Auteur Topic: [M] Dag 1 - Gestolen Schat  (gelezen 5052 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #40 Gepost op: 13-07-2020, 13:25:01 »
Hij moet toch in de nacht iemand kiezen die de volgende dag niet kan stemmen... Dat zou betekenen dat vandaag iedereen gewoon kan stemmen toch?
En ik neem aan dat na de nacht wordt bekendgemaakt wie er niet mag stemmen

Dat is een betere oplossing inderdaad. Het feit dat dag en nacht tegelijk lopen (want iedereen met speciale nachtacties is nu ook bezig, terwijl het dagdeel van wie gaan we lynchen ook bezig is) maakte het wat confusing.

Maar betere oplossing is dus:
Michael geeft me via pm voor 20u telkens een naam door. Dan kan ik met de update meeposten wie de volgende dag niet mag stemmen. En daarmee tellen vandaag dus alle stemmen nog wel.

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #41 Gepost op: 13-07-2020, 13:34:13 »
Oeps, ik had inderdaad gisteren op dit forum gekeken en mijn rol gelezen, maar heb toen verder niet de berichten in het topic gelezen en ben ook vergeten te stemmen voor de burgemeester (mijn stem was vanzelfsprekend naar Brent AKA Shelly gegaan). Maar ik ben nu helemaal op de hoogte van alles en zal weer netjes elke dag mijn stem uitbrengen en jullie verbluffen met mijn geweldige inzichten.

Het spel had niet beter kunnen beginnen met de dood van de zienerzoeker. Een slechte rol kwijt én het gevaar voor de ziener is minder geworden. Op wie ik mijn lynchstem ga uitbrengen weet ik nog niet goed. Op de eerste dag is dat altijd meer een loterij dan een weloverwogen keuze. Het liefst stem ik dan op iemand die niet goed te peilen is. Een ongeleid projectiel. Als ik de kandidatenlijst eens bekijk dan vind ik dat Sanmol en mrchipie die rol wel kunnen vervullen. Sanmol post veel en dat vind ik een positief iets, dus ik ben minder geneigd om op hem te stemmen. Daarom denk ik dat ik naar mrchipie neig. Maar ik ben erg benieuwd naar een weerwoord, want dit is verre van een onbetwistbare keuze.

Ik vind dat Lödewijk voor straf onze berichten voor moet lezen!
Hoe leuker de berichten hier, hoe hoger de kans dat ik dat in mijn vakantie (hopelijk in augustus) eens ga doen!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #42 Gepost op: 13-07-2020, 13:36:52 »
Pas maar op, als je mrchipie als verdachte noemt, zou ik dekking zoeken ;D

Nee, maar, klinkt wel logisch. Ik heb verder ook geen flauw idee.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #43 Gepost op: 13-07-2020, 13:43:30 »
En Spacy kunnen we zelf ook aan dat rijtje verdachten toevoegen?

Ja, al vind ik het het bij hem minder abnormaal dat hij met zo'n plan komt. Hij is in mijn ogen eerder een humoristische speler dan een tactisch meesterbrein.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #44 Gepost op: 13-07-2020, 13:50:36 »
als mensen al gaan aankondigen dat je ze niet verdacht moet vinden vanwege het aantal posts dat ze gaan maken...
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #45 Gepost op: 13-07-2020, 13:54:40 »
Sanmol en chipie waren ook de twee die vroegen hoeveel muiters er waren. Als je er zelf één bent, weet je dat al, wel handig om de verdenking van je af te halen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #46 Gepost op: 13-07-2020, 13:56:15 »
misschien hadden ze er meer verwacht?
Wit is ook een kleur!

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #47 Gepost op: 13-07-2020, 13:57:31 »
als mensen al gaan aankondigen dat je ze niet verdacht moet vinden vanwege het aantal posts dat ze gaan maken...
Dat zeg ik dus niet. Ik zou graag Aurynns 'Leer lezen' gebruiken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #48 Gepost op: 13-07-2020, 13:58:37 »
Wat gebeurt er als de dronkaard voor de 3e nacht dood gaat ? Krijgen we dan te horen welke kaart niet in het spel zit?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #49 Gepost op: 13-07-2020, 14:02:03 »
Dat zeg ik dus niet. Ik zou graag Aurynns 'Leer lezen' gebruiken.

nee, dat zei ik... En het ging niet over iets wat jij had geschreven maar over iets wat mij is opgevallen
Wit is ook een kleur!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #50 Gepost op: 13-07-2020, 14:10:59 »
Makkers -Arr- ik heb een plan!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #51 Gepost op: 13-07-2020, 14:22:56 »
 ::) Ik ga er niet eens meer op reageren...

En over de hoeveelheid muiters, ik vroeg het me gewoon af omdat het er niet stond, en volgensmij nog steeds niet bekend is.

Voor de rest eigenlijk nog geen enkel idee wie de muiters zouden zijn. Ik kijk de dag nog even aan
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #52 Gepost op: 13-07-2020, 14:28:19 »
Twee personen staan bij nu op de rader:

-Sanmol: in het vorig spel maakte Sanmol als deel van het koppeltje ook onwetende opmerkingen over cupido. (Grappig dat Mrchipie als ander deel van dat koppeltje ongeveer dezelfde reactie plaatst.)



Gurl are you for real?, donut come for me and my friends. Aangezien Brtdm deze editie niet meedoet leek het mij leuk om bij te houden wie wat heeft gestemd. Nu weet ik dat mijn lijstjes niet van de beste kwaliteit zijn, maar ik probeer oprecht ook een keer een insteek te geven. Daarom vroeg ik naar de deelnemerslijst, want ik probeerde alvast een beginnetje te maken van een tabel - dat gaat vrij moeilijk als ik niet weet wie er meedoen  ::rofl::. Bovendien is het ook overzichtelijker voor het spel om te weten wie er meedoen en hoeveel muiters er zijn. Dat leek mij toch vrij logisch om gelijk maar te vragen, anders beginnen we gelijk al chaotisch.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #53 Gepost op: 13-07-2020, 14:38:25 »
Op wie moeten dan wel stemmen Sanmol?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #54 Gepost op: 13-07-2020, 14:50:12 »
Op wie moeten dan wel stemmen Sanmol?

Sister ik heb geen glazen bol in het bezit  ::rofl::, het is pas dag 1 dus ik heb geen idee. Maar mijn stem zal vanavond tussen 3 mensen vallen: SpacyColours en Kaaasje (door het meestemmen met dat belachelijke idee om gelijk één van de cruciale artefacts te gebruiken. Ik weet niet wie hier meer verdacht was SpacyColours als ''idee brenger'' of Kaaasje als ''meestemmer'') & Belg (want hij kwam voor mij en MrChipie, en dat is héél makkelijk om te doen als je weet dat vorige editie MrChipie en ik ook telkens aangevallen werden).

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #55 Gepost op: 13-07-2020, 15:41:27 »
Ja, al vind ik het het bij hem minder abnormaal dat hij met zo'n plan komt. Hij is in mijn ogen eerder een humoristische speler dan een tactisch meesterbrein.
Thanks... I guess? :-[

Maar oké, als jullie het zo'n belachelijk idee vinden om nu al artefacts te gebruiken, dan wachten we toch lekker tot de helft van ons is opgepeuzeld en we daarmee de helft van onze speciale krachten hebben verspild. ::ok::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #56 Gepost op: 13-07-2020, 16:01:09 »
Ik zou ook graag nu artefacten gebruiken. Anders hebben we er helemaal niets aan.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #57 Gepost op: 13-07-2020, 16:03:46 »
Hangt er vanaf wat je hebt natuurlijk.  Ik wil de mijne best inzetten,  maar dan zijn jullie mij vermoedelijk vrij snel kwijt. En dat lijkt me niet handig .

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #58 Gepost op: 13-07-2020, 16:08:19 »
@Spacy. Sorry, dat kwam iets harder over dan mijn bedoeling was. Ik bedoelde vooral dat ik jou associeer met grappige posts, wat niet per definitie betekent dat je geen zinnige ideeën kan hebben. Ga vooral door met het posten van jouw ideeën, anders is het hier maar stil  ::ok::

Nu ik dit typ: dit spelletje is er blijkbaar geen oproep om in de eerste ronde stille/inactieve spelers te lynchen? Er zijn er wel een aantal  :-X

Maar oké, als jullie het zo'n belachelijk idee vinden om nu al artefacts te gebruiken, dan wachten we toch lekker tot de helft van ons is opgepeuzeld en we daarmee de helft van onze speciale krachten hebben verspild. ::ok::
   
Tuurlijk moet je niet wachten tot het te laat is. Maar het artefact waar jij het over had was een hele krachtige. Je kan die beter inzetten als je een goede reden hebt om aan iemand te twijfelen. Dat kan perfect deze ronde  ;)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #59 Gepost op: 13-07-2020, 16:11:16 »
Ik heb precies hetzelfde als Daisy mijn artefact is nu niet echt handig om te gebruiken
chipsverslaafde <3