verhaal.

Ik ben idd wel heel benieuwd wat die alwetende ons gaat vertellen, zoals dat lijstje wat Brent poste met A is die, B is die is wel briljant, maar zo makkelijk gaat het toch niet zijn. Dan zijn we na 6 rondjes klaar. Verder heb ik ook nog geen verdachte acties gezien. Random stemmen is raar, maar nog niet persé verdacht in mijn optiek.

Edit: Nee hoor Robbie, ik vond het gewoon leuk dat er een bekende op de foto stond (naast Compuart zelf). Dat zou ook wel een veel te makkelijke hint zijn imo.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #57 Gepost op: 22-06-2020, 09:30:08 »
Brent, ik vind je ideeën super goed, maar vraag me af of Michael daar werkelijk aan mee mag werken.  ::roos:: hij zal vast van Vermoljoen te horen hebben gekregen dat zulke dingen niet mogen.

Kusjes Liesbeth


Iemand al een hint ontdekt of een verdacht iets gezien verder?
Frankje Lapi

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #58 Gepost op: 22-06-2020, 09:33:11 »
In eerste instantie stond bij Focus niet gestemd, dat is er later ingeëdit - dus vermoedelijk is die stem 1 seconde voor 8 binnen gekomen ofzo, toen Vermoljoen al klaar was met zijn verhaal.

Dankje voor het ondersteunen Daisy  ::bravo::.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #59 Gepost op: 22-06-2020, 09:57:19 »
Ik wist niet dat blanco stemmen een optie was. Oké ik kon gewoon geen stem insturen, maar als je 2 keer niet stemt, dan ben je dood.

Dus deed ik het alternatief voor blanco stemmen: stemmen op iemand die waarschijnlijk weinig tot geen stemmen zou krijgen.

Mij is ook nog niets opgevallen, behalve:
- Dat er gepost wordt dat Focus iets gepost heeft en het later verwijderd was, maar niet gezegd wordt wát Focus dan gepost had (of was het iets per ongeluks dat het spel kan verpesten als het bekend gemaakt wordt?)

Duidelijk  ::ok:: . Over de post die is verwijderd heb ik niet veel te melden. Ik ben de inhoud van de post vergeten, het had in ieder geval niks te maken met informatie die het spel zou kunnen verpesten. Dat had ik wel onthouden denk ik.
Så hva gjør vi nå?