Auteur Topic: [RH] Dag 6 - Een leeg huis  (gelezen 6458 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Gepost op: 26-06-2020, 21:32:09 »

Het was een vrij rustige dag in de woonkamer van Vermoljoen. Het was mooi weer vandaag, misschien net iets te mooi, want iedereen was de huidige situatie beu en dat in combinatie met deze hoge temperaturen zorgde voor een aantal vervelende situaties in het huis. Zo waren Convans en Mrchipie nog steeds aan het discussiëren over van alles en nog wat. FrankLapidus was dolenthousiast, want vandaag zou de eerste aflevering van zijn forumsoap online komen. DRenziboy en Ester.vdw werden gek van zijn enthousiasme en vroegen hem om wat te kalmeren. Miek1999 zei de anderen dat ze blij was dat Brent en Chardo in de kelder zaten, want met hen erbij was het waarschijnlijk nog erger geweest. Deze uitspraak zorgde dan weer voor een discussie met Aurynn, want hij was het daar niet mee eens. Vermoljoen was het beu en daarom besloot hij als statement om alweer iemand naar de kelder te sturen.

Focus nam haar laptop erbij. Ze had heel graag weer met een tevreden stem willen zeggen dat iedereen had gestemd, maar dat kon ze nog niet. Het systeem liep helemaal vast. Blijkbaar kwam het doordat er een bepaalde persoon meerdere keren van stem wilde veranderen, maar uiteindelijk kwam het weer goed. Helaas kon alsnog Focus niet zeggen dat iedereen had gestemd, want dat was niet het geval. Toch las ze de stemmen voor:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Molduck kreeg de meeste stemmen en werd door Mitchkox en Sanmol naar de kelder gebracht. Sanmol deed de deur open en zag TimvDons, Daisy en SpacyColours samen in een hoekje zitten. Toen Mitchkox ervoor zorgde dat Molduck de kelder in zou gaan, keken ze elkaar aan…. met een blij gezicht! Molduck is een forumlid!

Vermoljoen kon eindelijk weer eens tevreden zijn, maar niet voor lang. Er staan namelijk spannende dingen te gebeuren waarbij snelheid en het vermijden van fouten cruciaal is. Geen gemakkelijke combinatie, maar Vermoljoen deed zijn best om de hackers zo goed mogelijk te controleren en alles te dubbelchecken.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 21:42:11 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #1 Gepost op: 26-06-2020, 21:32:23 »
De volgende dag was de auto van Compuart helemaal gerepareerd door HDD. Hij was heel tevreden en alles leek er perfect uit te zien. Compuart bedankte hem en reed met trots weer in zijn donkerblauwe Mercedes. Samen met Test vlogen ze met een enorme snelheid naar het huis van Vermoljoen.

Daar waren de hackers volop bezig aan een plan. Ze hadden al een goedkope en perfecte locatie gevonden om hun poging tot het hacken van RealityNet in alle rust verder te kunnen zetten. Een klein huisje in het midden van een bos met gratis wifi. Perfect toch? Het enige wat nog moest gebeuren, was het uitstippelen van een route om zo onopvallend mogelijk te kunnen vluchten. Daarom was het handig om met zo min mogelijk mensen naar daar te gaan. Met Molduck was het aantal al verminderd naar 18 personen, maar toch zou het met 17 personen net wat makkelijker zijn.

Vermoljoen had geen voorkeur, dus de hackers kregen volledige vrijheid. Uiteindelijk kozen ze na lang twijfelen voor Robbieazerty, want ze waren ervan overtuigd dat hij liever gezelschapsspelletjes zou spelen in plaats van mee te moeten vluchten naar een andere locatie. Vermoljoen ontving de boodschap en aangezien het lokken van lekker eten vorige keer goed werkte bij Jacco, deed hij hetzelfde, maar dan ongeveer hetzelfde bij Robbieazerty. Zo nam hij een gezelschapsspelletje vast en riep hij heel luid: “Wie wil er een spelletje met mij spelen?” Uiteraard kwam Robbieazerty als eerste op hem af en kon hij hem zo naar de kelder te lokken. Robbieazerty is een forumlid!

Snel werkten ze de laatste details verder uit zodat ze zo snel mogelijk konden vertrekken naar het bos, dat zo’n 25 kilometer van het huis ligt. Na een aantal minuten waren ze klaar en verlieten ze het huis. Ze waren net op tijd, want 5 minuten later kwamen Compuart en Test aan. Ze klopten op de deur, maar er deed niemand open. Aangezien RealityNet alles is voor Compuart, besloot hij de deur in te trappen en zo trof hij een leeg huis aan. Samen keken ze rond, maar er viel niets te zien. Wel te horen, want Test vroeg Compuart even om stil te zijn omdat hij iets dacht te horen.

Het waren de personen die in de kelder zaten. Ze hadden door dat er boven iets was aan het gebeuren en zo hard als ze konden, riepen ze naar hen. De 3 achtergebleven hackers konden de anderen niet tegenhouden om te zwijgen. Compuart en Test stormden naar beneden, maar konden ze helaas niet bevrijden. De deur was op slot gedaan en was te stevig om in te kunnen trappen. Compuart beloofde hen dat ze zo snel mogelijk terug zouden komen, maar dat ze eerste de hackers zouden ontmaskeren.

Ondertussen had Vermoljoen door dat Compuart was aangekomen, want hij zag de geparkeerde Mercedes van Compuart staan. Hij was bang dat hij hen nog op tijd zou zien vluchten, dus moest er iemand zich opofferen om de auto te stelen en weg te rijden. Wie dat zou moeten doen, moest duidelijk zijn voor ZONDAG 28 juni om 20:00:00.

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deadline: ZONDAG 28 juni om 20:00:00
« Laatst bewerkt op: 28-06-2020, 19:33:08 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #2 Gepost op: 26-06-2020, 21:34:08 »
Helaas, toch geen blufpoker van Spacy  :-X

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #3 Gepost op: 26-06-2020, 21:39:22 »
Helaas, toch geen blufpoker van Spacy  :-X

Deze had ik ook niet zien aankomen...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #4 Gepost op: 26-06-2020, 21:42:06 »
Ben benieuwd naar de volgende letter hint van Michael dan.
Edit: 28? klopt dat wel.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 21:44:06 door Sanmol »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #5 Gepost op: 26-06-2020, 21:42:37 »
Molduck ::hug::

Zondag! We hebben een dag langer de tijd voor discussies.


En de hackers zijn voor een bevestigd forumlid gegaan dus, niet voor de ziener. Dat betekent minstens nog 2 nachten een ziener, nice.
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #6 Gepost op: 26-06-2020, 21:44:25 »
wow. ineens een deadline van twee dagen...

Nu eerst maar even afwachten wat Lödewijk en Michael ons te vertellen hebben denk ik
Wit is ook een kleur!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #7 Gepost op: 26-06-2020, 21:46:06 »
wow. ineens een deadline van twee dagen...

Nu eerst maar even afwachten wat Lödewijk en Michael ons te vertellen hebben denk ik

Hopelijk geeft ons dat inderdaad wat meer inzicht.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #8 Gepost op: 26-06-2020, 21:46:27 »
Ik heb morgen een drukke dag, dus ik was niet zeker of ik erin zou slagen om het verhaal op tijd te kunnen plaatsen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #9 Gepost op: 26-06-2020, 21:46:51 »
D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #10 Gepost op: 26-06-2020, 21:50:03 »
KLMDDD toch?
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #11 Gepost op: 26-06-2020, 21:51:34 »
KLMDDD toch?

Ja  ::rofl::. Ik neem aan dat DDD een andere afkorting is.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #12 Gepost op: 26-06-2020, 21:52:17 »
Mss speler nr 4 aangezien de D de 4de letter is? Al snap ik niet waarom er dan 3x een D komt

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #13 Gepost op: 26-06-2020, 21:52:38 »
klinkt wel logisch ja... maar geen idee waarvan. Die afkorting heb ik nog nooit gehoord
Wit is ook een kleur!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #14 Gepost op: 26-06-2020, 21:53:36 »
Domain Driven Design?

Ik heb geen enkel op wie dit moet slaan

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #15 Gepost op: 26-06-2020, 21:54:42 »
D. D. D. kan ook Drie/Dolle Dwaze Dagen zijn van de Bijenkorf of defined daily dose.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 21:57:29 door Sanmol »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #16 Gepost op: 26-06-2020, 21:59:39 »
Domain Driven Design?

Ik heb geen enkel op wie dit moet slaan

niet op Daisy. Spacy ken ik niet goed genoeg. Laten we maar even hopen dat het ook niet op hem slaat
Wit is ook een kleur!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #17 Gepost op: 26-06-2020, 21:59:52 »
D. D. D. kan ook Drie/Dolle Dwaze Dagen zijn van de Bijenkorf of defined daily dose.

Ik kan het nog niet koppelen aan iemand...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #18 Gepost op: 26-06-2020, 22:01:54 »
@Lödewijk, wat heb je vandaag voor nieuws?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 6 - Een leeg huis
« Reactie #19 Gepost op: 26-06-2020, 22:03:19 »
wie is het meest actief op RN?
waarom vraag je dat?
Wit is ook een kleur!