Auteur Topic: [RH] Dag 3 - Invalid  (gelezen 14613 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[RH] Dag 3 - Invalid
« Gepost op: 23-06-2020, 22:15:36 »

Doorheen de tweede dag was De Allesweter hét gespreksonderwerp in de woonkamer van Vermoljoen. Meteen na het telefoontje van Vermoljoen met de mysterieuze moeder, belde Michael, want na K kwam er nu L en daar trokken sommigen hun conclusies uit. Anderen vonden het dan weer te vroeg en/of niet nodig om dat te doen. “KLM!,” zei Jacco. Velen volgden hem, maar Sanmol zag er eerder kl*ten in.

Iedereen nam zoals gewoonlijk weer een laptop erbij en gaf een naam door. De spanning was deze keer niet meer te voelen, want het leek duidelijk dat TimvDons de kelder in zou mogen gaan. Of zou er toch nog een plotwending komen?

Brent haalde de stemmen er weer bij en las ze voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het was duidelijk. Deze keer waren het Convans en Mrchipie die samen het slachtoffer naar de kelder mochten begeleiden. TimvDons vroeg of hij zijn papieren vliegtuigje nog mocht meenemen. Mrchipie zei dat het niet mocht, terwijl Convans daar helemaal geen probleem mee had. Ze kwamen in een zware discussie en uiteindelijk besloot Brent om Mrchipie te vervangen door Robbieazerty. TimvDons ging vrolijk met zijn papieren vliegtuigje door naar de kelder. Hij is ervan overtuigd dat zijn 5 andere makkers erin zullen slagen om RealityNet te hacken, dus bang was hij niet. TimvDons is geen hacker, maar wel de boze hacker! Dit wil zeggen dat zijn 5 overgebleven vrienden de volgende nacht twee spelers kunnen hacken.

Het feestje in de woonkamer werd meteen in gang gezet, want ondanks dat er volgende keer 2 nieuwe mensen naar de kelder gaan, was het hacker aantal van 6 naar 5 gegaan. Belg en Daisy schreeuwden het uit van blijdschap. D*N en Lucy gaven elkaar een high five. Eindelijk was er eens iets te vieren in dit huis! De hackers moesten er alles aan doen om niet uit hun rol te vallen, want hij was een zwaar verlies voor hun. Zij besloten dan maar te dansen voor hetgeen wat nog moet komen…

Alles leek veel te mooi te zijn. Dat was het ook, want na een paar uur sloeg de sfeer alweer om. Zonder dat iemand het merkte, deed één van de hackers iets in het glas rode wijn van Brent. Het was belg die hem zag neervallen en hij bracht hem meteen naar Vermoljoen. “Ik zal Brent even naar zijn bed brengen. Waarschijnlijk heeft hij wat teveel gedronken ofzo,” zei hij.

Uiteraard was dit deel van het plan. Vermoljoen bracht hem namelijk niet naar zijn bed, maar wel naar de kelder. Gelukkig wist hij dat snel zijn belangrijk was, want nadat hij de deur opendeed, zag hij opeens dat Brent opeens weer wakker was aan het worden. Zo kan hij dan toch weer praten met zijn goede vriend Chardo. Brent is de bondjesvormer!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #1 Gepost op: 23-06-2020, 22:15:50 »
De volgende ochtend begint Compuart vanuit het huis van Nieky meteen met de eerste stappen om het juiste IP-adres te achterhalen. Alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, want zelf weet hij niet zo goed hoe hij zoiets moet doen. Daarom besluit hij eerst even wat contacten te bellen en informatie te vinden.

Uiteindelijk komt hij bij zijn goede vriend Test uit. Hij denkt het probleem te kunnen oplossen en rijdt meteen met zijn auto naar het huis van Nieky. Onderweg gaat hij nog even langs bij het huis van Compuart. Een paar frisse kleren en zijn eigen laptop, waarmee hij beter kan werken, lagen daar nog.

Eenmaal aangekomen bij Nieky’s thuis legt Test de mogelijke oplossing tot in detail uit. Samen proberen ze dit uit te voeren, maar het lukte niet. Ze kregen de hele tijd hetzelfde scherm te zien: Invalid, invalid en nog eens invalid. Gelukkig was er iets wat wel nog lukte: het plaatsen van een extra beveiligingssysteem. De hackers hebben dan wel een poging gedaan om RealityNet te hacken, toch wil hij er alles aan doen om dit te vermijden. Zeker niet op de dag wanneer RealityNet 20 jaar zou worden.

Bij de hackers zelf ging het moeizaam. Zij waren nog steeds aan het treuren om TimvDons, maar ze moesten vooruitkijken. Gelukkig kunnen ze dankzij hem de volgende keer 2 forumleden hacken en naar de kelder brengen. Dat zorgde toch voor een goede troost. De laptops van de mensen die nu in de kelder zitten, werden gehackt en naar het containerpark gebracht. Hetzelfde werd gedaan met de laptop van Brent.

Ze slaagden er nog altijd niet om een goede plaats in het systeem te vinden om van daaruit te hacken. De tussenkomst van Compuart en Test bleken cruciaal te zijn, want net op dat moment ontdekten ze dit en wilden ze beginnen aan het hacken. Maar ook zij kregen toen opeens het scherm te zien: invalid.

Ondertussen belde Vermoljoen weer naar Michael90. Hij was niet zo heel tevreden over de hints van hem. Ze waren te makkelijk. Daarom vroeg Vermoljoen hem om het iets moeilijker te maken. Anders laat hij de cheque van 2.000 euro verlagen naar 0 euro. Michael90 kon het geld goed gebruiken, dus bij besloot om de hints toch een beetje moeilijker te maken. Maar toch wil hij er nog steeds alles aan doen om de forumleden te helpen.

Na dit telefoontje ging Vermoljoen naar de kelder. Daar vroeg hij aan Brent aan wie hij zijn verantwoordelijkheid wil doorgeven. “Ik ben ervan overtuigd dat zij de groep onder controle zal kunnen houden. Ook is zij iemand die haar verantwoordelijkheid pakt als ze dat moet doen. Kortom: ik denk dat Focus de ideale persoon is om mijn rol over te nemen,” zei Brent.

Net op het moment wanneer Vermoljoen dit nieuws wil gaan doorgeven aan de hackers, krijgt hij van hen te horen dat ze dé plek in het systeem hadden gevonden om RealityNet te hacken, maar Compuart en Test hen voor waren. Vermoljoen was razend en besloot een filmpje op te nemen voor Compuart. Een filmpje waarin te zien is dat de forumleden het hier niet naar hun zin hebben. Hij hoopt zo ervoor te zorgen dat Compuart het opgeeft en hen laat verder hacken.

Net wanneer Vermoljoen wou beginnen met het opnemen van een filmpje, begon de hele groep te schreeuwen en te protesteren. Vermoljoen kon hier niet mee lachen en eiste een nieuw slachtoffer. Na de vorige keer bleek de groep nog altijd niet door te hebben hoe hard Vermoljoen kan zijn.

Hij maakte Focus, Het nieuwe Aanspreekpunt, duidelijk dat hij voor woensdag 24 juni om 20:00:00 wil weten wie de groep gezamenlijk als slachtoffer kiest.

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deadline: woensdag 24 juni om 20:00:00
« Laatst bewerkt op: 24-06-2020, 21:56:53 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #2 Gepost op: 23-06-2020, 22:18:24 »
Toch even feesten hoor!  ::cheerleader::

Maar Brent! Wat doe je ons aan? Beetje bondjes lopen vormen...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #3 Gepost op: 23-06-2020, 22:19:12 »
 ::bravo:: ::bravo:: en Ricardo???

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #4 Gepost op: 23-06-2020, 22:19:24 »
Ja, het kan verdacht lijken, maar ik heb op mezelf gestemd. Andere opties zag ik nog niet en ik ben nog niet superverdacht. Genoeg stemmen zou ik nog niet krijgen. Een blanco stem zou betekenen dat ik geen stem had uitgebracht voor de ronde. Robbe je doet het top en ik hoop op meer leuke verhaaltjes!
Så hva gjør vi nå?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2020, 22:19:28 »
De sterke spelers moeten er altijd eerst uit natuurlijk, maar ik heb het zoals elk potje weer goed gedaan door Tim meteen te ontmaskeren. Nemen jullie ook even wraak op Robbie trouwens?



Ik geef mijn rol door aan Focus trouwens!
« Laatst bewerkt op: 23-06-2020, 22:22:52 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #6 Gepost op: 23-06-2020, 22:21:31 »
Wat mij opvalt: Lucy, Molduck en Larikoek stemmen niet, terwijl ze redelijk actief waren op WIDM Discord?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #7 Gepost op: 23-06-2020, 22:21:42 »
Jeeeej, Tim was echt een hacker ::bravo::


Opvallend dat er 3 niet-stemmers waren.
En Brent de bondjesvormer, aha  ::vergroot::

Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #8 Gepost op: 23-06-2020, 22:22:12 »
Well, what did I say???


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #9 Gepost op: 23-06-2020, 22:22:27 »
Ja, het kan verdacht lijken, maar ik heb op mezelf gestemd. Andere opties zag ik nog niet en ik ben nog niet superverdacht. Genoeg stemmen zou ik nog niet krijgen. Een blanco stem zou betekenen dat ik geen stem had uitgebracht voor de ronde. Robbe je doet het top en ik hoop op meer leuke verhaaltjes!


Geeft niet, is me ook wel eens overkomen.  :-X

Maar alsnog totaal gestoord natuurlijk!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #10 Gepost op: 23-06-2020, 22:22:32 »
Zo te zien was de hint van Michael dus duidelijk genoeg... en hebben de hackers onze andere tegenstander uitgeschakeld
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #11 Gepost op: 23-06-2020, 22:22:59 »
::bravo:: ::bravo:: en Ricardo???

Goed gezien, hij stemt op zichzelf? ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #12 Gepost op: 23-06-2020, 22:23:10 »
Wat mij opvalt: Lucy, Molduck en Larikoek stemmen niet, terwijl ze redelijk actief waren op WIDM Discord?

Sorryyyyy ik kon het echt niet bijhouden vandaag :(
Discord was ik ook niet echt actief toch? Heb alleen af en toe een gat uitgegraven, maar ook niet elke 2 uur en daarvoor hoef ik niet eerst 10000 pagina’s bij te lezen :-X

Brent! :( :(

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #13 Gepost op: 23-06-2020, 22:23:54 »
[* schreeuwend vanuit de kelder]

Mijn wraak zal zoet zijn >:D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #14 Gepost op: 23-06-2020, 22:26:32 »
1 Hacker down ::bravo:: ::bravo::

En brent vuile bondjesformer! En Focus lijkt me een prima leider

Nu moeten de stemmen bekijken en analyseren of terugkijken wie er begonnen met Tim verdacht maken. Denk dat de KLM hint dan ook klopte

Lekker team
chipsverslaafde <3

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #15 Gepost op: 23-06-2020, 22:27:42 »
Ik vind het wel interessant dat de hackers voor Chardo en Brent zijn gegaan. Hebben ze allemaal een hekel aan Pokemon, of zitten er juist vrienden van hen bij de hackers, vrienden die bang zijn dat Chardo en Brent hen snel zullen doorzien?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #16 Gepost op: 23-06-2020, 22:28:46 »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #17 Gepost op: 23-06-2020, 22:31:57 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Ik zal nu vast alle vrienden van Larikoek tegen me krijgen, maar jeetje wat is die nutteloos zeg. Heeft volgens mij nog maar één ding toegevoegd aan het hele spel, namelijk dit:
Oke maar waarom hebben mensen gestemd op Kitty? Dat was letterlijk een van de minst verdachte personen omdat hij zijn rol pas heel laat heeft gekregen.
stemt ze vervolgens zelf niet?
Please  ::ohno::

En Ricardo doet een Brtdm'tje?  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #18 Gepost op: 23-06-2020, 22:32:10 »
Tim stemde op lodewijk kan zijn dat hij er eentje is zodat wij denken dat hij er geen is of andersom ofc

Ester wilde volgensmij eerst op tim, maar toen opeens op mij geloof ik
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #19 Gepost op: 23-06-2020, 22:32:46 »
Ja, het kan verdacht lijken, maar ik heb op mezelf gestemd. Andere opties zag ik nog niet en ik ben nog niet superverdacht. Genoeg stemmen zou ik nog niet krijgen. Een blanco stem zou betekenen dat ik geen stem had uitgebracht voor de ronde. Robbe je doet het top en ik hoop op meer leuke verhaaltjes!

Ben je inmiddels al wat wijzer?
Wit is ook een kleur!