Auteur Topic: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen  (gelezen 20500 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Gepost op: 21-06-2020, 20:08:25 »

Het was een druk gesprek in de woonkamer van Vermoljoen. Brtdm kwam meteen ter zake en vroeg aan iedereen die aanspreekpunt wilde worden om dat aan te geven. Er kwamen al snel enkele reacties. Zo vond Brent dat hij recht had op deze verantwoordelijkheid, want vorige keer kreeg hij deze niet. Vooral het vaak genoeg online zijn was een vereiste die een aantal deelnemers hadden. Hierdoor vielen er een aantal kandidaten al af om Het Aanspreekpunt te worden.

Al snel dwaalde het gesprek af. Sanmol, Kītty (vanaf nu Kitty) en later ook Brent samen waren aan het opscheppen over hun uitgebreide talenkennis, De_witte vroeg zich af hoe Vermoljoen de coronamaatregelen kan respecteren en Brtdm maakte zich dan weer zorgen over zijn internetkwaliteit, etc. Vermoljoen was hier op voorbereid. Samen met de hackers investeerde hij op voorhand al in een goede kwaliteit van het internet en iedereen werd op voorhand getest waardoor 1,5 meter afstand houden niet nodig is. Een goede voorbereiding is het halve werk, zegt men terecht.

Via een software, op voorhand gemaakt door de hackers en Vermoljoen, kon er worden gestemd. Iedereen mocht zelf kiezen wie hij of zij de beste kandidaat vond voor deze verantwoordelijkheid. De stemmen kwamen één voor één binnen. Toen Vermoljoen alle stemmen binnen had gekregen, las hij ze voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 21-06-2020, 20:16:46 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #1 Gepost op: 21-06-2020, 20:08:34 »
Vorige keer waren voor hem de meeste dromen bedrog, maar deze keer werd Brent Het Aanspreekpunt en Vermoljoen gaf hem al meteen een eerste opdracht: “Zorg ervoor dat iedereen stil is, want ik ga me aan mijn belofte houden en jullie duidelijkheid geven.” Dat lukte hem en zo kon Vermoljoen aan zijn uitleg beginnen: “Dag allemaal. Zoals jullie zelf al doorhadden, klopt hier iets niet. 6 van jullie zijn hier niet zomaar. Zij zijn hier om RealityNet te hacken. Hier is goed over nagedacht en daarom moesten we alle scenario’s bekijken. Om het scenario waarin deze zes personen als hackers ontmaskerd zouden worden te voorkomen via een IP-adres dat Compuart zou ontvangen, zijn alle anderen hier voor de afleiding.”

Er brak onrust uit bij alle forummers. Iedereen keek elkaar vol ongeloof aan. Niemand geloofde dat er in deze groep zes forummers aanwezig waren die RealityNet gingen verraden, want diezelfde avond zou er een groot evenement beginnen op RealityNet: de twintigste editie van het Song Contest! SpacyColours en Jacco waren dit helemaal vergeten en begonnen nog snel een liedje te zoeken. Hierdoor weerklonk het ene verschrikkelijke lied na het andere door het huis. Ook dat nog eens.

Niemand zag deze zogenaamde spelletjesavond nog zitten. Er waren enkele forummers die probeerden te vluchten, maar ook hier was Vermoljoen op voorbereid. Of toch niet? Opeens bevonden zich er nog maar 29 mensen in de woonkamer. Het was de jarige Michael90 die toch wist te vluchten naar zijn verjaardagsfeestje.

Hij ging heel slim en stiekem te werk. Hij zat in een lichtgrijze zetel en hield zich stil zodat hij niet opviel. Toen hij het perfecte moment zag, liet hij zich uit de zetel naar achteren vallen. Zo kroop hij van achter de zetel naar de voordeur. Onderweg naar buiten, vond hij een opmerkelijke brief en nam deze mee. Dit was een brief die was voorbestemd aan Vermoljoen en de hackers. 10 seconden later, zag hij aan de voordeur opeens twee benen voor hem staan. Het was zowaar Vermoljoen die hem betrapte. Hij zag dat Michael een brief vasthield. Zo snel als hij kon, glipte hij tussen de benen van Vermoljoen door naar buiten. Door het lezen van de brief kent hij nu de identiteit van de hackers, maar teruggaan om de anderen te helpen was geen optie, want dat was te gevaarlijk.

Michael90 is de allesweter en kan vanaf nu iedere dag één letter aan jullie doorgeven om jullie te helpen. Ondertussen was nog steeds iedereen in paniek. Niemand vertrouwt elkaar en er vlogen beschuldigingen van de ene kant naar de andere kant. Brent nam zijn verantwoordelijk en deed zijn best om iedereen te kalmeren.

Terug naar Compuart. Nadat hij een IP-adres kreeg te zien, stapte hij in zijn auto en vertrok hij. Hij wil er alles aan doen om zo snel mogelijk bij het huis van Vermoljoen te zijn en uit te zoeken wat er allemaal is aan het gebeuren. Maar na 30 minuten rijden viel zijn GPS uit. Meteen keerde hij om en ging hij naar HDD’s garage, niet te verwarren met DDT’s garage. Daar werkt Hulpdakdekker al 20 jaar. Ondertussen heeft hij al heel veel ervaring opgedaan en weet hij snel dingen te repareren. Compuart is er al jaren trouwe klant, dus ook nu gaat hij naar daar. Probleem is wel dat dit heel lang rijden is. Doordat de GPS zelf ook nog moet worden gerepareerd, loopt hij al zeker 1 dag vertraging op. Wat Compuart niet weet, is dat dit allemaal deel is van Vermoljoen’s plan.

Wanneer Compuart aankomt bij HDD, vraagt hij zo vriendelijk mogelijk om zo snel mogelijk de GPS te repareren. Hulpdakdekker merkt dat Compuart heel gehaast is en vraagt wat er aan de hand is. Nadat Compuart heeft uitgelegd wat er allemaal is aan het gebeuren, is hij onder de indruk. Hij zegt Compuart dat als hij hulp nodig heeft, dat hij hem dan meteen moet bellen. Compuart zal er zeker aan denken. HDD repareert meteen de GPS van Compuart zodat hij meteen weer kan vertrekken.

Ondertussen was Vermoljoen helemaal in paniek. Boos riep hij Brent naar zijn bureau. “Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat de groep rustig blijft en er niets uit de hand loopt. Ik wil niet dat dit nog eens gebeurt, dus dit zal zijn gevolgen hebben!” riep hij kwaad. Na al een beetje te zijn gekalmeerd gaat hij verder: “Jij gaat ervoor zorgen dat de groep voor maandag 22 juni om 20:00:00  een persoon heeft uitgekozen. Deze persoon zal onherroepelijk van RealityNet gebanned worden.”

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deadline: maandag 22 juni om 20:00:00
Ook alle andere speciale rollen kunnen hun krachten nu gebruiken!
« Laatst bewerkt op: 21-06-2020, 20:15:56 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #2 Gepost op: 21-06-2020, 20:21:43 »
Ik ga nu liedjes luisteren, maar het viel me net wel op dat Focus een bericht had geplaatst in het topic van dag 0, maar dat is verwijderd. Waarschijnlijk gewoon de deadline vergeten, maar ik noem het toch maar even.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #3 Gepost op: 21-06-2020, 20:27:46 »
 8) wat een spannende telling allemaal.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #4 Gepost op: 21-06-2020, 20:34:13 »
Waar zien we wie op wie heeft gestemd? oh nvm kan niet lezen ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #5 Gepost op: 21-06-2020, 20:34:48 »
Waar zien we wie op wie heeft gestemd?

Zuster dat staat in de spoiler.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #6 Gepost op: 21-06-2020, 20:59:43 »
Ik ga nu liedjes luisteren, maar het viel me net wel op dat Focus een bericht had geplaatst in het topic van dag 0, maar dat is verwijderd. Waarschijnlijk gewoon de deadline vergeten, maar ik noem het toch maar even.
Dat bericht van Focus viel mij ook op. Ik zoek er alleen niks achter.

Waar zien we wie op wie heeft gestemd? oh nvm kan niet lezen ::rofl::
Aurynn kom er maar in.
Så hva gjør vi nå?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2020, 21:07:19 »
Ik ben zeer benieuwd wat het plan van aanpak is van ons klaagaanspreekpunt.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 21-06-2020, 21:26:19 door Chardo »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #8 Gepost op: 21-06-2020, 21:15:58 »
Shoot Brent!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #9 Gepost op: 21-06-2020, 21:27:26 »
Dit had ik nooit verwacht!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #10 Gepost op: 21-06-2020, 21:27:54 »
Aurynn kom er maar in.

Was je opzoek naar deze? ::rofl::
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #11 Gepost op: 21-06-2020, 21:43:53 »
de twintigste editie van het Song Contest! SpacyColours en Jacco waren dit helemaal vergeten en begonnen nog snel een liedje te zoeken. Hierdoor weerklonk het ene verschrikkelijke lied na het andere door het huis. Ook dat nog eens.
::rofl:: ::rofl::


Vraagje aan Sanmol: waarom ging jouw stem naar mij?  :)

Succes met je taak Brent.  ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #12 Gepost op: 21-06-2020, 21:48:12 »
::rofl:: ::rofl::


Vraagje aan Sanmol: waarom ging jouw stem naar mij?  :)

Succes met je taak Brent.  ::bravo::

Omdat ik vind dat iedereen welkom is om mee te spelen ongeacht je leeftijd  ::jaja::.

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #13 Gepost op: 21-06-2020, 21:52:46 »
Ik ben wel benieuwd naar de maidenspeech van ons Brent. Of zal het zoals dit gaan?
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #14 Gepost op: 21-06-2020, 21:57:32 »
Ik zal een anekdote uit mijn jeugd meegeven ter kennismaking:

Iedere vrijdag maakt mijn mama Miracoli. Ze maakt de vulkaan wakker en gooit er de pasta levend in. Dan bereidt ze haar toversaus en soms doet ze er nog een verrassing bij. Kijk, nu zijn het groene kometen! En helemaal op het einde mengt ze haar geheime kruidenmix er in. Daar wordt ieder superblij van, de Miracoli van mijn mama vind ik echt de aller, allerbeste!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #15 Gepost op: 21-06-2020, 21:57:55 »
Ik heb me door persoonlijke omstandigheden vandaag en gisteren niet gemeld op het forum maar ik ben er. Heel tof verhaal en leuke insteek. Morgen eens alles goed doorlezen en kijken wie verdacht is ::oink::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #16 Gepost op: 21-06-2020, 22:01:18 »
Ik ben benieuwd of we de boodschappen van michael gaan kunnen ontcijferen ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #17 Gepost op: 21-06-2020, 22:07:08 »
Die zin in Vermoljoen's handtekening, zou dat een hint zijn?

"Mijn vergrootglas werkt al jaren niet meer"

Ik denk eigenlijk dat het een hint is naar Vermoljoen, die heeft namelijk een vergrootglas in zijn profielfoto staan. Ik stel voor dat we hem bannen! ::ok::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #18 Gepost op: 21-06-2020, 22:08:12 »
Vraag voor robbie waarom heb je als enige op mij gestemd?
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 1 - Vluchtpogingen
« Reactie #19 Gepost op: 21-06-2020, 22:14:16 »
Die zin in Vermoljoen's handtekening, zou dat een hint zijn?

"Mijn vergrootglas werkt al jaren niet meer"

Ik denk eigenlijk dat het een hint is naar Vermoljoen, die heeft namelijk een vergrootglas in zijn profielfoto staan. Ik stel voor dat we hem bannen! ::ok::

Die Vermoljoen woont blijkbaar in een groot landhuis waar we allemaal op 1,5m kunnen zitten, dus als we hem bannen hebben we het huis voor ons alleen. Tijd voor een knalfuif!


Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!