Auteur Topic: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval  (gelezen 6470 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Gepost op: 25-06-2020, 21:55:04 »

Opnieuw werd de groep gevraagd om iemand naar de kelder te sturen. Focus gaf de boodschap van Vermoljoen meteen door aan de groep. Ze slaagden er al in om dankzij Michael90 en Ricardo 2 hackers de kelder in te krijgen, maar zou het ook deze keer weer lukken?

Zo leek het er wel op, want al snel probeerde Convans met behulp van een zeer sterke theorie de rest te overtuigen om op SpacyColours te stemmen. Enkele personen twijfelden aan de theorie, maar het werd al vrij snel duidelijk dat het grootste deel van de groep op hem zou stemmen. Focus haalde er haar laptop bij en kon alweer met een tevreden stem zeggen dat iedereen had gestemd! Ze ging meteen door naar het voorlezen van de stemmen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

SpacyColours moest de groep verlaten en naar de kelder gaan. Zoals altijd waren er weer 2 begeleiders die hem naar de kelder zouden brengen. Deze keer waren het Lödewijk en De_witte. SpacyColours ging met veel tegenzin mee, want hij snapte niks van de verdenking die hij opeens naar zich toe kreeg. Vermoljoen zag het allemaal gebeuren en kon het niet meer aan. Hij raakte helemaal in paniek en was beu dat het alweer door een foute inschatting was dat er een hacker naar de kelder moest gaan, want de stemming had gelijk: SpacyColours is een hacker!

Vermoljoen zag zijn groep hackers dat eerst uit 6 mensen bestond weer kleiner worden. Hij zat diep. Heel diep. Hoe gaat hij er nog in slagen om RealityNet te hacken zonder dat iemand het gaat doorhebben?
« Laatst bewerkt op: 25-06-2020, 22:17:35 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #1 Gepost op: 25-06-2020, 21:55:11 »
De volgende ochtend werd Vermoljoen al met een beter gevoel wakker. Hoe mooi zou het zijn dat het ondanks deze tegenslagen het toch zou lukken om RealityNet te hacken? Ook de hackers waren gemotiveerder dan ooit: samen gaan ze er alles aan doen om dat doel te bereiken en TimvDons, Daisy en SpacyColours te bevrijden.

Een eerste stap daar naartoe was niet om verder te zoeken naar een gat in het systeem van RealityNet, maar wel om een volgend slachtoffer te maken. Vermoljoen ging met de auto naar de snackbar en haalde lekkere hamburgers, frieten en snacks. Zo zou hij proberen om Jacco naar de kelder te lokken.

Dat lukte met succes. De geur verspreidde zich al snel door het hele huis en Jacco wilde koste wat het kost weten vanwaar deze lekkere geur kwam en ging het hele huis af. Uiteindelijk vond hij de lekkernijen en begon hij te eten. Lang duurde het plezier niet, want opeens kwam Vermoljoen achter de hoek vandaan en greep hij Jacco mee naar de kelder. Jacco is een forumlid! Uiteindelijk was Vermoljoen toch nog zo lief om het lekkere eten aan de personen in de kelder te geven, want ook zij moesten toch iets te eten te krijgen.

Het onderzoek van Compuart en Test ging goed vooruit. Al snel vonden ze enkele sporen om het echte IP-adres te achterhalen. Ze gebruikten alle kennis die ze hadden en samen vonden ze al snel het IP-adres! Ze moesten dit IP-adres wel nog koppelen aan de juiste locatie, maar ook dat lukte al redelijk snel. Niets hield hen tegen om weer in de donkerblauwe Mercedes te stappen en onmiddellijk naar daar te rijden.

Al snel bleek dat ze de bestemming niet snel zouden halen, want enkele minuten nadat ze waren vertrokken, gebeurde er iets vreselijks. Compuart belandde met zijn auto in een ongeval. De voorkant van zijn auto was bijna helemaal beschadigd. Gelukkig kon hij op Hulpdakdekker rekenen. Hij hielp hem al eerder met het repareren van zijn GPS en liet toen weten dat hij altijd voor hem klaar stond. HDD liet meteen een takelwagen komen en zou er alles aan doen om de auto zo snel mogelijk te repareren.

Uiteraard was dit ongeval geen toeval. Vermoljoen kwam te weten dat Compuart en Test erin slaagden om hun locatie te achterhalen. Hij kon niets anders doen dan zijn plan aan te passen. Alweer een tegenslag die hij moest verwerken. Snel roept hij de hackers bijeen en denken ze na over een nieuw plan. Er komen verschillende ideeën voorbij, maar de beste ideeën waren het saboteren van Compuart’s auto en het vluchten naar een andere plaats. Het saboteren van de auto zou hen dan de tijd moeten kunnen geven om een goede locatie uit te zoeken. Vermoljoen zou zich bezighouden met het saboteren van de auto en de hackers zouden dan op zoek gaan naar een goede locatie om naar te vluchten.

De groep zelf begon het zwaar te krijgen. Mrchipie en Convans maakten alweer ruzie met elkaar. Molduck miste haar kindje en Robbieazerty deed zijn best om haar zo goed mogelijk te troosten. Iedereen begon heel vervelend en ambetant te worden en dat kon Vermoljoen niet meer verdragen. Daarom viel hij weer in herhaling en besloot hij dat er weer iemand naar de kelder mocht gaan. Ook zou deze extra persoon minder het hem makkelijker maken om minder op te vallen tijdens het vluchten naar een nieuwe locatie. Hij gaf aan Focus door dat deze beslissing moest worden gemaakt voor vrijdag 26 juni om 20:00:00.

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deadline: vrijdag 26 juni om 20:00:00
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 00:34:50 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 6 - Een auto-ongeval
« Reactie #2 Gepost op: 25-06-2020, 22:01:08 »
Gaat lekker mensen!  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #3 Gepost op: 25-06-2020, 22:02:36 »
 ::bravo::
I will follow my inner gold

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #4 Gepost op: 25-06-2020, 22:03:03 »
Bye spacy, Ik denk dat de hackers aan het zoeken zijn naar de ziener, want anders hadden ze wel Convans gepakt
chipsverslaafde <3

Online Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #5 Gepost op: 25-06-2020, 22:03:53 »
Het moge duidelijk zijn dat ik de ziener niet ben :') Man, wat zit ik er naast en ben ik slecht in dit spel. Ik distancieer me van enig verbond met Spacy xD
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #6 Gepost op: 25-06-2020, 22:06:38 »
Jeeej, wat zijn we goed bezig! ::bravo:: Credits to Convans!


Lucy ligt nu voor de hand als target, maar ik heb zelf in mijn achterhoofd nog de drie mensen die gisteren met Daisy meestemden op Ricardo, en ook in de eerdere rondes meestal net als Daisy stemden.

Lucy, waarom stemde je vandaag op Chip? En Focus, waarom stemde jij op Brtdm?
Keep calm and eat chocolates!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #7 Gepost op: 25-06-2020, 22:07:58 »
Dus toch geen koppel met Lucy  ;D

Hm, interessant dat ze Jacco hebben gekozen. En ook een aantal interessante stemmen. Focus, waarom Brtdm? En Lödewijk, waarom Convans?  ???
Frankje Lapi

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #8 Gepost op: 25-06-2020, 22:08:26 »
D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #9 Gepost op: 25-06-2020, 22:08:56 »
En Lödewijk, waarom Convans?  ???


Ooh die had ik nog over het hoofd gezien, goeie vraag ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #10 Gepost op: 25-06-2020, 22:10:02 »
D


Hmm, MDMA moet hij afmaken? Of zou dit de eerste letter van een nieuwe hint zijn?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #11 Gepost op: 25-06-2020, 22:10:07 »
Nog een D?

DD..  euh, micheal...  :o
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #12 Gepost op: 25-06-2020, 22:10:42 »
Is er iemand te associëren met Dungeons & Dragons?
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #13 Gepost op: 25-06-2020, 22:11:04 »
D

DD of Donald Duck? Samen met al die moeder-hints?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #14 Gepost op: 25-06-2020, 22:11:10 »
DD of MDD... of gewoon D als de vorige aanwijzing naar Spacy was? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Online Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #15 Gepost op: 25-06-2020, 22:11:42 »
DD kan inderdaad ook Donald Duck zijn, misschien Molduck want eend?

Of iemand met gewoon borstmaat dubbel d
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #16 Gepost op: 25-06-2020, 22:12:38 »
Zou heel goed kunnen Convans  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #17 Gepost op: 25-06-2020, 22:13:06 »
Uhm Vermoljoen ik heb niet op chip gestemd maar op de witte ::zwaai::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #18 Gepost op: 25-06-2020, 22:13:20 »
Heeft er iemand een double D?
Oh te laat er zijn al honderd posts tegelijk en deze grap is al gemaakt... :(

Is er iemand te associëren met Dungeons & Dragons?
Ik, volgens Brent. Hoewel ik dat toen nog nooit gespeeld had. Intussen wel.  ::jaja::

Maar ik ben het niet.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #19 Gepost op: 25-06-2020, 22:14:12 »
Oeh echt? Welke versie? Wat ben je? :D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!