Auteur Topic: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*  (gelezen 2473 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

*Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
Twintig piraten van verschillende komaf waren bij elkaar gekomen. Ze hadden de legendarische kaart naar de schat van Bermuda gevonden en wisten dat ze deze schat alleen konden vinden in een groot aantal, samenwerking was van groot belang. De twintig piraten werkten als één en werden een soort van familie van elkaar. Na weken hard werken, was het dan eindelijk daar, de schat van Bermuda! Een kist vol juwelen, goudstukken en andere glinsterende stukken. De schat was eindelijk van hun!



Lucy: “Dit juweel ga ik gebruiken als trouwring”! Convans en Michael90 waren ondertussen hard aan het rekenen hoeveel alles op zou kunnen brengen. “Een gouden shotglas” glinsterde Mitchkox. Nieky en Timvdons droomden beide over nieuwe vormen van transport. Brent, Lodewijk, Chardo en Focus waren aan het vechten wie de parels van Clampearl mocht houden. Swifty en De_witte riepen als oudsten iedereen bij elkaar. Swifty sprak de mede-piraten toe: “De schat is van dit schip en deze familie, niemand gaat dit gebruiken voor eigen belang”. De_witte: “De kaart die we vonden kwam met een spreuk”. TOGETHER YOU’LL FIND, WONDERS OF GOLD, IF GREED PROCEEDS, A STORY WILL UNFOLD. Sanmol wist al voordat hij op het schip kwam wat de spreuk betekende. Mrchipie snapte het nog steeds niet: “Kan iemand dat vertalen”? “Nee” zei Daisy geïrriteerd. Spacycolours: “Het betekent dat iedereen met zijn gluiperige vingertjes van de kist moet afblijven”. Die avond waren er nog vele discussies, vele shots aan whisky én … vele plannen om de schat te stelen.

In het geheim was een kleine groep piraten een muiterij aan het plannen om de schat voor zichzelf te claimen. Ieder had zijn eigen grote plannen met deze schat. Midden in de nacht werkten ze samen om een deel van de schat te stelen. Ze zouden niet de hele schat in één keer kunnen stelen dus deden ze dit in etappes. Na hun eerste succesvolle steelpoging kwam er een mysterieus donkere walm op uit de oceaan. Gretigheid had gewonnen en het verhaal ging van start. Verschillende piraten op het schip kregen speciale krachten of veranderde zelfs in andere wezens wanneer de maan tevoorschijn zou komen. Het is een strijd om de schat, wie claimt de schat en wie gaat deze vloek overleven?



Bedankt voor de intro D*N!!  ::bravo::


Beste spelers, alle rollen en artefacten zijn verdeeld. Cupido heeft tot 20u vanavond tijd om een koppel door te geven.

Alle andere rollen die een nachtactie hebben, moeten die voor zondagavond 20u doorgeven. Ik ga waarschijnlijk ergens na 20u thuis komen van mijn weekendje weg en dan alles nog bijlezen, dus het resultaat gaat wat later komen, maar daarna probeer ik het op tijd de doen.

Hoe gaat het nu verder?
- Elke 24u moeten de nachtacties en de dagstemmen van iedereen doorgestuurd worden via PM naar mij. Net zoals bij RealityHack.
- Artefacten mogen gespeeld worden wanneer jullie willen. Je speelt hem door gewoon het kaartje hier te posten. Zodra ik het zie, handel ik het verder af (indien dat nodig is). Mochten er meerdere artefacten achter elkaar gespeeld worden, dan worden ze op chronologische volgorde van posten afgehandeld.

Moesten er nog vragen zijn, stel ze gerust. Veel plezier en veel succes!!  ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #1 Gepost op: 11-07-2020, 16:59:36 »


Read all about it - read all about it. In de legendarische woorden van Cupcakke: ''I only call you Captain, 'cause your dick is off the hook''. Captain Jack, who? It's round 2 bitchesss.

Edit: Robbie krijgen we ook te horen hoeveel weerwolven muiters er in het spel zijn, want dat zou erg helpen in de zoektocht naar hem in combinatie met een volledige deelnemerslijst  ::rofl::.
« Laatst bewerkt op: 11-07-2020, 18:19:14 door Sanmol »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #2 Gepost op: 11-07-2020, 18:28:43 »
Lets the game begin, Voordat we beginnen wil ik effe zeggen dat ik actiever ga zijn deze keer, niet dat ik opeens weer voor niks verdacht  ben ::rofl::

Trouwens Robbie krijgen we ook een spelers lijst? en hoeveel muiters er zijn?
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #3 Gepost op: 11-07-2020, 18:36:22 »
Is er een burgemeester nodig?
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #4 Gepost op: 11-07-2020, 18:39:26 »
Alle mensen die nu om het aantal muiters vragen zijn voor mij nu direct verdacht. ::jaja::

(En nee, geen omgekeerde psychologie mensen - ik ben dit keer een good girl ::rofl:: )

@de_witte , in dat rijtje met artefacts Robbie stond ook een speciale burgemeesters rol, misschien daarom nu geen burgemeester ? Alhoewel ik dat liever wel heb.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #5 Gepost op: 11-07-2020, 18:41:07 »
IT'S ON!  8)


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #6 Gepost op: 11-07-2020, 19:10:02 »
Met D*N als tekstschrijver hoop ik dat het spel zo lang mogelijk duurt. ::bravo::

Hier is in elk geval de deelnemerslijst:

1. Mitchkox
2. TimvDons
3. Lucy
4. Ricardo
5. Convans
6. Kaaasje
7. Chardo
8. Brent
9. Focus
10. Lödewijk
11. Nieky
12. mrchipie
13. belg
14. michael90
15. Sanmol
16. Daisy
17. SpacyColours
18. DRenziboy
19. Swifty
20. de_witte
Sky might be falling but remember you can fly

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #7 Gepost op: 11-07-2020, 20:14:52 »
Oh ik weet niet als er zo heftig gestreden wordt, of het schip lang stand houdt.

Straks moeten we nog onze Robinson skills in de strijd gaan gooien.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #8 Gepost op: 11-07-2020, 20:22:09 »
Zo mooi op tijd weer thuis om mee te doen. Wel een stuk minder deelnemers deze keer :-\\

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #9 Gepost op: 11-07-2020, 20:32:38 »
Maakt het misschien wel een stuk overzichtelijker om bij te houden wie wat doet.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #10 Gepost op: 11-07-2020, 21:27:01 »
Ik ben door omstandigheden misschien minder actief dan de laatste keer.
Så hva gjør vi nå?

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #11 Gepost op: 11-07-2020, 21:45:10 »
We hoeven dus niets te doen in dit topic voor morgenavond :D Wie heeft de rum? Geef die ff door!

Keep calm and eat chocolates!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #12 Gepost op: 11-07-2020, 21:54:43 »
Ik vraag het wel even:



met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #13 Gepost op: 11-07-2020, 22:56:06 »
We hoeven dus niets te doen in dit topic voor morgenavond :D Wie heeft de rum? Geef die ff door!



Me nadat ik iets wat te veel rum heb genomen..

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #14 Gepost op: 11-07-2020, 23:24:09 »
Er moet inderdaad een burgemeester verkozen worden! In deze versie heet die de kapitein.

Laat me voor 20u morgenavond (zondag) weten wie je als kapitein van het schip wil hebben. De kapitein beslist bij een gelijkspel wie het schip moet verlaten.

Daarnaast nog wat vragen ontvangen:
- De tovenares en muiters weten NIET van elkaar wie ze zijn en de tovenares zit dus niet in de muiters pm.
- De muiters mogen onderling hun artefact niet bekend maken omdat dit in het echt ook niet zou kunnen. Hier openbaar mogen jullie zeggen over je artefact wat je wil.
- Het effect van artefacten gaat pas in als je hem hier openbaar speelt. Als er bvb op staat dat je iets bepaalds moet doen, hoef je dat nu nog niet te doen tot jouw kaart gespeeld wordt.


Verder zaten er 4 muiter kaarten toen ik ze ging loten. Maar het zou kunnen dat er momenteel nog maar 3 in de om zitten en de andere de dronkaard is die over 3 dagen (dacht ik, moet nog es nakijken) dan bij in de wolven om komt.

Let bij die dronkaard ook op voor iedereen die nacht acties heeft. Als een ziener de dronkaard aanduidt krijgt ie momenteel te zien dat het geen weerwolf is, maar na dag 3 zou die dus wel weerwolf kunnen zijn.
Idem met andere rollen. Misschien wordt de dronkaard later bvb de ziener ofzo. Als de tovenares die nu al zou bekijken zou die niet te weten komen dat het de ziener is, want hij/zij is het nog niet.


Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #15 Gepost op: 12-07-2020, 02:59:50 »
Er moet inderdaad een burgemeester verkozen worden! In deze versie heet die de kapitein.
Ik sla deze ronde even over... ::hypocriet:: (degenen die ook deelnemen aan WvW Discord weten waarom ::))
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #16 Gepost op: 12-07-2020, 08:49:58 »
Ik wil wel ::jaja::

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #17 Gepost op: 12-07-2020, 08:58:59 »
Kandidaten Kapitein:

- Daisy


Nog meer kandidaten?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #18 Gepost op: 12-07-2020, 09:06:14 »
Ik ben er vandaag nog niet echt. Dus ik hoef niet persé.
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [M] Dag 0 - *Memoir 1720 van … de naam is niet goed te lezen*
« Reactie #19 Gepost op: 12-07-2020, 10:48:54 »
Kandidaten Kapitein:

- Daisy
- de_witte

Nog meer kandidaten?

Natuurlijk wil ik kapitein zijn
Wit is ook een kleur!