Auteur Topic: [RH] Dag 9 - Game over?  (gelezen 1597 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[RH] Dag 9 - Game over?
« Gepost op: 30-06-2020, 20:36:37 »

Iedereen was in shock na wat Convans deed. Doordat hij Compuart en Test probeerde te helpen, moest er weer iemand worden opgeofferd. Of toch niet? Lodewijk zei Vermoljoen dat dat niet zo’n verstandig idee was. Het zou veel beter zijn als ze eerst de nieuwe locatie zouden bereiken en nu niet meer al te veel tijd zouden verliezen. Vermoljoen gaf Lodewijk gelijk.

Het was de bedoeling dat ze deze avond de bestemming zouden halen, maar dan moesten ze eerst ervoor zorgen dat Compuart en Test hen niet zouden zien, die nog steeds maar 500 meter verwijderd stonden van de groep. Zo snel en ongemerkt mogelijk het rijhuis van de vriendelijke jongeman verlaten was van groot belang. Met Lodewijk vooraan en Vermoljoen achteraan, ging de groep één voor één naar buiten en zo stil mogelijk wandelden ze. Vermoljoen dacht ver genoeg te zijn en daarom vroeg hij de groep even te lopen. Niets was minder waar, want Compuart en Test zagen de groep en bleven ze achtervolgen. Vandaag moest het gebeuren: RealityNet redden van de ondergang.

Na een vermoeiende tocht was de groep eindelijk aangekomen bij het kleine huisje in het midden van het bos. Er werd kennisgemaakt met het huisje. Vermoljoen was tevreden, want hier zouden ze hem nooit kunnen vinden en samen met zijn laatste hacker was hij er helemaal klaar voor om eindelijk RealityNet te hacken. Wat Vermoljoen niet wist, was dat Compuart en Test zich zo hadden opgesteld zodat ze van buitenaf perfect door het raam konden kijken en zien wat er binnen gebeurde.

Compuart dacht na over hoe hij het nu moest aanpakken. Hij besloot verschillende mensen op te bellen. Mensen die hem al eerder lieten weten dat hij op hen kon rekenen. Nieky, Hautoa en Hulpdakdekker werden door hem gebeld en lieten weten meteen te komen. Samen met hun vijven zouden ze het huis omsingelen en Vermoljoen en de laatst overgebleven hacker vragen om op te geven.

Terwijl iedereen gezellig online-spelletjes waren aan het spelen met elkaar, vond de laatste hacker iets waar al lang naar werd gezocht. Eindelijk werd er een fout in het systeem van Compuart gevonden! Maar eerst zou de uitgestelde stemming gebeuren. Vermoljoen was nog altijd niet blij met hoe Convans er alles aan deed om Compuart en Test te helpen. Iedereen stopte met het spelen van spelletjes en Lodewijk zei iedereen dat FrankLapidus wel een hacker moest zijn. Iedereen vertrouwde hem en dat was te zien aan de stemming:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #1 Gepost op: 30-06-2020, 20:36:43 »
Tijdens de stemming weerklonk opeens de stem van Nieky door een megafoon: “Vermoljoen! Geef het hacken op en laat de forumleden vrij!” Vermoljoen had dit totaal niet zien aankomen en wilde nu zo snel mogelijk ontsnappen. FrankLapidus is een hacker en samen met Vermoljoen liepen ze naar buiten en probeerden ze te ontsnappen met de auto van Hautoa. Het doel was om terug langs Vermoljoen’s huis te gaan en de achtergebleven hackers op te halen. Daarna zouden ze samen vluchten naar een andere locatie.

De auto van Hautoa zorgde ervoor dat ze konden ontsnappen. Hulpdakdekker bleef bij de forumleden die zich nog in het huis bevonden. 2 kandidaten hiervan hadden nog een speciale rol en dit biechtten ze op: De_witte is de Forumbeveiliger en Lucy is de Dramatische Vertrekker!

Met enorme snelheid slaagden ze erin om op tijd bij het huis van Vermoljoen aan te komen. Toen Vermoljoen en FrankLapidus bij hun bestemming aankwamen, deden ze er alles aan om TimvDons, Daisy en SpacyColours zo snel mogelijk uit de kelder te halen. Er was geen tijd om uit te leggen wat er allemaal gebeurde, maar uit haast vergat Vermoljoen de deur van de kelder te sluiten. Toen ze het huis wilden verlaten en in de auto wilden stappen, stonden er opeens allemaal politieagenten rond hun met een geweer. Ze werden onmiddellijk gearresteerd en meegenomen naar het politiebureau voor een verhoor. Compuart slaagde erin om de politie op tijd te bellen, want samen met Hautoa, Nieky en Test achtervolgden ze Vermoljoen en FrankLapidus met de auto van Nieky. Net nadat de politie was vertrokken, kwam Hulpdakdekker aan met de overgebleven forumleden. Onmiddellijk gingen ze het huis, dat voor vele trauma's zorgde, binnen om de andere forumleden te bevrijden. Game over voor Vermoljoen en de hackers.

Na een paar uur werd ook DRenziboy al gevonden. Hij was zo dom om met de donkerblauwe Mercedes van Compuart verder te rijden naar het buitenland. Inmiddels was hij al net over de grens van Frankrijk. Ook HappyDutchman werd al snel gevonden. Hij bevond zich nog in dezelfde buurt, want nadat hij de groep verliet, wist hij niet wat te doen.

Al snel werden ze allemaal overgeplaatst naar een gevangenis, hun verblijf voor de komende jaren. Veel bezoek kreeg Vermoljoen niet, maar toch kreeg hij al snel bezoek van een oude bekende…: “Weet je nog toen ik je een week geleden hielp door het IP-adres te vervalsen en ik mij voordeed als moeder van een 7-jarig kind toen Compuart en Test langs kwamen?” Uiteraard wist Vermoljoen dat nog: "Ja, daar ben ik je nog steeds dankbaar voor!"

Nadat ze wat praatten over andere dingen, deed de zogenaamde moeder hem een voorstel: "Ik wil een nieuwe poging wagen om RealityNet te hacken. Als jij dan vrijkomt, kunnen wij samen het nieuwe forum leiden”. Vermoljoen was heel enthousiast en ging meteen akkoord: “Dat lijkt me een heel goed idee, Starlight!”

Wordt vervolgd?

Ik wil iedereen enorm bedanken voor het deelnemen aan dit spel!  ::bravo:: ::bravo:: 
Ik hoop dat jullie het leuk vonden, want ik vond het alleszins heel leuk om dit te organiseren en jullie theorieën te lezen!

Iedereen mag terug in dit topic posten  ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #2 Gepost op: 30-06-2020, 20:39:35 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Wit is ook een kleur!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #3 Gepost op: 30-06-2020, 20:40:03 »
Hoe kan jij nu al dat hele verhaal hebben gelezen? :P
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #4 Gepost op: 30-06-2020, 20:40:36 »
Hoppatee!  ::boogie::

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #5 Gepost op: 30-06-2020, 20:42:42 »
 ::feest:: ::feest:: ::feest:: ::feest::
chipsverslaafde <3

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #6 Gepost op: 30-06-2020, 20:42:56 »
Jeeeeej forummers! ::bravo:: We hebben alle hackers gevonden ::dans::


Het was erg leuk om met jullie te spelen, ik heb genoten :D

Dank Vermiljoen voor het spannende en vermakelijke verhaal, en voor de hele organisatie ::bravo::



::heks::
Keep calm and eat chocolates!

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #7 Gepost op: 30-06-2020, 20:44:29 »
Bedankt voor het organiseren! ::bravo:: ::bravo::
Ik vond het erg leuk. Gefeliciteerd forumleden!
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #8 Gepost op: 30-06-2020, 20:44:36 »
Wat goedddddd. Leuk dat we hebben gewonnen, maar ook props voor Vermoljoen voor het organiseren. Ben benieuwd naar alle hints & hacker gepraat  ::joehoe::.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #9 Gepost op: 30-06-2020, 20:46:30 »
Ik ben ook benieuwd hoe Michael het heeft ervaren, en wat hij nu aan het hinten was?
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #10 Gepost op: 30-06-2020, 20:54:02 »
zoals jullie al gemerkt hebben was jullie engeltje niet heel goed in het beschermen  ::hypocriet::

Nacht 1: Lucy (omdat ze vaak vroeg uit het spel wordt gewerkt)
Nacht 2: Ricardo (omdat ik het vermoeden had dat hij de ziener kon zijn)
Nacht 3: mezelf (omdat ik geen idee meer had en er deze nacht twee slachtoffers zouden zijn)
Nacht 4: Convans (ook omdat ik het vermoeden had dat hij de ziener kon zijn)
Nacht 5: Brtdm (iemand van de vertrouwelingen)
Nacht 6: Convans (nog iemand van de vertrouwelingen, aangezien de heks nog niet in actie was geweest)
Nacht 7: Lödewijk (het was tijd om de ziener te beschermen)
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #11 Gepost op: 30-06-2020, 20:55:44 »
Gefeliciteeeerd forumleden!  ::bravo::

Dank Vermoljoen voor 't organiseren! Het was echt super leuk  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #12 Gepost op: 30-06-2020, 20:58:31 »
Ik heb er weer van genoten net als vorige keer ::rofl::

En Vermoljoen ondanks de late verhaaltjes heb je het top georganiseerd en waren de verhaaltjes  erg leuk! ;D
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #13 Gepost op: 30-06-2020, 21:02:43 »
In bijlage kunnen jullie nog even een excel-bestand vinden waarin je iedere actie kan terugvinden.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #14 Gepost op: 30-06-2020, 21:03:07 »
Bedankt Vermoljoen. Ik vond het fantastisch  ::joehoe:: ::bravo::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #15 Gepost op: 30-06-2020, 21:06:38 »
Ik ben ook benieuwd hoe Michael het heeft ervaren, en wat hij nu aan het hinten was?
Het is leuk dat je veel invloed kan hebben, maar eigenlijk zit je in de rol van allesweter toch voornamelijk buiten het spel en dat vond ik wel jammer. Waar ik in het begin nog redelijk wat vrijheid kreeg van Vermoljoen werd dat al snel minder na een paar dagen. Het makkelijkste was geweest om steeds nadat een hacker had gepost de letter H neer te zetten, maar dat mocht helaas niet. Toen leek het me slim om bij iedereen een zo kort mogelijke hint te bedenken, maar ook soms een wat langere om het niet al te makkelijk te maken.

Tim => had ik eerst FLY voor in gedachten maar dat mocht niet, dus dat werd KLM
Drenziboy => heb eerst zelf moeten zoeken wie die figuur op zijn avatar was, maar toen leek het me wel handig om DDD te doen omdat je het exact zo uitspreekt en vast wel één van jullie dat poppetje zou kennen.
Happydutchman => BLY, VROLYK, LACH, PHARELL en weet ik het wat allemaal wel niet werd afgekeurd. Uiteindelijk kwam ik op CHURANDY uit, maar op het moment dat Vermoljoen dat nog moest goedkeuren ging hij er al uit.
Frank Lapidus => LOST, XUILEM of FAHEY was blijkbaar te makkelijk. Vermoljoen gaf me de opties OLEAN en GERMANEN. Ik besloot voor de eerste optie te kiezen omdat ik daarbij nog wel enige kans zag dat jullie het op konden lossen.
Daisy => Zou MARIO als woord hebben gekregen.
Spacy Colours => LSD was mijn eerste optie, maar die mocht nadat KLM zo makkelijk werd geraden niet meer. Dus zou het POPPY zijn geworden.

Verder besloot Vermoljoen na een paar dagen dat ik de woorden allemaal ook af moest maken voordat ik aan een nieuw woord mocht beginnen. Ik denk dat mijn rol wel iets te overpowered was en dat probeerde Vermoljoen nog een beetje te corrigeren dus. Al viel alles nu ook wel precies op zijn plek voor ons in deze editie. Stel Lodewijk was al snel uit het spel gegaan, Ricardo had een andere persoon gekozen of de hints in de tekst werden niet gevonden... Het had anders kunnen lopen zullen we maar zeggen.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #16 Gepost op: 30-06-2020, 21:18:48 »
Dat heb ik weer goed gedaan!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #17 Gepost op: 30-06-2020, 21:19:14 »
Goed gedaan Michael! KLM was geniaal natuurlijk voor Tim. DDD moest je afmaken voordat iemand het zag. Ik ben erg slecht in hints, ik geloof niet dat ik na KLM nog iets gevonden zou hebben ;D



Leuk dat bestandje Vermoljoen! Als ik het goed zie kon de bondjesvormer na de eerste dag al niet meer winnen, toen Chardo, zijn eerste bondgenoot, eruit lag?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #18 Gepost op: 30-06-2020, 21:21:06 »
Goed gedaan Michael! KLM was geniaal natuurlijk voor Tim. DDD moest je afmaken voordat iemand het zag. Ik ben erg slecht in hints, ik geloof niet dat ik na KLM nog iets gevonden zou hebben ;D



Leuk dat bestandje Vermoljoen! Als ik het goed zie kon de bondjesvormer na de eerste dag al niet meer winnen, toen Chardo, zijn eerste bondgenoot, eruit lag?

Jawel, want dan kies een volgend persoon uit.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 9 - Game over?
« Reactie #19 Gepost op: 30-06-2020, 21:21:25 »
Leuke hints Michael!  ::ok::

En dus toch geen ole/ola Sanmol, dat zou ook echt gelijk de domste hint ooit zijn geweest aangezien het niet zou kloppen
Frankje Lapi